Aihe: Red Hot Chili Peppersien livekunto
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Heartwood
26.04.2006 17:55:52
.. maailmasta löytyy musiikkia, joka hakkaa tina turnerin mennen tullen, vaikka se silloin tuntuikin vallankumoukselliselta musiikilta.

Ihan mielenkiinnosta, mikä on sellainen absoluuttinen mittari jolla eri artistien tekemää musiikkia voidaan verrata keskenään?
"From far beyond the galaxies / I've journeyed to this place / to study the behavior patterns / of the human race / And I find them highly illogical" - Leonard Nimoy" Romantikkoitkijät #42
etnopoju
26.04.2006 17:59:23

Ihan mielenkiinnosta, mikä on sellainen absoluuttinen mittari jolla eri artistien tekemää musiikkia voidaan verrata keskenään?

ei mulla ole absoluuttista mittaria, vaan subjektiivinen. mä vertaan erilaisten kokemuksien tekemiä vaikutuksia mun tajuntaan.

tina turner ei ole jättänyt yhtä voimakasta muistijälkeä mun aivoihin, kuin vaikkapa edgard varése.
Coatl
26.04.2006 17:59:41

Ei sellaista ole olemassakaan. Jos tuntee tarvetta asioiden paremmuusasettelulle, niin kannattaa taiteen (musiikki) sijaan kohdistaa voimavaransa urheilun puolelle.
I took the butcher knife, and help up to Arnette.. I said "If you wanna live, to see tomorrow, I suggest you'd better start frying'em eggs a little bit better, than you've been frying'em, I'm tired of eating sloppy, slimy eggs"
etnopoju
26.04.2006 18:06:16

Ei sellaista ole olemassakaan. Jos tuntee tarvetta asioiden paremmuusasettelulle, niin kannattaa taiteen (musiikki) sijaan kohdistaa voimavaransa urheilun puolelle.

eli sun mielestä esimerkiksi on aivan sama kuunteletko piereskelyä, moottoriajoneuvojen meteliä, RHCP:tä vai kari tapiota, koska se on kaikki sulle yhtä hyvää?
Coatl
26.04.2006 18:13:27
eli sun mielestä esimerkiksi on aivan sama kuunteletko piereskelyä, moottoriajoneuvojen meteliä, RHCP:tä vai kari tapiota, koska se on kaikki sulle yhtä hyvää?

Ei, koitin vain käydä järkevää keskustelua provosoimatta kanssaihmisiä
I took the butcher knife, and help up to Arnette.. I said "If you wanna live, to see tomorrow, I suggest you'd better start frying'em eggs a little bit better, than you've been frying'em, I'm tired of eating sloppy, slimy eggs"
etnopoju
26.04.2006 18:16:59

Ei, koitin vain käydä järkevää keskustelua provosoimatta kanssaihmisiä

mun mielestä TE provosoitte MUA ja mä vaan sanon mitä mieltä mä olen asioista, jonka jälkeen joku alkaa aina pillittämään.
Heartwood
26.04.2006 18:29:39
ei mulla ole absoluuttista mittaria, vaan subjektiivinen. mä vertaan erilaisten kokemuksien tekemiä vaikutuksia mun tajuntaan.

Selvä pyy.

tina turner ei ole jättänyt yhtä voimakasta muistijälkeä mun aivoihin, kuin vaikkapa edgard varése.

Mutta se, ettei Tina Turner sinussa sen kummempia tunteita herättäisikään, ei tarkoita sitä, etteikö se jonkun toisen mielestä voisi hyvinkin olla sitä merkittävintä musiikkia. Tällä nyt tarkoitan sitä, että musiikkia ei oikein voi arvottaa yleiseen paremmuusjärjestykseen. Muuten kuin henkilökohtaisessa mielessä oman maun mukaan, tietysti.

mun mielestä TE provosoitte MUA ja mä vaan sanon mitä mieltä mä olen asioista, jonka jälkeen joku alkaa aina pillittämään.

Kaikella kunnioituksella, voi hyvin odottaa saavansa äkäistäkin palautetta seuraavanlaisista kirjoituksista:

RHCP:n pitäisi tajuta lopettaa toolin, audioslaven ja muun roskan ohella.

Negatiiviset mielipiteet ovat toki hyväksyttyjä, eihän tämä mikään diktatuuri ole. Tämänkaltaiset perustelemattomat viestit eivät vain oikein tahdo ruokkia hedelmällistä keskustelua.

mun mielestä keskinkertainen banaali roska on vain äänijätettä ja me ei tarvita sitä enää yhtään lisää, joten jätkien pitäisi tajuta joko tehdä jotain, jolla on oikeasti jotain väliä - joka liikuttaa ihmisiä tai tekee niillä ylipäätään _jotain_ - tai jäädä treenikselle runkkaamaan.

Väitätkö vakavissasi, ettei tämä ole provosoivaa?
"From far beyond the galaxies / I've journeyed to this place / to study the behavior patterns / of the human race / And I find them highly illogical" - Leonard Nimoy" Romantikkoitkijät #42
etnopoju
26.04.2006 18:46:07

Mutta se, ettei Tina Turner sinussa sen kummempia tunteita herättäisikään, ei tarkoita sitä, etteikö se jonkun toisen mielestä voisi hyvinkin olla sitä merkittävintä musiikkia. Tällä nyt tarkoitan sitä, että musiikkia ei oikein voi arvottaa yleiseen paremmuusjärjestykseen. Muuten kuin henkilökohtaisessa mielessä oman maun mukaan, tietysti.

ei niin ja siinä tapauksessa haluan tietää mikä tina turnerista jonkun mielestä tekee paremman kuin varésesta. yleensä mä en saa oikein mitään muuta kuin jonkun vollotusta vastaukseksi.

Negatiiviset mielipiteet ovat toki hyväksyttyjä, eihän tämä mikään diktatuuri ole. Tämänkaltaiset perustelemattomat viestit eivät vain oikein tahdo ruokkia hedelmällistä keskustelua.

mä oon käyny noista aiheista jo vääntöä useassa ketjussa. tee vaikka haku, niin pääset nauramaan. mun entinen nimimerkki on 'Huevos', mut mä sain täältä sillä bännit ja piti sattuneesta syystä hommata uusi nimimerkki.
Heartwood
26.04.2006 19:07:57
ei niin ja siinä tapauksessa haluan tietää mikä tina turnerista jonkun mielestä tekee paremman kuin varésesta. yleensä mä en saa oikein mitään muuta kuin jonkun vollotusta vastaukseksi.

Siispä ei auta kuin odotella jotain Tina Turner -fania paikalle. Itse en oikein osaa ottaa kantaa kun en Turnerista pahemmin pidä enkä Varésea harmikseni ole kuullut. Pitänee tutustua.

mä oon käyny noista aiheista jo vääntöä useassa ketjussa. tee vaikka haku, niin pääset nauramaan. mun entinen nimimerkki on 'Huevos', mut mä sain täältä sillä bännit ja piti sattuneesta syystä hommata uusi nimimerkki.

Joo, itse asiassa Tool-ketjua on tullut luettua. Omasta puolestanikin tämän off-topicin voi lopettaa.
jannu
26.04.2006 20:13:58
Kevät on tullut, etnopoju ei. Siitä tää kaikki johtuu.
"Stay in school. Lie to your teachers, but stay in school."- Billy Corgan
mikko1
26.04.2006 21:00:30

Jonkun siis pitäisi sulle perustella, miksi pitää Tina Turnerista, mut sun ei pidä perustella mikset pidä RHCP:stä?
Lähikauppias
26.04.2006 22:17:48

Voi jeesus. Miten voi jollain olla noin kova pätemisen tarve? "Mäpä kuuntelenkin vähän jotain muuta kuin mitä suurin osa muista". Ei muakaan oo RHCP kiinnostanut enää vuosiin, mutta ei siinä mitään. Ei mun oo pakko sitä kuunnella. Kyllä niillä mun puolesta on silti oikeus olemassaoloonsa.
www.johnnysuperhero.tk
Rock over London, rock on Chicago.
Wellumus
26.04.2006 22:57:09
Valitettavasti RHCP ei ole niin mainstream kuin luulet. Sori :/

Hmm no ehkei, mutta mun mielestä koittaa olla.. En etnopojua puolustele, mutta RHCP:stä on tullu kyllä aika helppoa kuunneltavaa kelle vaan. Noi uudet piisit mitä tuossa soittavat, esim charlie ja tell me baby, noh niissä on kyllä aika funkki säkkärit, mutta kertsi on tommosta melodista poppia. En kestä! Peppers ei ole enään niin funk kun ennen!! Argh!!
Audioslave ja varsinkin Tool muunmuassa ovat kuitenkin mun suosikkibändejä..
Johnny Buzz
26.04.2006 23:09:57

Turha näistä on vääntää. Musiikki on ihmiselle aina subjektiivinen kokemus. Miksi musiikkia ylipäätänsä pitäisi laittaa paremmuusjärjestykseen? Jokaisella on omat parhaat biisinsä ja sillä hyvä.
www.soulstab.com
Soulstab live @ Bar Mendocino 30.4. Vapaa pääsy. Vappubileet! Covereita ja omia biisejä muutaman setin verran. Olethan sinäkin paikalla?
timus
27.04.2006 01:10:23
Hannu Kaskisen kirja ”Rockin eliitti, eliitin rock” (1989) on valaisevaa lukemista, jota ainakin kaikki sosiologinörtit ovat joskus selanneet :-)
Hello Cleveland!
C
27.04.2006 13:21:55
En kestä! Peppers ei ole enään niin funk kun ennen!! Argh!!

Eihän se peppers ollut oikeastaan perinteisesti funk kuin Clintonin tuottamalla kakkoslevyllä Freaky Styley. Eka levy oli lähinnä kummallinen ja muut levyt ovat sekoitus rokkia, poppia, funkia, heviä, grungea yms.

Jos sillä "funkilla" haetaan vain tiukkaa groovea, niin kyllähän sitäkin tosta Dana Californiasta löytyy.
Heavy on kaunista ja melodista musiikkia. - General Njassa
etnopoju
27.04.2006 19:05:33

bändien palvonta ja lukutaidottomuus ovat inhottavia jälkiteollisen yhteiskunnan ilmiöitä.

mä taidan aloittaa oman uskonnollisen kultin, jossa palvotaan kaikkea, joka on keskinkertaista ja banaalia. kuka on messissä?
joukov
27.04.2006 19:25:38
Muutaman keikan olen pippureilta kuullut ja nähnyt pari keikkaa tv:stä. Joskus innostunutta soittoa ja joskus vähän vähemmän mutta yhteen voi aina luottaa, A.Kiedis laulaa aina nuotin vierestä. ; )
marke-
27.04.2006 19:32:37 (muokattu 27.04.2006 19:34:34)
RHCP:n pitäisi tajuta lopettaa toolin, audioslaven ja muun roskan ohella.

Jäbä on muuten oikeessa. Täytyy myöntää että mummielestä silti Dani California oli näistä ysärisuosikkien uusista sinkuista kyllä paras..

kovaahan noi soittaa juu ja aina on niin tehny. frusci ei oikein vakuuta enään.

EDIT: Ihmetellään tähänkin topikkiin vielä sellasta seikkaa, että mikä ihme siinä on että "drool! runq! paras! Ihq!" tyyppisiä viestejä ei tartte perustella, mutta "ihan paska!" tyyppisen viestin perään pitää kirjottaa novelli ettei kaksataa tyyppiä ota hernettä nenään?
Seksi
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)