Carpenter 25.04.2006 21:53:05 | |
---|
Päätinpä tutustua tähän orkesteriin ja ostin My Arms, Your Hearsen. Intro vaikutti lupaavalta mutta sitten kun toinen biisi alkoi, niin ajattelin, että mitäs tuhnusaundista blackmetallia tämä oikein on. Mutta sitten alkoivat koukut ja progeilut ja olin jäänyt koukkuun. Saundit sopivatkin tunnelmaan loistavasti. Surullinen rakkaustarina sopii vielä erinomaisesti yhteen musiikin kanssa. Opethista tuli heti yksi lempibändeistäni jo tämän levyn perusteella. Joten mitä suosittelisitte seuraavaksi albumiksi? Itse meinasin hommata Blackwater Parkin. |
Akiman 25.04.2006 21:57:26 | |
---|
Päätinpä tutustua tähän orkesteriin ja ostin My Arms, Your Hearsen. Intro vaikutti lupaavalta mutta sitten kun toinen biisi alkoi, niin ajattelin, että mitäs tuhnusaundista blackmetallia tämä oikein on. Mutta sitten alkoivat koukut ja progeilut ja olin jäänyt koukkuun. Saundit sopivatkin tunnelmaan loistavasti. Surullinen rakkaustarina sopii vielä erinomaisesti yhteen musiikin kanssa. Opethista tuli heti yksi lempibändeistäni jo tämän levyn perusteella. Joten mitä suosittelisitte seuraavaksi albumiksi? Itse meinasin hommata Blackwater Parkin. Kaikki. Aloita vaikka Blackwater Parkista, Ghost Reveriesista, Deliverancesta ja Still Lifesta, niin olet pian ostanut myös Morningrisen, Damnationin ja Orchidin. Looppi. |
gorgonoidi 25.04.2006 22:05:30 | |
---|
Kaikki. Aloita vaikka Blackwater Parkista, Ghost Reveriesista, Deliverancesta ja Still Lifesta, niin olet pian ostanut myös Morningrisen, Damnationin ja Orchidin. Looppi. Nii, mutta voi olla että Mornigrise ja Orchid eivät kaikille kolahda. Itse en ainakaan pidä Mornigrisesta, mutta Orchid onkin sitten ihan eri kamaa omasta mielestäni, vaikka samaa tyyliä ne edustavatkin. My Arms, Your Hearsen tyyli onkin jo sitten aika muuttunutta verrattuna aikaisempiin tuotoksiin. Siitä levystä lähtien Opethin tuotanto on ollut täydellistä, vaikka kyllä kaksi ekaa levyä sitä jo hipovatkin. |
jigsore 25.04.2006 22:05:55 | |
---|
Päätinpä tutustua tähän orkesteriin ja ostin My Arms, Your Hearsen. Intro vaikutti lupaavalta mutta sitten kun toinen biisi alkoi, niin ajattelin, että mitäs tuhnusaundista blackmetallia tämä oikein on. Mutta sitten alkoivat koukut ja progeilut ja olin jäänyt koukkuun. Saundit sopivatkin tunnelmaan loistavasti. Surullinen rakkaustarina sopii vielä erinomaisesti yhteen musiikin kanssa. Opethista tuli heti yksi lempibändeistäni jo tämän levyn perusteella. Joten mitä suosittelisitte seuraavaksi albumiksi? Itse meinasin hommata Blackwater Parkin. Hienoa! Hommaappa BP tai Still Life seuraavaksi. Itsekin ihastuin ikihyviksi MAYHen kun sen sain, varmaankin mun suosikki-Opeth. Nuo kaksi seuraavaa on hieman koukeroisempaa ja ei-niin-raakaa kuin MAYH. Pistinpäs Opethin BBC:n sessiossa nauhoittaman Deep Purple -coverin Soldier Of Fortune jakoon: http://download.yousendit.com/CDE5CFDC08436BC1 jo nyt on saatana |
gorgonoidi 25.04.2006 22:09:28 (muokattu 25.04.2006 22:18:59) | |
---|
Hienoa! Hommaappa BP tai Still Life seuraavaksi. Itsekin ihastuin ikihyviksi MAYHen kun sen sain, varmaankin mun suosikki-Opeth. Nuo kaksi seuraavaa on hieman koukeroisempaa ja ei-niin-raakaa kuin MAYH. Pistinpäs Opethin BBC:n sessiossa nauhoittaman Deep Purple -coverin Soldier Of Fortune jakoon: http://download.yousendit.com/CDE5CFDC08436BC1 Kiitos kovasti! Reilu tyyppi olet. Hetkonen, eihän sitä saisi laittaa jakoon vai...?? |
Heartwood 25.04.2006 22:36:25 | |
---|
Omasta mielestäni Opethin viiden tähden levyjä ovat kronologisesti MAYH, Still Life, Blackwater Park, Damnation sekä Ghost Reveries. Nämä kannattanee aloittelevan diggarin poimia hyllyynsä ensimmäisinä. Sekä Orchidin että Morningrisen suurin ongelma on se, etteivät biisit suurimmaksi osaksi yksinkertaisesti jaksa toimia koko kestonsa verran. Siinä missä uudemmilla levyillä kappalerakenteet soljuvat luonnollisesti läpi kymmenminuuttisen teoksen, nämä alkupään levyt tuntuvat vähän leikkaa-liimaa -tyylillä tehdyiltä tilkkutäkeiltä sovitustensa puolesta. Siis sillä lailla, että yksi osa loppua töksähtää ja kohta aloitetaan alusta uudella riffillä. Eri osia yhteen sitovat jutut puuttuvat lähes täysin. Toki niitä hyviäkin kappaleita löytyy, kuten legendaarinen Black Rose Immortal, mutta harmittaa silti potentiaalin hukkaaminen. Jokaisessa kappaleessa on aivan nerokkaita juttuja, mutta kokonaisuus lässähtää ikävästi. Lisäksi Åkerfeldtin örtsyilyt ja puhtaat laulut ovat huomattavasti heikompia kuin uudemmilla tuotoksilla. Deliverance taas on jotenkin sieluton esitys. Sellaista tylsän teknistä junnaamista vailla sitä sydäntä, joka yllä mainituista viidestä tekee jumalattoman hienoja levyjä. Soundit ovat myös vähän kolhot. Onhan siinä Master's Apprentices ja A Fair Judgement, mutta muuten tulee aika harvoin kuunneltua. Onkos muuten Lopezin tilanteesta kuulunut mitään uutta? "From far beyond the galaxies / I've journeyed to this place / to study the behavior patterns / of the human race / And I find them highly illogical"
- Leonard Nimoy"
Romantikkoitkijät #42 |
jigsore 25.04.2006 22:39:35 | |
---|
jo nyt on saatana |
Heartwood 25.04.2006 22:41:36 | |
---|
Pistinpäs Opethin BBC:n sessiossa nauhoittaman Deep Purple -coverin Soldier Of Fortune jakoon: http://download.yousendit.com/CDE5CFDC08436BC1 Kiitoksia! Hyvältähän tuo kuulostaa, tosin vähän outoa kuunnella kolmeminuuttista Opethia :) "From far beyond the galaxies / I've journeyed to this place / to study the behavior patterns / of the human race / And I find them highly illogical"
- Leonard Nimoy"
Romantikkoitkijät #42 |
Coatl 25.04.2006 23:26:51 | |
---|
We Don't Know If Drummer MARTIN LOPEZ Is Ever Coming Back - Apr. 11, 2006: :(... Onko Hoglan edelleen korvaajan roolissa? I took the butcher knife, and help up to Arnette.. I said "If you wanna live, to see tomorrow, I suggest you'd better start frying'em eggs a little bit better, than you've been frying'em, I'm tired of eating sloppy, slimy eggs" |
Akiman 25.04.2006 23:50:14 | |
---|
:(... Onko Hoglan edelleen korvaajan roolissa? Ei ole ollut varmaan 8 kuukauteen. Martin Axenrot on soittanut tilalla ties miten pitkään, Suomenkin keikoilla. |
ANtTIKRISTUS 26.04.2006 00:43:43 | |
---|
We Don't Know If Drummer MARTIN LOPEZ Is Ever Coming Back - Apr. 11, 2006: Minä olen vittuuntunut. EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ |
Akiman 26.04.2006 07:44:52 | |
---|
Minä olen vittuuntunut. Jaamme saman kauniin tuntemuksen. Jos Lopez lähtee, niin tapahtuu YUP:t, eli "kaksi lähtee ja yksi palaa", ainakin noin kuvainnollisesti. En ainakaan ihan äkkiä keksi häntä vastaavaa korvaajaa bändiin. Lopezilla on omaa touchiaan, joka merkitsee paljon. |
Shitmanek 26.04.2006 08:01:25 | |
---|
Jaamme saman kauniin tuntemuksen. Jos Lopez lähtee, niin tapahtuu YUP:t, eli "kaksi lähtee ja yksi palaa", ainakin noin kuvainnollisesti. En ainakaan ihan äkkiä keksi häntä vastaavaa korvaajaa bändiin. Lopezilla on omaa touchiaan, joka merkitsee paljon. Axenrot pystyy kyllä keikoilla nykyään (ainakin erään When-taltioinnin perusteella) soittamaan biisit suht koht "kunnolla", mutta eri asia on se, että jos hänestä tulee vakituinen rumpali, pystyykö hän keksimään samankaltaisia juttuja kuin Lopez. Toivottavasti tehtäisiin edes sellainen ratkaisu, että Lopez soittaisi studiossa ja joku muu keikalla, se kiertäminen kun ilmeisesti on hänelle tuota masennusta ja muuta aiheuttanut. Mutta toivottavasti paranee pian, eivät järin hauskoilta kuulosta ne oireet joita olen hänellä kuullut olevan. "I have come into possession of a certain ancient book, a collection of arcane scrawlings reputed to been derived from an even earlier transcription... The Chthonic Chronicles! Six score and ten oblations to some malign entity of colossal evil!" |
pehko 26.04.2006 08:46:06 | |
---|
We Don't Know If Drummer MARTIN LOPEZ Is Ever Coming Back - Apr. 11, 2006 jos näin on, niin liityn vittuuntuneiden klubiin. kova kannuttaja on hän. Shit In My Mouth And Call Me Your Sister |
gorgonoidi 26.04.2006 08:50:14 | |
---|
Kiitoksia! Hyvältähän tuo kuulostaa, tosin vähän outoa kuunnella kolmeminuuttista Opethia :) Aivan! Kertoisiko joku hieman tuosta MAYH tarinasta? En oikein ole koskaan ymmärtänyt vaikka sanoituksia luenkin kuunnellessani. Sanoja ymmärrän, mutta minkäänlaista tarinaa en ole vielä ymmärtänyt. |
Ali 26.04.2006 10:16:05 | |
---|
Aivan! Kertoisiko joku hieman tuosta MAYH tarinasta? En oikein ole koskaan ymmärtänyt vaikka sanoituksia luenkin kuunnellessani. Sanoja ymmärrän, mutta minkäänlaista tarinaa en ole vielä ymmärtänyt. En itse ole kauheasti syventynyt tarinaan, mutta perusjuoni menee jotensakin näin, että mies delaa ja palaa sitten aaveena takaisin muijaansa tsiigaileen. Ja siinä sitten tapahtuu kaikkea jännää. :D "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista |
Heartwood 26.04.2006 11:51:04 | |
---|
Axenrot pystyy kyllä keikoilla nykyään (ainakin erään When-taltioinnin perusteella) soittamaan biisit suht koht "kunnolla", mutta eri asia on se, että jos hänestä tulee vakituinen rumpali, pystyykö hän keksimään samankaltaisia juttuja kuin Lopez. Jep, toivon sydämestäni etteivät ota Axenrotia rumpaliksi. Raskaammat osuudet nyt jotenkin menivät Tavastialla syksyllä, mutta Damnationin kappaleet ja muut kevyet osat olivat täysin perseestä. Mies ei ilmeisesti tajua, ettei koko saatanan aikaa tarvitse paukuttaa täysillä. Ja siinä häviäisi aikas iso osa Opethin viehätyksestä. "From far beyond the galaxies / I've journeyed to this place / to study the behavior patterns / of the human race / And I find them highly illogical"
- Leonard Nimoy"
Romantikkoitkijät #42 |
lethus1 26.04.2006 14:38:44 | |
---|
Jaamme saman kauniin tuntemuksen. Jos Lopez lähtee, niin tapahtuu YUP:t, eli "kaksi lähtee ja yksi palaa", ainakin noin kuvainnollisesti. En ainakaan ihan äkkiä keksi häntä vastaavaa korvaajaa bändiin. Lopezilla on omaa touchiaan, joka merkitsee paljon. Minä jaan myös. Vittu. Lopezin uniikki tyyli on vaikea "kopioida" ja kun sitä haluaisi jatkossakin kuulla... |
Jep, toivon sydämestäni etteivät ota Axenrotia rumpaliksi. Raskaammat osuudet nyt jotenkin menivät Tavastialla syksyllä, mutta Damnationin kappaleet ja muut kevyet osat olivat täysin perseestä. Mies ei ilmeisesti tajua, ettei koko saatanan aikaa tarvitse paukuttaa täysillä. Ja siinä häviäisi aikas iso osa Opethin viehätyksestä. Mitäs jos ottaisivat Portnoyn kun hänellä on muutenkin Åkerfeldtin kanssa jotain projektia vireillä? ;) Noh, onneksi tämä vaihtoehto lienee suht epätodennäköinen ja myöskin melko ei-toivottava. "I have come into possession of a certain ancient book, a collection of arcane scrawlings reputed to been derived from an even earlier transcription... The Chthonic Chronicles! Six score and ten oblations to some malign entity of colossal evil!" |
Coatl 26.04.2006 17:03:48 | |
---|
Mitäs jos ottaisivat Portnoyn Tämä on sama jos ehdottaisi Peter Lindgrenin korvaamista Yngwie Malmsteenilla. "Hei, korvataanpa groove ja tunne soittoteknisellä pröystäilyllä ja ylimielisellä asenteella!" I took the butcher knife, and help up to Arnette.. I said "If you wanna live, to see tomorrow, I suggest you'd better start frying'em eggs a little bit better, than you've been frying'em, I'm tired of eating sloppy, slimy eggs" |