Aihe: Soittajan esikuvat.
1 2 3 4 5 6
baron
26.04.2006 16:18:17

Mä oon varmaan kovin usein tuonut tän esille, mutta vielä kerran: Thelonious Monk!
My name is Baron, Sir Baron.
Ukko
26.04.2006 16:59:21

Musiikillisesti ja soitannollisesti. Scotty Moore, Elvis, Beatles kaikkinensa, ELO ja etenkin Jeff Lynne , Rick Wakeman, Queen kaikkinensa, Jimi Hendricks, Ted Nugent, Johnny Wintter, Irwin Goodman, Albert Järvinen, Gary Moore.... tässä nyt ensin mieleen tulevat.
DVD
26.04.2006 17:09:43
Garth Hudson, The Band ja hänen Lowrey urut.

http://theband.hiof.no/band_pictures/Garth_Wails.html
EP
26.04.2006 17:10:06 (muokattu 26.04.2006 17:14:59)
Meikäläisen soittamiset alkoi, kun siskon miehellä oli tanssiorkesteri ja aikani kuunneltuani
niiden soittoa, alkoi itseäkin kiinnostamaan ko. touhu.
Ensimmäisiä esikuvia oli nuorelle pojalle Tamperelainen Tapio (Tappi)Rauma, joka siihen aikaan pyöri samoissa kuvioissa hyvin pitkään, virtuoosimaisine kitaran käsittelyineen, "trumpetin"soittoineen ja puhumattakkaan laulustaan, joka teki nuorukaiseen lähtemättömän vaikutuksen.
Ehkä tämän takia meikäläisestä tuli vaan tämmöinen "slow-hand" ja hyvä niin. :)
Pepe & Paradise- yhtye ja Markku Johanssonin sovitukset oli kanssa aina tarkkaan kuunneltua ja vaikuttaneet paljon.
BigPapa
26.04.2006 17:16:21 (muokattu 26.04.2006 17:16:54)

Ihanteista ja idoleista

Albert Järvinen ja Eric Clapton olivat Big papan ensimmäiset kitaristi-ihanteet. Järvisen tuotannosta Big Papa arvostaa ylitse muiden 1972 - 1974 kautta ja etenkin v. 1973 julkaistut neljä singlebiisiä ovat vielä yli muiden. Claptonista Big Papa arvostaa eniten 1966 - 1970 kautta, johon sisältyy Bluesbreakers ja Cream. Muista mainittakoon myös Jimi Hendrix, Mick Taylor, Richie Blackmore, Leslie West, Freddie King, Stevie Ray ja Jimmie Vaughan, Rick Derringer, Johnny Winter, Hollywood Fats, Jan Akkerman, Ronnie Earl, Duke Robillard, Duane Allman, Dicky Betts, Jeff Beck ja Jimmy Page, Marc Bolan ja Elvin Bishop, Albert King ja B.B.King, Larry Carlton, Crisu Ristseppä, Jukka Tolonen.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Tankero
26.04.2006 17:25:43
BONZO
Varmasti, vissiin.
KoskPaavo
26.04.2006 17:47:41
Nuorena haitarinsoittajapoikana opettajani Esko Könönen älyttömän nopeine sormineen oli ihmetyksen aihe, sittemmin vaaka-asentoon siirryttyäni Jimmy Smith, ja nää muut urkurit Alan Price, Gary Brooker yms.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
Irti Humpasta
26.04.2006 17:52:28

The Modern Jazz Quartet oli eka bändi, josta take five plogattiin.... muut suuruudet löysivät tiensä elämääni epämääräisessä järjestyksessä.

Wynton Kelly
Joe Zawinul
Charlie Parker
Adderly Cannonbal
Bill Evans
Keith Jarret, Hancock, Corea
Tapani Kansa
Max komppaa ja mää soitan hanuril...Sininen uni
R.Syke
26.04.2006 17:53:15
Mä oon enemmän ja enemmän ruvennut arvostaan WW:tä.

Sanotaan WW.
jon lord
26.04.2006 18:00:25
Alussa esikuvanani toimi vanhempi veljeni joka on nykyään kanttori. Vielä nykyäänkin hän on eräänlainen esikuva minulle. Bändeistä Beatles ehdottomasti. Sitten tuli Deep Purple ja muut hevihemmot ja bändit. J.S.Bach on ollut minulle musiikillisesti suurin esikuva ja jos veljeäni ei lasketa niin nimimerkkini , oikea Jon Lord on toiminut aina minulle musiikillisena sekä soitannollisena innoittajana. Sitten eräs bändi urani alkuaikoina jota matkittiin ja joiden biisejä otettiin ohjelmistoon uskokaa tai älkää Seitsemän Seinähullua. Siltä otettiin vaikutteita aika paljon. Sitten vielä tottakai Hurriganes. Tässä muutamia uraani vaikuttaneita ihmisiä ja bändejä
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
EP
26.04.2006 18:12:39
Alussa esikuvanani toimi vanhempi veljeni joka on nykyään kanttori. Vielä nykyäänkin hän on eräänlainen esikuva minulle. Bändeistä Beatles ehdottomasti. Sitten tuli Deep Purple ja muut hevihemmot ja bändit. J.S.Bach on ollut minulle musiikillisesti suurin esikuva ja jos veljeäni ei lasketa niin nimimerkkini , oikea Jon Lord on toiminut aina minulle musiikillisena sekä soitannollisena innoittajana. Sitten eräs bändi urani alkuaikoina jota matkittiin ja joiden biisejä otettiin ohjelmistoon uskokaa tai älkää Seitsemän Seinähullua. Siltä otettiin vaikutteita aika paljon. Sitten vielä tottakai Hurriganes. Tässä muutamia uraani vaikuttaneita ihmisiä ja bändejä

Joo, 7 seinähullua oli kanssa, siihen aikaan ainakin, tosi mahtava orkesteri kaikkine puhaltimineen ja yhdistettynä hyvään huumoriin!
Landola59
26.04.2006 18:14:22
Oliskohan Ritchie Blackmore semmonen innoittaja joka pitää tällähetkellä pinnalla.
I am your Father!
jjussila
26.04.2006 18:38:17
Kossiin kolahti Queen yli 30 vuotta sitten (Brian May+ stemmalaulu). Sen jälkeen paljon kaikkea: Beatles, Vivaldi, Vai, Toto (Lukather,Phillips), Weckl Band(Weckl,Kennedy=jml, mikä rytminen ilotulitus), Eagles, Larry Carlton+Ritenour, Steely Dan, ...lista loputon
... ja kyllä jämpti on näin!?..
jjussila
26.04.2006 18:39:25 (muokattu 26.04.2006 18:40:36)
edit: erhe
... ja kyllä jämpti on näin!?..
omarklah
26.04.2006 18:43:54

Basistina suurin esikuvani on edelleen tietty Pekka Pohjola. Musiikilliset juuret olen oppinut tuntemaan kitaristi J.K:lta Porin puolesta. Hän on myös henkilö, jota suuresti arvostan monipuolisena muusikkona. Tässä tärkeimmät, muitakin löytyy vaan ei niin selvästi erottuvia.
Tää sit sanois tälleen...
paice60
26.04.2006 19:16:03
Mä oon enemmän ja enemmän ruvennut arvostaan WW:tä.

Sanotaan WW.

Pitääkö sulle pistää lukkoa?
Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen.
DVD
26.04.2006 19:37:11
Pitääkö sulle pistää lukkoa?

Ihan tavallinen alkolukko riittänee tässä tapauksessa. Selvinpäin kyllä katuu tuollaiset lausunnot.
paice60
26.04.2006 19:38:33
Ihan tavallinen alkolukko riittänee tässä tapauksessa. Selvinpäin kyllä katuu tuollaiset lausunnot.

HAH HAH HAH. Toi oli päivän paras, tolla pärjää huomisaamuun, KIITOS.
Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen.
humppahanuristi
26.04.2006 20:16:22

Haitaripuolelta Esko Könönen ja joiltain osin Erkki Friman sekä tietysti Luotojoen Esko.

Kitarapuolelta Esa Pulliainen ja... no eipä sitten muita tullut mieleen. Mutta en matki Pulliaista (ihan sen takia, kun en osaa)
Myytävänä Menghini 4 äänikerta haitari, lankamidit ja sounder-mikit. Molempien johdot kaipaavat kolvin hellää käsittelyä. Lähesty vaikkapa pikaviestillä, jos tunnet tarvetta moiselle soittimelle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)