Karlsson 26.04.2006 14:44:02 | |
---|
Ilman muuta, plus että kielet pitää hieroa paskakäsin tumpuiksi, että tulee lisää katu-uskottavuutta soundiin. Ai silläkö sitä saa? "I had to. I was drunk." -Vivian |
mr.bungle 26.04.2006 15:03:09 | |
---|
Onneksi tuli siihen Milleriin se tonepotikka niin saat sitä hyvää soundia. :) Se on kyllä huippu. Mutta en mä jassossa käytä tonea, paitsi tallamikin kanssa jos haluaa jacoilla. Presaristakin leikkaan vaan terävimmän kärjen, mutta johonkin drum&bass -konejuttuihin sopii tosi jyrkästi leikattu basso joskus upeesti. bassolla hanuriin |
marlboro 26.04.2006 15:04:04 (muokattu 26.04.2006 15:04:47) | |
---|
E: ja tärkein pointti, soundi lähtee sormista. Tää nyt jää vaivaamaan mua. Voitko vääntää ratakiskosta. Jos saundi lähtee sormista, niin miksi pitäisi ostaa kallis vintage basso. Hyvä pokeri korvaa 10 vuoden koulutuksen |
Karlsson 26.04.2006 15:06:28 | |
---|
Tää nyt jää vaivaamaan mua. Voitko vääntää ratakiskosta. Jos saundi lähtee sormista, niin miksi pitäisi ostaa kallis vintage basso. On katu-uskottavampi. "I had to. I was drunk." -Vivian |
absqua 26.04.2006 15:06:46 | |
---|
Tää nyt jää vaivaamaan mua. Voitko vääntää ratakiskosta. Jos saundi lähtee sormista, niin miksi pitäisi ostaa kallis vintage basso. Jos haluaa soittaa vintagebassolla. Yhtä hyvän soundin saa uudemmista ja halvemmistakin. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Tää nyt jää vaivaamaan mua. Voitko vääntää ratakiskosta. Jos saundi lähtee sormista, niin miksi pitäisi ostaa kallis vintage basso. Miksi nyt yleensä ihmiset ostavat yhtään mitään? Tuntuu että tommonen olisi kiva, no ei muuta kun ostoon. Sitä tarvitse sen kummemmin selitellä. Tota ratakiskoa on näitten vintaakibassojen kanssa väännetty nyt muutenkin täällä jo niinpalijo että kohta VR lopetetaan kun ei jää yhtään suoraa kiskonpätkää enää jäljelle. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
And pray that there's intelligent life somewhere up in space,
'Cause there's bugger all down here on Earth. |
mr.bungle 26.04.2006 15:12:53 | |
---|
Pitää vielä lisätä, että usein parhaan tone-potikka-nollassa -saundin studiossa saa vetämällä basson suoraan pöytään ja iskemällä raidan jonkun -24db/oct -alipäästöfilsun läpi suht matalalla rajataajuudella. Loistavaa dubbia, ja saundi pysyy selkeänä. bassolla hanuriin |
marlboro 26.04.2006 15:23:39 (muokattu 26.04.2006 15:24:20) | |
---|
Miksi nyt yleensä ihmiset ostavat yhtään mitään? Tuntuu että tommonen olisi kiva, no ei muuta kun ostoon. Sitä tarvitse sen kummemmin selitellä.. Toivoisin että bassoja ei ainakaan tämän palstan lukijat ostaisi ihan noin heppoisilla perusteilla :-) Hyvä pokeri korvaa 10 vuoden koulutuksen |
Teijo K. 26.04.2006 15:26:21 | |
---|
Toivoisin että bassoja ei ainakaan tämän palstan lukijat ostaisi ihan noin heppoisilla perusteilla. Sen vankempia perusteita ei olekaan. Oikeaksi koettu basso inspiroi parhaisiin suorituksiin soitossa ja _se_ on tärkein yksityiskohta mitä olla voi. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
marlboro 26.04.2006 15:33:32 (muokattu 26.04.2006 15:36:12) | |
---|
mua inspiroi soittimessa se, että sitä on hyvä soittaa ja siinä on hyvä sointi. Sellaisen soittimen valintaan tarvitaan pohjatietoa ja asiantuntemusta eikä intuitioa. Hyvä pokeri korvaa 10 vuoden koulutuksen |
pardy 26.04.2006 15:36:32 | |
---|
mua inspiroi soittimessa se, että sitä on hyvä soittaa ja sellaisen soittimen valintaan tarvitaan pohjatietoa ja asiantuntemusta eikä intuitioa. Ja paskat, just toisin päin. Jos tulee hyvä soitin vastaan niin totta vitussa ostan, luki lavassa mitä tahansa ja oli speksit mitä tahansa. Siinä ei todellakaan mikään pitkä harkinta ja pohjatiedon hankinta vaikuta. Kun se osuu kohdalle niin osuu. Jos ei toimi intuition vallassa niin menettää monet hyvät kaupat. |
J.Hollström 26.04.2006 15:42:08 (muokattu 26.04.2006 15:42:58) | |
---|
Tää nyt jää vaivaamaan mua. Voitko vääntää ratakiskosta. Jos saundi lähtee sormista, niin miksi pitäisi ostaa kallis vintage basso. Tässä mennään jo Maslowin tarvehierarkian ylätasolle, kun näitä juttuja aletaan filosofoimaan. Jos nyt ynnään tähän ratakiskosta ranskalaisin viiruin millä esim. itselleni perustelen vanhemman basson hankintaa, niin tässä on, ei missään tärkeysjärjestyksessä: - kaunis - haluttava - hyvä feelis - kiva soittaa - ajanvietettä - hyvä soundi - kiva katsella - hyvä investointi - jännitystä elämään - saa muut kateelliseksi - henk. koht. talous sallii hankinnan - hauska kirjoitella siitä artikkeli tänne - mukava ottaa valokuvia ja laittaa niitä nettiin - harrastan soittamista ja soittimien kanssa nysväilyä - mukava jutella samanhenkisten ihmisten kanssa aiheesta - tykkään vanhoista Fenderin bassoista ihan yleisesti, uudetkin käy - jotain mistä vääntää tällä palstalla "Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi-
Mighty Shade |
rijopu 26.04.2006 16:02:01 | |
---|
Täällähän alkaa olla ihan analyyttistä keskustelua. Hienoa! Keskustelun otsikko alkaa saamaan jo vastauksia. |
Teijo K. 26.04.2006 16:49:59 | |
---|
mua inspiroi soittimessa se, että sitä on hyvä soittaa ja siinä on hyvä sointi. Sellaisen soittimen valintaan tarvitaan pohjatietoa ja asiantuntemusta eikä intuitioa. Jaaha, missähän kohtaa sanoin että valintaan ei saa käyttää pohjatietoa ja asiantuntemusta? Ei vaan jaksa tuhannetta kertaa selostaa näitä samoja juttuja. Sitäpaitsi minulla on intuitio pelannut soittimia valitessa erittäin hyvin tähän mennessä. Mahtavia soittimia tullut taloon jotka soi hyvin ja niillä on kiva ja hyvä soittaa. Kyllä sen tuntee heti ekasta äänestä ja ekasta tuntemuksesta jos joku soitin natsaa. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
marlboro 26.04.2006 16:52:00 | |
---|
Kun se osuu kohdalle niin osuu. Jos ei toimi intuition vallassa niin menettää monet hyvät kaupat. ja perustuisiko se sun "intuitio" mahd. siihen että osaat testata basson ja todeta että se on hyvä soittaa, se toimii ja soi hyvin. Sano sä sitä intuitioks mä sanon asiantuntemukseksi. Potaatti tai potato :-) Hyvä pokeri korvaa 10 vuoden koulutuksen |
J.Hollström 26.04.2006 17:18:51 | |
---|
Sellaisen soittimen valintaan tarvitaan pohjatietoa ja asiantuntemusta eikä intuitioa. Joo, ja kandee lukee Talkbassi tarkkaan läpi ja kysellä mielellään sieltä tai täältä mikä basso ois just mulle hyvä. "Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi-
Mighty Shade |
marlboro 26.04.2006 17:24:20 | |
---|
Joo, ja kandee lukee Talkbassi tarkkaan läpi ja kysellä mielellään sieltä tai täältä mikä basso ois just mulle hyvä. Älä viitti herjaa, täällä on moni alottanut uusia keskusteluaiheita tyyliin "bassoa ja vahvistinta aloittelijalle" ;-) Hyvä pokeri korvaa 10 vuoden koulutuksen |
J.Hollström 26.04.2006 17:28:01 | |
---|
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi-
Mighty Shade |
Karlsson 26.04.2006 18:41:26 | |
---|
"I had to. I was drunk." -Vivian |
J.Hollström 26.04.2006 19:32:36 | |
---|
Heh, siellähän on kaikki vakionaamat vetämässä omaa skeidaansa. Mä mukaan lukien. Ihan hauskaa tekstiä siellä oli. Hörähtelin muutamaan otteeseen... "Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi-
Mighty Shade |