Aihe: Peavey 6505
1 2 3 4 5 6 7 8 937 38 39 40 41
ninos
25.04.2006 22:38:56

JES! Saan keskiviikkona tuon 6505:sen

Loistavaa ^^ onnittelut.
Hampparit<3
Ronsto
26.04.2006 10:17:28

Ääninäytettä sitten kehiin!

Paljos pulitit? :)

Tarjouksessa 1880€ :/ Paljon maksaa, mutta on kyllä rahansa arvoinen! Kävin kokeilemassa sitä viime viikolla ja hyvältä kuullosti. Mahtava laite. Ääninäytettä voin laittaa jos saan vaan jotain äänityslaitetta haltuuni.
Kuolema höyhentä kevyempi, velvollisuus vuorta raskaampi
ninos
26.04.2006 10:23:56

Tarjouksessa 1880€ :/ Paljon maksaa, mutta on kyllä rahansa arvoinen! Kävin kokeilemassa sitä viime viikolla ja hyvältä kuullosti. Mahtava laite. Ääninäytettä voin laittaa jos saan vaan jotain äänityslaitetta haltuuni.

Siis 6505 + kaappi? :o
Hampparit<3
maggot
26.04.2006 10:24:42

Mitä ihmettä???? 1880€??? Mä maksoin omastani 1150€. Ostin laitteen Turun superostiksesta, täytyy muuten mainita että oli tosi hyvä palvelu siinä kaupassa. Mulla on siis 6505 ilman plussaa mutta ei kait se plussa mallikaan noin paljoa maksa.. Onnea kuitenkin uudelle nupille. Aivan loistava pelihän se on, mä en vaihtaisi omaani mihinkään.
"reality is a very fragile thing after all..."
maggot
26.04.2006 10:25:10

Olit nopeampi! = ))
Ronsto
26.04.2006 10:32:41

Ei plussa versio, vaan se noku malli ja kaapin kera 1880€.
Ronsto
26.04.2006 10:33:25

Mitä ihmettä???? 1880€??? Mä maksoin omastani 1150€. Ostin laitteen Turun superostiksesta, täytyy muuten mainita että oli tosi hyvä palvelu siinä kaupassa. Mulla on siis 6505 ilman plussaa mutta ei kait se plussa mallikaan noin paljoa maksa.. Onnea kuitenkin uudelle nupille. Aivan loistava pelihän se on, mä en vaihtaisi omaani mihinkään.

Niin siis ostan nupin JA kaapin :) Siksi hinta 1880€
Ronsto
26.04.2006 10:34:34

Käytätkö muuten jotain pedaaleita 6505:sen kanssa? Ajattelin ostaa siihen samalla ton Bossin Metal Zonen.
ninos
26.04.2006 10:48:14 (muokattu 26.04.2006 11:02:07)

Ei plussa versio, vaan se noku malli ja kaapin kera 1880€.

Dodii, mietin hetken jo että pelkkä nuppi vai molemmat :)

Käytätkö muuten jotain pedaaleita 6505:sen kanssa? Ajattelin ostaa siihen samalla ton Bossin Metal Zonen.

Kyllä 6505 oma särö on jo sitä luokkaa että kannattaa unohtaa Metal Zonet, mutta mikäs minä olen kieltämään. En voi tietää mihin tarkoituksiin ostat sitä :) Mutta itse olen käyttänyt ainakin Bossin SD-1 näin:

Clean päälle. Pre Gain 10, Low 6, Mid 8, High 5 (Post Gainia oman maun mukaan), Resonance siinä 5 paikkeilla ja Presence 5. Ja SD-1 Level täysille, Driveä siihen 3 pintaan ja Tone alle puolenvälin.

Siis rokkisaundia tuolla asetuksella lähtee, mutta vahvarin oma särö ja crunch ajaa asian kymmenen kertaa paremmin kuin tuo SD-1. Eli normaalisti vahvarin omaa ihanaa säröä.
Ja jos lisää murinaa ja mureutta kaipaa tuohon Lead-kanavaan, kannattaa hankkia EQ keskiääniä korostamaan.

Tuota MXR:ää tulee varmasti käytettyä jossain vaiheessa niinkuin tuossa jo suositeltiinkin, eli efektilooppiin kiinni

Juuri näin. Itselläni ongelma kun pidän normaalisti EQ:ta boostaamaan sooloja mutta ihastuin siihen saundiin minkä sain aikaseksi MXR:llä tuosta Lead-kanavasta, eli pitäisi ostaa toinen EQ vielä lisäksi :D
Hampparit<3
maggot
26.04.2006 10:52:31

En oo toistaiseksi käyttänyt mitään pedaaleita. Mulla on tosin Bossin ds-1:nen ja MXR:n 10 band eq. Tuota MXR:ää tulee varmasti käytettyä jossain vaiheessa niinkuin tuossa jo suositeltiinkin, eli efektilooppiin kiinni mutta Bossia en varmaankaan enää käytä. Mä tykkään ton nupin omasta säröstä tosi paljon niin en oo kokenu tarpeelliseksi käyttää pedaaleita sen kanssa. Mun mielestä 6505:sen särö on vain niin loistava. Erittäin brutaali ja hyvä, lyhyesti sanottuna. Käy hyvin melodiseen deathiin sekä brutaaliin death raastoon. Soitetaan bändin kanssa vanhaa Metallicaa, Sepulturaa, Maidenia, Panteraa jne. sopii mielestäni myös siihen hommaan tosi hienosti.
maggot
26.04.2006 11:30:48
Kyllä 6505 oma särö on jo sitä luokkaa että kannattaa unohtaa Metal Zonet

Samaa mieltä, esimerkkinä mulla on 6505:sesta lead kanava päällä (soitan kompit ja ne vähäiset leadit tällä kanavalla ja pidän rhythm kanavan puhtaana) ja asetukset seuraavat: pre gain 7,5, low 6, mid 4, high 6 ja post gain reeneissä noin 3,5. Resonance 6 ja presence 6. Näillä asetuksilla soittelen myös kotona, tosin post gain on jotain 0,3... Ei tarvii miettiä boostipedaaleita tms. värkkejä. 6505:sen särö on vain niin hyvä.

Juuri näin. Itselläni ongelma kun pidän normaalisti EQ:ta boostaamaan sooloja mutta ihastuin siihen saundiin minkä sain aikaseksi MXR:llä tuosta Lead-kanavasta, eli pitäisi ostaa toinen EQ vielä lisäksi :D

Täytyy yrittää jossain välissä itse kokeilla myös tota, mä oon tosiaan vedelly toistaiseksi ilman mitään pedaaleita tolla nupilla. On vain tuntunu siltä että no eipä tässä tarvii mitään pedaaleita kun on loistavat soundit muutenkin. = )
Ronsto
26.04.2006 13:00:06

Aivan, no se selittääkin sitten asian. Onnea myös kaapille siis! Minkäs kaapin hommaat muuten nupin kaveriksi?

Kaapiksi tulee ihan se 6505 kaappi myös.
Ronsto
26.04.2006 13:01:07

En oo toistaiseksi käyttänyt mitään pedaaleita. Mulla on tosin Bossin ds-1:nen ja MXR:n 10 band eq. Tuota MXR:ää tulee varmasti käytettyä jossain vaiheessa niinkuin tuossa jo suositeltiinkin, eli efektilooppiin kiinni mutta Bossia en varmaankaan enää käytä. Mä tykkään ton nupin omasta säröstä tosi paljon niin en oo kokenu tarpeelliseksi käyttää pedaaleita sen kanssa. Mun mielestä 6505:sen särö on vain niin loistava. Erittäin brutaali ja hyvä, lyhyesti sanottuna. Käy hyvin melodiseen deathiin sekä brutaaliin death raastoon. Soitetaan bändin kanssa vanhaa Metallicaa, Sepulturaa, Maidenia, Panteraa jne. sopii mielestäni myös siihen hommaan tosi hienosti.

Joo kyllä se särö on aika luunmurskaaja. Yllätyin positiivisesti kun kävin kokeilemassa sitä. Mahtava laite.
maggot
26.04.2006 13:05:33
Kaapiksi tulee ihan se 6505 kaappi myös.

Se on ainakin mun mielestä hyvä kaappi, testasin nuppia silloin ton kaapin kanssa ja hyvin jytisi. Ainoo miinus on sen hinta.. Mulla on tällä hetkellä käytössä 6505:sen kanssa Marshallin 1922 sarjan 2*12 kaappi. Toimii mielestäni myös ihan ok 6505:sen kanssa.
Ronsto
26.04.2006 13:07:40

Se on ainakin mun mielestä hyvä kaappi, testasin nuppia silloin ton kaapin kanssa ja hyvin jytisi. Ainoo miinus on sen hinta.. Mulla on tällä hetkellä käytössä 6505:sen kanssa Marshallin 1922 sarjan 2*12 kaappi. Toimii mielestäni myös ihan ok 6505:sen kanssa.

Joo se on hyvä kaappi toi 6505. Soitat ilmeisesti itse jotain rankempaa kamaa? Millasilla asetuksilla sulla on toi nuppi silloin?
maggot
26.04.2006 13:12:08
Joo kyllä se särö on aika luunmurskaaja. Yllätyin positiivisesti kun kävin kokeilemassa sitä. Mahtava laite.

Niinhän se särö siinä on, niinkuin todettua ei mielestäni tarvii mitään purkkeja eteen. Aivan eri tasoa kuin transistorivahvistimissa, tai ainakin niissä trankuissa mitä minä olen omistanut, Peavey supreme XL nuppi, Peavey studio pro 112 combo ja Marshall valvestate VS100 ja eka vahvarini Valvestate 8020. Loistava laite, en tosiaan omaani vaihtaisi mihinkään. Ei muuten tuu hehkutuksesta loppua.. ; )
ninos
26.04.2006 13:12:14 (muokattu 26.04.2006 13:12:58)

Joo se on hyvä kaappi toi 6505. Soitat ilmeisesti itse jotain rankempaa kamaa? Millasilla asetuksilla sulla on toi nuppi silloin?

=

mulla on 6505:sesta lead kanava päällä (soitan kompit ja ne vähäiset leadit tällä kanavalla ja pidän rhythm kanavan puhtaana) ja asetukset seuraavat: pre gain 7,5, low 6, mid 4, high 6 ja post gain reeneissä noin 3,5. Resonance 6 ja presence 6. Näillä asetuksilla soittelen myös kotona, tosin post gain on jotain 0,3... Ei tarvii miettiä boostipedaaleita tms. värkkejä. 6505:sen särö on vain niin hyvä.
Hampparit<3
maggot
26.04.2006 13:14:13

Tossa ylempänä mainitsin noi mun asetukset. Soitan siis bändin kanssa Metallican 80 luvun tuotantoa, Maidenia, Sepulturaa jne. Kotona soittelen melodista deathia ala Amon Amarth, In Flames jne. ja brutaalia deathia ala Six Feet Under, Nilea, Vomitorya jne.
Ronsto
26.04.2006 16:01:06

Tossa ylempänä mainitsin noi mun asetukset. Soitan siis bändin kanssa Metallican 80 luvun tuotantoa, Maidenia, Sepulturaa jne. Kotona soittelen melodista deathia ala Amon Amarth, In Flames jne. ja brutaalia deathia ala Six Feet Under, Nilea, Vomitorya jne.

Joo sori. Olen sokia :P
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)