Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Atheist?
1 2
Larmer
25.04.2006 23:41:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Faneja?
 
www.officialatheist.com
 
Heille jotka eivät ole kuulleet.
 
jigsore
25.04.2006 23:45:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=44&t=96723
 
jo nyt on saatana
Larmer
25.04.2006 23:46:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuule ei haittaa!
 
Minä omistan kaikki kolme uudelleenjulkaisua, box setin ja myös
Unquestionable Presencen ja Piece Of Timen alkuperäiset cdt + Piece Of Timen vinyylinä. Juu ja vielä toi Raging Death kompilaatio joltain vuodelta 1987 kait.
 
south_of_heaven
25.04.2006 23:50:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mainio bändi...
Elementsistä pidän ehkä vähiten, mutta suosikista en ole tähän hätään varma.
 
itki south_of_heaven
Larmer
26.04.2006 00:00:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu no tuo Unquestionable Presence on minun lempparilevy. Meinaan on paras levy mitä muutenkin omistan. Piru vieköön kun Cannibal Corpse meni perumaan Wacken esiintymisensä, joten toivon mukaan voisi mennä tsekkeihin katsomaan Atheistia.
Onko kukaan kuullut Steve Flynnin nykyisestä pändistä Gnostic:ista?
 
Deino
26.04.2006 08:52:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helvetin kova bändi! Paras levy on myös minusta UP, joka kesti todella kauan avautua. Yksi parhaista levyistä koskaan. Seuraavaksi tulee Piece Of Time ja Elements, joista jälkimmänen käy vähän tylsäksi, mutta on silti loistava.
 
Deino vaan
Larmer
26.04.2006 09:24:29 (muokattu 26.04.2006 09:25:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kieltämättä Elements voi käydä tylsäksi jos sen kuuntelee joka päivä, mutta kannattaa säännöstellä sitä. Minun ei tarvinu ku kerran kuunnella Unquestionable Presence ja tajusin että oli ihan pirun kova lätty.
 
bedlam
26.04.2006 09:35:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elements iski vuonna 1993 armottoman lujaa. Samana vuonna ilmestyi kaksi muutakin tajunnan räjäyttävää teknisen deathin taidonnäytettä, Deathin Individual Thought Patterns ja Cynicin Focus.
 
Elements-levyssä kiehtoi sen tapa yhdistää lattarirytmit kiukkuiseen riffittelyyn. Yhdistelmä joka kuulostaa paperilla erikoiselle, mutta toimii äärimmäisen hyvin. Kaksi muuta levyä hankin vasta 10 vuotta myöhemmin ja petyin suuresti siihen, että tuota bändin tavaramerkiksi kuvittelemaani yhdistelmää ei niistä löytynytkään.
 
http://www.mikseri.net/kiasma
Haraw
26.04.2006 17:46:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtava bändi. Tutustuin bändiin pari kuukautta sitten kun kaupasta napsahti Piece of Time mukaan. saakelin hyvä levy :)
 
Ei taida heittää minkäänmoista Euroopankiertuetta, vai? Ite ku en löytäny muita kuin isompien festareitten keikkapäiviä. Suomeen jos tulisi...
Mainitkaa tähän ketjuun myös muita tuntemianne samankaltaisia bändeja. tämän tyylistä ja kuulosta musiikkia voisi kuunnella ikuisuuksiin :)
 
Deino
26.04.2006 17:50:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tämän tyylistä ja kuulosta musiikkia voisi kuunnella ikuisuuksiin :)
 
Death.
 
Deino vaan
carnation
26.04.2006 17:55:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mainitkaa tähän ketjuun myös muita tuntemianne samankaltaisia bändeja. tämän tyylistä ja kuulosta musiikkia voisi kuunnella ikuisuuksiin :)
 
Cynic? Vähän enemmän sellasta fuusiokamaa, mutta ihan helvetin kova. Äärimmäisen kova, mahtava. Atheistia oon kuullut Elements-levyn verran, aika vaikeasti sulateltavaa kamaa. Mulla on tosta se remaster jossa on bonuksena jotain livebiisejä ja itseasiassa nuo vanhemmat kappaleet kolahtivat enemmän. Esim. On They Slay oli kovaa rytkettä. Pitäis hommata noi vanhemmatkin levyt hyllyyn kun ehtii...
 
"See the Turtle, ain't he keen? All things serve the fuckin' Beam." (Eddie Dean)

Osta levy
goashem
26.04.2006 18:34:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanotaanko näin, että Unquestionable Presence oli yksi niistä harvoista levyistä, joista tiesi heti ensimmäisten sekuntien aikana, että tästä levystä tulen tykkäämään pitkään. Ja kyllähän UP menettelee vieläkin sopivissa annoksissa.
 
Cynic jo mainittiin, mutta jos puhutaan teknisistä, kokeilevista ja/tai progeilevista death-bändeistä, mulle iski silloin 90-luvun alkupuolella Atheistin ja Cynicin lisäksi myös Pestilence. Jokainen näistä kolmesta bändistä toi omaa ja uutta juttua sen aikaiseen deathiin, ja vieläkin noita kolmea kuunnellessa tulee mieleen, että olivat aika kovasti ajastaan edellä.
 
"And music... Well, it's just entertainment, folks!" - Devin Townsend.
Deino
26.04.2006 18:39:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vuosi -93 oli muuten hyvä teknisen kikkailun vuosi:
 
Pestilence - Spheres
Cynic - Focus
Death - Individual Thought Patterns
Atheist - Elements
 
Deino vaan
mongoloidi
26.04.2006 18:43:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse pidän kyllä. Mainiota tavaraa, vaikka Elements-lätty ei niin paljon jaksanutkaan innostaa.
 
Another Perfect Day ?
south_of_heaven
26.04.2006 19:37:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vuosi -93 oli muuten hyvä teknisen kikkailun vuosi:
 
Pestilence - Spheres
Cynic - Focus
Death - Individual Thought Patterns
Atheist - Elements

 
mun mielestä Death ei oo nyt niin mainittavan teknistä :P Mutta kovaa on!
 
itki south_of_heaven
carnation
26.04.2006 19:41:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mun mielestä Death ei oo nyt niin mainittavan teknistä :P Mutta kovaa on!
 
Jos Human ja Individual Thought Patterns eivät ole teknistä, niin mitä sitten?
 
"See the Turtle, ain't he keen? All things serve the fuckin' Beam." (Eddie Dean)

Osta levy
south_of_heaven
26.04.2006 19:43:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos Human ja Individual Thought Patterns eivät ole teknistä, niin mitä sitten?
 
...määrittele tekninen?
 
itki south_of_heaven
carnation
26.04.2006 19:56:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...määrittele tekninen?
 
No eikö sen jo kuule noista levyistä? Jos Deathin tyyliä Humanilla ja ITP:lla verrataan moniin muihin vastaaviin, niin riffit, rakenteet ja rytminen puoli ovat astetta monimuotoisempia ja haastavempia. Pelkästään sellaiset nimet kuin Reinert, Masvidal, DiGiorgio ovat lähes synonyymeja teknisyydelle, mutta erittäin tyylitajuista kikkailuahan se on. Ehkei Death mitään Cynicia tai Atheistia ole, mutta ei suoranaisesti Cannibal Corpseakaan.
 
"See the Turtle, ain't he keen? All things serve the fuckin' Beam." (Eddie Dean)

Osta levy
south_of_heaven
26.04.2006 20:00:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eikö sen jo kuule noista levyistä? Jos Deathin tyyliä Humanilla ja ITP:lla verrataan moniin muihin vastaaviin, niin riffit, rakenteet ja rytminen puoli ovat astetta monimuotoisempia ja haastavempia. Pelkästään sellaiset nimet kuin Reinert, Masvidal, DiGiorgio ovat lähes synonyymeja teknisyydelle, mutta erittäin tyylitajuista kikkailuahan se on. Ehkei Death mitään Cynicia tai Atheistia ole, mutta ei suoranaisesti Cannibal Corpseakaan.
 
no joo, taitaa olla vähän makuasia... :) Se riippuu siitä miten teknisestä soitosta tykkää. Onhan toi Death paljon perusmättöä teknisempää, varsinkin kun tossa äsken taas kuuntelin.
 
itki south_of_heaven
Larmer
26.04.2006 22:10:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Death.
 
Itse omistan Invidual Thought Patternsin ja Symbolicin, ei muistuta mitenkään Atheistia.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «