Aihe: engl thunder 50
1 2 3 4
-Prokitaristi-
25.04.2006 18:42:26 (muokattu 25.04.2006 18:43:01)
Plussaahan se pieni koko tietysti on, kyllä minä sen tajuan, mutta nyt onkin kyse _muiden_ mielipiteistä. Eihän niillä nyt edes kovin paljoa väliä ole, mutta sitten tullaan keikan jälkeen:

-Mikä se vitun pikkuboksi oli sielä kulmassa??
-Se oli mun vahvistin...
-Haha, tommosen pikku matopurkin kanssako sä tuut keikalle?! Hahaha!!! Miksei sul oo sellast vitu isoo marsuu??
-Noku tuo on kätevämpi. Ja on tossa 50 putkiwattia, että kyllä se riittää.
-Mitä helvetin putkia?? Henkiputkiako?? Vittu mikä on putki?
-No putkivahvistimesta se hönkä tulee putkista...
-No vittu iha sama, marsu on paras. Speedylla ja Sakullaki o marsu, mut se on sellane pikkane. Mut onks muitakin vahvareit olemas ku marsui?
-No onhan niitä...
-No aijaa, iha paskoi varmaan, ninku toi sun!
-No jaa...
-Marsut on parhait!!! Osta iso marsu!!!

....
-Prokitaristi-
25.04.2006 18:45:34 (muokattu 25.04.2006 18:46:05)
Tarviiko hirveästi kiinnittää huomiota naureskeluihin?

No ei tarvitse kyllä todellakaan ostaa jotain JCM800 fullstackia joidenkin kännissä heiluvien Corollatuunareiden mielipiteiden takia.
Jaakko Hyvärinen
25.04.2006 18:46:16

Marsu on tykki!! Marsu on JEES!!!

Eihän combo thunder sentään niin pieni ole että sille naurettaisiin.. Ennemmin porukka nauraa Cubeille ja muille moisille...

Mulla onkin nuppi joka on juuri sopivan pieni 1922 kaapin päälle.
Jos juhannuksena talitintti hangella hyppii, on lunta maassa. -vanha viidakon sananlasku.
Juustonaksu
25.04.2006 19:33:18 (muokattu 25.04.2006 19:34:01)
En taas ymmärrä, miksi näiden aloittelevien kitaristien on pakko saada half stäkki sinne lavalle? Vaikka sitten soundin kustannuksella? Mieluummin pitäisin hyväsoundista ja näppärää putkicomboa kuin jotain paskaa Valvestate Marsupinoa siellä.

Joskus kannattaa ajatella soundia ja omaa mielipidettä eikä sitä yleisön "tol on isoin pino lol" -meininkiä.

Toki, 4x12'' näyttää oikein mainiolta, mutta ei paljon lohduta, jos kyseessä on joku HB, Valvestaten kaappi tai joku Ibanezin TB-sarjalainen. Ei se iso koko takaa hyvää soundia. Saa nähdä, kun tässä on kohta jotain bändijuttuja virikkeillä, jos mahdollinen toinen kitaristi meinaa tuollaista romua hommata niin lyön siltä ensin hampaat kurkkuun ja opetan mitä on kiva soundi. Ellei sitten tietty tykkää siitä Valvestatesta tai Tb:Stä. =)

END OFFTOPIC

Ja tuo Thunder on kyllä pirun näppärä vehje, kun sitä tunnin hypistelin Musamaailmassa. Kovaääninen tosin, minkä takia en sitä koskaan ostanut kotiini. Soundi oli sellainen... No "rokahtava" hevi, mutta oli siinä enemmän heviä kuin Screamerissä. Tosin itse pidin Screamerin soundeista silti enemmän ja varsinkin siitä reverbistä, se oli oikein mainio. =) Screamer oli siis vielä asteen rokimpi, minkä takia en sitäkään vähään aikaan tarvitse.
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron
battery
25.04.2006 19:35:54
Plussaahan se pieni koko tietysti on, kyllä minä sen tajuan, mutta nyt onkin kyse _muiden_ mielipiteistä. Eihän niillä nyt edes kovin paljoa väliä ole, mutta sitten tullaan keikan jälkeen:

-Mikä se vitun pikkuboksi oli sielä kulmassa??
-Se oli mun vahvistin...
-Haha, tommosen pikku matopurkin kanssako sä tuut keikalle?! Hahaha!!! Miksei sul oo sellast vitu isoo marsuu??
-Noku tuo on kätevämpi. Ja on tossa 50 putkiwattia, että kyllä se riittää.
-Mitä helvetin putkia?? Henkiputkiako?? Vittu mikä on putki?
-No putkivahvistimesta se hönkä tulee putkista...
-No vittu iha sama, marsu on paras. Speedylla ja Sakullaki o marsu, mut se on sellane pikkane. Mut onks muitakin vahvareit olemas ku marsui?
-No onhan niitä...
-No aijaa, iha paskoi varmaan, ninku toi sun!
-No jaa...

....

Nyt tehdään näin!

Iso pahvilaatikko kätösiin ja hommiin. Maalaillaan mustaksi ja leikataan paperista valkoinen "Marshall" teksti eteen. :P no joo
Juustonaksu
25.04.2006 21:23:55
Nyt tehdään näin!

Iso pahvilaatikko kätösiin ja hommiin. Maalaillaan mustaksi ja leikataan paperista valkoinen "Marshall" teksti eteen. :P no joo

Joku, mistä saa ääntäkin ulos, olisi HB:n 412 ja siihen se Marshallin irtologo kiinni. =) Nupiksi sitten käytetty uusi Valvestate hintaan 100€. =)
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron
Kasperi Tervonen
26.04.2006 15:26:47
No ei tarvitse kyllä todellakaan ostaa jotain JCM800 fullstackia joidenkin kännissä heiluvien Corollatuunareiden mielipiteiden takia.

Miksi ihmeessä sitten valitat tuon thunderin koosta? :D
"En usko, koska olet 16-vuotias kitaranraiskaaja. :)" -Jucciz
-Prokitaristi-
26.04.2006 15:34:24
Miksi ihmeessä sitten valitat tuon thunderin koosta? :D

No olenko minä jotain valittanut? En tietääkseni.
Guitaristi
26.04.2006 15:36:48 (muokattu 26.04.2006 15:36:57)

No olenko minä jotain valittanut? En tietääkseni.

Oletko tosissasi?

Kyllä tämän ketjun lähes jokainen postauksesi käsittelee jollain tavalla Thunderin pientä kokoa ja sitä että kitarakamoista tietämättömät nauravat sen koolle.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
-Prokitaristi-
26.04.2006 15:41:51
Oletko tosissasi?

Kyllä tämän ketjun lähes jokainen postauksesi käsittelee jollain tavalla Thunderin pientä kokoa ja sitä että kitarakamoista tietämättömät nauravat sen koolle.

Aivan, tietämättömät. Olenko minä väittänyt, että omasta mielestäni Thunderissa on jotain vikaa? Se "helvetin pieni" ei ollut negatiivisessa mielessä. Vaan "helvetin pieni" 50w putkivahvistimeksi.
offerotorium
26.04.2006 16:50:00
olisiko tuonlainen hyvä heavy vahvistin?
On ja todella hyvä!

Painaako se muka vaan 15kg? Vittu ku ois näppärä. Toi mun Powerball painaa varmaankin jotain 20kg... Pitäisi harkita tota thunderin kompoa kotio. Ihan loisto peli soundillisesti! En ollut vaan koskaan kiinnittänyt huomiota painoon, joka on kyllä ymmärrettävää, luulisin ainakin. Painon vähyys IIIIIIIIIIIIIIIISSSSSSSSSSOOOOOOOOO PLUSSA++++++
Spasi
26.04.2006 17:40:17

Itse olen ainakin todella tyytyväinen Screamerini soundiin, ja vaikken ole Thunderia koskaan kokeillut niin olen ymmärtänyt että ne ovat periaattessa samanlaiset soundiltaan.
Ainoa miinus juuri toi yhteinen EQ.
-Prokitaristi-
26.04.2006 17:43:25
Itse olen ainakin todella tyytyväinen Screamerini soundiin, ja vaikken ole Thunderia koskaan kokeillut niin olen ymmärtänyt että ne ovat periaattessa samanlaiset soundiltaan.
Ainoa miinus juuri toi yhteinen EQ.

Kannattaa varmaankin säätää nuo EQ:t säröille. Käyttää sitten vaikka EQ:ta jos pitää jotain buustata/leikata.
tjw
26.04.2006 17:59:01 (muokattu 26.04.2006 17:59:19)
Kannattaa varmaankin säätää nuo EQ:t säröille. Käyttää sitten vaikka EQ:ta jos pitää jotain buustata/leikata.

Itse hommasin puhtaita varten 20€ behringerin eq-pedaalin. Hyvin toimi, paitsi jos kauhian nopeasti pitää vaihtaa puhtaille, silloin harjoitetaan akrobatiaa ja yritetään osua kahteen pedaaliin samanaikaisesti (eq ja kanavanvaihto).
Tähän on peruna haudattuna. Jo vuodesta 2005!
-Prokitaristi-
26.04.2006 18:58:57 (muokattu 26.04.2006 19:04:24)
OT: Mites muuten, onko nuo Peherinkerit sen arvoisia, että voi tuollaisen ostaa Bossin sijaan?
Spasi
26.04.2006 19:06:53

Itse hommasin puhtaita varten 20€ behringerin eq-pedaalin. Hyvin toimi, paitsi jos kauhian nopeasti pitää vaihtaa puhtaille, silloin harjoitetaan akrobatiaa ja yritetään osua kahteen pedaaliin samanaikaisesti (eq ja kanavanvaihto).

Heh tuohon en ole ryhtynyt. Tulee ihan kelvolliset cleanit kun vaihdan kaulamikkiin. Behkun eq mullakin, mutta se on aina päälle kytkettynä.
jonsku1
26.04.2006 19:24:05
Onkohan mun thunder nupissa jotain vikaa, kun jotenkin ei hevanderit tahdo irrota? Särön määrään olen tyytyväinen, mutta siitä puuttuu kokonaan voima ja botne varsinkin dempatessa ja soundi tuntuu olevan jotenkin tukossa.

Syyksi olen itse kylläkin arvellut kaappini V30 elementtejä ja ne ajattelinkin vaihtaa Eminencen tonkereihin.
-Prokitaristi-
26.04.2006 20:11:56
Onkohan mun thunder nupissa jotain vikaa, kun jotenkin ei hevanderit tahdo irrota? Särön määrään olen tyytyväinen, mutta siitä puuttuu kokonaan voima ja botne varsinkin dempatessa ja soundi tuntuu olevan jotenkin tukossa.

Syyksi olen itse kylläkin arvellut kaappini V30 elementtejä ja ne ajattelinkin vaihtaa Eminencen tonkereihin.

Olisikohan siitä, että et luukuta tarpeeksi? Tai putkien vanhuudesta?
Nacher
26.04.2006 21:54:36 (muokattu 26.04.2006 21:55:56)

Omassa screamer nupissani oli täysin sama ongelma v30 2x12 suljetun kaapin kanssa. Kun asiasta täällä valittelin, minut melkein mestattiin siitä, että haukuin pyhää Screameria, ja väitin, ettei siitä irtoa tarpeeksi tukevaa ja botnekasta säröä metalliin.

Combo oli vielä huonompi tuossa suhteessa. Siitä puuttuivat botnet kyllä niin totaalisesti, että soundi alkoi muistuttaa peltipurkkia. Hevanderiin en suosittele v30 kaappeja ENGLien kanssa, tosin Torniojawsi pitää v30 kaapistaan Powerballin kanssa vissiin. Fireballiin vaihdoin Screamerini, ja se kyllä korjasi samantien nuo hevanderiongelmat. Demppaukset ihan eri luokkaa.

Edit : Luukutus kyllä auttaa thunderiin/screameriin, mutta Fire/Powerballi antavat jo vaikka millaiset jytädemppaukset makkarivoluumeilla. Kätevämpi näin kotona soitellessa..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)