tarrasque 25.04.2006 14:43:32 | |
---|
täälläkin tuntuu, että lähes kaikki näitä uudensukupolven "meikkir0kkibändien" aiheet menevät lukkoon tappelun ja mahdollisen trollaamisen takia. Nähtävästi nämä bändit ovat mahdollisesta huonoudestaan huolimatta silti äärettömän kiinnostavia ja herättävät vahvojatunteita sekä mielipiteitä. no joo.. varmaan turha aihe :) mielipiteitä vaiko suoraan lukkoa :) Oma senttimetri aiheesta, eipä voi sanoa muuta kuin, että kappale jonka jostain hittimusic no. 1 - ohjelmasta kuulin Negativea oli aivan uskomatonta kuraa. Tylsää, sata kertaa ennen kuultua juttua. Ollaan vaan niin rokkiboyta kuin olla ja saattaa vaikkei ollakaan välttämättä ihan oikealla alalla ottaen huomioon kun muusikolla olisi hyvä olla jonkin verran luovuutta ja taitoa, sen sijaan että laitetaan meikit päähän ja ollaankin vain ns. naamojenesittelybändi. THE SHIP IS SINKING, THE SHIP IS SINKING, THE SHIP IS SINKING |
Ristihuuli 25.04.2006 15:03:37 | |
---|
Joo. Ja sitten kun muusikko käyttää sitä luovuuttansa, onkin yllättäen tekotaiteellinen, teennäinen, pompöösi ja mitä näitä muotisanoja nyt onkaan. Mitäpä sitä sitten pitäisi tehdä...? |
greshgurt 25.04.2006 15:16:09 | |
---|
Joo. Ja sitten kun muusikko käyttää sitä luovuuttansa, onkin yllättäen tekotaiteellinen, teennäinen, pompöösi ja mitä näitä muotisanoja nyt onkaan. Mitäpä sitä sitten pitäisi tehdä...? Itse suuntaan korvani, nenäni, silmäni ja askeleenikin usein juuri näitä mainitsemiasi termejä kohtaan. Sen verran usein on miellyttänyt, että voisin pitää niitä jopa jonkinlaisena laaduntakeena... kuten vastaavasti nämä ns. mitkälie (en uskalla laittaa Negativea, Lovexia, Uniklubia ja vastaavia minkään genren alle, en halua loukata ketään) ovat aikalailla osoittatuneet minulle varoituksiksi. Ihan pakko muuten mainita, että vaikken Negativesta ollenkaan pidäkään, niin oudossa arvoasteikossani hekin saavat enemmän kunniaa kuin vaikkapa tämä Uniklubi. Olen tietoisesti nai(i)vi. |
tarrasque 25.04.2006 16:34:25 (muokattu 25.04.2006 16:34:59) | |
---|
Joo. Ja sitten kun muusikko käyttää sitä luovuuttansa, onkin yllättäen tekotaiteellinen, teennäinen, pompöösi ja mitä näitä muotisanoja nyt onkaan. Mitäpä sitä sitten pitäisi tehdä...? Pitäsköhän sitä vaikka vaihtaa alaa siinä vaiheessa jos koko homma alkaa herättämään tuollaisia kysymyksiä? Ja hyväksyä, ettei se ehkä sittenkään ole "mun juttu". THE SHIP IS SINKING, THE SHIP IS SINKING, THE SHIP IS SINKING |
C 25.04.2006 16:54:06 | |
---|
Oma näkemykseni lyhyesti: Vaikka salaa pidinkin Dingon musasta 10-vuotiaana, oli se kuitenkin pikkulikkojen bändi ja ne jätkät näyttivät pelleiltä. Tältä siis tuntui jo silloin 80-luvulla. Eilen katselin vanhoja Yön älppäreitä... siis niiden kansia. Niissä ne jätkät eivät näytä edes pelleiltä, vaan suorastaan ahdistavilta. On siis vaikea ymmärtää, miksi jotkut haluavat näyttää samalta. Toisaalta, ei "Negative ja kumppanit" minua kuitenkaan erityisesti ärsytä. Laitan telkkarin kiinni ja Rainbown soimaan. Heavy on kaunista ja melodista musiikkia. - General Njassa |
Nipsu 25.04.2006 17:10:43 | |
---|
Voi luoja mitä juttua. Miks edes arvostella bändiä sen perusteella miltä ne näyttää? Se musiikki siinä on tärkeintä. Sitä paitsi jos puhutaan Negativesta niin ne ei todellakaan oo valinnu mitään "helpointa tiätä" . Jonne päätti jo 12-vuotiaana, että siitä tulee rokkitähti. Ja vaikka se joutu lastenkotiin, ei se sen unelma siitä koskaan mihinkään kadonnu. Ja bändihän on ollu jo pystyssä v.97. Ne harjotteli kellarissa monta vuatta ennen levytyssopimusta, kiärsi kaikki Tampereen ja Turun piänet keikkapaikat (koulut, nuorisotalot jne.) eikä kukaan ollu kiinnostunu paitsi tytöt. Jonnelle ehdotettiin soolouraa, jos se haluais joskus päästä levyttään. Se oli kuitenkin päättäny, että NGT on sille ykkösbändi kävi miten kävi. Ja Negativellehan kävi niin, että ne pääsi ulos siältä kellarista sai levytyssopimuksen ja näin. Sen jälkeen kiinnostusta on ollu jos jonkinlaista. Jotenkin vaan on sellanen miälikuva, että ne kellarimuusikot, jotka on soittanu ikänsä kellarissa bändinsä kanssa, ei kestä Negativee vaan on KATEELLISIA. Ja mun miälestä, niin kun monien muidenkin, Negative jatko tätä "glamrock"-tyyliä tullessaan pinnalle 2000-luvulla. Ne on sitten eri tyypit, jotka sen aikoinaan oikeesti alotti. Siks mä nään asian niin, että nyt kun Negativesta on tullu suasittu niin kaikki muut levyyhtiöt yrittää leipoo jostain bändeistä uusia tällasia, kun Negativella menee niin hyvin. Ehkä siks NGT vedetään myäs tähän mukaan. Ehkä se on just syy siihen, et miks jotkut arvioi näitä "meikkipoikabändejä" niin raa´ alla kädellä. Ja onhan se ärsyttävää, että nyt sitten kaikki on kaikkien kopioita, MUTTA! Faktahan on, että ollaan matkittu/plagioitu omia idolibändejänsä jne. kautta vuosisatojen, ei ne matkijat oo vaan näitä bändejä. |
Nuages 25.04.2006 17:42:37 (muokattu 25.04.2006 17:43:27) | |
---|
Ja Negativellehan kävi niin, että ne pääsi ulos siältä kellarista sai levytyssopimuksen ja näin. Sen jälkeen kiinnostusta on ollu jos jonkinlaista. Jotenkin vaan on sellanen miälikuva, että ne kellarimuusikot, jotka on soittanu ikänsä kellarissa bändinsä kanssa, ei kestä Negativee vaan on KATEELLISIA. Totuus on julmaa. Ei rokkibändin tarvitse tehdä mitään elämää suurempaa taidetta ollakseen hyvä rokkibändi. Meneviä biisejä, hyvä konsepti +ulkomusiikilliset seikat. En mä yhtään ihmettele Negativen menestystä, vaikkei musa pahemmin kolahdakaan. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
C 25.04.2006 17:51:19 | |
---|
Voi luoja mitä juttua. Miks edes arvostella bändiä sen perusteella miltä ne näyttää? Se musiikki siinä on tärkeintä. Öö, olikohan tämä nyt kommentti mun kirjoitukseen? Jos oli, niin lähinnä vain kerroin oman näkemykseni asiasta. Eli sen, että en kaipaa 80-lukua takaisin, koska en siitä niin hirveästi ennenkään pitänyt. En edes arvostellut musiikkia, koska en siihen ole juurikaan perehtynyt. Vastasin vain tämän keskustelun otsikon kysymykseen yhdestä näkökulmasta. Ja muuten: kyllä se musiikki ja ulkonäkö usein hieman korreloivat... Mutta sä saat tykätä ihan mistä sä haluat. Rauhoitu. Heavy on kaunista ja melodista musiikkia. - General Njassa |
Nipsu 25.04.2006 18:11:54 | |
---|
|
Bonesaw 25.04.2006 18:13:16 | |
---|
It´s easier to give up than allways tried to go up. :'( |
SSilver 25.04.2006 18:14:43 | |
---|
|
carnation 25.04.2006 18:15:01 | |
---|
"See the Turtle, ain't he keen? All things serve the fuckin' Beam." (Eddie Dean)
Osta levy |
greshgurt 25.04.2006 18:16:42 (muokattu 25.04.2006 18:17:25) | |
---|
Olen tietoisesti nai(i)vi. |
Nipsu 25.04.2006 18:16:57 | |
---|
Aika gay meininki. Se on...suloista |
Nipsu 25.04.2006 18:17:21 | |
---|
Hähä, miten ruma kitara. Varmasti hianompi kun sulla jos edes omistat sellasta. |
carnation 25.04.2006 18:18:34 | |
---|
Varmasti hianompi kun sulla jos edes omistat sellasta. Ei taas... "See the Turtle, ain't he keen? All things serve the fuckin' Beam." (Eddie Dean)
Osta levy |
Varmasti hianompi kun sulla jos edes omistat sellasta. Mulla on kolme, tosin yksi niistä on oikeesti tyttökaverin. Jokainen niistä on tuota hienompi. Mutta se nyt on vain minun mielipiteeni. Kuin hieno sun kitaras on? Olen tietoisesti nai(i)vi. |
C 25.04.2006 18:18:51 | |
---|
Hähä, miten ruma kitara. Sehän on kolmanneksi söpöin asia tossa kuvassa... Heavy on kaunista ja melodista musiikkia. - General Njassa |
Nipsu 25.04.2006 18:21:46 | |
---|
|
Nipsu 25.04.2006 18:42:04 | |
---|
|