Aihe: "Tein-ne-itse" sähkörummut
1 2 3 4 511 12 13 14 15 16 17 18
Ginga
24.04.2006 20:24:37
Eikö kuulu mitään uutta ite tehtyjen sähkörumpujen rintamalle? :D
Peicco
25.04.2006 21:31:38
Eikö kuulu mitään uutta ite tehtyjen sähkörumpujen rintamalle? :D

Mulla valmistuu lähipäivinä modifioitu Millenium MPS-300 setti lopulliseen muotoonsa eli pääsen vihdoin viimeistelemään kaikki pannut Rolandin kalvoilla. Laitan kuvia kun setti on valmis.

Pedaali repäisi hyttysverkosta itse rakennettuun basarin mesh-kalvoon tuollaisen 6-7 cm halkaisijaltaan olevan reiän ja samalla nuija tuhosi myös triggerirakenteen. Rolandin cushion mm. repesi palasiksi.

No, tilanne oli hieman tavanomaisesta poikkeava, pannut oli toisaalla käytössä ja pedaali oli ymmärtääkseni asennettu siten, että nuija painui liian syvälle.
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
LumPus
25.04.2006 22:33:56
Mulla valmistuu lähipäivinä modifioitu Millenium MPS-300 setti lopulliseen muotoonsa eli pääsen vihdoin viimeistelemään kaikki pannut Rolandin kalvoilla. Laitan kuvia kun setti on valmis.

Pedaali repäisi hyttysverkosta itse rakennettuun basarin mesh-kalvoon tuollaisen 6-7 cm halkaisijaltaan olevan reiän ja samalla nuija tuhosi myös triggerirakenteen. Rolandin cushion mm. repesi palasiksi.

No, tilanne oli hieman tavanomaisesta poikkeava, pannut oli toisaalla käytössä ja pedaali oli ymmärtääkseni asennettu siten, että nuija painui liian syvälle.

oliko sulla ihan normicone basarissa vai se oikee basaricone?
Peicco
26.04.2006 07:29:58
oliko sulla ihan normicone basarissa vai se oikee basaricone?

Oooo. Tämmöstä en tiennytkään olevan. Ihan normicone. En oo edes nähnyt muunlaisia. Hyvin se toimii. Mitähän se basaricone tuo toiminnallisessa mielessä lisää?
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
LumPus
26.04.2006 09:01:24
Oooo. Tämmöstä en tiennytkään olevan. Ihan normicone. En oo edes nähnyt muunlaisia. Hyvin se toimii. Mitähän se basaricone tuo toiminnallisessa mielessä lisää?

hitto tää aivojen prosessointi kestää kauan näin aamulla. kai mulla jotain asiaakin oli.
eli, se on leveämpi, isompi, jne.. katon jos löydän kuvaa.
Peicco
26.04.2006 18:15:20
Ginga
26.04.2006 19:02:42
Nyt on Rolandin kalvot :) on khyl aika makian näköset kalvot :D
WyW
27.04.2006 08:05:00

Koliseeko pahasti noi tomien kantit?
The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain
hgr
27.04.2006 10:56:11
Koliseehan ne.
Peicco
27.04.2006 11:55:57
Vain jos niihin lyö.
hgr
27.04.2006 12:48:55
Totta.
Peicco
27.04.2006 17:48:36
Koliseeko pahasti noi tomien kantit?

Ja pitänee tutkia mistä saa edullisesti tota Rolandin kumista vannesuojaa. Ei ne nyt välttämättömät ole, mutta toimiihan se kuitenkin ja on se ulkonäköä yhtenäistävä tekijä myöskin.
penapena
16.05.2006 20:15:41
Moi,

Oliskohan kenelläkään (ehkä Rumbalilla) neuvoja dual-zone sähkörumpupellin väsäämiseen? Moduulina Rolandin TD-3 joka ymmärtää dualzone peltejä. Yrittelin tos kokeilumielessä rakennella, mallia Rumbalin sivuilta. Pelti 10 litran sangon kannesta ;-), piezo teipillä alle kiinni, kupu kulmahiomakoneen kumilaikasta, piezo alle. Molemmat piezot triggaa hyvin, eikä ota häiriötä toisiltansa. Ongelma on että molemmissa on sama ääni. Piezot pistetty samaan stereopiuhaan kiinni (sama maa-johto, eri signaalijohdot). Rolandi antaa riden kupuäänen jos lyö tarpeeksi lujaa ja peltiäänen jos lyö hiljempaa. Sama tosin tapahtuu Milleniumin (siis MPS-300) virvelipädissä jos käyttää sen ja aivon välissä stereopiuhaa. Kiinnostais miten noi rolandin omat dualzone padit on viritetty ku moduuli kylläkin ymmärtää niitä. Tietenkin voisi pistä piezot eri liittimiin mutta ku toi dualzone pitäis onnistua ja aivoissa rajattu määrä sisääntuloja.

Samalla vois kysyä onko kenelläkään ideaa miten väsätä dualzone virveli? Mielellään noista milleniumin padeista raakamateriaalina.
HeavyMachinery
17.05.2006 23:57:33 (muokattu 17.05.2006 23:57:51)

Ja pitänee tutkia mistä saa edullisesti tota Rolandin kumista vannesuojaa. Ei ne nyt välttämättömät ole, mutta toimiihan se kuitenkin ja on se ulkonäköä yhtenäistävä tekijä myöskin.

sitä saa ainakin korja-kumista tampereella... Hienot on pannut juu mites noi e-symbaalit toimii ?
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
crimson
18.05.2006 01:41:55
Tervehdys!
Näitä keskusteluja hetken jo mielenkiinnolla lukeneena tuli sellainen mieleen, että onkos kenelläkään sitten kokemusta tuollaisesta akustisesta setistä tehdyistä sähkörummuista?

Eli miten esim. puolitettu tomi, siihen mesh headi ja esim ddrumin triggeri yhdistelmä toimii? Vai onko esim. tuo Roland-tyylinen cone-keskelle-kalvoa -ratkaisu herkempi/parempi?

Basari kiinnostaisi myös, eli millainenkohan soittotuntuma tuollaisessa normikokoisessa basarissa on verkkokalvolla?

Sellainenkin tuli mieleen, kun en mistään heti vastausta löytänyt, että kuinka kova meteli lähtee akustisesta tomista, ilman alakalvoa? Voisiko sellaista käyttää kerrostalossa dempattuna jollain vaahtomuovilla?

Olen alkanut harkitsemaan jonkun tuollaisen tekoa eikä viitsisi aivan tyhjin käsin lähteä kokeilemaan jos joku sellaisen olisi jo tehnyt?!

ps. toivottavasti asiasta ei ole aikaisempaa threadia, en ainakaan löytänyt :)
El Jefe
18.05.2006 04:52:25
Tomeihin meshheadit,resokalvoon reikä tai pois kokonaan lugimutterien kanssa ja
joku kumirengas kanttiin niin aika äänettömät ovat.Ei kannata suotta puolittaa jos ei tarvitse kahta padia.
Triggeröinnin voi hoitaa itserakennetulla,rungon sisällä olevalla piezolla,tai esim Rolandin triggereillä jolloin kumirengasta joutuu taittamaan triggerin kiinnityskohdasta.

Mulla on virvelinä Pearlin export(Valuvanteiset ei sopinu).Kantissa wehonal-viemäriputken 12" tiiviste venytettynä ja triggerinä Roland rt-5.Toimii kuin unelma,kunhan jaksaa säätää aivoista asetukset.Itse triggerissäkin on rimshotin herkkyys säätö.
kattila
18.05.2006 11:25:02

Tämä on niin pitkä ketju jo ja en ole sen pahemmin seurannut joten kysäset nyt, että onko kenelläkään mitään hyviä ideoita/suunnitelmia meshbasarin teosta?

En oikein tykkää tuon TD kutosen basarin tuntumasta ja ajattelin, että kun kerta omistan turhia runkoja niin jostain 12-14" tomista valmistaisi basarin laittamalla meshkalvon ja triggeri kiinni, mutta mimmoinen raiseri siinä pitäisi olla ja niin edespäin. Onko kukaan suunnitellut tai tehnyt tälläisiä?
MegaMan Club #008 - Spark Man
HeavyMachinery
18.05.2006 12:22:21

Tämä on niin pitkä ketju jo ja en ole sen pahemmin seurannut joten kysäset nyt, että onko kenelläkään mitään hyviä ideoita/suunnitelmia meshbasarin teosta?

En oikein tykkää tuon TD kutosen basarin tuntumasta ja ajattelin, että kun kerta omistan turhia runkoja niin jostain 12-14" tomista valmistaisi basarin laittamalla meshkalvon ja triggeri kiinni, mutta mimmoinen raiseri siinä pitäisi olla ja niin edespäin. Onko kukaan suunnitellut tai tehnyt tälläisiä?

Jep ! Suunnitelin ja rakensin koe ajo on kesken kun trikkeri on vielä matkalla (ollut jo kohta6kk)
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
crimson
18.05.2006 14:10:05
Tomeihin meshheadit,resokalvoon reikä tai pois kokonaan lugimutterien kanssa ja
joku kumirengas kanttiin niin aika äänettömät ovat.Ei kannata suotta puolittaa jos ei tarvitse kahta padia.
Triggeröinnin voi hoitaa itserakennetulla,rungon sisällä olevalla piezolla,tai esim Rolandin triggereillä jolloin kumirengasta joutuu taittamaan triggerin kiinnityskohdasta.

Onko kokemusta siitä ,että eroaako kanttiin asennettavan "kaupallisen" (esim juuri jonkin rollen tai ddrum triggerin) triggerin tai sitten itse väkästellyn piezosummerin herkkyys ym ominaisuudet toisistaan paljonkin?

Entä uskaltaako tuollaisella reikä-resokalvoon -tomilla mättää kerrostalossa? :)

Mulla on virvelinä Pearlin export(Valuvanteiset ei sopinu).Kantissa wehonal-viemäriputken 12" tiiviste venytettynä ja triggerinä Roland rt-5.Toimii kuin unelma,kunhan jaksaa säätää aivoista asetukset.Itse triggerissäkin on rimshotin herkkyys säätö.

Mitä aivoa ja kalvoja käytät?
Entä minkä sortin säätöjä olet joutunut tekemään?

Tässähän alkaa herätä kiinnostus akustisen setin ostamiseen...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)