Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Welson urut
1
musamies
13.03.2006 20:13:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkähänlainen peli mahtaa olla tuollainen torilla myytävänä oleva Welson urku?
 
http://www.combo-organ.com/Welson/welson.htm
Oisko se Welson President, 1971 List Price: $435
 
Onko kokemuksia miten soi?
 
KoskPaavo
14.03.2006 00:54:35 (muokattu 14.03.2006 00:56:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokin Welson sekin oli millä Pena Penninkilampi soitti Coitus Int-bändissä, en muista mallia.Näissä Juicen esim. Juankoski, here I come , Erkki twistaa ym biiseissä sen kuulee.
 
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
musamies
14.03.2006 21:14:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on muuten B3:sen voittaja myytävänä torilla: Hammond H-112!
 
http://muusikoiden.net/dyn/tori/978 … id=84accf166269535338a7d621f05f5a02
 
Kelpais varmaan sullekin? ;-)
 
Ostaisin varmaankin kiireesti pois jos olis varaa moiseen.
 
savoy dlx
24.04.2006 22:25:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se torilla myytävänä ollut peli pääsi uuteen kotiin ja voin vakuuttaa että on mahtava ja hieno peli. Elkatonen leslien kanssa soundi on juuri minun makuuni. Ja jos Coitus Int käytti vastaavia, sehän vain parantaa fiilistä...!?
 
Musiikilla on tarkoitus viihdyttää.
savoy dlx
24.04.2006 23:12:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jyväskylässä www.varve.fi myy samanlaisia, tosin ilmeisesti -72 tai uudemmat hintaan 1200,-€. Tai ainakin esittelee myyvänsä. Mutta jos sellaiset haluaa, niin sieltä löytyy. (Omat ei myynnissä edes tuohon hintaan...tai?)
 
Musiikilla on tarkoitus viihdyttää.
musamies
25.04.2006 10:21:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ois mukava kun nettiin laitettas jännistä vintagepeleistä ääninäytteitä?
 
http://www.asikkalalainen.net/musa/h112.mp3
http://www.asikkalalainen.net/musa/wlm&sax.mp3
 
Tuos on esimerkiks pari mun äänittämää. WLM tuli käsiteltyä softalesliellä ja H112 on suoraan MD soittimen kanssa pikkumikillä äänitetty.
 
Jollain tais olla niitä Farvisan äänähdyksiä.
 
Ideana pitäs olla, ettei niin keskitytä onko hyvin soitettu kun muuten kynnys omien ääninäytteiden laittamiseen kasvaa liian korkealle.
 
uneksija
25.04.2006 13:41:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ois mukava kun nettiin laitettas jännistä vintagepeleistä ääninäytteitä?
 
Olen ehdottomasti samaa mieltä. On ymmärrettävää että joskus aikoinaan , kun nettiyhteydet oli hitaita, oli käytännöllistä lähinnä kuvailla sanoin vintage-soittimien ääniä, mutta minkä takia se on vielä nykyäänkin niin, kun on nopeat yhteydet?
 
http://www.asikkalalainen.net/musa/h112.mp3
http://www.asikkalalainen.net/musa/wlm&sax.mp3
 
Tuos on esimerkiks pari mun äänittämää. WLM tuli käsiteltyä softalesliellä ja H112 on suoraan MD soittimen kanssa pikkumikillä äänitetty.

 
Whoa! Toi WLM:hän kuulostaa yllättävän hyvältä! Oisin semmosen joskus pari vuotta (?) sitten voinu ostaa varmaan jollain parilla sadalla, keikkamallisen, mutten ostanut. Höh.
 
Jollain tais olla niitä Farvisan äänähdyksiä.
 
Ideana pitäs olla, ettei niin keskitytä onko hyvin soitettu kun muuten kynnys omien ääninäytteiden laittamiseen kasvaa liian korkealle.

 
Aamen. Mulla oli niitä Farfisa-äännähdyksiä mutta ne näyttävät kadonneen tuolta Sendspacesta. Niiden pitäis joskus ilmestyä Combo-organ.comiin. Mullakin on vissiin jossain 30 megaa tilaa mitä on tullut nettiliittymän yhteydessä, mutten oo koskaan jaksanu opetella että miten sen saa käyttöön...
 
musamies
25.04.2006 15:12:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Whoa! Toi WLM:hän kuulostaa yllättävän hyvältä! Oisin semmosen joskus pari vuotta (?) sitten voinu ostaa varmaan jollain parilla sadalla, keikkamallisen, mutten ostanut. Höh.
 
WLM aika kliininen itsessään, mutta siitä tulee kiva kun laittaa aavistuksen putkisäröä vaikka simulointinakin, siinä on hyvä tuhahdus äänen alussa.
 
Mulla oli niitä Farfisa-äännähdyksiä mutta ne näyttävät kadonneen tuolta Sendspacesta. Niiden pitäis joskus ilmestyä Combo-organ.comiin. Mullakin on vissiin jossain 30 megaa tilaa mitä on tullut nettiliittymän yhteydessä, mutten oo koskaan jaksanu opetella että miten sen saa käyttöön...
 
Jos tarvii nettitilaa, niin mä voin avittaa kun haluaisin osallistua tämäntapaiseen kulttuuritekoon. Ehkä ääninäytteet vois laittaa pariinkin paikkaan, niin ei uhkaa ainakaan välitön katoamisvaara.
 
Tuossa Clavinetti. Behringerin mikseristä taisi olla otettu kaikua ja phaseria.
 
http://www.asikkalalainen.net/musa/clavinetti.mp3
 
Pitää muistuttaa, että näissä on mukana noita muusikoiden.net:in kiipparipalstan sooloskabojen taustoja.
 
savoy dlx
02.05.2006 12:20:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olis snadi pätkä mp3:sena Welsonia ja EKO tigeria; mihinköhän sen vois lähettää että sais kuunteluun? En ole kiipparisti joten armahtakaa soittotaitoa...
Pohjat soitin EKO Tigerilla (Bossa Nova + accomp), 2 raitaa kitaralla, bongot ja hiekkaputki ja lopuksi vielä Welson ja Elkatone leslie. Ja tollainen siitä tuli; Organ Battle Boogaloo! Eko svengaa?
 
Musiikilla on tarkoitus viihdyttää.
Clasu
02.05.2006 15:12:42 (muokattu 02.05.2006 15:13:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on muuten B3:sen voittaja myytävänä torilla: Hammond H-112!
 
B3:n voittaja?
 
Oliko se mp3:nen soitettu tosiaan sillä H-112:lla??
 
Jos oli niin se kyllä tosiaankin kuullosti Klaus Wunderlichtiltä ja "kyllä" se tosiaankin on B3:n voittaja koska minä en saa B ja C3:sista tuollaisia soundeja.
 
Mutta saakohan H-112 B3:n ääniä?
 
-Mutta se voi johtua siitä että en osaa soittaa tuollaisia sooloja...
 
musamies
02.05.2006 16:03:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Savoylle laitoin pikaviestiä niistä näytteiden laittamisesta!
 
Oliko se mp3:nen soitettu tosiaan sillä H-112:lla??
 
Oli se sillä torilla myynnissä olleella H-112:sella. Ois tullu ehkä reteemmätkin näytteet jos jalkio olis myös ollu mukana kunnolla kun nyt yksi soimaan jäävä poljin tyrehdytti jalkiotyöskentelyn.
 
Jos oli niin se kyllä tosiaankin kuullosti Klaus Wunderlichtiltä ja "kyllä" se tosiaankin on B3:n voittaja koska minä en saa B ja C3:sista tuollaisia soundeja.
 
Oli se erilainen kuin muut aikaisemmin kokeilemani Hammondit. Jos se olis mun urku, ni mä kaipaisin siihen ehkä voimakkaammin kuuluvampaa äänen aluketta kun vakiokunnossa sen ääni aika kliininen ja aluketta ei pahemmin kuulu. Ehkä se vois sit olla lähempänä noita.
 
Siinä vibraatot ja perkussiot aivan omanlaisensa.
 
Mutta se voi johtua siitä että en osaa soittaa tuollaisia sooloja...
 
Tuntuu eri urut vaativan urkukohtaista paneutumista. Tuostakin vehkeestä ois saanu paljon enempi irti paremmalla nimenomaisen soittimen opettelusta ja tiestysti paremmalla soitolla.
 
Clasu
02.05.2006 20:40:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuos on esimerkiks pari mun äänittämää. WLM tuli käsiteltyä softalesliellä
 
Oli muuten se WLM aika hyvän kuulonen sen softaleslien kanssa "yllättävää" mutta.......
 
Kun leslie pyöri hitaasti kuullosti hyvältä mutta kun laitettiin nopealle niin se ei kuullostanut niin hyvältä pikemminkin joltain phaseri efektiltä.
 
Ja sitten WLM:n kanssa saa olla varovainen kun käyttää niitä 1 ja 1 3/5 sekä 1 1/3 liukutankoja.... sei ei oikein soi hyvin siellä... ja se kuultiin myös tuossa äänitteessä.
 
Ja sekin täytyy sanoa, että aika omalaatuinen tyyli soittaa, toista samanlaista soittajaa ei varmaan tuu vastaan.
 
musamies
02.05.2006 20:53:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli muuten se WLM aika hyvän kuulonen sen softaleslien kanssa "yllättävää" mutta.......
 
Kuulostais varmaan vielä paremmalta jos ei kertois kyseessä olevan softaleslie ;-)
 
Kun leslie pyöri hitaasti kuullosti hyvältä mutta kun laitettiin nopealle niin se ei kuullostanut niin hyvältä pikemminkin joltain phaseri efektiltä.
 
Mä samaa mieltä, että ainakin näillä asetuksilla hidas kuulosti uskottavammalta. Tuosta pätkästä puuttuu voimakkuuspoljin. Se käyttö on tärkeä osa mun soittoa.
 
Ja sitten WLM:n kanssa saa olla varovainen kun käyttää niitä 1 ja 1 3/5 sekä 1 1/3 liukutankoja.... sei ei oikein soi hyvin siellä... ja se kuultiin myös tuossa äänitteessä.
 
Laite on mulle vielä vähän outo. Pitäs korjata sen vibraatot ja drawbarssit moitteettomasti toimiviksi, ni sit ois kiva vetää sillä.
 

 
Ja sekin täytyy sanoa, että aika omalaatuinen tyyli soittaa, toista samanlaista soittajaa ei varmaan tuu vastaan.
 
Tuon otan erittäin kannustavana kehuna!! :-) Se on yksi merkittävimpiä musiikillisia tavoitteitani, että tyylini kuulostaisi omalta. En ole mitenkään kovin määrätietoisesti sitä kehittänyt, mutta tullut tietenkin myös muiden tyyleistä jotain vaikutteita ja tyyli kehittyy vähitellen.
 
tonecab
03.05.2006 15:02:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on muuten B3:sen voittaja myytävänä torilla: Hammond H-112!
 
Kaikenlainen hehkutus tuppaa näin pienessä maassa vaikuttamaan välittömästi käytettyjen laitteiden hintoihin. H-100 sarja on hieno, mutta hintapoliittisesti ajatellen juuri niitä sekä spinettejä kannattais tuoda jenkeistä, eivät ole siellä valtavan haluttuja. Veikkaan että tulee halvemmaksi jos jaksaa nähdä vaivan...
 
savoy dlx
16.05.2006 14:30:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Jokin Welson sekin oli millä Pena Penninkilampi soitti Coitus Int-bändissä, en muista mallia.Näissä Juicen esim. Juankoski, here I come , Erkki twistaa ym biiseissä sen kuulee."
 
Olin eilen Storyvillessä keikalla, ja paikalle saapui myös eräs sinisiä silmälaseja usein käyttävä, entinen coitus-int. muusikko joka nykyään edustaa suomen kansaa siellä Arkadianmäellä.
Welsonit vaihtuivat kuulemma jo alkuvaiheessa "helpommin roudattaviin" WLM:iin. Mutta Tampereelta ovat kotoisin myös tämä mun President - mistä tietää vaikka olisi sama yksilö...??
Vieläköhän tämä Pena Penninkilampi on kuvioissa mukana? Olishan se kiva löytää vanhalle soittimelle jonkinlainen historia.
 
Houlama!
JoyJoy77
16.05.2012 23:20:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Youtubesta löytyi esimerkki siitä miten Welson soi. Siinä on manuaalinen arpeggiaattori. Aika hieno.
 
http://www.youtube.com/watch?v=45dP84geOfA
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «