Nuuskamuikkunen 19.09.2003 18:20:36 | |
---|
Kyllähän tässä nyt tulee oikein tippa linssiin, kun tätä uutukaista kuuntelee. Nuo istrumenttaali pätkät menee välillä jo psykedeelisiin mittoihin, ja siitä minä tykkään. Loistavia biisejä, taidokasta soitantaa ja muutenkin hyvä kokonaisuus. Naureskelin kyllä niille Sessions - juontajille, kun ne kyselee ihan kummia. Kaikkea (musiikkia) pitää kokeilla aina(kin) kerran. |
Kitaranraiskaaja 19.09.2003 18:27:36 | |
---|
Pari kertaa on nyt kuunneltu levy läpi ja hyvältä kuulostaa. Onkos tuo Sessions taas jotain SubTV:n hommia vai mikä se on? Aerodactev: "Niin, se on Kitaranraiskaaja, maailman kovin jätkä heti Turbo Terminaattorin, Ian Andersonin, Meidän iskän ja JDruidin jälkeen" JESTANPOO! |
1960-1980 19.09.2003 19:17:40 (muokattu 19.09.2003 19:18:32) | |
---|
Levy on nyt käsissä mutta kuuntelemaan pääsee vasta huomenna. Perkele. Ovela kansi. edit: Tämän päivän NYT-liitteessä muuten hauska Tommi Liimatta -sitaatti. |
Kign of Tarttila 20.09.2003 12:35:31 | |
---|
Lainasanoissa juu oli hupaisa kommentti. MUTTA minunkin on aivan ihkapakko kertoa teille että kun eilen kannoin seitsemännen sinetin kaupasta kotiin, hakeuduin hiljaiseen tilaan ja painoin play namiskaa, seurasi erikoinen tila josta havahduin takaisin planeetallemme vasta cd-soittimen päästäessä Wzzzzr äänen noin 45 minuutin kuluttua. Eihän se tietenkään ketään kiinnosta, mutta kyllä tuntuu että tästä jää jotenkin kiitollisuudenvelkaan nollapisteen pojille. Kai se on laitettava vaan rahaa ja ruokaa postissa heille. Niin. Jos jäi epäselväksi, niin levy oli "aika jees." |
1960-1980 22.09.2003 15:11:30 | |
---|
Onpas kummallinen levy. Ensimmäisillä kuuntelukerroilla "ihan paska", nyt "ihan jees". Ei paras muttei huonoinkaan nollapiste. Suosikkeja tällähetkellä ovat sinkkubiisit, Kerro ketä ajattelit ja Tyynyn kääntöpuoli. Nimi muutettu pysynee bändin parhaana levynä. |
Nuuskamuikkunen 22.09.2003 19:15:19 | |
---|
Minusta bändi on kyllä edistynyt jatkuvasti, mutta joku pitää äidistä, toinen tyttärestä. Kolmas pitää molemmista. Kaikkea (musiikkia) pitää kokeilla aina(kin) kerran. |
_Petri_ 22.09.2003 20:07:40 | |
---|
Minusta bändi on kyllä edistynyt jatkuvasti, mutta joku pitää äidistä, toinen tyttärestä. Kolmas pitää molemmista. Näin. Ihailtavaa on kuitenkin Nollapisteen kyky luoda edelleen, seitsemännellä levyllään jotain aivan uutta ja haastavaa. Piti tai ei, lienee pakko tunnustaa, että bändi on aivan omaa luokkaansa ikinä missään. Tarttilan Kuningasta lainatakseni: Levy on "ihan jees". |
Jokaisen kuuntelukerran jälkeen levy on tuntunut entistä paremmalta. Ja kun jo ensisoitolla se oli loistava... Oon vaarallinen. Janoatko mua? |
sikanaama 22.09.2003 20:31:11 | |
---|
Jokaisen kuuntelukerran jälkeen levy on tuntunut entistä paremmalta. Ja kun jo ensisoitolla se oli loistava... Niin. Aivan. Hyviä biisejä kaikki ja mukava tuo viulu parissa biisissä. Oikein on hyvä levy nyt kun on kuunnellut jotain 13 kertaa sen oikein ajatuksen kanssa. Otsalan biisikin yllätti aikalailla. Aveikkapatahelluvanoois! |
Imper 22.09.2003 21:16:49 | |
---|
Jeah, tulipa uusi levy hankittua jo heti perjantaina. On kyllä hyvä levy, vaikkakin mielestäni ei kauhean hyvä kokonaisuutena; about viiden kuuntelukerran jälkeen noin viisi todella hyvää biisiä, mutta myös muutama todella huonokin. Mielipiteet kyllä muuttuu kuuntelukertojen mukaan, joten parhaat saattavat muuttua huonoimmiksi jossain vaiheessa jne. Kenen muun mielestä lyriikat ovat ottaneet askeleen perinteisempään suomirock-lyriikkaan päin? Everyone is a per-son |
Nuuskamuikkunen 22.09.2003 21:36:15 | |
---|
Kenen muun mielestä lyriikat ovat ottaneet askeleen perinteisempään suomirock-lyriikkaan päin? Minulle "suomirock" on kuin kirosana, enkä itse ottaisi oikeutta mennä sanomaan tuollaista. Jossain vaiheessa itselleni tuli mieleen, että naiset ovat (taas) menneet pilaamaan kirjoittajan päivän, kun tämä kauniimpi sukupuoli tulee esille useampaan otteeseen. Kaikkea (musiikkia) pitää kokeilla aina(kin) kerran. |
Imper 22.09.2003 21:58:51 | |
---|
Minulle "suomirock" on kuin kirosana, enkä itse ottaisi oikeutta mennä sanomaan tuollaista. Jossain vaiheessa itselleni tuli mieleen, että naiset ovat (taas) menneet pilaamaan kirjoittajan päivän, kun tämä kauniimpi sukupuoli tulee esille useampaan otteeseen. Niin, mielestäni Liimatan sanotukset eivät ole enää pääpirteissään yhtä nerokkaita ja monikäsitteisiä kuin varhaisemmalla tuotannolla. En väittänytkään, ettäkö uudet sanat olisivat "suomirokkia" vaan enemmän sinne päin. Ja tämäkin vaan mielipiteeni niin. Everyone is a per-son |
Valdemar 22.09.2003 22:14:53 | |
---|
Niin. Aivan. Hyviä biisejä kaikki ja mukava tuo viulu parissa biisissä. Oikein on hyvä levy nyt kun on kuunnellut jotain 13 kertaa sen oikein ajatuksen kanssa. Otsalan biisikin yllätti aikalailla. joo kuule nii minustakkii, et oo tosissas !? ja sitte ihan hyvä intervalli on siinä kanssa ja ylennettu B# ei mulla muuta! No Anaesthesia ! |
aksiom 22.09.2003 22:29:48 (muokattu 22.09.2003 22:35:25) | |
---|
Mielipiteet kyllä muuttuu kuuntelukertojen mukaan, joten parhaat saattavat muuttua huonoimmiksi jossain vaiheessa jne. Todellakin. Kun ekaa kertaa kuuntelin levyä niin kappale "Jarrutan" tuntui kamalalta ja mietin miten ovat viittineet edes ottaa levylle tuollasen. Nyt tänäiltana siitä on tullu yks suosikeista. Hehe. EDIT: Niin ja on tuon levyn perusteella Tommi-poika kokenut viimeaikoina kovia naisrintamalla. Lyriikat on välistä tosi epä-Liimattamaisia. Loistavia silti. en ole rouva bell |
sikanaama 23.09.2003 08:06:37 | |
---|
joo kuule nii minustakkii, et oo tosissas !? ja sitte ihan hyvä intervalli on siinä kanssa ja ylennettu B# ei mulla muuta! Säähän voisit mennä teoriapuolelle kirjotteleen kun tunnut tietävän noista nuoteista tai jotain. Aveikkapatahelluvanoois! |
Valdemar 23.09.2003 09:07:20 (muokattu 23.09.2003 09:09:40) | |
---|
Säähän voisit mennä teoriapuolelle kirjotteleen kun tunnut tietävän noista nuoteista tai jotain. He,i elä suutu, säähän voisit mennä hermojenhallinta kurssille. No Anaesthesia ! |
sikanaama 23.09.2003 09:33:31 | |
---|
He,i elä suutu, säähän voisit mennä hermojenhallinta kurssille. Nytsä kyllä suutuit pahemman kerran ite! Löisin sua kynällä silmään. Mutta, ettei liikaa luisuta aiheesta niin onhan ne Liimatan sanotukset muuttunu, mutta niin on niitte musiikkikin. Hyvä vaan ettei oo paikoilleen jääny junnaamaan. Aveikkapatahelluvanoois! |
jussiohman 23.09.2003 09:45:17 | |
---|
Nii just hyvä ettei junnaa. Aika absurdi levy. "Kosautus on omana ittenä olemisen unohtaminen, ennemmin turpaan ottaminen, ku perseen nuoleminen" -Herra Soppa |
Zed 23.09.2003 11:22:54 (muokattu 23.09.2003 11:23:41) | |
---|
Kuten jo mainitsin, nuo naisasiat huomasin itsekin. Minusta ei oikeastaan olekaan tylsempää aihetta lauluun, kuin iänikuiset naiset ja parisuhdehommat. Teinibändit laulakoot Miioista ja Annukoistaan, Liimatalta sitä on vaikeaa odottaa. Paljon enemmän minua kiinnostaa laulun aiheena keski-ikäisen parrakkaan miehen suhtautuminen kuorimattomaan appelsiiniin, kuin se miten-sinä-suhtaudut-minuun-jos-sanon... Zed is dead, baby, Zed is dead. |
Keke Urlaub 25.09.2003 14:37:02 | |
---|
Tämä on toinen niistä kahdesta kiekosta, jotka juuri ostin. Tästä minä juuri pidän. On peräti erikoista, että suomalainen bändi kykenee jokaisella levyllään tuomaan musiikissaan esille jonkin uuden elementin/tunnelman/teeman tms. en löydä sille oikeata/oikeita sanaa/sanoja. Levyllä on runsaasti uusia soundeja ja tunnelma on jotain, mitä en suomalaisessa musiikkimaailmassa ole ennen kokenut. Haluaisin tässä tuoda esille esimerkiksi teemalevyn Suljettu, tai vaikka sitten Muovi antaa periksi-levyn, jotka molemmat ovat molemmat mielestäni tavallaan olleet bändin kehityksellisiä kulmakiviä. Siinä missä Olos ja Nimi muutettu olivat kiinnostavia ja uutta henkiviä levyjä, Seitsemäs sinetti tuntuu olevan seuraava em. kulmakivi. Summa summarum: tällä levyllä 0. on saavuttanut jotain uutta, ja suunta on oikea. Näköjään Anssi Kelalle ja The Crashille (jnejne) on olemassa vaihtoehto. PS. Höh, on se kummaa miten 3-4 biisiä riittää vakuuttamaan näin täydellisesti. Happy with what you have to be happy with. |