Aihe: Koss The Plug vai Turbosoundin napit?
1
nevergreen
23.04.2006 12:52:17

Tästä aiheesta on jo monenlaista keskustelua mutta en nyt löytänyt aivan selkeää vertailua näiden kesken. Eli kumpi on parempi vaihtoehto metronomista klikin korvaan ottamiseen, Koss The Plug vai Turbosoundin vastaava? Tällä hetkellä käytän tavallisia nappikuulokkeita ja tuollaisia peltoreita siinä päällä mutta ongelmana on se että Korg TM-40 metronomi ei anna aivan tarpeeksi suurella äänenvoimakkuudella napsutusta korvaan joten klikki tuppaa peittymään muuhun metakkaan. Eikä ne napitkaan kovin ihanteellisesti pysy paikallaan. Korvakäytävään menevä nappi kenties toisi klikin paremmin esiin ja toivottavasti myös vaimentaa sen verran muuta hälyä että erillisiä suojaimia siinä päällä ei enää tarvittaisi? Jotenkin nuo Turbosoundin napit vaikuttaisi paremmalta vaihtoehdolta mutta ajattelin nyt vielä kysyä käyttäjien mielipiteitä asiasta ennen kuin säntään ostamaan.
WyW
23.04.2006 12:55:31

Mikäli löytyy Earin joulukuusitulpat niin noilla The Plugeilla ainakin pärjää. Siis Peltorit vielä päälle, ei tarvi raiskata korviaan. Noista toisista ei olekkaan mitään tietoa, joten tämän tietoiskuni arvo on pyöreä luku.
The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain
Bacchus
23.04.2006 13:20:41
Tästä aiheesta on jo monenlaista keskustelua mutta en nyt löytänyt aivan selkeää vertailua näiden kesken. Eli kumpi on parempi vaihtoehto metronomista klikin korvaan ottamiseen...

The Plugit on monitorikäyttöön täysin hyödyttömät. Tarvitset Peltorit siihen päälle, ja Plugien bassonboostaus-ominaisuus yhdistettynä Peltoreihin takaa sen, että et tule kuulemaan soitosta mitään.;)

Plugeihin saa laitettua esim. Earin joulukuusitulppien päät, mutta itselleni nuo Earit eivät sovi korvaan ollenkaan, joten sekään ei natsannut.

Suosittelisin sijoittamista Shuren korvamonitoreihin, maksavat hieman enemmän, mutta ainakin toimivat, ja mikä tärkeintä, kuulo säilyy.
kampela
23.04.2006 13:33:41

The Plugit on monitorikäyttöön täysin hyödyttömät. Tarvitset Peltorit siihen päälle, ja Plugien bassonboostaus-ominaisuus yhdistettynä Peltoreihin takaa sen, että et tule kuulemaan soitosta mitään.;)

Plugeihin saa laitettua esim. Earin joulukuusitulppien päät, mutta itselleni nuo Earit eivät sovi korvaan ollenkaan, joten sekään ei natsannut.

Suosittelisin sijoittamista Shuren korvamonitoreihin, maksavat hieman enemmän, mutta ainakin toimivat, ja mikä tärkeintä, kuulo säilyy.

Aziaa +
http//:www.musamaailma.fi
vatta
23.04.2006 21:27:28

Oletkos paljonkin käyttänyt noita Kossin tulppia? Itsellä tässä jokunen keikka takana kosskuuloke-kuusitulppa yhdistelmän kanssa ja kyllä ne on ihan toiminut. Bassoa ne toki korostaa enemmän. En käy kyllä sitäkään kiistämään, etteikö Shure valmistaisi parempia tuotteita, mutta ei voi sanoa, että "The Plugit olisivat täysin hyödyttömät"
"enköhän mä ny oo jo kohta bhoolini bhoolitellu?"
Bacchus
24.04.2006 01:06:52 (muokattu 24.04.2006 01:09:46)
Oletkos paljonkin käyttänyt noita Kossin tulppia? Itsellä tässä jokunen keikka takana kosskuuloke-kuusitulppa yhdistelmän kanssa ja kyllä ne on ihan toiminut. Bassoa ne toki korostaa enemmän. En käy kyllä sitäkään kiistämään, etteikö Shure valmistaisi parempia tuotteita, mutta ei voi sanoa, että "The Plugit olisivat täysin hyödyttömät"

Mulla on The Plugit, ja hankin niihin ne lisäkuuset. Ei sopinut korvaan ollenkaan. Mun korvaan ei istu Earin kuuset, eikä Etymöticit. Korvakäytävissäkin on eroja. Eli mulle ne on täysin hyödyttömät, en kiellä sitä etteikö jollakulla muulla ne voisi toimia, mutta sitähän ei tiedä ennenkuin on ostanut kuulokkeet ja vielä päälle ekstrajoulukuuset, ja sitten kun ne eivät istukaan, niin kiroaa 'miksi helvetissä en samantien ostanut shureja'. Näin minä ainakin kirosin. Shuret ei maksa loppujen lopuksi paljoa enempää, ja saa varmasti toimivaa tavaraa. Välttyy lisäksi henkiseltä kärsimykseltä ja vittuuntumiselta.;)

Peltorit+Kossit taas ei toimi ollenkaan. Peltorit päässä ei muutenkaan kuule mistään mitään, pelkkää alataajuusmössöä, sitten päälle vielä The Plugien bassoboosti, niin sekasotku on valmis.
welho
24.04.2006 01:16:28

Mä vetelin Plugeilla+joulukuusilla pari vuotta kaikki keikat ja toimi vallan mainiosti.. Sitten astuin vahingossa niiden päälle ja vaihdoin shureen:)

Hommasin kuitenkin joku aika sitten kossit varamonitoreiksi ja just vknloppuna tuurookeikalla niillä vetelin. Laitoin tälläkertaa kuusien tilalla tuollaiset Shuren keltaiset peruspehmoiset sovittimet ja toimi pois tiehensä.
www.welhodrum.com
Bacchus
24.04.2006 01:19:56
Hommasin kuitenkin joku aika sitten kossit varamonitoreiksi ja just vknloppuna tuurookeikalla niillä vetelin. Laitoin tälläkertaa kuusien tilalla tuollaiset Shuren keltaiset peruspehmoiset sovittimet ja toimi pois tiehensä.

Noilla voi toimiakin, voisi itsekin ihan mielenkiinnosta testata. Kävin läpi jo The Plugeille tehdyt omat kuuset, ja Etymöticit ennen kuin luovutin. Rupesi vituttamaan se vaihtorumba, ja rahaakin valui hukkaan.

Jos Earin kuuset sopii korvaan, niin sitten The Plugit on ihan hyvä vaihtoehto, mutta Peltorit+Plugit ei skulaa ollenkaan.
ÄM
24.04.2006 07:40:04

Mulla on The plugeissa Shuren E1:ien joulukuuset. Yhdistelmä on täydellinen (siis mulle ainakin). Basso boostista tykkään valtavasti, soundi on tukeva, eikä suinkaan puuroinen. Toki kuulokevahvistimesta (jona toimii Behringerin UB502 pikkumikseri) tulee laitettua diskanttia lisää parhaan soundin saamiseksi.

Meillä bändissä myös laulajalla ja basistilla sama systeemi. Laulaja tosin puhuu, että esim MP3-soittimella kuunneltaessa ei soundi ole mikään varsinaisen hifi.

Mutta näin rumpalilla korvamonitori käytössä, en ymmärrä mitä ihmettä siihen voisi saada lisää, joka tekisi kalliimpien Shure-nappien hankkimisen järjellä selitettäväksi. Ja näin siis mun näkökulmasta, joku joka Shuret on päättänyt ostaa, kokee asian varmasti toisin.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Progressor
24.04.2006 08:36:28
Lisäävätkö Earin kuuset vaimennusta Plugien vakiotulppiin verrattuna? Minulla on Plugit, mutta huomasin, että vakiotulpilla vaimennus on minun makuuni liian vähäinen. Musiikki pitää laittaa vähän turhan kovalle, että se ei peity rumpujen alle.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Bacchus
24.04.2006 11:44:34
Mutta näin rumpalilla korvamonitori käytössä, en ymmärrä mitä ihmettä siihen voisi saada lisää, joka tekisi kalliimpien Shure-nappien hankkimisen järjellä selitettäväksi. Ja näin siis mun näkökulmasta, joku joka Shuret on päättänyt ostaa, kokee asian varmasti toisin.

Shuren EC2:n ja Plugien+Shuren tulppien hintaero ei oo kun jotain 20€, tietenkin tämäkin on vähän ns. budjettiratkaisu. Mieluummin itse sijoitan varmasti toimivaan. Tuo E1/E5-tulppien käyttäminen

The Plugeissa oli kyllä hyvä idea, sitä voisin itsekin kokeilla. Jäi vaan tuossa n. vuosi sitten nuo Kossit ostettuani hieman paskan maku suuhun, kun ei saanut millään niitä skulaamaan monitorikäytössä. Jälkeenpäin ajatellen kaikista helpoin ja paras ratkaisi olisi ollut ostaa Shuret heti lähtöön. Sen takia niitä suosittelin.
KoRn88.
24.04.2006 11:52:01
Lisäävätkö Earin kuuset vaimennusta Plugien vakiotulppiin verrattuna? Minulla on Plugit, mutta huomasin, että vakiotulpilla vaimennus on minun makuuni liian vähäinen. Musiikki pitää laittaa vähän turhan kovalle, että se ei peity rumpujen alle.

Tarkoitatko vakiotulpilla niitä helvetin mustia palasia joita ei saa mitenkään pysymään korvassa? Eikai niissä ole tietääkseni minkäänlaista vaimennusta. Earin kuusitulppien kanssa minulla homma pelaa todella hyvin. Juuri sopiva vaimennus eikä levyjenkään mukana soittaessa tarvitse musiikkia kovin lujalle laittaa.

metallia Kemistä: UNIC
nevergreen
24.04.2006 16:59:26

Niin siis mä käyttäisin noita vain treeneissä eikä nappeihin tulisi muuta kuin metronomin napsunta. Eli ei paljon haittaa vaikka miten korostaisi alapäätä nuo napit.. mutta vaimentaako ne tarpeeksi ulkoapäin tulevaa melua että ei tarvitse erikseen enää laittaa peltoreita päälle? Turbosoundin napeissa ainakin mainostetaan olevan riittävästi vaimennusta.
ÄM
24.04.2006 19:55:21

Niin siis mä käyttäisin noita vain treeneissä eikä nappeihin tulisi muuta kuin metronomin napsunta. Eli ei paljon haittaa vaikka miten korostaisi alapäätä nuo napit.. mutta vaimentaako ne tarpeeksi ulkoapäin tulevaa melua että ei tarvitse erikseen enää laittaa peltoreita päälle? Turbosoundin napeissa ainakin mainostetaan olevan riittävästi vaimennusta.

Mun näkökulmasta myös ne Kossin omat mustat pokäleet on umpipaskaa; ei pysy korvassa ja jos vähän pysyy, niin ei ainakaan vaimenna.

Shuren E1/E5-kuuset Kosseissa sen sijaan vaimentaa todella mukavasti. Aluksi pelkäsinkin, että käykö siinä niin, että optimaalisen monitorointivolyymin (tahi klikki-volyymin) saavuttamiseksi, joutuu niistä luukuttamaan vaarallisen kovaa. Eka keikka, kun käytin, sääsin reilusti just semmosen volan, että oli mukava vetää. Laitoin huolella basaria, overeitä ja snareakin luureihin, jotta sain selkeän ja tarkan kokonais soundin kera muiden instrumenttien. Keikan jälkeen oli todella levollinen tunne korvissa. Ei lähelläkään mitään sellaista huminaa, kun jos on myrkyttänyt ilman tulppia, vaikka oletusarvoisesti pelkäsin korviin kohdistuvan volyymin olevan jopa kovempi, kuin em. tapauksessa.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Bacchus
24.04.2006 21:52:46

Vaimennus ei niissä riitä, ja ovat melko hankalat saada korvaan. Turbosoundeista ei ole omakohtaista kokemusta.
Gorthol
25.04.2006 17:19:59
Pistetäänpä jotain noista Turbosoundeistakin. Elikkä nuo korvaan laitettavat muotoillut silikoni härpäkkeet ovat surkeat. Niitä ei saa millään ihmeellä korvaan sisään. Jos ne välttämättä haluaa korvaan laittaa, niitä saa survoa ihan tosissaan ja tästä johtuen korvat ovat kipeät joitakin tunteja. Ja koska nuo ei minun korviini mene, niin tuota vaimentavaa ominaisuutta en näistä myöskään löytänyt. Kuulokkeiden äänenlaatu on mielestäni samaa luokkaa kuin jossain halpis korvanapeissa. Ei todellakaan mitään hyvää sanottavaa näistä.
Minulta löytyy myös nuo Kossin Plugit EAR virityksellä ja aioin niitä käyttää jatkossakin levyjen/klikin kanssa soittaessani.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)