![]() 24.04.2006 15:37:13 (muokattu 24.04.2006 15:41:51) | |
---|---|
Gibson Les Paul Custom (sarjanumero 180685) oli myynnissä www.ebay.co.uk:ssa. Myyjän tunnus on matthew141081. Myyjä mahdollisesti nimeltään Matthew Young, email: mattyounng21@yahoo.com. Myyjällä 12 pistettä eBayssä. Kyseltyäni eBayn kautta kitarasta hän ilmoitti hinnan millä myisi kitaran suoraan. Kerrottuani, että voin tulla hakemaan kitaran Lontoosta hän ilmoitti, että hänellä on tuttu UPS:llä duunissa ja hän saa alennuksella lähetettyä tavaran edullisesti, ettei kannattaisi maksaa kalliita lentolippuja. Tarjosin hänelle tiettyä summaa kitarasta ja ajattelin, että olen kohtuullisen suojattu eBayn 1000 dollarin vakuuden kanssa. Myyjä suostui heti tarjoamaani hintaan. Hiukan epäilyttävää mutta lähetin nimeni ja osoitteeni myyjälle. Aamulla tuli sähköpostiin ilmoitus, jossa mainittiin myyjän haluavan käyttää eBayn suojattua myyntikanavaa. Ajattelin, että tämähän on hyvä ja luin eteenpäin kunnes tulin kohtaan: Maksa Western Unionin kautta tietylle eBayn agentille tähän ja tähän osoitteeseen Lontoossa (tarkistin osoitteen ja se oli paikallinen postitoimisto). Hiukan epäilytti, sillä eBay ei suosittele maksua Western Unionin kautta. Lisäksi WU:n valuuttakursseilla tulet varmasti ryövätyksi! Epäilyt vahvistuivat sen verran kun viestistä ei löytynyt ainuttakaan eBayn linkkiä heidän sivuilleen. Viesti oli erittäin aidon näköinen! Varmistaakseni viestin lähetin sen Ebayn tarkistettavaksi. Sieltä tulikin hyvin nopeasti automaattinen viesti, jossa eBay kertoi tarkistavansa asian. Pian tämän jälkeen eBayn Customer Supportista tuli viesti, jossa kerrottiin minulle ettei eBay ole lähettänyt kyseistä sähköpostia ja kyseessä on huijaus. Ilmoitin myyjälle sähköpostilla, että hänen toimintansa olivat johtaneet huijausyritykseen, vastausta häneltä ei tullut. Tosin muutaman minuutin kuluttua saapui viesti "eBayn" osoitteesta, jossa sanottiin, että he olivat tarkistaneet myyjän luotettavuuden ja tuotteen saatavuuden ja nyt voisin maksaa kitaran. Olin aika yllättynyt tästä! Viesti oli uskottavan näköinen lainaten kaikkia eBayn fontteja ja logoja. Olipa mukana vielä nätin asiakaspalvelutytön kuva ja ohjeita huijauksien tunnistamiseksi. Tarkemmin viestiä katsoessani huomasin kaverini kanssa muutaman oudon kirjoitus- ja kielioppivirheen. Linkkejäkin löytyi tällä kertaa mutta ne olivat jostain syystä napattu saksankielisen eBayn sivuilta. ; ) Lähetin myös tämän viestin eBaylle, sain vastauksena automaattiviestin ja odottelen tarkempaa vastausta, jonka sain myös edelliseen viestiin. Huonommalla englanninkielen taidolla ja naiivimmalla luonteenlaadulla varustettuna olisin jo maksanut kitaran kauan aikaa sitten. Lisään tapahtumia homman edetessä ja voin laittaa kuvia sähköposteista kunhan saan muokattua ne sopiviksi ja hostattua jonnekin. Olkaa varovaisia! | |
![]() 24.04.2006 15:42:21 (muokattu 24.04.2006 15:46:03) | |
Myyjällä 12 pistettä eBayssä. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kerrottuani, että voin tulla hakemaan kitaran Lontoosta hän ilmoitti, että hänellä on tuttu UPS:llä duunissa ja hän saa alennuksella lähetettyä tavaran edullisesti, ettei kannattaisi maksaa kalliita lentolippuja. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Myyjä suostui heti tarjoamaani hintaan. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Olkaa varovaisia! Niinpä. :D Edit:Itse en ostaisi kaverilta jolla on alle 100 positiivista palautetta. En ainakaan Gibsonia. Olen hyvä uimaan katiskaan.
"Tulikos sanktioita? " | |
![]() 24.04.2006 16:03:48 | |
Ei saateri mun rahat ois varmaan menny samantien. Onneks osasit epäillä. Huh huh mitä touhua. Se, joka paikkansa menettää, se paikkansa menettää | |
![]() 24.04.2006 16:09:30 | |
Semmosta se on. Järkee muutenkaa ostaa Gibsonii ylipäätään kokeilematta? | |
![]() 24.04.2006 16:11:24 | |
Semmosta se on. Järkee muutenkaa ostaa Gibsonii ylipäätään kokeilematta? 1000$:lla ehkä... =) | |
![]() 24.04.2006 16:12:48 | |
Ballfishille plussat =) Oops, I twisted again... | |
![]() 24.04.2006 16:48:18 (muokattu 24.04.2006 16:56:25) | |
Ebayssä ei käsittääkseni ole edes mitään tuollaista "suojattua myyntikanavaa", jossa voisi tehdä suoria kauppoja ikäänkuin tiskin alta, koska niistähän ei jäisi mitään merkkiä tietoihin. Avoimuuteen ja pisteisiinhän systeemin luottamus perustuu. Joskus on näkynyt, että myyjä on jopa kieltänyt lähettämästä sähköpostia eBay-systeemin kautta ja laittanut perään jonkun xyz@boggabogga.net osoitteen, jota hän käyttää. Siinä jo kellot kilisee ainakin mulla. Sähköpostinvaihto eBayn ulkopuolella + western union on NO GOOD :) joukov:lle plussa tuon tapauksen kertomisesta. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. | |
![]() 24.04.2006 17:08:31 | |
Joskus on näkynyt, että myyjä on jopa kieltänyt lähettämästä sähköpostia eBay-systeemin kautta ja laittanut perään jonkun xyz@boggabogga.net osoitteen, jota hän käyttää. Siinä jo kellot kilisee ainakin mulla. Sähköpostinvaihto eBayn ulkopuolella + western union on NO GOOD :) joukov:lle plussa tuon tapauksen kertomisesta. Jeps, kaikki s-posti eBayn kautta, tuota WesternUnionia kyllä useempikin jenkki käyttää.. Mutta yhdistelmänä olen myös sitä mieltä, että ei kannata enempää jatkaa.. Tuohon posittiiviseen palautteeseen, tai sen määrään ei ihan silmittömästi kannata uskoa, kannattaa katsoa mistä ne on tulleet. Joskus nimittäin saattaa olla, että kaveri on myynyt vaikka 30 kpl jotain 2 euron pinssejä tms. vähäarvoista matskua, ja sitte tekee jollain 1500 euron kitara-kaupalla oharit.. Mieluummin ostaa vaikka sellaselta joka on myyny 2 kpl niit 1500 euron kitaroita aiemmin... Itsehän oon yhden tosi hyvän diilin tehny kaverilta jolla oli negatiivinen palauteprofiili, oli joku tehny "kostona" sille tuon..Toki suhtauduin varauksellisesti, mutta mailit ja jopa puhelinkeskustelu Sveitsiin vakuutti.. Hyvin pelasi kaupankäynti.. Toki en kellekään tuollasta suosittele, mutta esimerkkinä....
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." | |
![]() 24.04.2006 17:14:53 | |
Aika jänskää! Kerrothan mitä ebaystä sanotaan loppujenlopuks! Saahaan tääkin rikosmysteeri selvitettyä. Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa! | |
![]() 24.04.2006 18:00:55 | |
Edit:Itse en ostaisi kaverilta jolla on alle 100 positiivista palautetta. En ainakaan Gibsonia. Et ole tainnut ajatella, että kaikki eivät käytä paljoa eBayta? Olen käyttänyt eBayta useamman vuoden verran ja feedbackkini on jotain viiden luokkaa. Onko se nyt sitten parempi jos myy 100 cd-levyä dollarilla tjsp ja saa siitä sitten isot feedback plussat? | |
![]() 24.04.2006 18:04:01 | |
Jeps, kaikki s-posti eBayn kautta, tuota WesternUnionia kyllä useempikin jenkki käyttää.. Mutta yhdistelmänä olen myös sitä mieltä, että ei kannata enempää jatkaa.. Tuohon posittiiviseen palautteeseen, tai sen määrään ei ihan silmittömästi kannata uskoa, kannattaa katsoa mistä ne on tulleet. Joskus nimittäin saattaa olla, että kaveri on myynyt vaikka 30 kpl jotain 2 euron pinssejä tms. vähäarvoista matskua, ja sitte tekee jollain 1500 euron kitara-kaupalla oharit.. Mieluummin ostaa vaikka sellaselta joka on myyny 2 kpl niit 1500 euron kitaroita aiemmin... Itsehän oon yhden tosi hyvän diilin tehny kaverilta jolla oli negatiivinen palauteprofiili, oli joku tehny "kostona" sille tuon..Toki suhtauduin varauksellisesti, mutta mailit ja jopa puhelinkeskustelu Sveitsiin vakuutti.. Hyvin pelasi kaupankäynti.. Toki en kellekään tuollasta suosittele, mutta esimerkkinä.... Juuh.... Noi palautteet on vähän niin ja näin. Mun viimeinen esimerkki on erilainen ja sopii kategoriaan "ei näin": Metsästin Mesan Simul 2:90 :a. Kaveri, jolla laite oli myynnissä, oli silloin yhdeksän palautetta, joista yksi negatiivinen. Tosin palaute oli korjattu myöhemmin, ilmeisesti hän oli vain ostajana ollut tavallisen hidas kontakteissa. Palautteista (joista vielä näki myydyn/ostetun tavaran) näin, että kaveri oli ilmeisesti hankkiutumassa eroon kamoistaan. Hän oli juuri myynyt Triaxiksen ja samaan aikaan oli listoilla Engl E570. Triaxiksesta positiivinen palaute. Nooh....kaikesta huolimatta aloin keskustella hänen kanssaan lähetyksen ehdoista, maksutavoissa kun luki postiennakko. Mietin, että ei ainakaan paljoa pitäisi takkiin tulla, sovimme näet että maksan vain postikulut etukäteen. Aikanaan huuto tietenkin loppui, ja tavaran piti aloittaa matkansa tänne päin maailmaa. Tässä vaiheessa en saanut häneen viikkoon yhteyttä. Ajattelin, että niinhän tässä tietenkin sitten kävi.... Viikon päästä hän kuitenkin otti yhteyttä ja pahoitteli viivästystä. Oli kuulemma ollut ongelmia nettiyhteyksien kanssa. Sanoi lähettävänsä maksutiedot ja postikustannukset saatuaan laittaisi paketin postiin. Asia jäi kuitenkin vähän kaivelemaan minua, ja kysäisin vähän tarkemmin postituksista ja aikatauluista uudelleen. Ja taas myyjästä ei kuulunut yhtään mitään. Samaan aikaan näin, että myyjä oli saanut positiivisen palautteen E570:n ostajalta......weird, isn´t it? Viikon kuluttua sain hänet taas eemelillä kiinni, ja tällä kertaa hän lupasi luottaa minuun ja lähettää paketin ilman etukäteismaksua, hälventääkseen epäluuloja ja ilmaistaakseen pahoittelunsa. Sen jälkeen en ole häneen saanut mitään yhteyttä, joku toinen myyjä on antanut hänelle negatiivista palautetta, ja hänen tunnuksensa on bannattu.....eikä pakettia ole näkynyt vielä tänä päivänä. Huuto loppui tuossa joulun tienoilla... Eipä tuossa jutussa sinänsä ollut mitään. Kun piti päänsä kylmänä, niin säilyi omat sukat kuivina....ainoa mikä asiassa harmitti, oli tietenkin se, ettei voinut huutaa toista vastaavaa tilalle ja kaiken lisäksi huuto päättyi yllättävän halvalla: Simul olisi ollut posteineen 900 euroa. Mutta näin tällä kertaa... | |
![]() 24.04.2006 18:06:13 | |
Semmosta se on. Järkee muutenkaa ostaa Gibsonii ylipäätään kokeilematta? semmoinen järki että se ei ole kuin kitara, sillä mitään luonnetta ole. Säätämällä sen soittettavaksi saa. semmoinen maksaa vitusti kun sen kaupasta hakee eikä kauppaan pääse mitä hyvänsä paskaa. Laaduntarkkailu on olemassa. Lisäksi myös sen voi aina myydä jollekulle toiselle turpauunolle tai sitten sellaiselle joka tajuaa, että kyseessä ei ole kuin pelkkä pätkä puuta eikä sen kummempi sähkömekaanisen puujalostuksen tuote. Vittu lähtee järki tämmöisessä paikassa. | |
![]() 24.04.2006 18:07:00 (muokattu 24.04.2006 18:07:40) | |
Viikon päästä hän kuitenkin otti yhteyttä ja pahoitteli viivästystä. Oli kuulemma ollut ongelmia nettiyhteyksien kanssa. Heh, tuohan on melkein yleisin "syy". Joskus huusin jotain dvd:tä huuto.netistä ja pari viikkoa ainakin odottelin vastausta ja samaa valittivat monet muut ko. henkilöltä tavaraa huutaneet. EDIT: niin ja siis ei vastannut koska "netti oli jumissa" sitä demoa koskaan tuu... | |
![]() 24.04.2006 18:14:02 | |
tai sitten sellaiselle joka tajuaa, että kyseessä ei ole kuin pelkkä pätkä puuta eikä sen kummempi sähkömekaanisen puujalostuksen tuote. Näinhän se olis nähtävä, mutta kun negatiivisen mainostuksen epitomi on tuo nimenomainen merkki... Kaikkee muunmerkkistä VOI ostaa testailematta paitsi tuota nimenomaista.. 8) Mun olis ehken tarvinnu lähtee Teksasiin katsoon tuota hankkimaani, sen sijaan, että olin melkoisen luottavainen sen suhteen, että mitä sielt tulee. Vittu lähtee järki tämmöisessä paikassa. Höh..Ihan Fonziena vaan olet ny! =)
![]() 24.04.2006 18:18:27 | |
Näinhän se olis nähtävä, mutta kun negatiivisen mainostuksen epitomi on tuo nimenomainen merkki... Kaikkee muunmerkkistä VOI ostaa testailematta paitsi tuota nimenomaista.. 8) Sillä ny merkin kanssa ole mitää tekemistä, melkeinpä mikä hyvänsä kepakko joka maksaa yli 600 eeroa täällä on varmasti ihan riittävää työtä. Näin minä sen näkisin, mutta olen minä ja enkä salatieteitä harrasta. | |
![]() 24.04.2006 18:26:17 | |
Sillä ny merkin kanssa ole mitää tekemistä, melkeinpä mikä hyvänsä kepakko joka maksaa yli 600 eeroa täällä on varmasti ihan riittävää työtä. Näin minä sen näkisin, mutta olen minä ja enkä salatieteitä harrasta. Ehkä näin on asia nähtävä.. :) Joko sä oot purkanu tuon "tunnetun" kitaran..
![]() 24.04.2006 18:56:52 | |
Sillä ny merkin kanssa ole mitää tekemistä, melkeinpä mikä hyvänsä kepakko joka maksaa yli 600 eeroa täällä on varmasti ihan riittävää työtä. Näin minä sen näkisin, mutta olen minä ja enkä salatieteitä harrasta. Nii, ja jos kitara maksaa 600 ni kaula ei ole koskaan kieroutunut tai halki. Tahdon bändiisi soittamaan. "Mutta 99% varmuudella sanoisin että se kiinalainen kopioäimä tms. soveltuu ainoastaan kuikkaan tähdättäväksi manuaaliprojektiiliksi" | |
![]() 24.04.2006 19:18:33 | |
Nii, ja jos kitara maksaa 600 ni kaula ei ole koskaan kieroutunut tai halki. Soundista puhumattakaan. "Jos kesäkuussa on järven jäällä hevosen paskaa, tulee kylmä kesä" - vanhan kansan viisaus | |
![]() 24.04.2006 19:21:08 | |
Ehkä näin on asia nähtävä.. :) Joko sä oot purkanu tuon "tunnetun" kitaran.. Viittaat tunnetulla mihin? siihen minkä viime torstaina sain? en ole vielä kerenny, piti opiskella koko viikonloppu. Nii, ja jos kitara maksaa 600 ni kaula ei ole koskaan kieroutunut tai halki. No ei ole minulla tullut vastaan, jokusen näitäkin tässä elämäni aikana nähnyt. Soundikin on ihan pelkkää mojoa, eipä sitä tämänkään palstan asiantuntijat noita hirveästi toisistaan vertailussa koskaa erota. | |
![]() 24.04.2006 22:37:06 | |
EBay:llä tutkitaan juttua ja jäljitetään heppua/heppuja. Tähän mennessä eBay on toiminut luotettavasti kun olen tilannut muutaman tuotteen jenkkilästä saakka. Lentolippujen hinnat ovat tippuneet jo sille tasolle, että Euroopan suurkaupunkeihin kannattaa itse lentää paikan päälle, kokeilla kitaraa ja hakea soitin mikäli löytää "sopivan". Nyt on kuitenkin Gibson jo varattu suomalaisesta musiikkiliikkeestä. Erheistä oppii, joskus kantapään kautta. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)