HeavyMachinery 24.04.2006 10:34:50 | |
---|
Aattelin tälläista tiedustella kun tuossa kuva topicissa asiaa ihmettelinkin hieman. Miten nopeasti saatte settinne soitto kuntoon ? itsellä se on reilu vartti kun kaivan sen keisseistä pystyyn. Miksi se on niin vaikea suorittaa keikoilla lennossa setin vaihtoja ? Jos homma on hoidettu hyvin siinnä ei pitäisi olla mikään temppu tempaista vartissa uusi setti lavalle. Toinen miksi vasuri rumpaleita sorretaan ettei ne saisi kääntää settiä, olisiko siis oikeuden mukaista jos keikkalla on 2 vasuria ja 1 oikea kätinen että se oikea kätinen joutuisi vetämään vasurina ? Siten tälläinen kysymys kuinka moni on tehnyt näin: Kun on useita bändejä ja pitää vetää samoilla kannuilla niin ottaa omat ständit mukaan ja laittaa ne soundchekissä kuntoon ko. kannujen kera ja purkaa pellit pois, laittaa jalat kasaan ja jemmaa lavan taakse. Tällöin kun vaihto tulee käskee edellisen rumpalin nostella pellit ständeinee huis vittuhun ja nostaa omat ständit ja heittelee kannut kiinni. Simple , ja meneekö kauan ? UGh.. olen masentunut.. Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
hollmi-5 24.04.2006 10:40:10 | |
---|
Vaihtoon ei mene kauankaan aikaa. Jos toinen setti on valmiiksi kasattu lavan taakse tai muuten lähelle. Joskus on vain niin pirun ahdasta, että vaihtoon ei ole realistista mahdollisuutta. Joskus taas tilaa on niin, että setin voi kasata toisen setin viereen ja pelkkä mikityksen siirto riittää. Mulla on setti pystyssä mikityksineen noin vartissa. Sama aika menee purkuun. Yleensä vedetään samalla setillä, jos on muitakin bändejä. Kerran piti Muskan bändin rumpalia pyytää tuomaan keikalle oma setti, kun sound checkissä herra jäykkäranne sai jokaisella lyönnillä montun kalvoon. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
ddrum54 24.04.2006 10:50:47 | |
---|
Vartti riittää hyvin, kun tietää mitä tekee. 2`n 4 |
Sa(n)kari 24.04.2006 11:06:22 | |
---|
Varttitunti noin komerosta roudaamiseen ja kasaamiseen. On tullut harjoitusta kun treeniksellä joutuu joka kerta kasaamaan ja purkamaan. Nuorisotalo nääs. Alkaa aika selkäytimessä olemaan homma. Pitää just yrittää mahdollisimman vähän purkaa, ständeistä vaan jalat taittaa. Muistilukot on myös vallan käteviä. Simpson, eh?
http://www.last.fm/user/SickNature/ |
Bobana 24.04.2006 11:13:48 | |
---|
Miten nopeasti saatte settinne soitto kuntoon ? itsellä se on reilu vartti kun kaivan sen keisseistä pystyyn. Miksi se on niin vaikea suorittaa keikoilla lennossa setin vaihtoja ? Jos homma on hoidettu hyvin siinnä ei pitäisi olla mikään temppu tempaista vartissa uusi setti lavalle. UGh.. olen masentunut.. Tässä vaikuttaa myös toisen osapuolen toimeliaisuus. On sellastakin keitettyä spagettia tullut seurailtua ja oon ihmetelly että kuinka se yleensäkään pysyy edes pallillansa... Selkärankaa saamari! Ygh... olen vittuuntunut. Taas kerran... Sex, choppers and rock´n roll!!! |
miän vain 24.04.2006 11:50:16 | |
---|
Puolessa tunnissa on tuo isoin setti pystyssä, vartissa tai alle kasaantuu tuollainen normaali keikkavarustus. Olettaen, että edellinen/seuraava tyyppi ei ole ihan letku - näitä tuntuu valitettavasti olevan. Ständit tosiaan kannattaa kasata etukäteen ja nostella lavalle, jos vain mitenkään mahtuu. Usein ei mahdu, tai takahuone on jossain ikävässä raossa, josta ei kannata raahata. Loppubändille on hyvä opettaa, mikä osa tulee mihinki, ainakin noin suunnilleen. Helpottaa hommia kummasti. Pakkausjärjestystäkin kannattaa miettiä - ei ole kivaa kasata koko settiä uudestaan, kun rumpumatto jäi laittamatta. |
Alpha 24.04.2006 12:09:17 | |
---|
10-15 minuuttia, niin on setti valmiina. |
Lapaluu 24.04.2006 12:22:29 | |
---|
Isoissa seteissä tietty menee vähän enempi aikaa, kamaa kun on enemmän. Niiden syyksi ei tietenkään voi laittaa jos puoli ikuisuutta tuhrautuu, kyllä ne muistilukot sielläkin pelaa. Luulen, että noin 15 minuutissa saisin settini kasaan. Kannattaa miettiä kahdesti mitä ottaa keikalle mukaan (mitä tarvitsee siellä) ja missä järjestyksessä ne pakkaa. Kinkkua kaikille! (Hammerfall ~ Ham for all) |
Perro Stupido 24.04.2006 13:08:48 | |
---|
Vartti noin. Soitinpas tuossa yhdessä välissä orkesterissa, jossa laulaja sanoi että kaikki kantaa omat kamansa, laulajalla oli langaton mikki ja ständi. Oli hienoa roudata ja laittaa kaikki itse. Vaikka eipä siinä, itsepä olen paikkani valinnut. Ps. Arvatkaa kannoinko laulajan kamoja koskaan? Tabu. Asia, josta ei puhuta. |
savopie 24.04.2006 13:17:52 | |
---|
Joo, mullakin on tuo nuorisotalotila, ja siellä kasaamiseen menee noin 10min, ja poispakaamiseen saman verran. uskaltaisin väittää, että ilman räkkiä, ainaa menisi kumpaankin ainakin 5min enemmän.. Pietu. |
Bobana 24.04.2006 13:18:13 | |
---|
Soitinpas tuossa yhdessä välissä orkesterissa, jossa laulaja sanoi että kaikki kantaa omat kamansa, laulajalla oli langaton mikki ja ständi. Tuo on kanssa aivan käsittämätön asenne. Mikähän se sellainen bändi on jossa ei puhalleta yhteen? Ite en ainakaan kattele tollasta starailua sekuntiakaan vaan lykkään muina miehinä tollasille vätyksille basarin tai pari 100w nuppia kouraan ja sanon että tuohon suuntaan. Saman liksan se laulaja siitä kuitenkin saa että kantamaan vaan. Soon yhteinen duuni.
Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Tuo on kanssa aivan käsittämätön asenne. Mikähän se sellainen bändi on jossa ei puhalleta yhteen? Ite en ainakaan kattele tollasta starailua sekuntiakaan vaan lykkään muina miehinä tollasille vätyksille basarin tai pari 100w nuppia kouraan ja sanon että tuohon suuntaan. Saman liksan se laulaja siitä kuitenkin saa että kantamaan vaan. Soon yhteinen duuni. Samaa mieltä. Koko bändin pitää auttaa roudauksessa. Roudaus sujuu todella paljon nopeamminja ja se että kaikki puhaltavat samaan hiileen ei ainakaan huononna bändin kemiaa. More is more. |
ddrum54 24.04.2006 14:30:55 | |
---|
Soitinpas tuossa yhdessä välissä orkesterissa, jossa laulaja sanoi että kaikki kantaa omat kamansa, laulajalla oli langaton mikki ja ständi. No justiinsa. Tuonkaltaiset prinsessat vois vaihtaa alaa. 2`n 4 |
HeavyMachinery 24.04.2006 14:31:35 | |
---|
Vaihtoon ei mene kauankaan aikaa. Jos toinen setti on valmiiksi kasattu lavan taakse tai muuten lähelle. Joskus on vain niin pirun ahdasta, että vaihtoon ei ole realistista mahdollisuutta. Joskus taas tilaa on niin, että setin voi kasata toisen setin viereen ja pelkkä mikityksen siirto riittää. Tämä on aika monest yleinen tilanne että tilaa on rajoitusti mutta silti toi ständien mukaan ottaminen auttaa tuossa tilaanteessa paljon... Mulla on setti pystyssä mikityksineen noin vartissa. Sama aika menee purkuun. Yleensä vedetään samalla setillä, jos on muitakin bändejä. Ja se on helppoa jos musa tyyli on samanlainen niin on aika monesti setin koostumuskin yhtenevä... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
tolppa-apina 24.04.2006 17:35:07 | |
---|
Kunhan on muistilukot reilas niin menee pönttöjen laitossa 5 min. sillä sehän on kuin palapelin kasaamista numeroiduilla paloilla. Peltien kanssa sama 5 min. kun sopivat säädöt pitää aina etsiä uusiks (ei muistilukkoja paitsi yhdessä ständissä) Sitten onkin setti kasas mikit kiinni 5min. ja saundit kuntoon. Olen juoppo..Eikun absolutisti. No joku alkoholiongelma kuitenkin. |
HeavyMachinery 24.04.2006 17:39:19 | |
---|
Kunhan on muistilukot reilas niin menee pönttöjen laitossa 5 min. sillä sehän on kuin palapelin kasaamista numeroiduilla paloilla. Peltien kanssa sama 5 min. kun sopivat säädöt pitää aina etsiä uusiks (ei muistilukkoja paitsi yhdessä ständissä) Sitten onkin setti kasas mikit kiinni 5min. ja saundit kuntoon. Mulla ei oe yhtään muisti lukkoa mutta silti osaan kasata settii vartissa.... tietty kun vain yksi räkkitominiin sekin helpoittaapi.... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
fifehole 24.04.2006 17:48:39 | |
---|
Loppubändille on hyvä opettaa, mikä osa tulee mihinki, ainakin noin suunnilleen. Helpottaa hommia kummasti. Pakkausjärjestystäkin kannattaa miettiä - ei ole kivaa kasata koko settiä uudestaan, kun rumpumatto jäi laittamatta.
Totta!! Hyvin usein ne on vielä kannettu siihen kohtaan mihin niitä pitäisi alkaa kasata. :D Mua ärsyttää suunnattomasti kun joku muu alkaa kasailla rumpuja ja yleensähän se menee ihan päin v****a... Head for an eye |
ÄM 24.04.2006 19:46:34 | |
---|
Toi oman kuvan "iso" setti on itse asiassa nopeampi, kun jos otan mukaan vaan moposetin, jossa joutuu säätämään ständejä kohdilleen jne.. Kamat räkissä merkityillä paikoilla ja symbaalin varret ym., lyhyytensä puolesta, melkein kasattuina laatikosta. Aikaa menee 10 min, mutta jos rupeais oikein kellottaan, eikä jois kaljaa kasatessa, väitän saavani kasaan 5 minuutissa. Tästähän vois jokainen kuvata videon nopeuskasaamisesta, suhteutetaan pisteen lasku kaman määrään ja yhteiskolehtilla voittaja voittaa vaikka virvelin Kumulta. Purku ennätys tasan 15 min, koko bändi PA:ineen päivineen pakussa ja takavalot pihasta kaikoten. Eikä ollu mikään kiire, joku vaan sattui katsomaan kelloa alkaessa ja sitten kun paku liikkui, todeten, että oli muuten vartin roudaus. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
moderndrummer88 24.04.2006 20:15:56 | |
---|
10-15 minuuttia, niin on setti valmiina. |
WyW 24.04.2006 20:31:37 | |
---|
Pieni setti on paljon nopeempi kasata kyllä. Oonkin tosissani alkanu miettimään noita biisejä ihan uusiks pienemmällä kioskilla, ettei tarvis aina keikalla säätää ja vääntää ihan ihmeissään. Pahimmat tökit mulla tulee siitä, että joillain on basarin päällä tomit eli liian oikealla mulle ja sitten harvemmalla on neljättä tomia tuolla vasurilla. Snare + haikka + ride + pedaalit kun saa järkevästi niin yleensä pärjää. Muistilukoistakaan ei o aina iloa, kun jokkut tanopäät ei tua mitään omia rojuja mukaan ja sit ne lainaa penkin, snareständin ja haikkaständin ja yleensä laskee niitä omaan soittokorkeuteeni nähden. Siinäs sitten muistilukottelee. Kirjoittamaton sääntö sais olla mun mielestä että nuo edellä mainitut tuotais jokaisen soittajan toimesta itse keikoille! Joskus mä viä soitan meidän biisit 4-pc -setillä, kahdella rässillä, ridellä, haikalla ja yhdellä chinalla! The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain |