Aihe: Kiinan väärennöksiä, osa II - Gibson Les Paul
1 2 3
Les Fender
22.04.2006 16:52:58
Jaahas, en tiedä onko toi '79 aito, mutta rumasti mielestäni modattu. Ei sovi sitten yhtään tuo vaahterakaula mustaan bodyyn.

Toivottavasti en tuo lisää hämmennystä tuohon MIU-stamppi keskusteluun mutta ihmettelin kun hommasin Doven miksi se teksti täytyy suorastaan piilottaa lapaan:
http://www.angelfire.com/wizard2/jouskari/dove_lapa/Dove.jpg Kuvaa ei ole muokattu kuin tuon loppunron peittävän palkin osalta, onhan se epätarkkakin,"ebay tasoa" Stamppi löytyy virittimien muodostaman neliön keskeltä, on tehty todella ohkosella kirjaimmella eikä ihan helppo huomata kuvasta.
"Living is easy with eyes closed!"
fox
22.04.2006 17:16:36

Jaahas, en tiedä onko toi '79 aito, mutta rumasti mielestäni modattu. Ei sovi sitten yhtään tuo vaahterakaula mustaan bodyyn.

Toivottavasti en tuo lisää hämmennystä tuohon MIU-stamppi keskusteluun mutta ihmettelin kun hommasin Doven miksi se teksti täytyy suorastaan piilottaa lapaan:
http://www.angelfire.com/wizard2/jouskari/dove_lapa/Dove.jpg Kuvaa ei ole muokattu kuin tuon loppunron peittävän palkin osalta, onhan se epätarkkakin,"ebay tasoa" Stamppi löytyy virittimien muodostaman neliön keskeltä, on tehty todella ohkosella kirjaimmella eikä ihan helppo huomata kuvasta.

Ne näkyy joskus kovin huonosti, mutta jos ei kuvassa näy, ei sevväliä.. ;) Eipä oikeestaan olla vähiin aikoihin otsikon mukaisesta aiheesta jutustettu, nimittäin tuost Kiinan nousevan kopio/väärennöspajatuotannon valumisesta muun maailman markkinoille, tässä jumituttiin nyt tuohon (OK, itseni esille tuomaan) aito-epäaito-modattu Standard-keskusteluun, kiitos aktiivisten ystävien.
Ihmetyttää edelleen, että George Gruhnin asiantuntemus on kertaheitolla lytätty, ynnä kirjansa.. Olen oppinu tuntemaan Gruhn Guitarsin jonkinmoisena auktoriteettina arvioinneissa, ja varmaan tietävät verrattomasti paljon kitaroista he.

Tuosta ensimmäisen postauksen kaltaisesta kitarakaupasta on tullu toinenkin vastaava tapaus, sain sähöpostia yhdeltä tutulta, maailmalta. Jatkossa tosin tulee olla hyvin pidättyväinen noitten julkituomisessa, ette tuu korvanherkkua ja froteepyyhkeitä.
Ei se peilin vika oo jos on naama vinossa.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Gypsy
22.04.2006 17:34:13
Ihmetyttää edelleen, että George Gruhnin asiantuntemus on kertaheitolla lytätty, ynnä kirjansa.. Olen oppinu tuntemaan Gruhn Guitarsin jonkinmoisena auktoriteettina arvioinneissa, ja varmaan tietävät verrattomasti paljon kitaroista he.

Jep, näköjään pidät Tony Baconiakin oikeen erehtymättömänä auktoriteettinä, siitäkin huolimatta, että menit Tony Baconeittes kanssa mettään sillon kun se joku jeppe toi tänne 74 tai 75 vuoden vasurin Deluxensa, se mikä oli korjattu romusta. Oli muka niin 60 luvulta. Ja ei muka ollu pannukakkuja 73 jälkeen...

Tämä mies vitut välittää auktoriteeteistä.
MarkoA
22.04.2006 17:38:00 (muokattu 22.04.2006 19:42:08)
Ne näkyy joskus kovin huonosti, mutta jos ei kuvassa näy, ei sevväliä.. ;)

Tuo Doven kuva hyvin näyttää (tai siis ei näytä ;) että se MIU-stamp tosiaan voi olla, huonompilaatuisessa kuvassa varsinkin, näkymätön.

Eipä oikeestaan olla vähiin aikoihin otsikon mukaisesta aiheesta jutustettu, nimittäin tuost Kiinan nousevan kopio/väärennöspajatuotannon valumisesta muun maailman markkinoille,

Varmaan olette nähneet, että Ebay:ssä on myyty esim Tokai, Epiphone yms kopioita varustettuna aidonkaltaisella Gibson logolla. Menee varmasti tietämätön vipuun, jos ei saa tukea ja tietoa kokeneemmilta.

Jatkossa tosin tulee olla hyvin pidättyväinen noitten julkituomisessa, ette tuu korvanherkkua ja froteepyyhkeitä.
Ei se peilin vika oo jos on naama vinossa.

Elähän nyt hyvä mies. Kyllä täällä varmaan useat (incl.minä) saa paljon infoa ilman särinöitä sun kirjoituksista. Usein tulee jopa talletettua jotain mielenkiintoista faktaa omiin tiedostoihin, ihan vaan "ei sitä koskaan tiedä" varalta.

Vielä tuosta topicin alku kitarasta, noita viiluja Giban logolla oli ihan vasta myynnissä ebayllä irtaallaan. Olivat jotain official Gibson korjauspajan varastoja kun toiminta (kuulemma) oli lopetettu. Tuskin isokaan homma ammattimiehelle vaihtaa esim Tokain lapaan Gibsonin viilut ja lakka päälle.
- In the days of my youth I was told what it means to be a man, Now I’ve reached the age I’ve tried to do all those things the best I can. - Good times bad times, Led Zeppelin
MarkoA
22.04.2006 17:46:30
Löytyihän yksi vielä:

http://tinyurl.com/hk49g

Melko juustoinen on (logokin sivussa), mutta silti joku voipi mennä halpaan...
Tässä on kyllä tuo "dimple" lavanpää... Mutta joku näitä tosiaan
tekee jatkuvalla syötöllä.
- In the days of my youth I was told what it means to be a man, Now I’ve reached the age I’ve tried to do all those things the best I can. - Good times bad times, Led Zeppelin
joukov
22.04.2006 18:50:14
Älä vain sano, Gypsy, että voitit huutokaupan tuosta kiinalaisesta ja nyt purat kiukkuasi täällä boardilla.
Gypsy
22.04.2006 18:53:44
Älä vain sano, Gypsy, että voitit huutokaupan tuosta kiinalaisesta ja nyt purat kiukkuasi täällä boardilla.

Kukakohan täällä kiukkuaa. Tiedätkö, mun ei tarvi kirjottaa tänne kun PAF:fien käämeistä ja eräs tulee kiukutteleen.

Tuo Doven kuva hyvin näyttää (tai siis ei näytä ;) että se MIU-stamp tosiaan voi olla, huonompilaatuisessa kuvassa varsinkin, näkymätön.

Kuten voi olla oikeessa elämässäkin. Tosin jos se on näkymätön niin onkohan sitä ollenkaan. Ehkäpä ne puuttuvat tonekonkatkaan joissain Gibsoneissa ei oo ollu puuttuvvia tonekonkkia, vaan näkymättömiä tonekonkkia.
fox
22.04.2006 21:20:48

Kukakohan täällä kiukkuaa. Tiedätkö, mun ei tarvi kirjottaa tänne kun PAF:fien käämeistä ja eräs tulee kiukutteleen.

Ittehän sää rupesit niistä nillittämään.. 8) Anteeks nyt vaan hra Gypsy, mutta kukapas aloitti heti sanomalla "Bullshittiä" Pitäs osata esittää asiansa, en ole väittänyt koskaan olevani erehtymätön, niinkuin jotkut... Et taida tehdä virheitä elämässäsi etkä soitossasi. Käyttäytymisessä lienee kyllä pikkusen reivattavaa...kuten seuraavasta sun lausumasta jokainen voi omatkin johtopäätöksensä tehdä.
Oot jonkun sortin "muistiinpanojen tekijä" ilmeisesti, kun noin hyvin kaikki minun tekemät virhe-kommaukset muistat, noo, täytyyhän sellasiakin toki olla..
Mulla on kyllä tietynasteinen kunnioitus niin Tony Baconia, George Gruhnia kuin Ian Bishopia kohtaan, ovat sentään saaneet kirjoitettua jonkun asteisia "perusteoksia" alalta, samaa ei voi ihan joka henkilöstä sanoa..

Kuten voi olla oikeessa elämässäkin. Tosin jos se on näkymätön niin onkohan sitä ollenkaan.

Valitettavasti menit nyt sen yhden rajan yli. Mene ja ole itselles hellä. Mun elämän arvostelu on asiatonta ja osoittaa vain sen että arvostelija on ignorantti palikka.
Painele nyt vallan vitusti sitä varoitusta ja nillitä ylläpidolle ja modeille, niinkuin niillä ei parempaa tekemistä olis...jos siitä saat kiksis, niinkuin tuntuu.
Sure kympillä sitten poistettuja kirjoituksia, salaliittoteorioita ja Illuminatia.

Ehkäpä ne puuttuvat tonekonkatkaan joissain Gibsoneissa ei oo ollu puuttuvvia tonekonkkia, vaan näkymättömiä tonekonkkia.

Tähän ei toki ole mitään lisättävää...niitähän ne, mutta mistäpäs postauksesta tämä nyt oli? Katsoppa välppeesti niist muistiinpanoistas...
Kaikki nyt ei vaan voi olla yhtä viisaita kuin Sinä, parahin Gypsy.. Sun mielestä ilmeisesti "Tämä kaupunki ei ole riittävän iso meille molemmille" ,vaikka olen monesti sullekin antanut krediittiä, pyydellyt anteeksi, esittänyt yhteistyötä, ainahan kaks jostain spesiaali-jutuista tietävää on parempi kuin yhden puheet, niin ei, mä puhun bullshittiä, syyttelen sua aiheetta, en edes tiedä Gibsoneista ollenkaan niin paljoa kuin hra Gypsy, elektroniikasta puhumattakaan. Tokko olen kelvollinen edes kengännauhojensa solmimiseen..
Oikein hyvää kevättä Sinulle kuitenkin!
Mutta onkohan siinä loppupelissä mitään järkeä Sinunkaan tehdä noita muistiinpanoja meikäläisen erehdyksistä.. kukapa tietää..
Takuuvarmasti teen niitä tässä lisää, toisin kuin jotkut.

"Vain muutamaa Gibsonia käsissään pidellyt ynnä jokusen kuvallisesti ja julkisesti esitellyn omistaja"

Ja kiitos kun et luvannu vastailla "sille yhdelle", tuokin osoittaa, kuinka korkeelle arvostat meikäläisen. Mitäpäs tuostakaan, en oo sun arvostuksen kipee, enkä hyväksynnän..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Gypsy
22.04.2006 22:20:00
Valitettavasti menit nyt sen yhden rajan yli. Mene ja ole itselles hellä. Mun elämän arvostelu on asiatonta ja osoittaa vain sen että arvostelija on ignorantti palikka.
Painele nyt vallan vitusti sitä varoitusta ja nillitä ylläpidolle ja modeille, niinkuin niillä ei parempaa tekemistä olis...jos siitä saat kiksis, niinkuin tuntuu.
Sure kympillä sitten poistettuja kirjoituksia, salaliittoteorioita ja Illuminatia.

Lueppa nyt se lainaus uudestaan. Siinä puhuttiin kuvista, etteivät merkinnät välttämättä näy niissä, johon mä sanoin etteivät välttämättä näy oikeessa elämässäkään (oikee elämä=ei kuva) (niitä kun ei kaikissa ole, tai sitten ovat vaan näkymättömiä). Miten tosta voi saada sen kuvan, että mä sun elämääs arvostelen.

Ja taitaa tulla jo kolmanteen kertaan, mutta menköön: Painoin kirjotukselleni varotusta siks, että moderaattori vahvistais mitä olen muokannu, että muokatuista jutuista olis jotain muutakin kun mun sana vastineeks noille sun vihjailuilles. En tietysti tiedä näkeekö moderaattorit tosiaan sitä, mikä kirjotus oli ennen muokkausta.

Tähän ei toki ole mitään lisättävää...niitähän ne, mutta mistäpäs postauksesta tämä nyt oli? Katsoppa välppeesti niist muistiinpanoistas...

Mulla mitään muistiinpanoja ole. Ei ollu mistään sun postauksestas se, olisko pitäny?

Ja mitä tulee tohon bulshittiin, niin täyttä paskaahan toi on. Sä et tunnu kestävän jos täällä joku sanoo jotain, joka kyseenalastaa sun tietouttas. Sä rupeet jauhaan "guru-Gypsy" ja "tietäjä" juttujas vittuillakses. Sitten alkaakin se muokkaamisesta syyttely.

Tarkotus ei alunperin ollu kun vastata nimimerkki p130:lle pariin yksityiskohtaan.

Oikein hyvää kevättä Sinulle kuitenkin!

Samoin!
Kimmo72
22.04.2006 23:38:10
Elkää kinatko Gibsoneista foxin kanssa. Jäätte toiseksi kuitenkin.

*OT*
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)