Aihe: Jimi Hendrix In west
1 2 3 4
MadMatt
22.04.2006 22:39:37 (muokattu 22.04.2006 23:52:25)

Joku nosti tän ylös. Kattokaa edellinen siivu.
blyysi
23.04.2006 08:30:29 (muokattu 23.04.2006 08:41:19)

Heitetäänpä tähän vielä uteliaisuuttani ruokkiva kysymys ; millaisia vetoja tuossa BBC session tupla cd:llä on ?????

Minusta lähes parasta Hendrixiä! Sisältää mielenkiintoisia biisejä, joita ei ole monillakaan 1967 jälkeen taltioiduilla levyillä. Helmiä mm. monet coverit, kuten "Catfish Blues", "Please Crawl Out of Your Window", "Hoochie coochie man" sekä todella energisiä versioita jimin omista "standardeista".

Bändi soittaa biisit todella kovalla draivilla ja livenä studiossa. Musta experiencen homma luisui myöhemmien ajoittain hieman päättömään jammailuun..Jotkut livet jopa tylsiä. Jimin pitkät soolot oli -67 jälkeen harvoin yhtä tiukkoja ja energisiä kuin esim. "Drivin´south" instrulla.

Hanki ihmeessä!
I ain't nothin' but a player
Feggy
23.04.2006 10:44:39

Täältä lähtee myös vahva suositus BBC sessionsille. Mäkään en niin kauheasti jaksa niitä loputtomia jameja kuunnella...
Uutta Lockmania demostudiossa.
Magic Bullet
23.04.2006 13:12:20
Hanki ihmeessä!

Ainoaksi ongelmaksi muodostuu mielestäni kova hinta.
Mika Antero
23.04.2006 13:28:38 (muokattu 23.04.2006 13:30:16)
Ainoaksi ongelmaksi muodostuu mielestäni kova hinta.

17,95 CDonilla. Se on kuitenkin tupla. Sitä tosin sai vuosia sitten tavarataloista halvemmalla, mutta on se hintansa väärti noinkin.
Magic Bullet
23.04.2006 15:59:22
17,95 CDonilla. Se on kuitenkin tupla. Sitä tosin sai vuosia sitten tavarataloista halvemmalla, mutta on se hintansa väärti noinkin.

Täh! Noinkin halvalla saa. Fennicassa 28 euroa.
harpist
23.04.2006 18:51:08
Hanki ihmeessä!

No aivan tämän topicin takia kaivoin esiin tuon lilan Experience kirjaboxin ja kuuntelin noita aikaisempia vetoja ... ja kas kummaa , nehän tosiaan toimivat. Boxi on ollut hyllyssäni vuoden - "halvalla kun sai" - ja kuuntelemattomana - nyt pyörii.

Niinhän se näyttää olevan , että Henkalla oli lapanen vielä tuohon aikaan tiukasti handussa ja ajatusta noissa jutuissa - toisin kuin myöhäisemmissä vedoissa.

Täytyy hommata tuo BBC tupla seuraavalla levykauppakierroksella - ne vedothan siinä ovat ilmeisesti Broadcastin "laatustandartia". (?)
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
Magic Bullet
24.04.2006 09:59:12
Onko kenelläkään kokemuksia tuosta Hendrixin The New York Sessionista?
Cdonista katoin biisilistaa niin oli kovia biisejä: Red House, Bleeding heart, Outside Women Blues, Sunshine Of Your Llove ja sitten jotain hieman tuntemattomampia (Uranus Rock?)

Biisit ovat siis ok, mutta itse miehen kunto? Pysyikö kitara tiukasti lapasessa vai veikö huumet miehestä mehut tässä vedossa? Jaksaako kuunella?
Lonesome
24.04.2006 11:03:34 (muokattu 24.04.2006 11:07:35)
Onko kenelläkään kokemuksia tuosta Hendrixin The New York Sessionista?

Eiks tuo ole NY:n Scene-klubilla '68 vuonna taltioitu ja monella nimellä (esim. jo vinyyliaikaan "Woke up This Morning and Found Myself Dead") julkaistu jami-levy, jolla piti mm. Johnny Winterin olla mukana. Mies itse kiistää koko homman, eikä sitä toista kitaraa paljon kuulekkaan. Jim Morrison taas käsittääkseni mylvii ainakin sillä versiolla, joka mulla on (Anttilasta 20mk joskus 90-luvulla). Ei kovin merkittävä dokumentti, imo.

BBC sessions on kovasti suositeltava. Mulla oli aikanaan jo se 80-luvun lopulla julkaistu lyhyempi versio tupla-vinyylillä ja oikeastaan siitä lähti liikkeelle todellinen perehtyminen Henkan soittoon. Tiukkaa soittoa!

EDIT: Johnny Winter kyllä teki Hendrixin kanssa joitain juttuja nauhalle, kun miehet lähtivät (Winterin managerin) Scene-klubilta studiolle aamun sarastaessa. On niitä julkaistukin, mutta on eri biisit kyseessä. Jos muistan oikein...
"The generation that would change the world is still looking for its car keys." Bob Walkenhorst/The Rainmakers: Drinkin' on the Job
Guitar Hero
24.04.2006 11:22:39
Eiks tuo ole NY:n Scene-klubilla '68 vuonna taltioitu ja monella nimellä (esim. jo vinyyliaikaan "Woke up This Morning and Found Myself Dead") julkaistu jami-levy, jolla piti mm. Johnny Winterin olla mukana. Mies itse kiistää koko homman, eikä sitä toista kitaraa paljon kuulekkaan. Jim Morrison taas käsittääkseni mylvii ainakin sillä versiolla, joka mulla on (Anttilasta 20mk joskus 90-luvulla). Ei kovin merkittävä dokumentti, imo..

kyl kyl.. multa löytyy kyseinen taltiointi enkä sille kyllä muuta kuin kuriositeettiarvoa anna. ainahan on tietysti mielenkiintoista kuunnella jim morrisonin härskisti rääkyvän tytön pyllypanosta, mutta itsessään toi on vain kokoelma päätöntä jamia ja keskeneräisiä aihioita. ja tuolta lätyltä löytyvä red house veto kuulostaa vakavasti are you experiencedin joissain sessioissa sisään vedetyltä (kappalettahan ei siis julkaistu brittien eikä amerikan are you experiencedin painoksissa, vaan se säästettiin smash hits kokoelmalle). sitäpaitsi mua häiritsee se, ettei jimi taida itse laulaa tuon 40 minuutin aikana paitsi tietysti red housessa, mutta edellä jo mainitsinkin sen olevan joku hylätty studio-otto. vai olisikohan uranus rockilla ollut laulua? äh, pitänee tarkistaa.

aika pohjanoteerausrahastukselta toi kuitenkin maistuu. no, kaikki haluaa osansa..

bbc-sessioita ja sitä 4 cd:n experience hendrixiä kyllä suosittelen, tarjoaa ihan uuden aspektin hendrixin työskentelyyn ja itse biisi matskukin kattaa suurin piirtein kaiken ja vähän muutakin.
Come to the dark side. We have cookies
Mika Antero
24.04.2006 11:28:48 (muokattu 24.04.2006 11:29:48)
Eiks tuo ole NY:n Scene-klubilla '68 vuonna taltioitu ja monella nimellä (esim. jo vinyyliaikaan "Woke up This Morning and Found Myself Dead") julkaistu jami-levy, jolla piti mm. Johnny Winterin olla mukana. Mies itse kiistää koko homman, eikä sitä toista kitaraa paljon kuulekkaan. Jim Morrison taas käsittääkseni mylvii ainakin sillä versiolla, joka mulla on (Anttilasta 20mk joskus 90-luvulla). Ei kovin merkittävä dokumentti, imo.

Ai tuota levyä tarkoitetaan. Joo, en voi suositella kuin kaikkein paatuneimmille Henkka -diggareille. Mielenkiintoista lyriikkaa Morrison suoltaa, liekö suorastaan neron tekstiä... Levyltä löytyy muistaakseni mm. instrumentaaliversiot Tomorrow never knowsta ja Sunshine of your lovesta. Itselläni on tuo sekä vinyylinä että cd:nä, valitettavasti tuo punaiselle vinyylille painettu ja High, live & dirty -nimellä julkaistu pläjäys oli ensimmäinen Hendrix -levyni. Pienen pojan oli vähän vaikea ymmärtää miehen suurta suosiota... Tuolta levyltä kun oli vielä jätetty pois esim. Red House, joka on taasen mukana tuolla Anttilan parinkympin halpiksella (Bleeding heart - Live in New York).

BBC sessions on kovasti suositeltava. Mulla oli aikanaan jo se 80-luvun lopulla julkaistu lyhyempi versio tupla-vinyylillä ja oikeastaan siitä lähti liikkeelle todellinen perehtyminen Henkan soittoon. Tiukkaa soittoa!

Jep, Castlen julkaisema Radio One -niminen levy. Noita BBC -taltiointeja kuultiin kultaisella 80-luvulla jopa Rockradiossa pitkänä sarjana. Tai Kovan päivän iltahan sen ohjelman nimi taisi olla.

EDIT: Guitar Hero kerkesikin jo tärkeimmät asiat levystä kertoa.
blyysi
24.04.2006 12:14:27 (muokattu 24.04.2006 12:19:08)

Guitar hero, jos saat jostain "Are you Experienced" "alkuperäisen" brittipainoksen, tsekkaa se "Red House". Se jätettiin pois jenkkipainoksesta ja "smash hits" levyllä sekä monilla 90-luvun lopun ja 2000-luvun alun "Are you experienced" uudelleenjulkaisuilla esiintyvä "Red House" on huomattavasti paskempi, IMO". Tuo "alkuperäinen", loppuvuodesta -66 levytetty "red house" on maaginen veto siihen "smash hits" versioon verrattuna. Varsinkin kitaroiden osalta(rummut ja komppi ehkä sama..?).

EDIT Oisko muuten myös "blues" levyllä juuri tämä erittäin hyvä versio.. muistaakseni.

Tuo hendrix/morrison/winter(ehkä) -jami ei tosiaan ole mikään merkittävä. Multa löytyvässä verisossa "red house" perustuu osittain Creamin crossroads version riffiin hitaammin soitettuna ja löytyy sieltä "Outside Woman Blues" -riffiäkin.. Creamfanihan se Jimi oli..
I ain't nothin' but a player
Ossi
24.04.2006 12:54:47

Tuo "alkuperäinen", loppuvuodesta -66 levytetty "red house" on maaginen veto ...

Tuo on kyllä mun mielestä yksi makeimmista bluesesityksistä kautta aikain. Esityksessä ei sinänsä ole mitään maatakääntävän kummallista mutta IMUA senkin edestä. Ja notkeaa kitarointia :)
Guitar Hero
24.04.2006 14:28:32
ja Day tripperistä.

..jolla ei muuten esiinny john lennon, vaikka joka toinen niin erehtyy luulemaan :)
Come to the dark side. We have cookies
willie
24.04.2006 18:46:47
Mikäs on oikea kirjoitusmuoto kappaleista Voodoo Chile ja Voodoo Child (Slight Return) ?

Mulla On Electric Ladyland vinyyli (Polydor SLPHM/D 184183/84 Italy, ei alkuperäisillä kansilla, ja CD (MCA vuodelta 1997). Molemmissa on tämä kansi :

http://divxodyssey.free.fr/images/J … endrix_-_Electric_Ladyland-back.jpg

Näissä on kappaleet kirjoitettu Voodoo Chile ja Voodoo Child (Slight Return).

Kaikissa muissa omistamissani julkaisuissa tuo viimeksi mainittu on kirjoitettu muotoon Voodoo Chile (Slight Return).

PS. Eikös se ihan alkuperäinen vinyyli -Ladyland kansi ollut jotakuinkin tällainen :

http://www.muzieklijstjes.nl/Tips/HendrixJElectric.jpg
Mika Antero
24.04.2006 19:05:45 (muokattu 24.04.2006 19:09:22)
Mikäs on oikea kirjoitusmuoto kappaleista Voodoo Chile ja Voodoo Child (Slight Return) ?

Omalla tuplavinyylilläni on sekä kannessa että levyetiketissä muodot Voodoo Chile ja Voodoo Chile (Slight return). Tämä on alastonkansilla varustettu Polydorin uusintapainos, sarjanumeroita en viitsi kirjoittaa.

Vuonna -97 julkaistu MCA:n "authorized release by Hendrix family" jne. tekstillä varustettu remasteroitu versio vähemmän rajuilla kansilla näyttää nimet Voodoo chile ja Voodoo child (Slight return). Sisäkannessa on kuva Henkan itsensä kirjoittamasta biisijärjestyksestä, ja siinä on jälkimmäinen ensin kirjoitettu muotoon chile, mutta sitten korjattu childiksi. Tämä on siis sama levy josta willie yllä puhui.

Joten eiköhän se pitkä jamibiisi ole Chile ja se tiukka rokkibiisi Child.
Feggy
24.04.2006 19:08:43

Joten eiköhän se pitkä jamibiisi ole Chile ja se tiukka rokkibiisi Child.

On.
Feggy
24.04.2006 19:10:13

Tuo on kyllä mun mielestä yksi makeimmista bluesesityksistä kautta aikain. Esityksessä ei sinänsä ole mitään maatakääntävän kummallista mutta IMUA senkin edestä. Ja notkeaa kitarointia :)

Komp! Hendrixin bluessoittoa parhaimmillaan. Muutenkin pidän Henkan levyistä eniten siitä ekasta.
Rämppy
25.04.2006 09:29:59
Omalla tuplavinyylilläni on sekä kannessa että levyetiketissä muodot Voodoo Chile ja Voodoo Chile (Slight return). .
Tuosta muistuikin mieleen, että pentuna kun tavailin kaverin isobroidin omistaman Smash Hitsin kantta, päättelin että Highway Chile tarkoittaa "Chilen valtatie".
En sitten malttanut olla sanomatta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)