Aihe: Treeniohjelmaa
1
dictatorsh*t
23.04.2006 22:08:43
Tilanne on nyt se että mulla on nyt ollut oikeastaan koko alkuvuosi sellaista että soitto ei ole maistunut yhtään ja harjoiteltua ei käytännössä ole tullut, mitä nyt satunnaisia bänditreenejä tai soittokunnan / big bandin harjoituksia. Soittotunneilla siis en ole käynyt sitten viime syksyn.
Nyt alkaa soittofiilikset palautua vähitellen ja soitosta huomaa että ei oikein suju mikään ja jos sujuu niin huonosti. Soittotunneille olen taas menossa mutta tuntuu että voisi ja täytyisi ruveta harjoittelemaan yksinäänkin, ehkä jonkun tietyn 'ohjelman' mukaan. Soittotuntikaman lisäksi siis.

Tekeekö kukaan niin harjoituksi jonkun tietyn kaavan mukaan? Millaisen? Mitä suosittelette?
Epämuusikko
23.04.2006 22:22:59
Tilanne on nyt se että mulla on nyt ollut oikeastaan koko alkuvuosi sellaista että soitto ei ole maistunut yhtään ja harjoiteltua ei käytännössä ole tullut, mitä nyt satunnaisia bänditreenejä tai soittokunnan / big bandin harjoituksia. Soittotunneilla siis en ole käynyt sitten viime syksyn.
Nyt alkaa soittofiilikset palautua vähitellen ja soitosta huomaa että ei oikein suju mikään ja jos sujuu niin huonosti.

Tuohon asti lähes samikset!
It´s easier to give up than allways tried to go up.
dictatorsh*t
24.04.2006 11:17:19 (muokattu 24.04.2006 11:17:37)
Kukaan muu? Mitään muuta?
Aimo
24.04.2006 11:42:17
Minun treeniohjelma on ollut tässä reilun kuukauden ajan semmoinen, että syön lääkkeitä ja käyn ottamassa ultraääntä, jotta hermokanavan ahtauma paranisi oikeasta kädestä. Ihan vitun siisti juttu, jos ajattelee pääsykokeiden kannalta; soittelin juuri Kuopioon kertoakseni, että enpä tule perjantaina sinne soittelemaan.
Suosittelen, tekee hyvää tatsille.
Selling coal!!! Lowest prizes!! Press 4678 to buy!!!!!
KoRn88.
24.04.2006 11:46:36
Kukaan muu? Mitään muuta?

Minä olen pitänyt jo hieman yli vuoden päivät ihan paperilla ohjelmaa jonka mukaan reenaan. Yhtä ohjelmaa pidän aina noin 2-3 kuukautta, jonka jälkeen laadin uuden ohjelman jossa on jotain erilaisia juttuja. Olen tämän joskus aiemminkin johonkin topikkiin laittanut, mutta pistetääs tänne tämän hetken ohjelma.

Maanantai
-Oman bändin biisejä metronomin kanssa
-Stone killer käsillä ja jaloilla
-Paradiddleja käsillä ja jaloilla
-Rumputunneilta saatujen monisteiden läpi soittoa

-Levyjen mukana soittoa
-Staminaa jaloilla (eli metronomi sopivaan tempoon, 5 minuuttia putkeen tukutukua, jonka jälkeen nostetaan tempoa yhdellä pykälällä ja jälleen 5 minuuttia putkeen)
-20 minuuttia rudimentteja läpi (2 minuuttia aina yhtä rudimenttiä kohden. Tämäkin metronomin kanssa)
-Intervalli reeni jaloilla (eli aloitetaan hitaasti ja kiihdytetään tasaisesti 45 sekunttia niin nopeaksi kuin vielä rennosti pystyy soittamaan. 10 sekuntia soitetaan maksimitempolla ja sitten hidastetaan 45 sekunttia, jonka jälkeen taukoa ja sama uudelleen). Tämä pari kertaa läpi.
-Vapaata jammailua
-Syncopationia läpi. Tämä kirjahan nyt ei lopu ikinä kesken.

Tiistai
Suunnilleen sama kuin maanantai, mutta joitakin reenejä korvaan erilaisilla bossanova- sekä jazzharjoituksilla. Myös erilaisia afrikkalaisia rytmejä kirjasta afro-cuban rhythms for drumset

Keskiviikko
-Vapaata jammailua
-Stone killer (kädet ja jalat)
-Syncopation
-Bändin biisit metronomin kanssa

-Levyjen mukana soitto
-Stamina- ja intervallireeni (kts. maanantai)
-Rudimentteja
-Bosista, jazzia jne.

Torstai
Suunnilleen sama kuin keskiviikko, mutta jälleen korvataan jotain reenejä erilaisilla kirjoilla jne.

Perjantai
Vapaa päivä

Lauantaina ja sunnuntaina sitten näitä kaikkia reenejä sekaisin.

Tähän sitten päälle rumputunti kerran viikossa ja bändireenit pari kertaa viikossa. Jos bändireenit ovat pitkät niin jätän joitakin reenejä aina niiltä päiviltä pois. Putkeen soitan korkeintaan 2 tuntia, jonka jälkeen taukoa, että pysyy virkeänä ja jaksaa panostaa kunnolla.
Tuosta ohjelmasta saattaa jotain puuttuakin, koska minulla ei sitä nyt tässä ole ja päästä muistelin vain. Ja tosiaan kannattaa aina parin kuukauden välein muuttaa tuota, ettei ala puuduttamaan.

metallia Kemistä: UNIC
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)