Aihe: Westone Thunder 2
1
varmatahtioy
23.04.2006 00:41:39

Moikka!

Oldie newbie tiedustele onko kenelläkän kokemusta kyseisistä jumpsuttimista.

http://www.whirligigworld.co.uk/westone/cats/83/p9.html

Härpätin on vuodelta -83. Soi mielestäni hyvin. Joskin painaa kuin synti ja soittoasento on erikoinen koska basso ää ikäänkuin taakse? Tajuaakoham kukaan mitä tarkoitan?

Oon kokeillu ESP LTD sitä halpaa mallia ja Rock basson streamieria, koska olen bassokuumeessa. Kokemusta on vain niin vähän ettei oikein tiedä mikä on loppujenlopuksi hyvä.. Se kun on vähän niin että, mikä kaupassa tuntuu hyvältä voi hetken soittelun jälkeen olla potentiaalista takanlämmitysmateriaalia.

Varsinaiseen kysymykssen: Koska Westonessa ei nuo sävynsäädöt oikein pelitä. Kannattaisko vaihtaa mikit ja aktiivielektroniikka kyseisen härveliin koska, body vaikuttaa ihan hyvältä, ja unohtaa nuo uudet keplottimet. Voisko joku suositella millä kamoilla kyseinen operaato kannattasi suorittaa? Linkistä löytyvä helmiäisvalkoinen Basso stondaa tuossa vieressä. soundia voi käydä kuuntelemassa mikseri.netissä käyttäjänimellä Pöykäri tai artisti Varmatahti Oy, Josta nimestä kiitokset Kapalle Mikkelistä.
Jos menee perseelleen, menee komiasti perseelleen!
Ippei
23.04.2006 04:51:08
Hei!

Mahdatko olla koittanut näitä kontaktinpuhdistus-aineita?
Tai oletko vaihtanut patteria? Jos patteria ei ole vaihdettu, niin ei ihmekään
jos ei sävynsäädöt toimi. Jos patterin vaihdosta ja puhdistuksesta huolimatta ei
toimi, niin joku osaava elektroniikka-henkilö osannee selvittää vian.

Kannattaa pitää tuo Westone mahdollisimman alkuperäisessä kuosissa,
valkoisiin Westoneihin en ole hirveästi törmännyt. Ovat kyllä nättejä ja omasi
on varmaan vielä niitä Matsumokun tehtaan teoksia.

Noista mainituista muista bassoista en osaa sanoa paljon mitään.
Itse käytettyjen haalijana suosittelen katsomaan käytettyjä. Tuntuu useimmissa
käytetyissä olevan enemmän "luonnetta" ja muokkautuvat siten paremmin
käsiin. Noh, psykoakustiikkaa tai muuta sellaista, minä en mene myöntämään
mitään, kunhan vain pidän enemmän käytetyistä. (Ja eihän sitä rahaakaan ole ihan
polteltavaksi asti kertynyt.)

Säilytä se Westone, kokeile patterin vaihtoa ellet ole jo koittanut, tarkista
johdotukset ja niin edelleen. You know the deal. Ja katsele Muusikoiden.net Toria!

Mukavia bassottelu-hetkiä, terveisin:

- Ippei
J.Hollström
23.04.2006 09:51:35
Ei liity ihan kysyttävään aiheeseen, mutta löysin tuon linkin avulla vanhan bassoni 80-luvun lopulta. Mulla oli hetken aikaa tommonen 2-mikkinen Westone SPB-211. Ihan ok perusbasso, mutta ei jäänyt pysymään. Kuten ei mikään muukaan tuohon aikaan, muijista alkaen...

http://www.whirligigworld.co.uk/westone/cats/88/p7.html
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi- Mighty Shade
atk
23.04.2006 10:06:42
Samu S.
23.04.2006 10:08:16
Tätäkö tässä haetaan...

Vau!
varmatahtioy
23.04.2006 15:02:24

Joo, mulla on just samanlainen kun tossa kuvassa. En kyllä löytänyt mitään paikkaa patterille. Pitäis jostain hommata kytkis, että sais väsättyä orkkis kuntoon. Soundiltaan tuo on kyllä aika kiva. Akustisestikin mukavasti värisee mahläskejä vasten.

Se on tosiaan Matsumokun tekemä.
Jos menee perseelleen, menee komiasti perseelleen!
ubik
24.04.2006 10:44:13
uudet mikit kannattais ehkä hankkia vaikkapa sellaiset EMG:n Aktiivit, tuo aina uutta eloa bassoon kun basson (mutta mutta näinköhän nuo potikka kolot riittää?) tai sitten tarkastat kytkennät jo olemassa olevista mikeistäsi tai vaihdat potikat.
atk
24.04.2006 11:09:24
Hieman harmittaa, kun laitoin tuon oman Thunderini kiertoon vajaa pari vuotta sitten. Se oli tosi kevytsoittoinen, kaiketikin lyhyen skaalansa vuoksi. Painoa toki löytyi ja ulkönäöstä en viitsi mainita... Ostin sen 1998 ja kyllä sillä oli kuitenkin kiva palautella bassonsoitto mieleen 13 vuoden tauon jälkeen.
ubik
24.04.2006 13:26:00
osta hammerin slammer basso, taikka epiphonen EB-0 molemmissa sama lyhyt skaala, mukava soittaa ja hinta uutenaki alle 200€
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)