Aihe: Mikä laite kotisoittoon POD XT Liven tilalle?
1 2
Antti1
23.04.2006 11:58:22 (muokattu 23.04.2006 12:32:37)
Mun ongelmaksi on muodostunut hienoinen antigas ja mä haluan mm. mun podista eroon. Podissa ärsyttää iso koko, siinä kiinni oleva suuri summa rahaa ja mulle liian löysä soundi.

Haussa oliskin suurinpiirtein näitä ehtoja täyttävää laitetta:

-pieni (jalkalankut liian isoja, ihan kotisoitossa ja ideoiden tallentamisessa vaan käytän)
-edullinen (mieluusti saisi ihan podista saatavilla rahoilla, vaikka käytettynä)
-hyväsointinen (tiukempaa särösoundia, perushyvää puhdasta ja vähän hard rockia, ei tarvitse älyttömän laajaa soundimaailmaa)
-mahdollisuus nauhoittaa suoraan linjaan, mieluusti siis joku mallintava tms. ei comboja mielellään

Mitäs muuta vielä keksisinkään.. No en tiedä, kertokaa te se minulle. Mua kiinnostaa tällä hetkellä eniten Tubeman. Miten sen kaiutinsimu toimii? Tämä olisi muutenkin oiva kaveri Screamerin loopin paluuseen bänditouhuissa. Saisin erilaista soundimaailmaa. Toinen mielenkiintoinen laite on toi uudempi Magic Stomp. Onko siinä parempaa soundia, kuin vaikka vanhassa uskollisessa DG-Stompissa?

Jos jotakuta kiinnostaa muuten POD XT Liven vaihto Tubemaniin, niin ottakaa yhteyttä. Tai jos myytte Tubemania, niin ottakaa silloinkin yhteyttä. :)

EDIT 1: Pitikin tosta Tubemanista sanomani, että se toinen kanava on ilmeisesti aika paljon kolmatta tiukempi? Ei haitanne vaikkei gainia löytyisikään mättöön asti, mä voin boostailla sitä tolla Bad Monkeylla, jotta saan tarvittavan särömäärän. Eli tahtoo sanoa seuraavaa: laitteen ei välttämättä itsessään tarvitse olla mikään ultimaattinen gainimylly, jos se huolii overdriven eteensä.

EDIT 2: Nyt tarkemmin ajateltuna, joku todella pieni combo voisi ajaa asian kanssa, mutta sen hankinnalle pitäisi olla joku todella merkittävä soundillinen peruste tms. Microcubeja ja Tech 21:stä on turha ehdotella, ne on nähty ja koettu. Meni Microcubekin parin kuukauden jälkeen myyntiin, kun ei ollutkaan sitten niin hyvä.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
32788
23.04.2006 12:46:46
Voxin Tonelabia kannattaa testata.
Antti1
23.04.2006 13:21:51 (muokattu 23.04.2006 13:23:14)
Joo, Tonelab on yksi vaihtoehto tosiaan. Sen mättösoundit vaan arveluttaa. Viimeksi testaillessani kun sellaisia ei oikein tahtonut lähteä.

Mitään muita, tai kokemuksia noista kahdesta mainitusta?

EDIT: Mites muuten, onko se lankkumallinen SE paljon monipuolisempi? Puuttuuko pikkumallista jotain oleellista?
Ziggy Bubba
23.04.2006 13:38:08

Kokeilepa laittaa joku tubesreamer-tyyppinen säristin Podin eteen.. Mulla ainakin tiukkeni XTL:n mättökompit kummasti kun sain tuon Bad Monkeyn. Tonelabilla ei tosiaan sitten lähde ne raskaammat rynkytykset kovinkaan uskottavasti, muuten ihan ok vehje.

Kotisoittoon on aika vaikea XT:tä parempaa laitetta löytää, ainakaan jos haluaa puhtaita, pikkurosoja, päteviä efektejä ja hi-gain tuuttausta samasta paketista. Kannattaa varmasti silti testata mitä ne muut valmistajat tarjoavat. Veikkaisin että ei juuri noita Line 6:sia kummempaa :)
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
Ziggy Bubba
23.04.2006 13:39:30

EDIT: Mites muuten, onko se lankkumallinen SE paljon monipuolisempi? Puuttuuko pikkumallista jotain oleellista?

Taisit tossa mainita aiemmin että XTL on liian iso, no tämä Tonelab SE on JÄTTIMÄINEN :)
Antti1
23.04.2006 13:46:52 (muokattu 23.04.2006 13:48:10)
Taisit tossa mainita aiemmin että XTL on liian iso, no tämä Tonelab SE on JÄTTIMÄINEN :)

Joo, siis sen takia kyselinkin, että jos siitä pienemmässä on vielä oleellisia puutteita tohon verrattuna soundeissa, niin toi ei oo mun vaihtoehtoni. Sitä lankkua en ole muutenkaan hommaamassa.

Podin kanssa on polkimia kokeiltu kyllä, tälläkin hetkellä on Bad Monkey edessä, mutta löysää pörinää silti tulee. Se on vain löysä se soundi, vaikka mitä tekisi. Askomiko sitä hyvin kuvasi, että jos pitäisi kuulua tiukka CHUNK ja sieltä tulee löysä PLURM, niin ei siinä poppaskonstit auta.

EDIT: Mitä taas tulee noihin puhtaisiin, päteviin pikkurosoihin, hyviin efekteihin, mättösäröihin, niin noista oikeastaan riittää puhtaat ja mätöt. Hardrock on vielä plussaa, mutta siihen päästään hätätilassa vaikka pelkällä Bad Monkeylla.
Ziggy Bubba
23.04.2006 15:10:06 (muokattu 23.04.2006 15:11:40)

Netistä saa aika kovia patchejä tohon Podiin. Line 6:n foorumeilta löytyy myös ääninäytteitä monista soundeista. En oikein ymmärrä tota sun ongelmaa, mä oon ainakin löytänyt noilla 5150, Triple Recto ja Soldano mallinnuksilla tiukkoja komppisoundeja. USB vaan kiinni masiinaan ja metsästämään :)

Pod XT:seen on nyt tullut joku uus ilmainen päivitys. Tais olla uusia vahvarimalleja sun muuta. Täytyykin kohta käydä hakemassa. Ei kehnompaa asiakaspalvelua!

Kuten sanoin ei ne tämän hintaluokan mallintavat Podista paljoa ainakaan parane. Onkin makuasia löytääkö enemmän iloa vaikkapa noista Tonelabeista.

Tuolta löytyy patchejä sun muuta podiin:
http://line6.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=3
Antti1
23.04.2006 15:18:18
Joo, kyllä on noita patcheja ja ties mitä tullut koitettua, mutta podin ominaissoundi on vain löysä. Siitä ei pääse mihinkään, vaikka mitä tekisi. Se seuraa ihan jokaisessa vahvistinmallissa, vaikka vetäisi gatet täysille ja bassot nollaan. Koitanpa tuota päivitystä vielä, mutta pahaa pelkään...

En siis välttämättä mallintavaa oo hakemassa, vaan mulle kelpaa myös etuastekin. Mulla on tossa kuitenkin tuollanen kaiutinmallinnusloota DI:n ohella.
Invader
23.04.2006 15:21:33
Pod XT:seen on nyt tullut joku uus ilmainen päivitys. Tais olla uusia vahvarimalleja sun muuta. Täytyykin kohta käydä hakemassa. Ei kehnompaa asiakaspalvelua!

Jestas, kiitti. On ihan mennyt ohi tämä. Pitääpä testata. Täytyy tosin toivoa ettei tuo päivitys muuta nykyisiä soundejani kovin hirveästi niinkuin noilla päivityksillä on ollut tapana.

Tuo löysyys kyllä ihmetyttää minuakin, viimeistään screamer-stompilla pitäisi homman tiukentua huomattavasti.

Onko tämä tiukka vai löysä klippi?

http://www.cc.puv.fi/~e0300583/mp3/onkoloysae.mp3

Siinä tosin on neljä kitararaitaa, liikaa säröä ja epätarkka soitto löysentämässä mutta sou not :)
Tai sitten ei..
Antti1
23.04.2006 15:23:01 (muokattu 23.04.2006 15:25:21)
Mun mielestä ton clipin soundi on löysä. Se alapää humisee silleen omituisesti, muuten soundi pysyy kasassa ihan kivasti.

EDIT: Mun mielipide tiukasta soundista saattaa tosiaan olla vähän extremen puolelle jo, mutta haluan, että vahvistimen tms. sointi loppuu tasan sillä hetkellä, kun kitaran ääni sammuu. Pod ei sitä tee.
Invader
23.04.2006 15:28:00 (muokattu 23.04.2006 15:31:59)
Mun mielestä ton clipin soundi on löysä. Se alapää humisee silleen omituisesti, muuten soundi pysyy kasassa ihan kivasti.

Joo, toi humina on kyllä kiusallista. Tuota klippiä ei ole käsitelty mitenkään, kyllä siitä huminastakin eroon pääsee, tosin sitä ei pahemmin ilmene ennenkuin noita kitararaitoja alkaa pinoamaan enemmän päällekkäin. Niin joo, tossa ei ole bassoakaan. Ei pitäisi yrittää täyttää basistin tonttia kitaralla :)

Mutta testaas noita pätsejä:
http://www.cc.puv.fi/~e0300583/Line6/

Jos noista kumpikaan ei täytä tiukkuusvaatimuksiasi niin nostan käteni pystyyn :)

edit: Ja niin, nuo vaatii metal shop -lisäosan toimiakseen.
Tai sitten ei..
jonsku1
23.04.2006 17:40:11
Miten olisi Tech21 GT-2? Kyseessä siis analogisesti mallintava etuaste pedaali.
LamaAjanElvis
23.04.2006 17:52:03
Tuolta löytyy patchejä sun muuta podiin:
http://line6.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=3

"PodXT pro died after upgrade"

"PodXT Died last night"

Pelottavia kuolemantapauksia päivityksien yhteydessä.
Rikastettua uraania komisario Palmu. Sormet lähtee soundista.
Antti1
23.04.2006 18:06:08 (muokattu 23.04.2006 18:07:02)
Joo, tiukkuus paranee, vika on kaiutinmallinnuksissa. Kiitos tästä Kivi, pistänkin heti ton kaiutinsimun podin perään.

EDIT: Enkä mä nyt ihan täysin seinään pysähtyvää vahvistinta vaadi, paljon podia parempaan pystyy esim. mun Screamer. Se riittää mulle "nopeudeltaan".
kivi
23.04.2006 18:12:32
Joo, tiukkuus paranee, vika on kaiutinmallinnuksissa. Kiitos tästä Kivi, pistänkin heti ton kaiutinsimun podin perään.

EDIT: Enkä mä nyt ihan täysin seinään pysähtyvää vahvistinta vaadi, paljon podia parempaan pystyy esim. mun Screamer. Se riittää mulle "nopeudeltaan".

Aha, homma siis ratkaistu? Pod ei lähdekään?

Kun mä tutkin Line6 GearBoxin noita virtuaalisia mikitysratkaisuja, niin samaa löysyyttä oli sielläkin havaittavissa. Ei se kuitenkaan haitannut mua enää sen jälkeen, kun päätin että kyseessä on ominaisuus eikä vika. Mutta tietenkin osan kitaroista tein ilman ko kaiutinsimuja, juuri tuon takia.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Antti1
23.04.2006 18:45:54
Aha, homma siis ratkaistu? Pod ei lähdekään?

Noo, eipäs nyt mennä asioiden edelle. ;) Sanotaan vaikka, että mä yritän tulla toistaiseksi tämän kanssa toimeen. Jos vituttaa edelleen, niin lähtee vaihtoon.
N33m0
23.04.2006 18:53:47 (muokattu 23.04.2006 18:58:28)

yleensä jos soundi tuntuu löysältä ni se on vaan merkki et on liikaa säröä

EDIT: mallintavien kanssa oon huomannu siis
slow music for slow people
Antti1
23.04.2006 19:05:52
Naah, ei oo liikaa säröä, ne on todella alhaalla yleensä. Joku joskus mainitsi, ettei soittaisi mun särömäärillä ad/dc:tä kummempaa.

Tää on vaan kumma vempain tää POD. Siinä on paljon hyviä ominaisuuksia, mutta ei vaan oikein toimi mun makuun. Efektit on vähän huonoja, bassot kovin löysiä, yläpää kuulostaa sellaselta digitaalisen silotellulta... Pitäisköhän investoida kuitenkin johonkin parempaan. Tiedä sitten.

Pistäkää ihmiset nyt se paras soundinäytteenne ja patchit jakoon, etten heitä tätä menemään ja törsää vähäisiä rahojani.
Tympee Huttunen
23.04.2006 20:12:55 (muokattu 23.04.2006 20:26:42)
Mulla on myös pieni ongelma PodXT:n suhteen. Kuulokkeilla ja koneen kautta soitettena soundit ovat hyvät, mutta kun kytken laitteen (left output) vahvistimeni efektiluupin returniin (eli ohitan etuasteen), soundi on "kihisevä" ja huono. Tuntuu kuin soundista puuttuisi jotain. Epäilen, ettei line outista ole käytössä kaappi/vahvistin/tms-mallinnoksia. Laite on juuri päivitetty. E: Itseasiassa vasta nyt tajusin, että ihan uusi päivitys on julkaistu. Juuri päivitän Podia.

V-amp pro toimi tällä tavoin paljon paremmin ja saakin ainakin ongelman ratkaisuun asti toimia treeni/livekamppeena.

Minulla on vain saksankielinen manuaali, joten tämäkään ei juuri minua auta.

Antti1:lle vielä, että kai ymmärrät ettet voi verrata PodXT:n soundia suoraan mihinkään levytettyyn Metallican/Panteran tms. soundiin, jossa on kuitenkin päällekkäin monta kitararaitaa+basso?
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy Schallerin hihnalukot.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)