Aihe: Comboa kotisoittoon
1 2
käsi
23.04.2006 00:00:33

Sorry ...piste tuli liikaa. Siis http://www.voxamps.co.uk/products/da/da5.htm

tuota olen itsekkin katsellut sillä silmällä. GAs on kova taas jonkun uuden vermeen hommaamiseen. kotisoitteluun tarvisi itsekkin jonku näpsäkän vahvistimen koska tuo mun halfstacki on raakasti liian iso siihen
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
ReBeat
23.04.2006 00:06:01

Niinno jos keskellä yötä soittaa kerrostalossa niin sitte kuulokkeet on ainoa vaihtoehto. Ite nautin päivällä enemmän siitä että ääni tulee kitarakaapista etusuunnasta hiljaisella kuin että kuulokkeista kairattuna suoraan korvaan. Makuasioita toki.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
superfly
23.04.2006 09:33:52
Jos pitää välttämättä kulokkeilla soittaa niin kyllä siihen hommaan paras on sitten Pod, V-Amppi tai joku vastaava toosa. Vahvareiden kuulokelähdöistä ei saa siedettävääkään saundia yleensä vaikka olisi kuinka hyvät kuulokkeet.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
apip
23.04.2006 10:29:46 (muokattu 23.04.2006 10:34:00)
Jos pitää välttämättä kulokkeilla soittaa niin kyllä siihen hommaan paras on sitten Pod, V-Amppi tai joku vastaava toosa. Vahvareiden kuulokelähdöistä ei saa siedettävääkään saundia yleensä vaikka olisi kuinka hyvät kuulokkeet.

Itse en kyllä allekirjoita tätä. Mulla on Roland Cube 30 ja hyvät Sennheiserin kuulokkeet. Mun mielestä kuulokkeilla ääni on laadultaan about samaa tasoa kuin ilman kuulokkeita. Tosin ainahan se kuulokkeilla kuulostaa erilaiselta, mutta se ei ole kuulokeliitännän/vahvistimen vika.

Ennen kuin uskotte näitä lynkkayspuheita, niin kannattaa kokeilla vahvistimen kuulokeliitäntää vaikkapa jossain musaliikkeessä.
Karvainen
23.04.2006 10:32:41 (muokattu 23.04.2006 10:33:40)
Hmm, kyllä tommotesta Voxista näyttäs lähtevän tarpeeks raskaat soundit noiden näytteiden mukaan. Kun lähinnä raskaimmat mitä soittelen on semmosta Metallicaa ja Black Label Societyä , panteraa ehkä raskaimmillaan mutta sen reiän vois korvata sitte pedaalilla varmaa joskus. :P
panyy
23.04.2006 10:52:05
entäs nämä hughes & kettnerin edition blue vahvarit? en oo hirveemmi testaillu, mut kehuja kuullu ja tuoho hintaluokkaanki mahtus.
OU JEAH
Karvainen
23.04.2006 11:35:11 (muokattu 23.04.2006 11:55:21)
http://www.youtube.com/watch?v=LO6-rxn8zb4&search=zakk%20wylde

Kyllä tossa ainakin Spider II 30w kuullostaa ihan mukavalta, ainakin mun korvaan.

EDIT: nojuu tarkemmin kun kuuntelee ei ne kaikki soundit ole mitään ihan parhaita, mutta tuo monipuolisuus on kyllä kiva.
32788
23.04.2006 11:43:48
Yksi vaihtoehto olisi hommata joku mallintava etuaste, johon saa kuulokkeet kaiutinsimuloituun lähtöön kiinni, ja josta voi sitten myöhemmin bändissä vetää piuhan päättäriin tai PA:han. Tuohon hintaan voisi käytettynä saada noita POD XT:itä, Voxin Tonelabeja yms, mutta jos voit budjettia nostaa ~satasella, niin saa jo uutenakin.
Lilli
23.04.2006 14:03:37 (muokattu 23.04.2006 14:05:15)
Kaikenlaisia vekottimia on tähän mennessä ollut kokeilussa kotioloihin; Micro-Cube, putkiradioita, jopa koulukäytöstä napattu kuullunymmärtämiskoekasettinauhuri (joka muuten on hyvä peli pedalboardin perään!). - Mutta paras kotisoittelupeli on ollut CreamSound, tuo kelpo kotomainen. Sopiva särö löytyy jo pienellä volalla ja kokonaissoundi on varsin loistava. Miksei studiokäytössäkin, mutta treeneihin ja keikalle hieman liian pienitehoinen. Suosittelen!
'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN
jomppu
23.04.2006 21:03:30
Mulla on tuo Voxin 30 wattinen valvetronixi ja mukavinta ääntä siitä lähtee kun soittaa aika kovaa. Ei se oikein miltään kuullosta semmosella "ei häiritä ketään" volyymillä. Tämä on vaan minun mielipide. Puhtaat siinä on loistavat, mutta säröpuoli on vähän heikompi. Varmaan hyvällä särö polkusimella sekin korjautuisi. Yleensä kuulen kovaa soittaessani semmosta vaimeaa töminää yläkerrasta, ihan kuin joku hakkais lattiaa jollain.
"siihen aaltopelti oveen me maalattiin ympyrä ja pirun iso a, jotta tyypit kaikki varmasti muistaisi minkä takia me soitetaan"
inflames
23.04.2006 21:37:52
Mulla on tuo Voxin 30 wattinen valvetronixi ja mukavinta ääntä siitä lähtee kun soittaa aika kovaa.

Mistäköhän toi sitte johtuu? Huonekaiusta?
'En minä ole pessimisti, vaikka syytä kyllä olisi' -Erlend Loe. Romantikkoitkijä #8
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)