ReBeat 22.04.2006 23:48:10 | |
---|
Sori, vähän innoissani tällaisen lauantai-topicin kehittelin. Eli oletteko myyneet monta omaa kitaraanne hankkiaksenne yhden muikeamman? Mikä kitara oli silloin kiikarissa ja korvasiko se soundin ja fiiliksen osalta sopivasti ne aiemmat? Jäitkö kaipaamaan vanhoista mitään piirrettä? Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
tommiot 22.04.2006 23:49:42 (muokattu 22.04.2006 23:50:09) | |
---|
Myin LTD EX-351 ja Ibanez RS440, ostin RG:n. En todellakaan jäänyt kaipaamaan mitään. |
käsi 22.04.2006 23:49:54 | |
---|
Sori, vähän innoissani tällaisen lauantai-topicin kehittelin. Eli oletteko myyneet monta omaa kitaraanne hankkiaksenne yhden muikeamman? Mikä kitara oli silloin kiikarissa ja korvasiko se soundin ja fiiliksen osalta sopivasti ne aiemmat? Jäitkö kaipaamaan vanhoista mitään piirrettä? olen myynit kitaran pois jotta olisin saanut paremman tilalle. ainoa mitä jäin kaipaamaan myydyssä kitarassa oli se että se oli ensimmäinen kitarani:( olisi ollut kiva laittaa seinälle viettämään eläkepäiviä. soittamiseen se oli aivan liian huono. jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
oiva tumpeloinen 22.04.2006 23:55:28 | |
---|
Kaikista kitaroista luopuminen on syönyt miestä jälkikäteen. Kaikista pahinta asiassa on se, että mä nykyään tiedän jo etukäteen tulevista morkkiksista. Ehkä mä taas kohta joudun poistamaan yhden kitaran, jos loppurahoitus vain löytyisi. On meinaan PRS-GAS vaivannut jo vähän pidempään. Ei vaan tiedä, mistä luopuisi. Kaikki on niin mulle sopivia. Ja sitten mä kuitenkin valitsen väärän ja sit taas vi***taa..... |
Marsumies 23.04.2006 00:16:25 | |
---|
Ostin tuon Brian Moore MC-1:n ja sen edeltäjät jacksoni ja samikki on jääneet kaappiin pölyttymään. Ei noita myydä raski sitten millään. Jäin kaipaamaan jacksonin floikkatallan kanssa painimista ja sitä ihanaa tunnetta kun sen viimein sai ojennukseen. =) |
LaXu 23.04.2006 00:37:45 | |
---|
Kaikista kitaroista luopuminen on syönyt miestä jälkikäteen. Kaikista pahinta asiassa on se, että mä nykyään tiedän jo etukäteen tulevista morkkiksista. Näinhän se aina on. Parista kitarasta oon luopunu ja hommannu jotain erilaista tilalle. Aina välillä tulee mieleen josko vaihtaisi useamman kepin armadan pariin huippuluokan kitaraan, mutta tähän mennessä näin ei ole kuitenkaan käynyt. |
Kimmo72 23.04.2006 01:16:23 | |
---|
Mul on jo kaikki.. *känni OT* Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
koponen 23.04.2006 09:42:07 | |
---|
Parista sellaisesta kitarasta olen luopunut että jälkikäteen vähän harmittaa. Esim originaali -84 Tokai Breezysound (loistava twang!) ja Made in Japan Fender Jazzmaster. Erittäin hyvät vaihdot tein kyllä niilläkin mutta silti vielä 10 vuotta myöhemmin potuttaa etten noita enää omista. Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä.. |
Strutsi 23.04.2006 10:14:23 | |
---|
Ibanez RG2620QM myynnissä tällä hetkellä. Himottaa Ibanez SZ +mikkien vaihto nyt. Voisihan tuon akustisenkin myydä jos joku tarjoaisi siitä 20€ enempää :) Myin LTD EX-351 ja Ibanez RS440, ostin RG:n. En todellakaan jäänyt kaipaamaan mitään. Sulla oli se jumalattoman hieno "Streerwise-RG", eikö? Musaa saa diggailla mutta fanitus on perseestä.
Osta minun Ibanez RG2620!!!! |
Mrezzye 23.04.2006 10:51:43 (muokattu 23.04.2006 10:55:52) | |
---|
Monta hyvää ja erilaista. En usko oikein allround-keppi -ideologiaan, että yhdellä olisi kiva soitella aina ja kaikkea. Vaihtelu virkistää. Sitten voisin olla kohtuu tyytyväinen, jos löytyisi n. 5 kpl hyviä soittimia, tyyliin: - Stratocaster (YJM-GAS päällä!) - Esim. Jacksonin, Kramerin, ESP:n tms. hyvä hevipeli kammella. - Les Paul - Ibanez PGM - Gibson ES-335 ...plus päälle joku hyvä akustinen tai mieluummin kaksi, metalli- ja nylonkielinen. EDIT: Niin... parihan noista kitaroista jo löytyy ja YnkkäStratoGAS on niin paha, että veikkaan omistavani myös sellaisen ennen kesän loppua ;) EDIT2: vastaan vielä tuohon alkup. kysymykseenkin. Olen myynyt joskus taannoin Straton ja Ibanezin JPM:in, että sain rahat rakennuttaa Amfisoundilla oman Les Paulini. Ja toki olen aika ajoin haikaillut myös niiden kitaroiden perään, mutta sitä se elämä on. Luopumista. Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???
|
Artist 23.04.2006 11:07:17 (muokattu 23.04.2006 20:34:09) | |
---|
Luopumiseen pitää vaan tottua, vaikka kyllähän se aina kirpaisee. Mutta elämässä joutuu luopumaan niin paljon muustakin, että loppujen lopuksi ne pari kitaraa, vaikka oisivat kuinka hyviä, eivät tunnu missään. Luopumisella voi olla myös symbolinen arvo; in every end, there's a new beginning. Kovin äkkiä en vaihtaisi kaikkia kitaroitani vain yhteen, koska ns. all-around kitaraa ei mielestäni olekaan. Mutta olen kyllä harkinnut monestikin, että jos moisen tempun tekisi, ja ehkä jonain päiväni sen teenkin. Mutta todennäköisintä on, että kahden kitaran soittajaksi saatan jäädä. |
tommiot 23.04.2006 11:19:32 | |
---|
Sulla oli se jumalattoman hieno "Streerwise-RG", eikö? Jooh, siellä se omakuvassakin näkyy :) |
Yhtään ei tullu myytyä sen takia, ett ois saatu parempi kitara. Westone SP-5112 lähti aikoinaan sen takia, kun tarvi saada loput rahat, tohon KMD:n nuppiin ja kaappiin. Eka kitara (Kay SG) taas siitä syystä, ett se keräs lähinnä pölyä nurkassa. Niin joo, myös se "Morris oli parempi ja sillä SG:llä oli karmeeta soittaa" tosiasia, merkkas tossa päätöksessä. |
rainmaker 23.04.2006 11:30:46 | |
---|
Yhden tällaisen vaihdon olen tehnyt, luovuin Tokain love rockista ja Jacksonin kellystä jotta saisin ostettua omakuvassa näkyvän turkoosin straton. En ole katunut juuri ollenkaan vaihdosta. Tuollanen turkoosi/vaalensininen strato on ollut unelmakitara siitä asti kun aloin soittamaan, joten ei tarvinnut paljoa miettiä lähteekö halpis Jaska ja korean Tokai vaihtoon :) Daavidin fuzz!! |
kari10 23.04.2006 12:49:41 | |
---|
Sori, vähän innoissani tällaisen lauantai-topicin kehittelin. Eli oletteko myyneet monta omaa kitaraanne hankkiaksenne yhden muikeamman? Mikä kitara oli silloin kiikarissa ja korvasiko se soundin ja fiiliksen osalta sopivasti ne aiemmat? Jäitkö kaipaamaan vanhoista mitään piirrettä? On tullut kokeiltua muutamaa soitinta tv yellowin jälkeen ja eipä ole ollut ruoho vihreämpää aidan takana. Tv on kuin hyvä ystävä, kaveria ei jätetä :-) |
Antroid 23.04.2006 13:15:20 | |
---|
Kitaroita ei myydä, niitä ostetaan. |
ministeri 23.04.2006 13:20:08 | |
---|
kyllä välillä miettii että pitäisikö kaksi ritsaa yrittää vaihtaa yhteen vähän parempaan...sit kuitenkin miettii että jos vaikka keikkaa pukkaa niin toinen oltava varalla kuitenkin... Toisen kitaran kanssa vähän käynyt niin että vaihtanut sitä koko ajan vähän halvempaan...Kun jatkan vielä niin mulla on lopulta joku harley benton:) Nyt olis menossa strato pois ja tilalle epin lespa junior tai sit epin sg...Myös squier tele customia miettinyt. Se on vähän niinkuin kakkoskitaran asemaan tulossa. ostahan sie hyvä strato! |
Micolo 23.04.2006 13:45:47 | |
---|
Aikoja sitten myin ensimmäisen kitarani pois. Rupesi jokin aika sitten kaduttamaan, joten jäljitin sen ja ostin takaisin ja vielä puoleen hintaan siitä millä olin sen myynyt. eli loppu hyvin kaikkihyvin. Elkää myykö ensimmäisiä kitaroitanne. Niistä ei kuitenkaan paljoa saa ja tunnearvo on mittaamaton. Se, joka paikkansa menettää, se paikkansa menettää |
ps3t 23.04.2006 18:03:44 | |
---|
Ikinä en ole kitaraa myynyt (omistan kolme ja neljäs tulossa). Mieluummin kerään rahat kokoon uuteen kitaraan jollain muulla tavalla. Mulla on himassa yksi seinä vuorattu kitarakaapeilla ja vahvistimilla kun ei niistäkään pysty luopumaan. Teknisyys on perseestä. |
ministeri 23.04.2006 18:04:47 | |
---|
Opiskelen tällä hetkellä ja odotan pelonsekaisella mielenkiinnolla millaiseksi meininki muodostuu kun vihdoin pääsen duuniin ja saan palkkaa. Sitten on mahdollista tehdä vähän erilaisia hankintoja kuin tällä hetkellä. ostahan sie hyvä strato! |