Aihe: Asteen erikoisempi Tele
1 2 3
Karvainen
22.04.2006 21:59:08
Tämä ei muuten pidä paikkaansa. Muunmuassa Creeping deathin die by my hand- kohdan riffi on hammettin käsialaa, samoin m.o.p:ltä näitä löytyy.

Kai olen sitten jotain sekoillut kun katsoin tuon Black Album (a.k.a Metallica) DVD dokumentin, mielestäni Kwirk siinä Jamesin kanssa naureskeli että "first ever in metallica".
ps3t
22.04.2006 22:05:08

Kai olen sitten jotain sekoillut kun katsoin tuon Black Album (a.k.a Metallica) DVD dokumentin, mielestäni Kwirk siinä Jamesin kanssa naureskeli että "first ever in metallica".

Niinhän ne naureskeli juu. Jotain hauskaa vitsailua ymmärtääkseni, mutta on kirkki metallicalle riffejä väsännyt ride the lightningista ast.i
Teknisyys on perseestä.
joukov
23.04.2006 00:20:09
Hevihistorian huonoimmat tunnetut "soolokitaristit": Kirk Hammett & Mick Mars. ; )
Spike
23.04.2006 00:30:03
Mutta onneksi on m.net, jonka kitarasankareista 90% vetää hammettia paremmin. Ja totta kai kitara yhtälailla munien alapuolella samalla kun juoksee ympäri lavaa.
Clearly motivated by an unholy alliance.
pahala
23.04.2006 00:32:12
Mutta onneksi on m.net, jonka kitarasankareista 90% vetää hammettia paremmin. Ja totta kai kitara yhtälailla munien alapuolella samalla kun juoksee ympäri lavaa.

Ilmeisesti ei saa arvostella mitään ellei tee asiaa itse paremmin?
8)
Bertrand
23.04.2006 00:49:02
Minun nähdäkseni ongelma on siinä, että niinkin kunniakas kitara kuin Telecaster sekoitetaan nyt turhanpäiväisyyksiin kuten metallicoihin. Homma on kuitenkin sillä lailla, että Telecaster on ollut jo kauan ennen metallicoita ja se on sen jälkeen, kun metallicat ovat menneet.
Bald Anus
23.04.2006 01:08:11 (muokattu 23.04.2006 01:12:26)

Miksi Ride The Lightning-albumilla niin monessa biisissä lukee sitten myös se Hammettin nimi biisientekijöissä?

EDIT: Neljän biisin teossa Kirk on ollut siinä siis mukana + tietenkin soolot kaikkiin biiseihin.
Ai et digaa mun paskast? No, tos on kusta!
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
Bald Anus
23.04.2006 01:09:56

Minun nähdäkseni ongelma on siinä, että niinkin kunniakas kitara kuin Telecaster sekoitetaan nyt turhanpäiväisyyksiin kuten metallicoihin. Homma on kuitenkin sillä lailla, että Telecaster on ollut jo kauan ennen metallicoita ja se on sen jälkeen, kun metallicat ovat menneet.

Mitä turhaa Metallicassa on? Taidat itse olla pelkkä turhantoimittaja jos mainitset yhdenkään bändin maailmassa turhanpäiväiseksi.
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
Bald Anus
23.04.2006 01:10:42 (muokattu 23.04.2006 01:13:02)

Niin ja oli kyllä komea Telecaster, mutta ei taida olla bodyn materiaali mitään parasta.
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
ReBeat
23.04.2006 01:23:06

Miksi Ride The Lightning-albumilla niin monessa biisissä lukee sitten myös se Hammettin nimi biisientekijöissä?

Siksi että todellisessa maailmassa ihmisen mieli on arvaamaton ja Kirk saattaa vetää Jamesin kanssa lonkkua jossain terassilla ja nauraa röhäisesti sille, miten jotkut uskovat siihen mitä levynkansiin on piruuttaan painettu.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
pahala
23.04.2006 01:27:40
Niin ja oli kyllä komea Telecaster, mutta ei taida olla bodyn materiaali mitään parasta.

But it sounds good. It sounds good!
8)
Karvainen
23.04.2006 01:55:31

Sitä oon itteki ihmettelly, mutta mun mielestä tossa DVD:llä se ihan onnessaan kertoo kuinka Sandman on sen eka riffi metallicassa.

(To live is to Die biississä lukee kans, että Burton oli mukana, mutta perjaatteessa ne vaan heitti edesmenneen kaverin pienen runon biisin loppuun.)
Bald Anus
23.04.2006 02:31:19

Sitä oon itteki ihmettelly, mutta mun mielestä tossa DVD:llä se ihan onnessaan kertoo kuinka Sandman on sen eka riffi metallicassa.

(To live is to Die biississä lukee kans, että Burton oli mukana, mutta perjaatteessa ne vaan heitti edesmenneen kaverin pienen runon biisin loppuun.)

Tai sitten ne teki sen biisin Burtonin kans ja päättivät omistaa sen hänelle kuolemansa jälkeen.
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
Bald Anus
23.04.2006 02:36:28

Niin ja tuo, että Sandman on Kirkin eka Metallica-riffi ja RTL: ltä asti on muka tehnyt riffejä, voi selittää näin:
James keksi jonkun riffin, johon Kirk keksi pieniä lisiä/parannuksia. Ja esim. Fade To Blackissa Kirkin käsialaa on intron soolo, joka lasketaan sävellykseksi, ei sooloksi (mielestäni).
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
ps3t
23.04.2006 13:32:42

Kuunnelkaapa huviksenne Exoduksen Die by hill`s hand tms. niminen biisi. Esim. sieltä löytyy riffi jonka Hammett toi mukanaan Metallican Creeping deathiin.
Teknisyys on perseestä.
ps3t
23.04.2006 13:43:55 (muokattu 23.04.2006 13:44:43)

Niin ja tuo, että Sandman on Kirkin eka Metallica-riffi ja RTL: ltä asti on muka tehnyt riffejä, voi selittää näin:
James keksi jonkun riffin, johon Kirk keksi pieniä lisiä/parannuksia. Ja esim. Fade To Blackissa Kirkin käsialaa on intron soolo, joka lasketaan sävellykseksi, ei sooloksi (mielestäni).

Tietääkseni asia on juuri toisin päin eli Hetfield (ja Lasse) on nysvännyt Kirkin Demokasettiriffejä uuteen uskoon, kuten Sandmanin riffi josta puhutaan black albumin making of-dokkarissa.
Teknisyys on perseestä.
Ze Kink
23.04.2006 13:50:33 (muokattu 23.04.2006 13:50:46)
Hiton makee, mutta tuskin toimii muuten kuin showkitarana. Akryyli (sitäkö se oli?) ei kuulemma saundaa mitenkään kovin erikoiselta.

E: Tosin siinä oli kyllä Emg.
"Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa
Tasapaino
23.04.2006 14:09:27

?
Ora et labora.
Werde
23.04.2006 17:44:42
E: Tosin siinä oli kyllä Emg.

Huomasit pointin. Minulla nuo on soineet hyvinkin pitkälti samalla tavalla kaikissa 5 kitarassa joissa ovat olleet.
"Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)