Aihe: Bändin löytäminen
1 2 3 4 5
Anouk
09.04.2006 19:02:20
Jepjep... Onnettoman yksinäiset kitaristit täällä keskenään kirjoittelevat. Saanko liittyä seuraanne?
Oon ittekin nimittäin kitaristi, eikä bändiä löydy, ei vaan löydy, varsinkaan täältä pienestä kylästä :(.
Käykää lukemassa "Mistä bändi?"- keskustelua! Sieltä voi löytyä vaikka teitä lähempänä asustavia tyyppejä, joiden kanssa voitte tehdä tuttavuutta :).
On ihan hyvä, kun on useampia samaa aihetta käsitteleviä keskusteluja!
shagriml
09.04.2006 19:35:51 (muokattu 09.04.2006 19:43:07)

Puolvuotta ollu bändittä, eilen frendi vielä haukku mun taidot lyttyyn ("mä en kestä soitella sun kaa ja katsella sun huojuvia komppeja ja taidottomuutta" tjsp). Vittu tuntuu et parasta vetää naru kaulaan ja luovuttaa.

Mitä muuta en tahtois niin paljon kuin soittaa bändissä. DJ hommia tahtoisin myös tehdä. Treenis on kaikista vaikein löydettävä, kuten myös muut soittajat tai kamat...

Biisei ois kymmeniä, voin uhrata vapaa-aikani, terveyteni ja henkeni ja soittaa melkein mitä vaan mut kellekkään ei kelpaa. Kaikki vaatii jotain vittu sata vuotta soittanutta rumpalia jota ei erota koneesta. Kellekkään ei kelpaa satunnaisesti soitellut rumpali joka tahtoisi kehittyä ja voisi treenata vaikka 4 tuntia päivään jos ois treenis. Tai sit voisin ryhtyy kitaristiks tai basistiks. Kuhan vaan sais soittaa. Mut ei kelpaa.

Mä oon vaan liian paska ihminen, näytän kenties vielä niin hevon perseeltä ettei kukaan kestä tällaista katsella saati kuunnella.....

Jos joku haluaa soitella vitun ruman, pelottavan, epäsiistin, narkkarin ja juopon näköisen lihavan huonoitsetuntoisen päihdeongelmaisen (ehkä siitä voisi päästä eroon mutta vähintään ekat treenit joutuu menee douppien voimalla kun oon niin ahdistunut ja tuntuu että kaikki ihmiset vihaavat mua) 22 vuotiaan paskatyypin kanssa joka soittaa huonosti niin ottakaa yhteyttä. Ainoana vaatimuksena TREENIS ! Voin soitella vaikka Beyonce covereita 15 v likkojen kaa tai sit humppaa 50 vuotiaiden jätkien kaa tai metallii parikymppisten mustatukkien kaa tai ihan mtä vaan ! Ainoat kriteerit on että löytyy treenis ja pääsee oikeesti soittaa ja saa olla oma itsensä... Mieluiten soittaisin tietysti omia biisejä, rockia, psykee, bluesii, metallii jne mut mikä vaan menee kuhan pääsee oikeesti soittaa. Vittu montakohan tyyppii oon tavannu ja menee vaa jahkailuks et ois hieno soittaa jos ois treenis mut ei treenistä löydy......

Ehkä pitäis vaan luottaa entisiin koulukavereihin ja vanhempiin "susta ei vaan ole siihen". Sikskai mä niin vitusti päihteitä vedänkin, tahtoisin vaan soittaa musaa mut musta ei kuulemma ole siihen ja kukaan ei haluu soitella mun kaa....

Lisää bissee ja rauhottavii ->
Progressor
09.04.2006 21:39:16
Puolvuotta ollu bändittä, eilen frendi vielä haukku mun taidot lyttyyn ("mä en kestä soitella sun kaa ja katsella sun huojuvia komppeja ja taidottomuutta" tjsp). Vittu tuntuu et parasta vetää naru kaulaan ja luovuttaa.

Mitä muuta en tahtois niin paljon kuin soittaa bändissä. DJ hommia tahtoisin myös tehdä. Treenis on kaikista vaikein löydettävä, kuten myös muut soittajat tai kamat...

Biisei ois kymmeniä, voin uhrata vapaa-aikani, terveyteni ja henkeni ja soittaa melkein mitä vaan mut kellekkään ei kelpaa. Kaikki vaatii jotain vittu sata vuotta soittanutta rumpalia jota ei erota koneesta. Kellekkään ei kelpaa satunnaisesti soitellut rumpali joka tahtoisi kehittyä ja voisi treenata vaikka 4 tuntia päivään jos ois treenis. Tai sit voisin ryhtyy kitaristiks tai basistiks. Kuhan vaan sais soittaa. Mut ei kelpaa.

Ikävältä kuulostaa, mutta älä luovuta vielä. Minä uskon, että kyse on siitä, että et vain ole vielä sattunut tapaamaan oikeita ihmisiä. (Ja olet yhteyksissä ehkä vähän vääriinkin ihmisiin.) Ota rauhallisesti vain ja jatka etsimistä, niin kyllä se bändi sieltä löytyy. Katso aiempi kirjoitukseni tästä ketjusta.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Twinkle
10.04.2006 07:36:45
Tahtoisin sovittaa ja soittaa vanhaa nintendomusaa bändin kanssa. Harmi että samanhenkistä porukkaa tuntuu olevan aika vähän liikkeellä, ketkä tosissaan voisivat kuvitella soittavansa.

Olisi aika hävyttömän nerokasta hommaa ja opettavaista, sääli vaan kun kukaan ei ymmärrä oikein tuon päälle. Keskenäni olen sitten remixaillut pelimusiikkeja sun muita, mutta siihenpä tuo sitten jääkin. Ehkäpä se on jopa parempi niin.
Guitarwall
10.04.2006 09:43:38

Tahtoisin sovittaa ja soittaa vanhaa nintendomusaa bändin kanssa. Harmi että samanhenkistä porukkaa tuntuu olevan aika vähän liikkeellä, ketkä tosissaan voisivat kuvitella soittavansa.

Minä en nintendomusaan koske, on liian uutta. C64 se olla pitää. Joskus olen kokeillut soittaa The Last Ninja-trilogian musiikkeja Guitar Pro:n avulla. Ihan siistiä, näppärämmät sormet olisi toki tarpeen, kun koneen kuvioita soittelen ;)

Joskus, kun omaan tarpeeksi hyvän tallennuslaitteen, olisi hauska äänittää vaikka ihan eri puolilla Suomea asuvien samanhenkisten tyyppien kanssa "covereita" näistä vanhoista timanteista. Keikalle ei varmaan tulisi lähettyä, ei kukaan tule kattomaan. Mutta vaikka äänitettäisiin ja netin tai postin välityksellä tavara siirtyisi aina seuraavalle ja joku, joka asiaa taitaa, laittaisi sen paketin sitten kasaan ja miksaisi jne.

Ihan vaan huviksi!
I am he, the bornless one, the fallen angel watching you...
Sheridan
18.04.2006 23:05:04
tiedän että bändin löytäinen on vaikeaa, ei sitä mullekkaan oo bändiä löytyny vaikka haluaisin.
Teksu
20.04.2006 19:49:26
Tän ketjun lukeminen on tehnyt mut kiitolliseksi siitä että olen bändissä. Meikää vieläpä kaiken lisäksi pyydettiin liittymään bändiin, jossa kaikki oli ikään kuin katettu valmiiksi, ei muuta kuin kamat reenikselle ja luukuttaen.
"Ja kaikille fäneille mä haluun sanoo et kiip on thräshin!"
joelr
20.04.2006 20:07:37
Minä en nintendomusaan koske, on liian uutta. C64 se olla pitää. Joskus olen kokeillut soittaa The Last Ninja-trilogian musiikkeja Guitar Pro:n avulla.

Viime kesänä tuli harjoiteltua M.U.L.E. -kappaleen teemamusa ja soitettua parin kaverin kanssa. Bändin settilistaan biisiä ei kuitenkaan vielä ole otettu..
rc
20.04.2006 22:53:41

Monet vaan diggaa siitä musiikista mutta eivät halua soittaa. :(

Ah, vetäistäpä Megaman kakkosen loppupomon ekan kentän taustabiisi bändin kanssa onnen kyynel silmäkulmassa yleisölle jossain tapahtumassa.

...ttu kun asut Tampereella! Mulla on ihan samanlaisia ambitioita...
Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä - Uusis ei
RekoS
21.04.2006 22:03:09
täs olis kans tällänen kitaristin alaku joka on kans jonki aikaa ettiny bändiä mutta eipähän tunnu löytyvän. Tai kyllähän noita 13-16 vuotiaita samantasoisia tuntuu riittävän mutta kun ne on aina toisella puolen suomia.
Squier_90
22.04.2006 20:47:18
Kyselin kavereita ja yritin innostaa soittamaan, mutta ei jumal**ta! Ei kukaa suostunu rupemaan soittaan... *huoh*
Mun faija omistaa Texas oilin.
Tempura
23.04.2006 07:37:54
Onhan se hankalaa. Koitin lukioikäisenä jo kysellä paljon ihmisiltä, mutta eipä monellakaan ollut intressejä. Aika kokematon olen bändisoitossa muutenkin, mitä nyt parin kaverin kanssa joskus käydään mekastamassa jotain. Toisaalta kun ei muuta voinut, niin sitä sitten soitteli ja lauleli yksinänsä aivan helvetin monta vuotta. Tavallaan pääsi musiikilliseen itseensä paremmin kiinni kuin mitä muuten ehkä olisin päässyt, mutta toisaalta soittaminen muiden kanssa voi olla hankalaa. Ainakin aluksi.

Nykyään on kyllä sikäli käynyt hyvä säkä, että muutama tyyppi on lupautunut tulemaan soittamaan erinäisiä instrumentteja, jos/kun nauhoitan jotain omakustannetta vähän paremmilla puitteilla kuin itsekäyttämäni raituri ja kerrostaloasunto. Äänitysapua/miksausapua ja masterointia on myös luvattu. Että kiitos heille kaikille jo valmiiksi, tulen käyttämään heitä sumeilematta hyväkseni ja heitä todellakin tarvitaan.

Jos varsinaista yhtenäistä bändiä miettii, niin minun kanssani voisi olla aika perkelettä olla bändissä, voisin olla vähän diktaattori ja turhan tarkka omista "taiteellisista näkemyksistä". Mutta mistäs sitä tietää mitä hulluja täällä pyörii. En oikein ole niitä tyyppejä joita kiinnostaa olla bändissä vain bändissäolemisen takia, vaan mun pitää ihan vitusti tykätä siitä mitä teen. Voi tehdä aika vaikeaa löytää immeisiä jotka siihen ajatusmaailmaan istuvat, mutta kahtotaan. Elämä voi yllättää.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
Ragorn
24.04.2006 16:50:04 (muokattu 24.04.2006 16:50:38)
Suosittelen että itse perustaa bändin, näin pääsee helpoiten alkuun, homma menee siihen suuntaan kuin haluaa, yms...
Itse kokosin bändin ihan vain kaveripiireistä. Rumpali osasi just ja just
peruskompin ja alotettiin bändisoitto Bodomin Bed of Razorilla, ei helvetti se varmaan kuulosti kauheelta... ^^
No nyt on bändi ihan hyvässä lykyssä(kun ajatellaan ikääni joka on 15) kun omia biisejä on jo muutama ja syksyllä pitäs mennä demoa nauhottamaan.
Ainut asia jossa haluaisin bändin edistyä paljon on yhteissäveltäminen.
Nimittäin biisit tehään himassa Guitar Proolle... No kyllä me vähän riffejä lähetellään ees taas mutta yleensä se menee yksin säveltämiseksi.

Pidä lippu korkealla, voita pelkosi ja ole sosiaalinen jos ei kaveripiiristä bändiä löydy...
Meidän basisti: "Hommataan toinen basisti niin voidaan vetää tuplabasaria!!"
bluesteel
24.04.2006 17:23:18

Jos osaat soittaa tarpeeksi hyvin, niin et tarvii muita soittajia ollenkaan. Parhaissa ''bändeissä'' on vain 1 jäsen.
Simmons86
28.04.2006 15:28:45
se nyt on vaan ihme ku tänne tulee kritiikkiä.. siis eiks muuta elämää oo ku tollanen negatiivinen vastalause ? :OOO
Lapsi_ajassa
28.04.2006 15:33:40
Siinä kestää aikansa.. Loppujen lopuksi se kunnon porukka löytyy ja on lähenmpänä kuin luuletkaan...

Mulla kävi näin. En soittanut missään bändissä, vain himassa. Kaveripiirissä kaikki oli musadiggareita, kaikki oman musalajinsa. Sitten huomasin että katos perkele, toihan soittaa bassoa. Sitten tajusin että yks soittaa rumpuja ja yks pianoa. '

Ja poks: Sinutkin on Kutsuttu syntyi
Vittuillen halki historian
gorgonoidi
28.04.2006 22:35:19

Mä oon vaan liian paska ihminen, näytän kenties vielä niin hevon perseeltä ettei kukaan kestä tällaista katsella saati kuunnella.....

Jos joku haluaa soitella vitun ruman, pelottavan, epäsiistin, narkkarin ja juopon näköisen lihavan huonoitsetuntoisen päihdeongelmaisen (ehkä siitä voisi päästä eroon mutta vähintään ekat treenit joutuu menee douppien voimalla kun oon niin ahdistunut ja tuntuu että kaikki ihmiset vihaavat mua) 22 vuotiaan paskatyypin kanssa joka soittaa huonosti niin ottakaa yhteyttä. Ainoana vaatimuksena TREENIS ! Voin soitella vaikka Beyonce covereita 15 v likkojen kaa tai sit humppaa 50 vuotiaiden jätkien kaa tai metallii parikymppisten mustatukkien kaa tai ihan mtä vaan ! Ainoat kriteerit on että löytyy treenis ja pääsee oikeesti soittaa ja saa olla oma itsensä... Mieluiten soittaisin tietysti omia biisejä, rockia, psykee, bluesii, metallii jne mut mikä vaan menee kuhan pääsee oikeesti soittaa. Vittu montakohan tyyppii oon tavannu ja menee vaa jahkailuks et ois hieno soittaa jos ois treenis mut ei treenistä löydy......

Ehkä pitäis vaan luottaa entisiin koulukavereihin ja vanhempiin "susta ei vaan ole siihen". Sikskai mä niin vitusti päihteitä vedänkin, tahtoisin vaan soittaa musaa mut musta ei kuulemma ole siihen ja kukaan ei haluu soitella mun kaa....

Lisää bissee ja rauhottavii ->

Tätä lukiessa alkoi melkein itkettään. Tsemppiä kaveri ja kyllä se bändikin sieltä löytyy.
tommiot
28.04.2006 22:52:47
Heh, ei se niin vaikeaa ole :) Pistin wanted-palstalle ilmoituksen ja puolen tunnin päästä oli bändi. Ei me taidoilla loisteta, mutta on hauskaa ja tykkään meidän (no tähän mennessä rumpalin ja basistin tekemistä, koska olen ollut bändissä niin vähän aikaa) biiseistä.
L4t3
30.04.2006 20:07:51 (muokattu 15.05.2006 14:49:41)
Kyselin kavereita ja yritin innostaa soittamaan, mutta ei jumal**ta! Ei kukaa suostunu rupemaan soittaan... *huoh*

No eihän ketään voi väkisellä puskea kitaran varteen. On muakin pyyetty joskus takas pelaamaan jalkapalloa, mutta kun ei kiinnosta, niin sitten ei kiinnosta.

Meillä on bändissä pieniä musiikillisia erimielisyyksiä. Basisti ja rumpali tahtoo soittaa Metallia, kun minä taas haluaisin soittaa enimmäkseen hardrokkia ja vanhaa 70-luvun heviä. Vituttaa vaan kun bändin jäsenet ovat parhaimpia kavereitani. Luultavasti joskus vielä pistän Wanted-palstalle ilmoituksen.
"Megadeath on 90-luvulla perustettu trashmetal yhtye ja 90-luvun Metallica on powermetallia"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)