hanipai 21.04.2006 21:31:11 | |
---|
No oon vielä aikasessa, koska lapseni (2) ovat kohta 2v, mutta kunhan kyselen. Pakko kertoa hiukan pojastani. Hän on nimittäin jo pienestä pitäen digannut kitaroista. Katselee kitarakuvastoja ja hekumoi skittasoolojen tahdissa. On sillä 3 kitaraakin ollu siis leikkikitaroita. Yhtenä päivänä se huomasi että käytän plekua, joten se pohti miten sellaisen valmistaisi ja rupesi soittamaan leikkikitaraa ensin paperinpaloilla. No sitten se sai tuntumaan oikeeseen plekuun ja nyt se soittaa skittaa kuivatuilla banaanisiivuilla, jotka olivat enen sen herkkua. Nyttemmin siis paremmassa käytössä :) Oon tainut hiukan tartuttaa innostustani häneen :) Viimeisin skittaviritys sillä oli kun se soitti rappusta, kun siinä on ne pitokohdat reunoissa jotka voi hyvällä mielikuvituksella kuvitella kieliksi. Ja asiaan Minkä ikäiselle kannattaa hommata oikea kitara ja millainen, mistä? Onko 3-vuotias hyvässä iässä? I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
GAS on Saatanasta :) |
Jake.e 21.04.2006 21:35:10 | |
---|
Hommaa sille sellanen pieni nailon kielinen akustinen. Mitä musakaupoissa yleensä on. Älä vaan ala tuputtamaan itse sille mitään teorioita, jos ei itse halua oppia sitä. Hommassahan on juonena soiton hauskuus. :). http://video.google.com/videoplay?docid=912243387136540223&q=strapping+young+lad&pl=true |
Tasapaino 21.04.2006 21:38:24 (muokattu 21.04.2006 21:40:05) | |
---|
Tosta lähtee: http://www.thomann.de/thoiw3_thomann_junior_gitarrenset_prodinfo.html Kyllä noi Bentonin perijät kasassa ja soittokunnossa pysyy hyvällä huollolla, mistä nyt ei teidän huushollissa taida olla pulaa. Saundihan noissa vaan lienee älyttömän huono, mikä ei ole este, eikä edes hidaste tuon ikäiselle. Tosin miksei siihen kitaraan panostaisi edes pikkuisen jos poika noin innoissaan on. Eli tällainen: http://www.thomann.de/thoiw3_fender_squire_strat_mini_prodinfo.html Tuollaisella olen muuten kaupassa jamitellut ja oli oikein pätevän tuntuinen peli. Tukeva ja hyvä soittaa. Soundista nyt en perille päässyt, mutta kuten todettua, ei sillä niin väliä kaiketi ole. Edit: Ymmärsin siis, että kaveri on tosiaan tästä sähkö-puolesta kiinnostunut. Silloin kannattaa se sähkökitara ostaa. Voi vähän mieli masentua jos kauan on toivonut hienoa sähkistä, josta lähtee komeat soolot ja sitten käteen lyödään ruma, puunvärinen akustinen, vieläpä nailonkielillä. Ora et labora. |
tommiot 21.04.2006 21:38:33 | |
---|
Kohta 6 vuotta täyttävä veljeni on kiinnostunut myöskin kitaroista (osaa jo pari sointua, mutta RG on vähän turhan iso pieneen käteensä :). Ajattelin että jos synttärilahjaksi ostaisi hänelle pienen sähkökitaran (ei halua akustista kuulemma, ja sähkis on helpompi soittaakin). Olisikohan tällaisesta mihinkään: http://www.thomann.de/thoiw3_harley_benton_ms_jr_prodinfo.html |
oiva tumpeloinen 21.04.2006 21:42:59 | |
---|
Taitaapi olla aika yksilöllistä tuo kehitys. Meidän vajaa 4-vuotias ei ehkä ihan vielä ole valmis soittamaan.....tai sitten syy on ehkä enemmän mun: mä en meinaa millään uskaltaa antaa soittimia sen syliin. :( Ehkäpä mun pitäisi kohta puoliin kokeilla taas sitä. Tästä oli myös jonkin verran keskustelua aiemmin, jos siitä selviäisi jotain: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=115678&o=0 |
hanipai 21.04.2006 21:46:27 (muokattu 21.04.2006 21:50:53) | |
---|
Kohta 6 vuotta täyttävä veljeni on kiinnostunut myöskin kitaroista (osaa jo pari sointua, mutta RG on vähän turhan iso pieneen käteensä :). Ajattelin että jos synttärilahjaksi ostaisi hänelle pienen sähkökitaran (ei halua akustista kuulemma, ja sähkis on helpompi soittaakin). Olisikohan tällaisesta mihinkään: http://www.thomann.de/thoiw3_harley_benton_ms_jr_prodinfo.html Näkyy olevan noissa pienissä 3/4 kokosissa kitaroissa viritys tuning A-d-g-h-e-a Ei sille mun pojalle vielä uskalla naikkariakaan ostaa, kun se ei vielä hirveemmin kunnioita sellasta. Eka skitta meni paskaks kun se iski sen lattiaan. Tosin sen jälkeen hommattiin muumikitara, mikä pienempi eikä se ole hajonnut. Voi olla, että se harmistui vain sen ekan leikkikitaran suuresta koosta tai sitten meille on syntynyt aito spontaani rokkistara:) E: Kiitos muuten oiva tumpeloiselle hyvästä linkistä I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
janik 21.04.2006 21:51:04 | |
---|
Tänään just soitettiin pojan(2,5v) kanssa akustista yhdessä, mä otin sointuja ja poika rämpytti niin perkelesti menemään:D |
E.Q 21.04.2006 22:27:01 | |
---|
K100#10 |
kari10 22.04.2006 18:06:37 | |
---|
Pojalla 3v on tuo HB junior ja 10w Fenderin vahvari. Kitara on pojalle ihan sopivan kokoinen ja rokki soi :-) Pieni ongelma oli kun poika on vasuri. Ei auttanut muu kuin virittää kitara Henkan malliin. |
UKKOMIES 22.04.2006 19:21:11 | |
---|
Tuo mun veli on vasuri ja opetteli soittaa oikee kätisenä ja hyvin oppi. |
ja ihan pienille voi ostaa vaikka ukulelen , hintakaan ei ole esteenä. taisi olla paikallisessa musaliikkeessä tollanen 20e. THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
S.M.A.K - perustajajäsen |
Juniper 22.04.2006 19:42:57 | |
---|
ja ihan pienille voi ostaa vaikka ukulelen , hintakaan ei ole esteenä. taisi olla paikallisessa musaliikkeessä tollanen 20e. Mä ostin pojalle 1 v lahjaksi V-mallin pinkin ukulelen :-D Kova se on rummuttamaan sitä, välillä saattaa jopa näppäiläkin.... |
wrshredder 22.04.2006 19:46:36 | |
---|
Mä ostin pojalle 1 v lahjaksi V-mallin pinkin ukulelen :-D Kova se on rummuttamaan sitä, välillä saattaa jopa näppäiläkin.... Hoho! Oikea meininki ,munkin tekis mieli ostaa kanssa siskon lapselle kaikkia soittimia, ukulele sillä tosin jo on. voisin ihan piruuttani ostaa sille vaikka legendaarisen jammun nokkahuilun, siinä mekkalassa olisi kestämistä :D THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
S.M.A.K - perustajajäsen |
sus 22.04.2006 21:09:33 | |
---|
Elä osta sille skebaa, pieksee pian sut soitossa! Eivaa Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa! |
hanipai 14.05.2006 22:41:57 | |
---|
Hoho! Oikea meininki ,munkin tekis mieli ostaa kanssa siskon lapselle kaikkia soittimia, ukulele sillä tosin jo on. voisin ihan piruuttani ostaa sille vaikka legendaarisen jammun nokkahuilun, siinä mekkalassa olisi kestämistä :D Niin tällasen http://www.elderly.com/new_instruments/items/MU40-PINK.htm I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
Hanhi 14.05.2006 23:13:43 | |
---|
Kyllä 3-4-vuotiaalle pikkunen akustinen sopii, turha sen kummemmin opettaa kunhan se saa itse jotain "tuntumaa" :) 5-6v voi jo varmasti näyttää jotain sointuja tms. |
Trebla 14.05.2006 23:26:15 | |
---|
Ostin tuollaisen HB:n setin joululahjaksi perheen "isommille" (6½v ja 2½v silloin). Totuus on, että perheen juniori (1V 2kk) sillä eniten rämpyttelee. Kannattaa kuitenkin miettiä tarkoin, kuinka hyvin lapsi tietää mitä on tekemässä. Metallikielten päät virityskoneistoissa ovat helposti pikku kätösten ihosta läpi. "Repivällä soittotekniikalla" kieli on helposti poikki ja erittäin vaarallinen. Eli valvova silmä kannattaa olla aina mukana. Juniori muutama päivä sitten otti Hendrix-session ja hampailla kiinni kieliin. No jättihän sitten oman kielensä väliin ja huudot päälle. Hevimies tai basisti siitä tulee; Joka kerta kun olen kokeillut kyseistä soitinta, on siinä joku demoninen dropped-vire. "Language is a virus from outer space." -- William S. Burroughs |
SURf 15.05.2006 10:21:02 | |
---|
Mun vähän alle kaksvuotias tyttö sai eilen oman muumikitaran ja oli kyllä ihan tohkeissaan siitä. Eihän sillä mitään pysty soittamaan mutta kovasti sitä rämpytetään ja rokkistaran elkeitä osoitettiin heti kun eka "biisi" oli soitettu: lavasta kiinni ja kunnon heilurilla kitaraa lattiaan. Ei sentään hajonnut... Uskoisin että on aika yksilöllistä tuo oikea ikä esim. kitaransoiton aloitukselle. Joku voi olla valmis aloittamaan kolmen vanhana, joku ei vielä kouluikäisenäkään kykene pitämään kitaraa kädessään hajottamatta sitä alle kolmen sekunnin... -SURf ...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse... |