Aihe: Kytkemisestä 1 | |
---|---|
![]() 20.04.2006 10:17:13 | |
Hei. Minulla on M-Audion Delta Audiophile 192 äänikortti ja Soundcraftin Spirit Folio F1 mikseri (http://www.soundcraft.com/product_sheet.asp?product_id=85). Olen äänittänyt soittimia vetämällä ne mikseriin ja sieltä "monitor"- lähdöistä plugeilla suoraan äänikortin L ja R sisääntuloon. Äänikortin Monitor out menee viritinvahvistimeen. Kaikki on toiminut hyvin kunnes hommasin hyvät kuulokkeet. Nyt kuulen kuinka paljon vanha Marantzin vahvistin värittää ääntä. Musiikin kuunteluun vahvistin on erinomainen, mutta monitorointi tätä kautta ei onnistu. Osaisiko joku neuvoa tapaa kuulokkeiden kytkemiseen suoraan tietokoneeseen? Äänikortissa on siis kahdet lähdöt(Monitor out ja Main out), ajattelin voisikohan toisen kytkeä takaisin mikseriin johon sitten tökätä kuulokkeet? Koneessa kuulokelähtöjä ei ole (on emolevyn äänipiiriin, mutta se ei ole käytössä). Välikappaleella luurit voisi varmaan liittää suoraan lähtöihin, mutta volumen säätö olisi hyvä olla. Rok on | |
![]() 20.04.2006 10:50:28 | |
Kinkkinen juttu. Kytkisin suoraan mikserin kanavien inserteistä äänikorttiin (työntämällä plugin "puoliväliin"), mutta kun sulla oli vaan yks stereosisääntulo. Kytke kuulokkeet vahvariin. Tarkista, että kaikki äänen sävysäädöt on pois päältä. Äläkä vaan sano ettei sulla ole vahvarissa kuulokeliitintä... ;) -=Botnee!!=- | |
![]() 20.04.2006 11:55:28 | |
Kiitos vastauksesta. Kyllä luurit menevät vahvistimeen mutta soundi on sieltä on niin "persoonallinen". Varsinkin suhina kuuluu kuulokkeilla liian selvästi. Testattuani kuulokkeita suoraan mikseristä ihastuin kirkkauteen. Mutta kuulokkeet mikserissa vaientavat Monitor-lähdöt. Voisikohan mikserin päälähdöt (MIX R&L, XLR) kytkeä äänikorttiin monitor-lähtöjen sijaan? En omista sopivaa adapteria(XLR-plugi) ja näyttävät aika hinnoissaan olevan. Lisäksi mikserissä on noita 2TK ja AUX-väyliä, en ymmärrä niistä mitään. | |
![]() 20.04.2006 13:24:14 (muokattu 20.04.2006 13:38:07) | |
Hei. Minulla on M-Audion Delta Audiophile 192 äänikortti ja Soundcraftin Spirit Folio F1 mikseri (http://www.soundcraft.com/product_sheet.asp?product_id=85). Olen äänittänyt soittimia vetämällä ne mikseriin ja sieltä "monitor"- lähdöistä plugeilla suoraan äänikortin L ja R sisääntuloon. Äänikortin Monitor out menee viritinvahvistimeen. Kaikki on toiminut hyvin kunnes hommasin hyvät kuulokkeet. Nyt kuulen kuinka paljon vanha Marantzin vahvistin värittää ääntä. Musiikin kuunteluun vahvistin on erinomainen, mutta monitorointi tätä kautta ei onnistu. Osaisiko joku neuvoa tapaa kuulokkeiden kytkemiseen suoraan tietokoneeseen? Äänikortissa on siis kahdet lähdöt(Monitor out ja Main out), ajattelin voisikohan toisen kytkeä takaisin mikseriin johon sitten tökätä kuulokkeet? Koneessa kuulokelähtöjä ei ole (on emolevyn äänipiiriin, mutta se ei ole käytössä). Välikappaleella luurit voisi varmaan liittää suoraan lähtöihin, mutta volumen säätö olisi hyvä olla. Rok on Joo, mikäli oikein ymmärsin, niin itse tekisin seuraavasti: Nauhota se kama sielt mikserin master out:sta koneelle, ja laita monitorit mixerin monitor outtiin ja kuulokkeet mikserin phones liitäntään. Sit koneen ulostulosta siihen "2 track in"-rca plugi sisääntuloon (2trk to mix - nappula *pois* niin ei ala kiertämään ja käräyttelemmän komponentteja). Tällä tavalla voit monitoroida kamaa luureista ja monitoreista onnaa se musiikiin kuuntelu normaalisti kun ottaa ne luurit irti. Jos ei niitä xlr-pligeja, niin master insertistä mono plugeilla. Toivottavasti autto. | |
![]() 22.04.2006 15:49:00 | |
Noinhan se voisi mennä. Pitää hankkia XLR pötikät. Meikä kiittää. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)