Tulipa tuossa ääniteltyä, ja pitkällisestä säätämisestä huolimatta en ole tyytyväinen virveli-raidan soundiin. Yhdessä synassani on taas virppasoundi, joka sopis biisin kuin nenä päähän. Lähtökohta: Mulla on kompressoitu&gatettu virveliraita, jossa yksittäiset iskut näkyvät selvänä piikkinä. Saanko jollain konstilla ohjattua synaani tuon ääniraidan mukaan..? (toivottavasti joku ymmärsi).. eli ikäänkuin rummut olisi myös triggeröity tjsp. Midiä tässä kai tarvitaan ? softana on cubase vst 5.1 ja goldwave (+ jotain muita audioeditointi softia.) |
aantila 22.04.2006 22:25:10 | |
---|
http://www.soundonsound.com/sos/aug05/articles/cubasetech.htm Tuo M-points taitaa löytyä myös VST 5.1:stä -AA- Tulipa tuossa ääniteltyä, ja pitkällisestä säätämisestä huolimatta en ole tyytyväinen virveli-raidan soundiin. Yhdessä synassani on taas virppasoundi, joka sopis biisin kuin nenä päähän. Lähtökohta: Mulla on kompressoitu&gatettu virveliraita, jossa yksittäiset iskut näkyvät selvänä piikkinä. Saanko jollain konstilla ohjattua synaani tuon ääniraidan mukaan..? (toivottavasti joku ymmärsi).. eli ikäänkuin rummut olisi myös triggeröity tjsp. Midiä tässä kai tarvitaan ? softana on cubase vst 5.1 ja goldwave (+ jotain muita audioeditointi softia.) |
Woodoo 23.04.2006 06:35:18 (muokattu 23.04.2006 06:38:09) | |
---|
KT drum trigger plugarilla saat tehtyä raidan perusteella midi-raidan. Sillähän varmaan sitten pystyt ohjaan synaa ja nauhoittaa raidan? http://www.smartelectronix.com/~koen/KTDrumTrigger/ Koitin tuota ja toimii ihan passelisti. Säästää dynamiikan ja piirtää velocityn. Ilmainenkin vielä.. |
moder 23.04.2006 19:49:38 | |
---|
KT drum trigger plugarilla saat tehtyä raidan perusteella midi-raidan. Sillähän varmaan sitten pystyt ohjaan synaa ja nauhoittaa raidan? http://www.smartelectronix.com/~koen/KTDrumTrigger/ Koitin tuota ja toimii ihan passelisti. Säästää dynamiikan ja piirtää velocityn. Ilmainenkin vielä.. Kerrotko vähän tarkemmin, miten sait tuon toimimaan ? laitoin sen inserttinä snare kanavaan, ja säädin käyrät sopivaksi, mutta en onnistunut ohjaamaan sillä synaani... midi asetuksissa on midi out laitettu oikein, mutta mikä se "mapped" kohta on ? |
Jale 24.04.2006 17:46:00 | |
---|
Täytyy kokeilla tätä softaa=)! Toivottavasti pelittää. Olis tosi hyödyllinen! "Mites kotona menee?-Mistäs mä tiedän.Mähän olen täällä!" |
BenGlenton 24.04.2006 18:55:57 | |
---|
Kerrotko vähän tarkemmin, miten sait tuon toimimaan ? laitoin sen inserttinä snare kanavaan, ja säädin käyrät sopivaksi, mutta en onnistunut ohjaamaan sillä synaani... midi asetuksissa on midi out laitettu oikein, mutta mikä se "mapped" kohta on ? Sekvensserissä pitää jonkun midikanavan inputiksi määritellä tuo KTDrumTrigger. Ja sama midikanava sitten ohjaa synaa. www.supremecourtband.fi |
Woodoo 28.04.2006 19:18:37 | |
---|
Sori olen intissä ja vähän hidasta tää vastailu, mutta... Siis käsittääkseni sitä ei pysty ohjaamaan niin sanotusti livenä, vaan pitää ensiksi nauhoittaa sen avulla midikanava. Eli pistää asetukset kuntoon ja antaa biisi rullata alusta loppuun nauhoituksella siten että se piirtää midin. Tämän jälkeen vasta laittaa midi kanva ohjaamaan sitä synaa. olinkohan liian epäselvä. Tai olen kai kun vappuki o synttärit ja muutema olut :D On tuo nauhoittelukone vielä reeniksellä ja softat siellä eikä nettiä, hankala neuvoo kun ohjelma ei täysin tuttu ole itsellekkään vielä. |
moder 28.04.2006 23:22:55 | |
---|
sainkin tuon kyllä jo toimimaan. ihmettelin että vaikka asetukset oli mielestäni oikein, ei synasta kuulunut pihaustakaan. Syyksi paljastui.... rikkinäinen midi-piuha! Ehjä piuha kehiin, ja homma toimi! mut sellanen ongelma tuossa on, että kun virveliä soitetaan nopeasti, niin tuo triggaa siihen vain yhden iskun. Eli fillit jää vajaiks.. |
Soolokitaristi 29.04.2006 00:22:25 (muokattu 29.04.2006 00:24:02) | |
---|
"mut sellanen ongelma tuossa on, että kun virveliä soitetaan nopeasti, niin tuo triggaa siihen vain yhden iskun. Eli fillit jää vajaiks.." Tuollaisessa tapauksessa on yleensä helpointa vaan jälkikäteen piirrellä ne puuttuvat iskut sinne snareraidasta tehtyyn MIDI-raitaan. Eli virpparaita sopivasti suurennettuna siihen midiraidan yläpuolelle ja siintä katsoo mihin kohtiin ne puuttuvat iskut tulee ja sitten vaan piirtelemään:) |
Timo JM 29.04.2006 10:18:31 (muokattu 29.04.2006 10:19:18) | |
---|
mut sellanen ongelma tuossa on, että kun virveliä soitetaan nopeasti, niin tuo triggaa siihen vain yhden iskun. Eli fillit jää vajaiks.. Joo, siinä on kaksi vaihtoehtoa. Joko piirrellä niitä iskuja hiirellä jälkikäteen tai sitten yrittää säätää triggerin herkkyys noihin erikoiskohtiin erikseen, eli äänittää ne kohdat midiksi omina pätkinään. Tässä meidän biisissä on käytetty molempia menetelmiä. Ghosteja on biisissä niin pirusti, että oli jo turhan iso duuni. Tämän jälkeen sanoinkin rumpalille, että jos trigataan pitää jättää koruilut vähemmälle. DIVARi: Leikitään ystävää http://www.mikseri.net/music/play.php?id=98592&type=hi ...siis mun mielestä. |