Aihe: Shagriml : Living In The City (Metalli)
1 2
Demostudio
07.04.2006 23:08:05
Bändin nimi: Shagriml
Kappaleen nimi: Living In The City

Genre: Metalli

URL: http://koti.mbnet.fi/shagriml/2006/mp3/sfn-litc.mp3 (Mp3)

Uusin biisi. Tosi kiireessä ilman treenausta nauhoitettu ja olemattomasti miksattu raakile. Laulu on ihan hirveä, örisen krapulassa ja lausun englantia tosi huonosti. Tahtosin tästä joskus vielä paremman version puhtaalla laululla...

Jotain kommentteja ja vinkkejä saa heittää. Tahdoin vaan tehdä biisin kaupunkielämän ankeudesta.

Melkein suurinosa biisin teossa meni siihen että synkkasin 4 sekuntia lyhemmän synaraidan rumpuraitaan. Vissiin nauha vähä venyny tai jotain, piti millisekuntien tarkkuudella leikkiä timestrechillä. Voi kun senkin ajan ois saanu käytettyy treeniin ja pariin lisäottoon. Tarkoitus oli vaa saada joku versio biisistä ulos perjantaiksi...

Tuli myös miksattuu 10 euron kuulokkeilla ja huomasin skobeilla kuullessa että ois voinu pari juttuu säätää vielä :P

Mut se siitä valituksesta :) Itse pidän syntikasta ja fiiliksestä ja rummuista.

Mihinkäköhän genreenkään tää muuten menis ? Metalliin nyt sujautin kun tässä sentään öristään. Mä oon tosi huono genreis...

lyrics:
Living in the city with so much pity,
in the very center of our own atrocity.
Thousands of people with no things to say.
I get so tired from the shades of gray.
No time to waste but I waste it all.
Living in the haste and waiting for the fall.
The streets are wet but my life is dry.
No sun to be seen on the dark gray sky.

Feeling I've lived this all before.
Every day feels the same to me.
Feeling I've felt this pain before.
Every day stings just a little bit more.

Diving into pity in the big big city,
in the black heart of our own stupidity.
Thousands of slaves with empty lives.
Ruled by the TV, the great disguise.
Days grow long but time gets short,
nothing ever seems to get sorted out.
Wasting the day by getting high,
I need something to get me by.

I don't want to live this life.
I've had enough of this all.
I want things to get different.

I've seen enough of it all.
I just want to disappear.
kid ego
17.04.2006 18:43:30
Heehe, tätä kuunneltiin yks päivä illanistujaisissa. RRrroooight!!
Killerheroes, superfreaks, rock down the wrong, pour on the heat. Superheroes, radar spies, burning through the steel with x-ray eyes.
Tapani L
17.04.2006 20:46:27
Täähän on oikeastaan aika mainio. Örinä kuulostaisi ehkäpä vähän paremmalta jos se olisi vedetty kovemmalla volyymillä. Nyt tuo tosin kuulostaa melko ahdistuneelta, mikä sopii itse biisiin oikeastaan ihan hyvin. Tuli mieleen Burzum jotenkin, vaikka loppujen lopuksi ei kuitenkaan yhtään burzummainen kappale ollutkaan.
Kakka roiskui pyllystä niin, että pormestaria hirvitti! sooloprojekti.net
aikavaikea
18.04.2006 10:22:52
Biisihän on oikeinkin toimiva ja hyvä, mutta nuo vokaalit kaipaisi kyllä hiukkasen enemmän heittäytymistä ja rohkeutta. Hiukan kuulostaa, että ne on öristy "silleen ettei kaverit naapurihuoneessa kuule mitä mä teen" :-). Mutta mainio aihio, ilman muuta.
Itse olen itseni juonut.
Sanonut kyllä,
haluan vielä.
shagriml
18.04.2006 10:25:52

Biisihän on oikeinkin toimiva ja hyvä, mutta nuo vokaalit kaipaisi kyllä hiukkasen enemmän heittäytymistä ja rohkeutta. Hiukan kuulostaa, että ne on öristy "silleen ettei kaverit naapurihuoneessa kuule mitä mä teen" :-). Mutta mainio aihio, ilman muuta.

Toi on aivan totta ja tässä olenkin 8 kuukautta etsinyt treenikämppää missä saisi öristä veret kurkusta ja nauhoittaa kaikki soittimet kunnon volyymeillä ja mikitettyinä. Vituttaa vaan lähinnä hyssytellä himassa, laulaa hiljaa, vetää soittimet DI'n ja vahvistinmallinnoksen läpi yms....

I want to rock out LOUD !
KädetönRumpali
21.04.2006 16:13:07
Kiva lopetus :)

Mutta kommenttia:
-Olen tekijän kanssa samaa mieltä siitä, että syna ja rummut on tässä ihan jees.
-En pahemmin ymmärrä örinän päälle, mutta tässä laulu tosiaan kuullosti jotenkin paljaalta ja ujolta. Tähän kun kaivattaisiin sellaista asennerääkymistä. Toisaalta puhdas laulukin voisi sopia, mutta se on tietenkin tekijän mausta kiinni.
-Biisi sinänsä on ihan ok. Tämä taisi olla eräänlainen raakaversio, muuten olisin ehkä kaivannut hieman enemmän kikkailua ja vaihteluita.
-Sanat ovat muutamaa töksäytystä lukuun ottamatta ihan passelit taustaansa.
S.T. #4, Romantikkoitkijät #32 -Sexy Loser-
aziztcf
22.04.2006 00:32:06
Tuosta synasta tuli Doomin musiikit mieleen ;)
Paskakitaristit #6
Art Vandalay
28.04.2006 12:02:18 (muokattu 02.05.2006 11:09:54)
*sensuroitu*

Mod. huom: Kommenteista tyyliin Art Vandalay saa jäähyä, ole hyvä.
Mika Antero
28.04.2006 12:28:41
Biisihän on ihan hyvä hevipoppis. Totetus nyt on mitä on, mutta sävellyksenä hyvä.
Feggy
28.04.2006 12:55:30 (muokattu 28.04.2006 12:59:48)

Näin uudelleen kuultuna toihan oli ihan paska. Laulu kuulosti sittenki enemmän pieremiseltä. Paras kohta oli se hiljaisuus kun kappale loppui.

Oletkos koskaan kuullut rakentavasta kritiikistä? Syntsa on hyvä, kitarat ok ja biisissä on aineksia. Mutta örinä pois.
"Ymmärryksenpuutteemme päälähde on siinä, että meillä ei ole yleisnäkemystä sanojemme käytöstä" - Ludwig Wittgenstein: Filosofisia tutkimuksia
Sikksakke
28.04.2006 13:39:56
hyvä melodia..tykkäsin erityisesti siitä että koko "biisissä" on vain yksi sävel mölinälaulupuheörinäjossaineimissään
"If you ever need anything please don't hesitate to ask someone else first" - Kurt Cobain
Tempura
28.04.2006 17:11:39
Mukavan simppeli biisi mistä voi repiä paljonkin irti. Minunkin korvaan tuo örinälaulu ei kyllä sovi, olen niitä ihmisiä jotka ei kyseistä taiteilua tajua vitullakaan, mutta mikäs siinä jos kokee sen omakseen. Jotenkin mukavaa ettei ole liikaa mitään kikkailua, semmoinen minimalistinen fiilis, mistä tietenkin synakuvio tekee vähän suuremman kuin miltä se vaikuttaa.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
A.Starving
29.04.2006 14:50:44
mun mielestä tää on kaikessa raa'assa paskuudessaan aika mainio just tollasena kun se on. garagemetallia tai jotain. sopivan nyrjähtäny fiilis. liikaa hieromalla tulee helposti vaan kornia kamaa, mun mielestä, mutta en olekaan varsinaisesti mikään metallisoturi.
"Minä olen elämän professori, kuoleman joutilas opiskelija ja ellei minun tiedoistani ole teille apua en ole sanonut mitään, vaan kaiken." -Pablo Neruda, suom. Pentti Saaritsa
Lennu
29.04.2006 19:15:59

mun mielestä tää on kaikessa raa'assa paskuudessaan aika mainio just tollasena kun se on. garagemetallia tai jotain. sopivan nyrjähtäny fiilis. liikaa hieromalla tulee helposti vaan kornia kamaa, mun mielestä, mutta en olekaan varsinaisesti mikään metallisoturi.

Haukutsä Totoo vai? Tuu samaan pöytään uhoomaan.
himassa.net
"Kissaa ei saa puhaltaa korvaan. Jos sitä puhaltaa neljä tai viisi kertaa, se puraisee huuleen eikä päästä irti ainakaan minuuttiin." - Lisa 9 v.
gasser
30.04.2006 00:14:55
Tykkäsin kyllä. Soundimaailma on asiallisen karu ja kuitenkin samalla ihan riittävä. Toi laulu toi mieleen vihaisen pikku menninkäisen - Tavallaan okei, lisää hieromalla/ideoimalla vois saada jotakin jänskää aikaiseksi. Ei tarvitse välttämättä mitään bläkkisrähinää, vaan ehkäpä jotain ihan muuta... Keijuja ja menninkäisiä? Itsekin joskus tämäntapaista koittanut tehdä, ilman laulua tosin. Lisää, kiitos.
Köyhyys johtuu omaisuuden puutteesta
Bobana
30.04.2006 01:24:54
Biisi on aika hyvä. Saundit tosin kehnohkot mutta kyllä noilla toimeen tulee. Mutta tuo laulu... tai mikä se on...

Saattaisi raaka örinä/huuto sopiakkin tuohon. Etkö sais jostain, vaikka frendin mutsin taloa tai jotain lainaksi yheksi päiväksi että saisit huudettua noi laulut kunnolla jos ei soluilla pysty? Kokonaisuus hyvä ja kyllä sulla sitä biisin tekotaitoakin ja oivallusta tuntuu olevan.

Mitenkäs muuten nykyään luistaa?
Sex, choppers and rock´n roll!!!
Bobana
30.04.2006 01:26:36
Haukutsä Totoo vai? Tuu samaan pöytään uhoomaan.

Ei se sälli tajuu muun kun absoluuttisen tikityksen ja vallien päälle. Luonnollisuus kunniaan.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
Twinkle
30.04.2006 02:21:24
Aika kalsea, en pystynyt kuuntelemaan loppuun. Kyllähän tämä nyt tällaisena menee, josta näkee vähän missä mennään, mutta tarttis ainakin vähän enemmän aikaa tuohon nauhoittelupuoleen.. toisaalta sovittamalla paremmin menisi ehkäpä näilläkin soundeilla.
janik
30.04.2006 12:19:36
Biisi ihan ok, örinä ei.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt