Aihe: Miksi Negative ja kumppanit jakavat mielipiteet niin kovasti?
1 2 3 4 5 6 7 8 925 26 27 28 29
Epämuusikko
21.04.2006 07:03:47
Eikö Negativesta jää sitten "jälkimakua" kun jaksat toitottaa sen huonoutta internetissäkin?

Sanotaanko että bändi herättää minussa tunteita. Älä nyt ala :)
It´s easier to give up than allways tried to go up.
rikhard/blow
21.04.2006 10:59:36

Itse arvostan soittotaitoa enemmän muusikossa määrätietoisuutta ja rohkeutta. Niitä ominaisuuksia juuri täällä parjatuista bändeistä löytyy. Ei tietenkään pahaa olisi tietyille bändeille ollut treenata ja keikkailla pari vuotta lisää ennen tuollaista julkisuusmyllyä, mutta minkäs teet jos levy-yhtiö haluaa tehdä rahaa juuri nyt. Useimmat muusikot hyppäisivät siihen junaan saman tien jos onni potkaisisi. En lähtisi itse syyllistämään bändejä mistään.
NeonKnight
21.04.2006 11:48:56
Mutta kyllä mielestäni Negativenkin riveistä löytyy taitavia soittajia. Ainakin kitaristit. Sen todistaa ne ei-radiosoittobiisit, mitkä mielestäni on Negativen parhautta ja mistä tykkään. Ja noista yksinkertaista sävellyksistä, mielestäni tämän toisen levyn About My Sorrow on kaikessa "yksinkertaisuudessaan" mielestäni hieno sävellys. Viulut ja kaikki saatu toimimaan upeasti yhdessä. Moni varmaan senkin kuullut?
Sinap
21.04.2006 14:17:02
Vastaten otsikon kysymykseen:

Koska pojille bändistä on tullut elämäntapa, eikä päinvastoin. Ts. Ne meikit, ketjut ja vyöt on puettu päälle bändin takia. Miksköhän näitä bändejä tulee just tampereelta?
"Siinähän se tuubi onkin."
Sarko
21.04.2006 15:10:24
Koska pojille bändistä on tullut elämäntapa, eikä päinvastoin. Ts. Ne meikit, ketjut ja vyöt on puettu päälle bändin takia. Miksköhän näitä bändejä tulee just tampereelta?

Tässähän on muuten jännittävä kysymys: miksi juuri Tampereelta tulee tän tyyppistä musaa? Sama asia taisi olla myös 80-luvun lopussa Oulun tapauksessa: Oulusta tuli tylyä kitarasahaa ja möykkärokettia enemmän kuin muista kaupungeista Suomessa. Uskoisin että kyseessä on kaupunkien ns. henkinen ilmapiiri, Tampereelta on puskenut 70-luvulta asti ns. "rentoa" rockmusaa vaikka ja kuinka, Helsingissä taas on mielestäni oltu kiinni enemmän ajassaan ja trendeissä. Poikkeuksiahan on molemmissa vaikka millä mitoin, mutta yleistänpä silti. Karkeana esimerkkinä voisin heittää että jos Helsingissä nuoret veivaavat post-punkia ja löytävät New Orderit ja Talking Headisit, niin Tampereella ollaan mielissään Mötley Cruesta ja Popedasta. Helsinkihän on hengeltään hyvin kansainvälinen, Tampere taas on hengeltään enempi ruraali ja "Sisä-Suomalaisempi", näin minun näkökulmastani katsottuna. Ehkäpä tässä voisi olla jotain pientä itua, mutta who knows.
Stakes are high, but so am i.
Nuages
21.04.2006 16:49:09 (muokattu 21.04.2006 16:50:51)
No näemmä ovat ko. bändit hoitaneet homman kotiin ihan kiitettävästi, kun makuuhuonerämpyttelijät ja muut pikkupuritaanit noin kovasti mollaavat. Sehän on vain hyvä merkki.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
Colin
21.04.2006 17:22:07
No näemmä ovat ko. bändit hoitaneet homman kotiin ihan kiitettävästi, kun makuuhuonerämpyttelijät ja muut pikkupuritaanit noin kovasti mollaavat. Sehän on vain hyvä merkki.

Ota lussa! Sättänää..
Järvihirviö
21.04.2006 19:39:22 (muokattu 21.04.2006 19:39:32)

Ai noin bändien hyvyyttä rankataan nykyään.
NeonKnight
21.04.2006 19:45:28
Ai noin bändien hyvyyttä rankataan nykyään.

Etkö tiennyt?
Järvihirviö
21.04.2006 20:08:25
Etkö tiennyt?

En, mutta tämän bändin kohdalla se kuulostaa loogiselta.
Boldari
21.04.2006 20:21:27
Ne ovat vaan niin markkinoinnin makuisia kaikki. Kun niissä biiseissä olisi vaan joku ennalta-arvaamattomuus.Ihan mikä vaan.
Laine, ajattele. Koita miltä se tuntuu.
timus
21.04.2006 21:25:23 (muokattu 21.04.2006 21:30:02)
Itse arvostan soittotaitoa enemmän muusikossa määrätietoisuutta ja rohkeutta. Niitä ominaisuuksia juuri täällä parjatuista bändeistä löytyy. Ei tietenkään pahaa olisi tietyille bändeille ollut treenata ja keikkailla pari vuotta lisää ennen tuollaista julkisuusmyllyä, mutta minkäs teet jos levy-yhtiö haluaa tehdä rahaa juuri nyt. Useimmat muusikot hyppäisivät siihen junaan saman tien jos onni potkaisisi. En lähtisi itse syyllistämään bändejä mistään.

Samaa mieltä pitkälti. Usko omaan tekemiseen ja näkemykseen välittämättä mitä mieltä ns. eliitti on. Siitähän ne on monet isotkin bändit ovat nousseet. Tuo ajaa 6-0 ohi soittotaidon, jota toki arvostan silloin kun se ei ole ainoa vahvuus. Eipä joku U2:kaan alkuaikoina, jos vieläkään, soittotaidolla häikässyt, tai Hanoi Rocks tai Clash jne...

Se näissä monissa "meikit, ketjut ja vyöt" -yhtyeissä tuppaa välillä häiritsemään, että uusimmat niistä haiskahtavat usein hieman perässähiihtelyltä. Monet niistä kuulostavat täysin Suomi-iskelmältä vaikka siellä kuinka olisi särökitaravallia.

Ei Negative kuulu omaan playlistiin, mutta arvostan bändissä tiettyä röyhkeyttä ja rohkeutta. Kenkiin tuijottelemalla ja anteeksipyytelemällä ja katkerahkolla tilityksellä kellarista ei pääse sieltä kellarista pois (en viittaa kehenkään tässä ketjussa).

Paitsi että tykkään paljon siitä Negativen Niilo Nuori -biisistä.Paitsi että tykkään paljon siitä Negativen Niilo Nuori -biisistä.

EDIT: Toisaalta jotenkin tulee mieleen, kun itse teininä sauhuttiin aivan sumeena Hanoista ja Mötleystä, niin toki department "vanhapieru" oli heti oikomassa meitä ja muistuttamassa New York Dollseista, Cooperista ja Rollareista. Ja sinällänsä aivan perustellusti, mutta meille Hanoi oli se maailman kovin juttu ja ei meitä kiinnostanu Dollsit tai Alicet.
Hello Cleveland!
superfly
21.04.2006 21:37:21
EDIT: Toisaalta jotenkin tulee mieleen, kun itse teininä sauhuttiin aivan sumeena Hanoista ja Mötleystä, niin toki department "vanhapieru" oli heti oikomassa meitä ja muistuttamassa New York Dollseista, Cooperista ja Rollareista. Ja sinällänsä aivan perustellusti, mutta meille Hanoi oli se maailman kovin juttu ja ei meitä kiinnostanu Dollsit tai Alicet.

Aivan. Perässähiihtäjiähän kaikki kuitenkin ovat. Ihan jokainen.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
ministeri
21.04.2006 23:05:26 (muokattu 21.04.2006 23:16:58)
onhan noita meikkejä naamaan vedetty rockin parissa jo vuosikymmeniä. En ymmärrä miten siitä nyt sitten jaksetaan olla niin ihmeissään.

Mä kanssa olen sitä sukupolvea että hanoi rocks oli nuorena kova juttu ja olihan sitä kajaalia itselläkin joskus vähän:).Kyllä silloin sai aika pahaa kommenttia välillä ja olihan se hanoi ollut melkoisen eksoottinen vierailija pienillä paikkakunnilla eka kiertueillaan. Taisi ihmiset olla niin hämmentyneitä, että heräsivät mätkimään sitten toisiaan kun bändi oli jo poistunut paikalta.

Nää nykyiset meikkibändit ei herätä oikein mitään tunnetta puoleen tai toiseen. Eikä niiden musa ole mun mieleistä. Mutta yritän suhtautua vähän sellaisella "antaa kaikkien kukkien kukkia" asenteella ja välttää sitä että tulisin itse yhtä ilkeäksi aikuiseksi, kuin jotkut olivat itseä kohtaan kun oli nuori.

Olikos se nyt sitten keith richards joka rockareista ekana veti kajalit silmiin??Rollarit on olleet monissa rockiin ihan standardeiksi myöhemmin muodostuneissa jutuissa suunnan antajia. Jopa heavyn parissa lopulta loppuun kulutetun saatanan kanssa flirttailun ym. voodoo hommat taisivat ekana tehdä.heh.
Marlowe
22.04.2006 11:58:03 (muokattu 22.04.2006 11:58:25)
Negative ei herätä musiikillaan suuremmin tunteita, mutta niin eivät herätä Children of Bodom tai Dream Theathrekaan. Kumma vaan nähdä, miten moni on täälläkin heittämässä lokaa yhtyeen niskaan. Antaa poikien soittaa.

Olikos se nyt sitten keith richards joka rockareista ekana veti kajalit silmiin??

Little Richard tulee ainakin mieleen rokkareista, jotka olisivat voineet vetää kajaleja silmään tuota aikaisemminkin.

Rollarit on olleet monissa rockiin ihan standardeiksi myöhemmin muodostuneissa jutuissa suunnan antajia. Jopa heavyn parissa lopulta loppuun kulutetun saatanan kanssa flirttailun ym. voodoo hommat taisivat ekana tehdä.heh.

Jos bluesukkojen väitetyt reissut tienristeyksiin jätetään huomioimatta, niin populaarimusiikin puolelta ainakin Screamin' Jay Hawkins ("I Put a Spell on You")makoili lavalla ruumisarkussa, puheli pääkallolle ja harrasti monennäköistä voodoo-touhua. Ei mies tainnut tosissaan olla, mutta eipä okkultismi tainnut olla Jaggerille ja Richardsillekaan paljon muuta kuin lyhytaikainen, muodikas harrastus. Hienoja biisejä se tosin inspiroi: "Sympathy for the Devil" ja "Dancing with Mr. D." etunenässä.
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
rytilahti
22.04.2006 11:58:37 (muokattu 22.04.2006 12:00:20)

Kyllä! plussaa sulle. Sitten kun rokkipoliisit tykkää ja Rumba kehuu niin on tehty jotain todella väärin :)
No ei ihan niinkään. Kaikkia on vaikea miellyttää, ja hyvä niin. Tehosekoitin oli aikoinaan bändi jolla oli todella monipuolinen kuuntelija kunta, ei kuitenkaan välttämättä suomen isoin.
Ja kyllä Himitkin sai aikoinaan ekan levyn kohdalla aika paljon paskaa niskaan näiltä rokkipoliiseilta ja truurokkareilta, mutta ketä loppujen lopuksi kiinostaa näiden mielipide. Jätkät kiertää maailmaa ja tekee mitä haluaa ja se on pääasia.
Kyllähän se on niin että melkein kaikki on tehty musiikissa mitä voi tehdä. Ja jos joku keksii väkisin jotain uutta niin luultavasti aika paskalta kuulostaa.

Rokinsoitto ei kuitenkaan ole maailman vakavin asia. Pääasia että tekee musaa mitä ite dikkaa soittaa, jos sitä joku muu tykkää myös kuunnella aina parempi. Ja kyllä pukeutuminen kuuluu oleellisena osana rokkitouhuihin. Itse dikkaan katsoa bändejä jotka myös näyttää hyvältä lavalla ja muutenkin. Mitä olisi esim. Spinal Tap leffa jos jätkät näyttäis joltain perusjunteilta?
Muutenkin kritiikki tuntuu jakautuvan aika epätasaisesti. Esim. hevibändien kohdalla harvoin kuulee vastaavaa itkemistä. Joo vittu mikä bändi, pukeutuu mustiin ja niillä on pitkätukka ja ne soitaakin noilla samanlaisilla kitaroilla kun muutkin.
Toki jossain jatsissa, progeessa ja monessa muussa genressä pukeutuminen ei ole niin silmään pistävää kun tämmöisessä kukkoilurokissa ja mitä sitten? Kaikki ottaa vaikutteita kaikilta, ja varsinkin esikuviltaan. Se on jopa kunnianosoitus näitä esikuvia kohtaan. Eikä siinä ole mitään väärää. Kritiikki vaan jostain syystä kohdistuu näihin tiettyihin bändeihin. Ja yleensä näihin bändeihin mistä tytöt tykkää..
Mikään ei oo siistimpää kun soittaa Rock´n Roll bändissä!
HS
22.04.2006 13:10:52
Terve

Antaa nyt kaikkien kukkien kukkia rauhassa. Itse olen kuitenkin aina mielummin kuunnellut (puhetta tahi soittoa) rock-muusikkoa, kuin rock-tähteä.
Mutta toisaalta... minä nyt en visuaalisuudesta, saati tähteydestä mitään ymmärräkään :(
Henko
22.04.2006 16:10:15

Ne, jotka keikoilla soittavat ovat ihan eri sakkia. se soittotaito on mitättömän pieni osa-alue bändisoittoa.

Jep, ja bändisoitossa ainakin pitkällä tähtäimellä on vähän liiankin tärkeä että tulee porukan kanssa toimeen. Eri porukka on myös se, mikä jaksaa kiertää pakussa pitkin mantereita vuodesta toiseen. Vähän liian rähjäisiä reissuja hienohelmoille, kuulemma. Semmoisiakin ryhmiä tiedän, kenen reissuista Eurooppaan ja jenkkeihinkin ei oo vielä rumbat ja soundit kirjoittaneet, vaikka olisi työn lisäksi jo tulostenkin perusteella syytä ollut. Sitten kun joku uus bändi viedään sponsorien rahoilla ulkomaille pistokeikalle, on media aivan märkänä. Tästäkään näkökulmasta en ihmettele, että kaikki eivät hirveesti innostu. Mutta senhän ei pidä vaikuttaa siihen, onko musiikkinsa hyvää vai ei.
Mustikoiden.netin jäsen nro 22944
iso j
22.04.2006 20:36:53

Ne ovat vaan niin markkinoinnin makuisia kaikki. Kun niissä biiseissä olisi vaan joku ennalta-arvaamattomuus.Ihan mikä vaan.

Tuota,, etkö ole koskaan huomannut että niin on ollut aina ja tulee aina myös olemaan. Levy-yhtiöt toimivat vain ja ainoastaan niinkuin muutkin firmat; Tuotetta promotaan täysillä sen eliniän ja se promoaminen on sitä että bändi laitetaan joka naistenlehteen+ tv ohjelmaan kun se uusi levy on tulossa. Sitten kun tuotteen aika on ohi markkinoidaan toista samantyyppistä tuotetta. Uutta ja kokeilevaa musaa löytyy enempi tuolta omakustanne osastolta.
Tylyä mutta totta,,
Sitäpaitsi kyllä mulle negative kelpaa: osaavia soittajia ja oikea "lavakukkoilu" asenne. Biisitkin ihan tarttuvia. En kyllä itse omista yhtään levyä mut radioista kuulee ihan riittävästi.(sitä se promoaminen tekee)
Toivottavasti jätkät ei oo tössiny levysopimuksessa teostoja yhtiöille sillä ihan hyvin paalua on luvassa biisinikkareille jo pelkästään radiosoitolla.
"Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)