Aihe: Uudet kielet ibaneziin?
1
Grimbe
21.04.2006 20:15:57
Kertokaapa kannattaako nuita kitaran mukana tulleita "vakio" kieliä ruveta vaihtamaan, onko ne yleensä ihan susia? Kitarahan on ibanezin halpis V-70. En tosiaankaan tiedä mitkä kielet tuossa juuri nyt on kiinni, mutta ehdotelkaa jotain hyviä kieliä tuommoseen akustiseen.

Onko kielillä paljonkin eroja? tuntuu, että nuilla ei ainakaan barret tunnu soivan kovin särinättä.. mutenkin aika jämäkät. Ehdotelkaa oon ihan n00b :D:D
saastara
21.04.2006 20:17:41 (muokattu 21.04.2006 20:19:39)
Kuluneiden kielien vaihtaminen uusiin, oli kyseessä mikä kitara tahansa, on useimmiten melko järkevä veto.. :)

tuntuu, että nuilla ei ainakaan barret tunnu soivan kovin särinättä

Tässä on todennäköisesti ongelmana enemmänkin kitaran säädöt kuin kielet.

Kyllähän noissa kielissä toki eroa on valmistajien kesken.. kuulemma. Minulle nuo erot ovat olleet melkein aina lähes psykologisia.
Sinun postimerkkisi palavat.
Grimbe
21.04.2006 20:52:26
Toi kitara on alle vuoden vanha ja kielelien luulisi olevan vielä ihan kuosissa... miten usein noita kannattaa vaihdella? kerran vuodessa? Mitähän muita säätöjä tuossa akustisessa vois olla, kuin vireen säätö..? joku kuusiokolo pultti on sielä rungon sisällä, en oo kehdannu käännellä :D

Mitä noi setit ja numerot oikeen meinaa? selventäkää vähän?

Nii ja mitähän kaikkea pitäis ottaa huomioon kun rupee niitä kieliä vaihtamaan?
Ziggy Bubba
21.04.2006 20:54:44 (muokattu 21.04.2006 20:55:35)

Huhhuijaa, vuosi on todella pitkä aika yksille kielille. Ovat luultavasti aika kuolleet... Mä vaihdan about parin kuukauden välein jos jaksan, kovimmat rocktähdet vaihdattaa joka keikalle :)

EDIT: Ai kyse on akustisesta, silti kannattanee jo vaihtaa.
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
Grimbe
21.04.2006 20:58:09
joo, no sitten! huh! pistäkää hyvuä ehdotuksia!
Mäci
21.04.2006 21:12:54
Itse soittelin HB:n"Blueskitaralla"orkkiskielillä jonkunaikaa,ajatellen,että suht`hyvältä
kuulostaa neljänkympin kitaraksi.Sitten vaihdoin Martin´in 011 setin ja nythän se
vasta kuulostaakin hyvältä.Alkuperäiskielet,ainakin halpiskitaroissa,on miltei
poikkeuksitta täyttä kuraa.
Sydän sois,vaan kun ei saa pelistä irti.-Johnny Winter-
Grimbe
22.04.2006 04:48:47
näinkö kävi? voisin kokeilla sitten nuita.. mistä hait/tilasit tuon setin?

vastailkaa joku tietävä nuihin muihinkin kyssäreihin :D
Twist
22.04.2006 11:46:38
näinkö kävi? voisin kokeilla sitten nuita.. mistä hait/tilasit tuon setin?

vastailkaa joku tietävä nuihin muihinkin kyssäreihin :D

Mee soitinliikkeeseen tai katso valmiiksi jonkun soitinliikkeen nettisivuilta että löytyykö nuita "tiettyjä" kieliä. Tai sitte vaa meet liikkeeseen ja kysyt "kassaneidiltä" suoraan - "Haluan tämän kielisetin, käteisellä maksan"
Oops, I twisted again...
Lord of the strings
22.04.2006 12:23:35
Älä sorru D'darioon.
"Urbaani ja turbaani, kokeilepa itte. Älä ees. Vidu jos on miinusta tiimarissa alle ÄÖ:n, niin älä lähde. Puol kilsaa on ihan max, mikäli pakko." -gasser
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)