fox 21.04.2006 14:27:37 | |
---|
|
Mäci 21.04.2006 15:17:00 | |
---|
Gibsoneista en mitään tiedä,mutta näin kuvien perusteella täydestä menisi. Tuo"tehty Epiphone tehtaalla,ei Nashvillessä"juttu kai on se pointti? Sydän sois,vaan kun ei saa pelistä irti.-Johnny Winter- |
fox 21.04.2006 15:24:08 | |
---|
Gibsoneista en mitään tiedä,mutta näin kuvien perusteella täydestä menisi. Tuo"tehty Epiphone tehtaalla,ei Nashvillessä"juttu kai on se pointti? Lapa on virheellisen muotoinen, logossa on vähän "hakemista".. Kepissä on ilmeisimmin Korean/Japanin/Tsekin sarjanumero, nyky-Epit jotka on kiinalaisia, on 2 kirjaimella... Rungon muoto on hiukan ihmeellinen.. Muovit mikkien päällä ei oo vaikeita hommata, voivat jopa olla alkuperäsetkin.. Gibson ei valmista omalla nimellään mitään USA:n ulkopuolella tiettävästi edelleenkään.. |
Ville81 21.04.2006 15:33:05 | |
---|
Eikös toi ole ihan selvää kusetusta koko homma? Myyjä kuitenkin myy sitä aitona Gibsonina ja huutajat ei sitä tajua. Niin minä ainakin käsitin. "Ei mun tartte virittää, soitan säröllä".
-Kuultu musiikkiliikkeessä 2005 |
fox 21.04.2006 15:54:49 | |
---|
|
Ville81 21.04.2006 15:58:03 | |
---|
Mikäs tuossa toisessa sitten mättää? "Ei mun tartte virittää, soitan säröllä".
-Kuultu musiikkiliikkeessä 2005 |
fox 21.04.2006 16:21:10 | |
---|
Mikäs tuossa toisessa sitten mättää? No tuota, en suoraan sano että on feikki, mutta siin on parikin juttua jotka vaivaa.. Pitäs olla Stankku, mutta missä on rungosta reunalistat? Studioita tuli vasta 1983 että ei onnistu edes trussin kannen vaihdolla.. Toinen huomattavasti kiistanalaisempi juttu on, että missä on lavan takaa yks yksityiskohta... Noita valmiiks "brändättyjä" lapa-veneerejä eli viiluja tuossa 1986 omistajan vaihdon yhteydessä lähti kävelemään "suuria määriä".. Eli itse olisin kovin varauksellinen tuon nimenomaisen "Gibsonin" suhteen, se on jopa fifty-sixty.. |
Ville A. 21.04.2006 16:37:26 | |
---|
Ja mitenkäs tuo kansi, kun näyttää kovin tasaiselta? eikö stankuissa ole poikkeuksetta kaareva kansi? (Emmie varma oo) Up and down that road in our worn out shoes,
talkin' 'bout good things and singin' the blues |
fox 21.04.2006 16:41:52 | |
---|
Ja mitenkäs tuo kansi, kun näyttää kovin tasaiselta? eikö stankuissa ole poikkeuksetta kaareva kansi? (Emmie varma oo) Kyllä se mun mielestä näyttäis olevan carved top.. Mutta siltikin olisin vähä-epävarma tuosta aitoudesta. Ei kyllä noitten fleabay-kuvien pohjalta pelkästään voi tuomita, silti epäilys kalvaa.. Trussin luukku ainakin on uusittu.. ;) |
Ville A. 21.04.2006 16:43:48 | |
---|
joo, vähän onnettoman kokoisia kuvia ovat. Nätti kitara kyllä, ei siinä mitään. Up and down that road in our worn out shoes,
talkin' 'bout good things and singin' the blues |
zuppermuhle 21.04.2006 17:30:47 | |
---|
Mutta... Tuossa alemmassahan on vaahterakaula? Vai onko se normaalia tuon aikakauden kitaroissa? Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
hullu_ukko 21.04.2006 18:22:26 | |
---|
Mikäs tuossa toisessa sitten mättää? Mua alkoi epäilyttää se sarjanumero jonka mukaan kitara on tehty vuonna -70 eikä -79. Eikös Gibsonin valmistusvuosi näy niistä ensimmäisestä kahdesta numerosta? Ainakin sen käsityksen oon saanu ku oon tätä oman U2:n sarjanumeroa tutkaillu. NO ANTEEKS!!!
''röytämistä m.netissä jo vuodesta 2005!!
mun kitarassa on talla-kerhon jäsen nro:1.
Satan's got me by the balls! |
darrell 21.04.2006 18:46:50 (muokattu 21.04.2006 18:53:42) | |
---|
Mua alkoi epäilyttää se sarjanumero jonka mukaan kitara on tehty vuonna -70 eikä -79. Eikös Gibsonin valmistusvuosi näy niistä ensimmäisestä kahdesta numerosta? Ei tässä tapauksessa (ottamatta kantaa onko väärennös). Sarjanumerot 1977- menee niin, että YDDDYPPP, jossa YY = vuosi DDD = päivä vuodesta PPP = tehdas (5xx = Nashville, ja monesko keppi sinä päivänä) Siitä vaan dekoodaamaan, ja tarvittaessa tsekkaa tarkemmin täältä: http://www.gibson.com/relations/faq.html#_9._How_can Siis, onhan se tavallaan siistiä tietää oman kitaransa synttärit. |
Dinorocker 21.04.2006 19:06:58 | |
---|
Lapa on virheellisen muotoinen, logossa on vähän "hakemista".. Kepissä on ilmeisimmin Korean/Japanin/Tsekin sarjanumero, nyky-Epit jotka on kiinalaisia, on 2 kirjaimella... Rungon muoto on hiukan ihmeellinen.. Muovit mikkien päällä ei oo vaikeita hommata, voivat jopa olla alkuperäsetkin.. Gibson ei valmista omalla nimellään mitään USA:n ulkopuolella tiettävästi edelleenkään.. Ja kaularaudan suoja ei täsmää ; ) Outrider |
p130 21.04.2006 19:38:24 | |
---|
... Pitäs olla Stankku, mutta missä on rungosta reunalistat? Toinen huomattavasti kiistanalaisempi juttu on, että missä on lavan takaa yks yksityiskohta... Jos pitäisi veikata, niin tuo '79 on maalattu 80-luvulla uudelleen "ajan henkeen" ja listatkin on siinä sivussä jääneet piiloon. Mutta tosiaankin kun sieltä lavan takaa puuttuu oleellista tekstiä... Voisiko olla työntekijän virhe tai laiskuutta? Tuo on kuitenkin muuten kaulan osalta niin "oikea" että on hankala uskoa väärentäjän tuollaista mokaa tehneen... Enpä kuitenkaan uskaltaisi rahaa sijoittaa tuohon. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Gypsy 21.04.2006 19:41:49 (muokattu 21.04.2006 19:42:04) | |
---|
Jos pitäisi veikata, niin tuo '79 on maalattu 80-luvulla uudelleen "ajan henkeen" ja listatkin on siinä sivussä jääneet piiloon. Mutta tosiaankin kun sieltä lavan takaa puuttuu oleellista tekstiä... Voisiko olla työntekijän virhe tai laiskuutta? Tuo on kuitenkin muuten kaulan osalta niin "oikea" että on hankala uskoa väärentäjän tuollaista mokaa tehneen... Enpä kuitenkaan uskaltaisi rahaa sijoittaa tuohon. On siellä ne listat kun kattoo tarkemmin. Lavan takaosastakaan ei puutu oleellista tekstiä. Ei niissä oo läheskään kaikissa ollu. Näyttää ainakin noitten osalta ihan aidolta. |
p130 21.04.2006 19:51:46 | |
---|
On siellä ne listat kun kattoo tarkemmin. Lavan takaosastakaan ei puutu oleellista tekstiä. Ei niissä oo läheskään kaikissa ollu. Näyttää ainakin noitten osalta ihan aidolta. Minä en kyllä listoja löydä, mutta uskon jos sinä näet. Sulla on parempi näkö tai paremmat vehkeet! Ei tuo oikein muuta voi olla kuin aito jos samalta aikakaudelta löytyy vastaavanlaisia lapoja. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Gypsy 21.04.2006 19:57:01 | |
---|
|
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
MarkoA 21.04.2006 23:00:51 | |
---|
Tuo kaulan konstruktio muistuttaa läheisesti tätä: http://tinyurl.com/jygcz tai tätä: http://tinyurl.com/l5na7 Nämä ilmeisesti kuitenkin ovat aitoja? Itse veikkaisin ylimaalattua ´79 Gibsonia. Joskus näin muistaakseni ´80 mallista oli tehty "hieno" natural, poistamalla lakat ja vetämällä kirkkaat polyesterit... :( Kaulan rakenne muistutti tuota kitaraa. - In the days of my youth
I was told what it means to be a man,
Now I’ve reached the age
I’ve tried to do all those things the best I can. - Good times bad times, Led Zeppelin |