apip 21.04.2006 00:38:33 | |
---|
Kokeilin tänään ensimmäisen kerran uuden Cube 30:seni aux-iniä. Laitoin siihen signaalia stereovahvistimen kuulokeliittimestä ja tulos oli aivan kauhea: kova suhina ja järjettömät voluumin vaihdokset heti kun koskikin stereovahvistimen voluumisäätöön. Onkohan vika Cubessa vai eikö signaalia saa syöttää suoraan kuulokeliittimestä? |
Jaakko Hyvärinen 21.04.2006 03:27:29 | |
---|
Onkohan vika Cubessa vai eikö signaalia saa syöttää suoraan kuulokeliittimestä? Ei saisi syöttää..AUXiin pitäisi tulla ns. linjatasoista signaalia jonka cube vahvistaa. kuuloke liitännästä tulee jo valmiiksi vahvistettua signaalia. Jos juhannuksena talitintti hangella hyppii, on lunta maassa.
-vanha viidakon sananlasku. |
apip 21.04.2006 07:29:39 (muokattu 21.04.2006 07:33:37) | |
---|
Ei saisi syöttää..AUXiin pitäisi tulla ns. linjatasoista signaalia jonka cube vahvistaa. kuuloke liitännästä tulee jo valmiiksi vahvistettua signaalia. Ok, pitää tutkia jos saisin vahvaristani tollaista jotenkin ulos, mutta pelottaa että vika on Cubessa. Nimittäin tietokoneeni äänikortin line-iniin pystyn syöttämään signaalia kuulokeliittimestä ja mitään selkeitä häiriösuhinoita ei synny. Line-outin käytössä epäilyttää vielä sekin, että Cuben manuaalissa sanotaan: "AUX IN Jack ... * Determine the volume level by adjusting the volume control of the connected device" Line-outin voluumia ei käsittääkseni pysty säätämään mitenkään vaan se tulee aina tietyllä voimakkuudella? Ja koska Cube ei tarjoa tähän mahdollisuutta, niin koko line-in liitinhän olisi tällöin melko turha. |
apip 21.04.2006 12:46:33 (muokattu 21.04.2006 12:47:52) | |
---|
Kokeilin syöttää signaalia tietokoneen äänikortin line-outista Cubelle, edelleen samat ongelmat. Hirveä suhina ja Winampissa äänenvoimakkuus täytyi pitää melkein nollassa sopivan äänenvoimakkuuden saavuttamiseksi. Tiedä sitten onko äänikortin line-out esivahvistettua. Kertokaapas, onko kyseessä Cuben ominaisuus vai vika? |
feodorit 21.04.2006 12:47:52 | |
---|
Kokeilin tänään ensimmäisen kerran uuden Cube 30:seni aux-iniä. Laitoin siihen signaalia stereovahvistimen kuulokeliittimestä ja tulos oli aivan kauhea: kova suhina ja järjettömät voluumin vaihdokset heti kun koskikin stereovahvistimen voluumisäätöön. Onkohan vika Cubessa vai eikö signaalia saa syöttää suoraan kuulokeliittimestä? Muistaakseni mulla teki tuon saman, ku kokelin joskus sillon tietämättömänäpänä... ((vai onko se tietämättömämpänä..?) (Onko tuo yleensä ees oikea sana?)) No kuitenki.. ei kait se sen vahvistimen vika oo. ny ska vi spela rosk and roll musis... yeah...!? |
apip 21.04.2006 13:01:18 (muokattu 21.04.2006 13:22:31) | |
---|
Muistaakseni mulla teki tuon saman, ku kokelin joskus sillon tietämättömänäpänä... ((vai onko se tietämättömämpänä..?) (Onko tuo yleensä ees oikea sana?)) No kuitenki.. ei kait se sen vahvistimen vika oo. Jahas, onko ideoita miten saan aux-inin toimimaan? Tarkoituksena olis laittaa musa soimaan, kuulokkeet päähän, ja soittaa kitaraa päälle... Stereovahvistimessani ei ole erillistä line-out-ulostuloa. Kokeilin ottaa ääntä md/tape-outista, mutta tuloksena oli mieletön meteli vaikka stereovahvistimen voluumi oli väännetty nollaan. Tuntuu että toi aux-in toistaa linjasignaalin niin kovaa kuin Cubesta vaan irtoaa. Jos tää on tosiaan ominaisuus, niin ei voi sanoa muuta kuin että onpa paska ominaisuus. Ei tota aux-iniä pysty käyttämään tällä menolla :( |
Jos kuulokelähdöstä ei saa vetää aux-iniin, niin miten esim. kannettavan cd-soittimen voi yleensäkään siihen liittää? Itse olen kitaralla päälle soitellessa kytkenyt kannettavan soittimen juuri näin ja soittimesta säätänyt äänentason. Toimii hyvin muuten, mutta kappaleen vaihtuessa tulee aika kovat häiriöäänet, jotka on samat soittimen äänenvolasta riippumatta. Muuten ei ole mitään suhinoita tms. ja voi käyttää pienelläkin volumella. |
apip 21.04.2006 21:49:33 (muokattu 21.04.2006 21:51:04) | |
---|
Lähetin kyselyn Suomen Rolandille ja sain jo vastauksen; aux-in on todellakin niin "huono" kuin olen kuvaillut tässä ketjussa. Ratkaisin ongelman ostamalla adapterin joka on tarkoitettu yhden signaalin jakamiseksi kaksille kuulokkeille. Käytän tota väärinpäin (parilla lisäadapterilla) ja nyt syötän stereovahvarin kuulokeliitännästä ja Cuben kuulokeliitännästä signaalia yksille kuulokkeille. Nyt toimii kuten pitääkin, ei suhinoita, rätinöitä tai yliärhäkkää voluumin vaihtelua. |
Jaakko Hyvärinen 21.04.2006 22:39:31 | |
---|
Jos kuulokelähdöstä ei saa vetää aux-iniin, niin miten esim. kannettavan cd-soittimen voi yleensäkään siihen liittää? Itse olen kitaralla päälle soitellessa kytkenyt kannettavan soittimen juuri näin ja soittimesta säätänyt äänentason. Toimii hyvin muuten, mutta kappaleen vaihtuessa tulee aika kovat häiriöäänet, jotka on samat soittimen äänenvolasta riippumatta. Muuten ei ole mitään suhinoita tms. ja voi käyttää pienelläkin volumella. Mun k-soittimessa on ainakin linja ulostulo..Toimiihan se niin, että otetaan signaali kuuloke liitännästä. Tällöin pitää kuitenkin volume olla itse lähteessä pienellä, niin välttyy häiriöiltä. Jos juhannuksena talitintti hangella hyppii, on lunta maassa.
-vanha viidakon sananlasku. |