valje 20.04.2006 19:52:32 | |
---|
Jos joku bändi olis mulla ylitse muiden, se olisi Anathema. En vaan tykkää laittaa järjestykseen... *Singers -blind, ignorant beasts of habit*
-Boethius (475-524) |
lapio 20.04.2006 20:41:22 | |
---|
Olen tutustunut anathemaan vasta viime vuoden puolella. Kävin kuitenkin katsomassa lutakossa bändin keikan joka räjäytti tajunnan. Oli yksi parhaista keikoista joita olen nähnyt pitkään aikaan. MINÄ OLEN SYÖNYT SEN PIIRAKAN |
gorgonoidi 20.04.2006 20:44:36 | |
---|
Nätti kauppale tosiaan. Kaikista levyistä olen tykännyt kovasti, mutta omat suosikkini ovat uran puolivälistä, eli Eternity, Alternative 4 ja Judgement. Livenä olen onnistunut missaamaan, joten Tuskassa virhe korjataan.
Mistä näkee mitä on minäkin päivänä? Anethaman sivuilta. |
Late-89 21.04.2006 09:01:07 | |
---|
Pidän kovaasti yhtyeestä. Judgementin avulla yhtyeeseen tutustuin, muita levyjä olen kuullut lähinnä sekalaisten kappaleiden muodossa, levyjä olisi tarkoitus ostaa, kun seuraavan kerran pääsen niitä etsimään. Judgementin digipack löytyy hyllystä, ei maksanutkaan kuin 6 euroa. :) |
Eternity, Alternative 4, Judgement kolmikko toimii parhaiten ja nuo sitten kanssa toimiikin aivan tautisesti. Judgementtiä on jopa vaikea kuunnella sen ollessa niin... täydellinen ? Herkkä, kaunis, katkeransuloinen ja voi helvetti, paras. Ps. on monelle tutulle "paha levy" jota on vaikea kuunnella johtuen siitä, että on kolahtanut aikanaan niin henkilökohtaisella tasolla heille. Jänskää, niin mullekkin ja näemmä Mnettiläisille. |
Punisher 23.04.2006 23:09:42 (muokattu 23.04.2006 23:11:35) | |
---|
Anathema todellakin on hieno bändi. Mikäli "Serenades"-levyä ei lueta joukkoon, on tällä brittiporukalla tasoltaan hyvä diskografia. Henkilökohtaiset suosikkini kuitenkin kantavat nimiä "The Silent Enigma" sekä "Judgement", mutta painotan, että "Serenades":in kaveriksi ei katalogista huonoja levyjä ole mahdollista löytää. Petyin kuitenkin hieman "Were You There?" -DVD:n kokonaisuuteen, sillä suurimman osan kakusta pilaavat Vincentin kehnohko laulaminen (äänessä pysyminen on ehdoton vaatimus Anatheman musiikin esittämiselle). Hieno kappalemateriaali ja suhteellisen hyvin muutakin materiaalia, mutta haastattelu olisi ollut kova juttu. "You fucking maggots!
Don't crawl for me, I'm not your friend.
Spare me your bullshit you animals with human eyes!" - The Haunted 1998 |
hpe 24.04.2006 11:32:28 | |
---|
Petyin kuitenkin hieman "Were You There?" -DVD:n kokonaisuuteen, sillä suurimman osan kakusta pilaavat Vincentin kehnohko laulaminen (äänessä pysyminen on ehdoton vaatimus Anatheman musiikin esittämiselle). Ai ei Vincent pysy äänessä tuolla DVDllä, mites se nyt niin? Olin tuossa edellisellä suomen vierailulla katsomassa bändiä nosturissa ja hyvältä se laulu ainakin siellä kuulosti. Tai sitten olin vain mehutellut sen hyväksi. Omat suosikkini ovat fine day to exit ja judgement, minkä mielestäni vähän turhan pateettiset lyriikat osittain pilaavat. "In my dreams i can tell you how i feel, i still feel the pain, i still feel your love" jne. Ei nyt prkl isot miehet tuollaisia tekstejä tee, vaan ne nykygootti-him-mikälie-poikapoppoot :) |
yayo 24.04.2006 12:43:31 | |
---|
Omat suosikkini ovat fine day to exit ja judgement, minkä mielestäni vähän turhan pateettiset lyriikat osittain pilaavat. "In my dreams i can tell you how i feel, i still feel the pain, i still feel your love" jne. Ei nyt prkl isot miehet tuollaisia tekstejä tee, vaan ne nykygootti-him-mikälie-poikapoppoot :) Sen verran pitää kommentoida, että tuo One Last Goodbye kappale, josta nuo lyriikat ovat, on kirjoitettu Cavanaghin veljesten syöpään kuolleen äidin muistolle. Selittää osin tuota "pateettisuutta". |
Nuages 24.04.2006 14:02:43 | |
---|
Sen verran pitää kommentoida, että tuo One Last Goodbye kappale, josta nuo lyriikat ovat, on kirjoitettu Cavanaghin veljesten syöpään kuolleen äidin muistolle. Selittää osin tuota "pateettisuutta". Ohhoh. Tuota en tiennytkään. Antaa biisille vähän lisäsyvyyttä. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Rallakka 24.04.2006 15:22:25 | |
---|
Hieno bändi. vaikutti meikäläisen elämänkatsomukseen tosi paljon 90-luvun alkupuolelta lähtien My Dying Briden ja Paradise Lostin kanssa. Oli mahtava nähdä livenä tuo Teatrialla, ilmeisesti on Pappa losti tulossa Qstokkiin kesällä. Silloin todennäköisesti saan henk.kohtasen pyhän-live-kolminaisuuden täyteen :) "I'm only wearing black until they invent something darker" |
Rallakka 25.04.2006 07:56:15 | |
---|
Lukasinpa tuolta anathema.ws newsseistä (tein muuten elämäni ekan donaten paypallilla): ----clip---- Greetings to all... Here we present a brand new anathema song called 'everything'. It has been recorded and mixed by the band, independent of any record company. We decided to give this song directly to the public as soon as it was finished, as a thank you to all those people who have kept faith with anathema and what we are doing. Anathema presently has no record deal. For this reason we have included a DONATE OPTION, where you can help the band by donating a small amount to the process of recording our new record. In return, we will present more songs for you to download over the coming weeks and months. These versions will be exclusive and not available anywhere else. Here is an opportunity for people to support a band directly, instead of filling the pockets of anonymous businessmen. The sentiment of this song is one of hope. Of truth. We are very proud of it. We hope you enjoy listening to it as much as we enjoyed creating it. with respect from ANATHEMA ...to be continued... ----clap---- "I'm only wearing black until they invent something darker" |
-ari perkele- 25.04.2006 09:35:24 (muokattu 25.04.2006 09:36:42) | |
---|
Bändi kolahti ensimmäistä kertaa Ilosaaressa joskus vuonna kivi ja kypärä. Sen jälkeen ei ollut paluuta eli kaikki levyt on tullut hankittua. Tietysti Alternative 4 ja Judgement ovat ne klassikot mutta kyllä nuo uudemmatkit ovat meikäläisen soittimissa viihtyneet vaikka tyyli on muuttunut huomattavasti "popimpaan" suuntaan. Etenkin juuri tuon takia tuntuu jotenkin oudolta että bändi on ilman diiliä kun kerta biisitkin olisivat enemmän radioystävällisempiä. No onhan se jo todettu monta kertaa näitä sainaus/diilijuttuja ei tajua sikakaan;) Eiköhän Anathema kuitenkin vielä hyvän tallin löydä. Toivotaan vaan että hommat jatkuu ja että Anathema tekisi vielä monta hyvää levyä. Loppu on lähellä.
http://www.dauntlessdeath.com |
Teemu78 30.04.2006 21:34:12 | |
---|
Itselläni ei ole kuin Judgement ja alunperin en levystä pitänytkään mutta viimeisen vuoden aikana se levy on salakavalasti vieny mukanaan. Täyttä terapiaa koko levy, ei vain kaikille aukea kovinkaan helposti. Tässäpä pieni linkki bändiin liittyen: http://www.youtube.com/watch?v=E5d61yFk7zY&search=anathema |
riimu 27.05.2006 14:41:56 | |
---|
Anatheman Danny Cavanagh esiintyy soolona akustisesti Suomessa seuraavasti: ke 9.8. Turku, Dynamo to 10.8. Helsinki, Semifinaali pe 11.8. Tampere, Vastavirta la 12.8. Jyväskylä, Bar 68 su 13.8. Kuopio, Henry's Pub "Mukana myös Dannyn sivuprojekti Leafblade sekä pe + la keikoilla vielä ehkä paikallinen lämppäri." Don't ask me about Grim Fandango! |
lapio 27.05.2006 14:54:32 | |
---|
la 12.8. Jyväskylä, Bar 68 "Mukana myös Dannyn sivuprojekti Leafblade sekä pe + la keikoilla vielä ehkä paikallinen lämppäri." Ja vapaapäivänäni! Pistetääs korvan taa ja koitetaan raahautua paikalle. IHA OK! |
riimu 27.05.2006 15:04:22 | |
---|
Ja vapaapäivänäni! Pistetääs korvan taa ja koitetaan raahautua paikalle. Samaan itsekkin olen raahautumassa. Don't ask me about Grim Fandango! |
lapio 27.05.2006 15:26:49 | |
---|
Samaan itsekkin olen raahautumassa. Liekkö tuonne kuitenkaan ihan raahautua tarvitsee, toivoisi kovin, että kepeästi jalka nousisi jo tuossa vaiheessa. Minkähänlaista mahtaa miehen soolomateriaali sitten olla? IHA OK! |
lapio 27.05.2006 15:26:50 (muokattu 27.05.2006 15:27:02) | |
---|
Ja tuplat... IHA OK! |
riimu 27.05.2006 15:29:03 | |
---|
Liekkö tuonne kuitenkaan ihan raahautua tarvitsee, toivoisi kovin, että kepeästi jalka nousisi jo tuossa vaiheessa. Minkähänlaista mahtaa miehen soolomateriaali sitten olla? Voipi olla, että Anatheman ja Antimatterin viisuja + covereita vetää akustisesti. Harmittaa kun Antimatter oli pari vuotta sitten Suomessa ja onnistuin missaamaan. Jospa nyt tuo keikka hieman korjaisi asiaa. Don't ask me about Grim Fandango! |
Mechanizm 27.05.2006 17:30:10 (muokattu 27.05.2006 17:30:34) | |
---|
Harmittaa kun Antimatter oli pari vuotta sitten Suomessa ja onnistuin missaamaan. Jahas, enpä muisa tuollaista huomanneenikaan. Höh. Pahasti näyttää siltä että en noille tulevillekaan pääse. Kirottua! Opi englantia akun ja mikin kanssa - Learn english with a battery and a microphone |