Aihe: Hard Rock Cafe
1 2 3 4
Zammy
20.04.2006 22:54:00
No miten tuo liittyy nyt yhtään mihinkään?

Että just niin paljon totta on tuossa sun "kaveri kerto" jutussa. Pistäppä vaikka googleen hauksi "hard rock cafe" niin asian laita selvenee sinullekin
Susikoira Roi Orbison
Kimmo72
20.04.2006 23:09:15
Olin joskus Savannahissa (Georgia USA) ja siellä oli joku rokkipaikka. Kysyin pokelta et onks teillä mitään live musaa tänään? No olis ollu myöhemmin mut en kerenny siihe. Kävin sisällä juomassa tuopposen ja siellä oli ZZ-topin joku valkonen Explorer. Muuta en muista. Olin niin pirun kännissä.

No tää olikin offtopikkia... Sori.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Jenka
20.04.2006 23:44:25 (muokattu 20.04.2006 23:44:58)

Avasin joskus itsekin ketjun kun olin käynyt juurikin tuolla samaisessa paikassa. Ne voi olla aika erilaisia paikkoja. Tukholman Hard Rock Cafe voisi hyvinkin olla Sedun baari kun otti huomioon musiikin ja tanssilattian ja hintatason. Sisään ei sentään maksanut tosin kuin narikka. Kööpenhaminan HRC oli paikka, jossa olisi melkein pitänyt jotain ostaa, että siellä kehtasi istua, ilmaiseksi. Hienosti pukeutuneita aikuisia sivistyneissä keskusteluissaan. Ja Madchesterissa tuli käytyä vain pikaisesti muodon vuoksi, siellä oli syömingit menossa.

Voin sanoa kyllä, että eipä nyt kovin jänniä paikkoja ole enkä koe kyllä mitenkään välttämättömäksi, että tarvitsisi bongata lisää näitä maailmalla matkatessa.

Jos 10 € tms joutuisi jostain siiderilasillisesta maksamaan, niin pitäköön tankkinsa.
We all know one day you´ll leave behind your everything and feel the spring come
Roger
21.04.2006 00:40:35

Nyt alkoi kyllä tuntumaan, että itse olen käynyt jossain kämäsessä wanna be-cafessa. Siellä ei muistaakseni mitään sapuskaa edes saanut. Oli vaan paitaa ja rojua myynnissä. Kaksi kerrosta muistaakseni, alakerta oli pirun ahdas...

Olet käynyt Hard Rock Storessa, joka on Lontoon HRC:n vieressä. Siellä on tosiaan se The Vault jossa on kaikkea hienoa. Täytyy parin viikon päästä kävästä siellä uudestaan, oli niin makee mesta.
Life is what happens to you while you're busy making other plans. - John Lennon
IMPPO
21.04.2006 11:08:17
Kyllä se paita pitää käydä ostamassa jos sattuu paikkakunnalla olemaan mainittu kuppila,mut mieleen on jääny Amsterdamin HRC tuli nimittäin desibeliä siihen malliin,että jäi kalja juomatta.
Mongolooliainen kurkkulaulu ja didjeridun soittaminen on ok!
Lurker
22.04.2006 21:32:31
Hard Rock Cafet ovat, samoin kuin Sedu Koskisen On The Rocks

Nyt paljastui, että palstan besserwisser ei oo käyny koskaan Rocksissa keikalla eikä omista sinne vippiä. =))

Vittuilu sikseen, jos menee ulkomaille (tai edes Ruotsiin), Hard Rock Caféssa käyminen on yhtä kiellettyä (lue osoittaa halveksuntaa paikallista kulttuuria kohtaan ja osoittaa samalla oman umpimielisyytesi) ku McDonald'sissa käyminen.

Burger King on vielä sallittu, koska niitä ei oo Suomessa... aijai, nyt tekis mieli Double Whopperia =)
kivi
22.04.2006 22:41:56
Nyt paljastui, että palstan besserwisser ei oo käyny koskaan Rocksissa keikalla eikä omista sinne vippiä. =))

En, ja olen ihan ylpeä siitä.

Mä olen käynyt siellä kolme kertaa, kerran avajaisissa ja kaksi kertaa hakemassa tuttuja pois. Ristus mikä ampumarata. Multa palaa tuollaisissa paikoissa heti pinna.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Lurker
22.04.2006 22:46:12
En, ja olen ihan ylpeä siitä.

Mä olen käynyt siellä kolme kertaa, kerran avajaisissa ja kaksi kertaa hakemassa tuttuja pois. Ristus mikä ampumarata. Multa palaa tuollaisissa paikoissa heti pinna.

En mäkään asiakkaana, mut ihan ookoo keikkapaikka varsinki ns. "toisen aallon" keikkoihin, kun on eka kiekka vedetty "oikeissa" mestoissa ensin pois alta. Ookoo liksat, hyvä tekniikka (vaikka miksaajalle onkin pikku botnemiina ja lava vähän hassun mallinen) ja mukava henkilökunta.

Mut onhan toi just sitä "rokkia ja sporttia" -osastoa pahimmillaan.
Capman
23.04.2006 12:37:06
Kyllähän On The Rocksissa on ihan hyvä meininki, jos vain muistaa varmistaa ennen sisäänmenoa, ettei DJ Illu ole pilaamassa iltaa karmeilla biisivalinnoillaan. Keikkapaikkanakin koen sen jotenkin miellyttävämpänä kuin vaikkapa Tavastian tai Nosturin, joissa yleisö sullotaan samaan nippuun. Pikkasen väljempihän Rocksikin voisi tietysti olla.
Qumma
23.04.2006 16:08:15

Pari muistoa on kyllä jäänyt Hard Rock Cafeista.
New Yorkin mesta ei mitenkään vakuuttanut ja meno siellä oli yllättävän hillittyä vaikka tarjoilijat koittavatkin peri jenkkiläiseen tyyliin pitää meteliä yllä ja "hyvää fiilistä".
Mutta Tokion vastaava mesta olikin tosi rankka paikka! Törmäsin johonkin Aussi porukkaan jotka olivat jo vahvasti päihtyneitä valmiiksi ja alkoivat tietysti tarjoilemaan suomenpojalle shotteja kun meillä kuulema on maine kovana ryyppykansana. Tokihan pidin mainetta yllä enkä sylkenyt lasiin. Siinä joku niistä ausseista sitten oksensi melkein mun kameralaukkuun joka oli lattialla. Onneksi ei osunut! Paikalle tuli heti "siivooja" ja kaksi pokea saattoi sällin ulos. Mutta yllätys olikin se että kundi kävi vain haukkaamassa raitista ilmaa ulko-ovella ja tuli sitten takaisin juominkeihin ja lisää viinaa! Ei onnistuisi suomessa! Siinä välissä ehdin pelastaa toisen sankarin joka oli sammunut baaritiskille ja havahtui unestaan niin radikaalisti että meinasi tippua tuoliltaan ihan suorin vartaloin taakse päin. Onneksi ehdin kopata kundista kiinni ennekuin hän olisi lyönyt päänsä lattiaan. Ja eikun tilaamaan lisää tärpättiä! Tokiossa siis saa päihtyä viinasta reilusti ja silti palvelu pelaa. Muusikon luvattu ihmemaa:D
Absoluto
23.04.2006 18:21:04 (muokattu 23.04.2006 18:21:23)
Olen käynyt Bangkokin HRC:ssä ja oli kyllä todella gay meininki. Tausta musiikkina oli joku MTV hiphop ja illan bändi soitti coverina Britney Spearsia. Hard rock hallelujah indeed.
Himon ajamana!
Silvio Dante
23.04.2006 20:36:19 (muokattu 23.04.2006 21:00:22)
Onhan noi HRC:t sellaisia bisnekselle ja ameriikalle haisevia mestoja. Niitäkin on kai kovinki erilaisia. En oo ite ku muutamassa piipahtanu. Esim. Orlandon HRC pitää sisällään myös konserttisalin joka vetää 3000 ihmistä, siellä kävin ovella kääntymässä toissa viikolla siellä päin ku olin, totesin mielessäni että kyllä ne pärjää ilman munkin rahoja. Niinku Roberto tossa aiemmin mainitsi suurin osa esillä olevista soittimista taitaa olla replicoita. Esillä olevista esiintymisvaatteista ja muusta memorabiliasta osa taitaa olla orkkiskamaa, mene-tiedä.

Kuten muutama kirjoittaja tuossa aiemmin totesi on myös toinen vähän samankaltainen ketju joka toimii (tällä hetkellä) pelkästään pohjois-amerikassa. Kyseessähän on House Of Blues. HOB ei tyrkytä krääsää ja itseään ihan samaan malliin ku HRC. HOB satsaa enemmän bändeihin & livemeininkiiin ja joka mestassa on 1000-2000 ihmistä vetävä konserttisali mutta toki HOB tarjoaa ruokaa ja myy krääsää. Iso bisnes tuntuis olevan myös tuo, niinku kaikki tuol Jenkkilässä siellä ku kaikki kaikessa on raha. Tuolla HOB historiaa: http://www.hob.com/aboutHOB/history/

Toi nimi "House Of Blues" ei välttämättä kerro ketjun mestojen musiikkitarjonnasta, ite kävin pari viikkoa sitten Orlandon mestassa kattomassa ruottalaista The Sounds orkkaa ja samalla viikolla siellä olis ollu tarjolla myös mm. Morbid Angel, ei taida olla Bluesia se.
Aijai!
Thomy
23.04.2006 21:02:20
Hard Rock Caféssa käyminen on yhtä kiellettyä (lue osoittaa halveksuntaa paikallista kulttuuria kohtaan ja osoittaa samalla oman umpimielisyytesi) ku McDonald'sissa käyminen.

Ei nyt ihan näinkään. Esim. Klagenfurtin McDonaldsissa oli jonkinsortin Kiina-teema jo yli kymmenen vuotta sitten, kevätkääryleet ja kaikki... Ja Malibun mäkissä sai Quarter Pounderin tuplana, WOW ! Ja kaikkihan me muistamme Pulp Fictionin myötä sen, että täällä Euroopassa QP saattaa esiintyä myös nimellä "Cheeseburger Royal". Eli kyllähän McDonaldsit myös heijastelevat "paikallista kulttuuria" omalla tavallaan :-)

Burger King on vielä sallittu, koska niitä ei oo Suomessa...

80-luvulla oli, Kaisaniemessä. Eräs luokkakaveri oli siellä hommissa - ja nykyään vissiin jonkinlainen rekrytointipomo Nokialla...

(Ei kai tää vaan mitenkään menny off-topiciksi...?)
hitchhiker
24.04.2006 21:42:40
Rooman Hard Rock Cafessa olen käynyt. Olihan siellä kaikkea kivaa ihmeteltävää, mutta ei nyt loppujen lopuksi mikään odotukset ylittävä paikka. Mut tulipahan sekin juttu vihdoin nähtyä.
Jormaz
24.04.2006 22:58:55
Ihmeellistä jäykistelyä. Münchenissä olen käynyt, mukavan näköinen paikka, Mercuryn salmiakkitrikoot siellä ainakin oli. Join olutta. Muistaakseni oli hyvää.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Janus
24.04.2006 23:03:37
Tukholman Hard Rock Caféssa tuli kerran syötyä hyvin. Seinillä Benny Anderssonin trikoot ym. Abba-sälää.
Capman
24.04.2006 23:11:46
Maltan Hard Rock Cafe oli muistaakseni aika hajuton ja mauton. Joku perusmättö siellä muistaakseni tuli syötyä. Oliskohan ollut jotain Dire Straits kamaa tai jotain muuta sellaista seinillä.
Jumina5/6
25.04.2006 05:56:32 (muokattu 25.04.2006 05:58:11)
Aika kaukana hard rockista paikka oli muutenkin, kun kaiuttimista soi jokin hirveä euro dance.

Jep, nauratti joskus kun kävelin Miamin HRC:n ohi ja sieltä tuuttasi britney spearsia... Varsinaista hard rokkia kyllä.

EDIT: Niin tai en muista oliko se Miamin vai Ft. Lauderdalen, mutta kumminkin.
Pissahammasta kolottaa. Olenko infrapunaniska?
sartanen
26.04.2006 13:49:39
Onhan noi HRC:t sellaisia bisnekselle ja ameriikalle haisevia mestoja

Tämän takia minä niistä tykkäänkin (tai ainakin siitä yhdestä, jossa olen käynyt). Rupeeko täällä nyt Mnetin vasemmistorintama jäykistymään rokkikahviloiden uhkaa vastaan?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)