Aihe: Spoonin uudet sivut! kommentteja!
1
svilo
20.09.2003 02:00:31
Yksinkertaistettu paljon..

Kommentteja: layout, värit, fontit, etc..

www.spoonmusic.net
- tone is everything -
KB
20.09.2003 08:24:24
Hyvä leiska ja onnistuneet värit. Kaikinpuolin erittäin tyylikäs sivu.

Kuvakoot ja -määrät aikas reippaita - hitaammalla yhteydellä turhaantuu galleriasivun avautumiseen. Ehkä gallerian jako useammalle sivulle tai thumbnailit, joita voi suurentaa halutessaan?

Vieraskirjan avautuminen uuteen ikkunaan voi närästää jotakuta, makuasia.
Difficile est satiram non scribere - Kuuntele Bluusia! tai Groovailua
Fortune
20.09.2003 11:59:39
-taustakuva sijoittuu etusivulla ainakin minulla Operassa siten, että linkkirivin keskimmäisistä linkeistä ei saa selvää, itse himmentäisin tuota logoa ja siirtäisin sitä alemmas (vähän hassusti sijoittuu ainakin Operassa) tai sitten laittaisin jonkin tyylikkään valokuvan/kollaasin tilalle (anteeksi, pieni graafikko sisälläni ämpyilee taas)

-kuva- ja bändiesittelysivujen kuvat ovat liian isoja, mieluummin pienemmät ja linkitys isompiin, ainakin galleriasivulla, sekä hitaita yhteyksiä että luettavuutta ajatellen; olennaisimmat tiedot pitäisi olla heti näkyvillä ilman sivun kelailua, eli vaikkapa bändisivulla kaikkien soittajien pienet kuvat ja nimet pitäisivät sopia ensin avautuvalle sivulle, pikkujuttuja mutta mukavia käytettävyyden kannalta

-kuvasivulle kaipaa jonkinlaista ryhmittelyä ja infoa kuvien pienentämisen lisäksi, esim. yhden keikan kuvat thumbnaileina ja ryhmiteltyinä ja alle infoa missä/milloin kuvat on otettu jne. Nyt tuo on tuommoinen kauhea läjä live- ja muita kuvia, jotka eivät kaiken lisäksi eroa kauheasti toisistaan/joista ei kerrota, mitä tapahtuu

-biosivu on jutun osalta ok, mutta tekstin väri ei toimi taustakuvan kanssa, luettavuus kärsii. Taustakuvan sävyttäminen ja tummentaminen voisi toimia, fiilis säilyisi, tekstistä saisi selvän ja taustakuvan ei tulekaan olla liian tarkka

-toki biosivun tekstiä voisi jakaa pienempiin kappaleisiin tai vaikkapa laittaa vuosilukuja vahvemmalla, makuasia

-se on muuten "discography" ei "discocraphy", tuosta tulee assosiaatio paskaan tuotantoon ("crap") :)

-mediasivu on oikein onnistunut, ehkä tuota layoutia voisi soveltaa muihinkin sivuihin?

-vieraskirja kannattaisi upottaa muiden sivujen tapaiseen layoutiin, sivujen ulkoasun muutos kesken kaiken ei ole pop

-linkkisivu hyvä!

-arvostelusivu voi arvostelujen lisääntyessä kaivata jonkinlaista sisällysluetteloa ja sivunsisäistä linkitystä, tuolla arvostelumäärällä vielä toimii noinkin

Näistä "epäkohdista" huolimatta erittäin positiivinen kuva jäi yleisesti ja sivusto kokonaisuutena on hyvä, tarvittava tieto löytyy hyvin eikä mitään turhaa sinänsä ole. Hyvä!
Jumpers for goalposts
svilo
20.09.2003 12:44:46 (muokattu 20.09.2003 13:15:04)
-taustakuva sijoittuu etusivulla ainakin minulla Operassa siten, että linkkirivin keskimmäisistä linkeistä ei saa selvää, itse himmentäisin tuota logoa ja siirtäisin sitä alemmas (vähän hassusti sijoittuu ainakin Operassa) tai sitten laittaisin jonkin tyylikkään valokuvan/kollaasin tilalle (anteeksi, pieni graafikko sisälläni ämpyilee taas)

Hmm, testasin kyllä Mozillalla, Operalla, ja toimii??
Ja logoa voisi kyllä himmentää hieman.

-kuva- ja bändiesittelysivujen kuvat ovat liian isoja, mieluummin pienemmät ja linkitys isompiin, ainakin galleriasivulla, sekä hitaita yhteyksiä että luettavuutta ajatellen; olennaisimmat tiedot pitäisi olla heti näkyvillä ilman sivun kelailua, eli vaikkapa bändisivulla kaikkien soittajien pienet kuvat ja nimet pitäisivät sopia ensin avautuvalle sivulle, pikkujuttuja mutta mukavia käytettävyyden kannalta

näin oli edellisessä versiossa, bandin jätän tuollaiseksi, kyllä kelata saa :), ja mitä galleriaan tulee, kunhan lätkin jotain kuvia ilman jaottelua etc...tiedossa

-kuvasivulle kaipaa jonkinlaista ryhmittelyä ja infoa kuvien pienentämisen lisäksi, esim. yhden keikan kuvat thumbnaileina ja ryhmiteltyinä ja alle infoa missä/milloin kuvat on otettu jne. Nyt tuo on tuommoinen kauhea läjä live- ja muita kuvia, jotka eivät kaiken lisäksi eroa kauheasti toisistaan/joista ei kerrota, mitä tapahtuu

vrt edellinen...

-biosivu on jutun osalta ok, mutta tekstin väri ei toimi taustakuvan kanssa, luettavuus kärsii. Taustakuvan sävyttäminen ja tummentaminen voisi toimia, fiilis säilyisi, tekstistä saisi selvän ja taustakuvan ei tulekaan olla liian tarkka

himmennetään....

-toki biosivun tekstiä voisi jakaa pienempiin kappaleisiin tai vaikkapa laittaa vuosilukuja vahvemmalla, makuasia

jep, tuokin oli hoidettu edellisessä versiossa, pikkuhiljaa..

-se on muuten "discography" ei "discocraphy", tuosta tulee assosiaatio paskaan tuotantoon ("crap") :)

heh, juu korjattu, otin vain 2 kaljaa :)

-mediasivu on oikein onnistunut, ehkä tuota layoutia voisi soveltaa muihinkin sivuihin?

mietitään...

-vieraskirja kannattaisi upottaa muiden sivujen tapaiseen layoutiin, sivujen ulkoasun muutos kesken kaiken ei ole pop

sepä se, nuo kun ovat niitä ilmaisia, mietitään....

-linkkisivu hyvä!

-arvostelusivu voi arvostelujen lisääntyessä kaivata jonkinlaista sisällysluetteloa ja sivunsisäistä linkitystä, tuolla arvostelumäärällä vielä toimii noinkin

Näistä "epäkohdista" huolimatta erittäin positiivinen kuva jäi yleisesti ja sivusto kokonaisuutena on hyvä, tarvittava tieto löytyy hyvin eikä mitään turhaa sinänsä ole. Hyvä!

kiitos rakentavasta kommentista, auttoi paljon, päämääränä oli validia koodia, IE+Mozilla+Opera toimivuus, ei popuppeja etc sriptin skeidaa, yksinkertaisuus ja infon löytyminen helposti, kiitos. Muutamia muutoksia jo korjattu.
- tone is everything -
sormunen
20.09.2003 13:05:28

näin oli edellisessä versiossa, bandin jätän tuollaiseksi, kyllä kelata saa :)

No ihan vain tämmönen, että juuri tämän bändisivun kuvien yhteispaino on 120 kiloa. 56 kilon modeemilla latausvauhti on hyvällä tuurilla 2-3 kiloa sekunnissa. Että aika paljon kyllä vaadit käyttäjältä kärsivällisyyttä ja rahaa (puhelinlaskut).

Samoin kyllä kai yhden henkilön kuvan ja tekstin voisi olettaa mahtuvan samalle vilkaisulle ilman skrollausta? Näyttötilassa 1152x864 näin ei vielä tapahdu. Voisi kumminkin olettaa, että aika moni käyttää vielä pienempää tilaa.

Samoin mä oon sitä mieltä, että mieluummin kuin tasapainoilee galleriassa kuvien koon kanssa, tekee thumbnailit, joiden taakse voi sitten pläjäyttää isommankin kuvan kun käyttäjä asiasta jo tietää. Samoin tää menetelmä mahdollistaisi printattavien kuvien jakelun.

Nää kommentit ihan vain sen takia, että noista sivuista huomaa, että pyrkimystä ja tietoa on. Ihan rakentavassa mielessä siis.
svilo
21.09.2003 15:16:29
Hyvä leiska ja onnistuneet värit. Kaikinpuolin erittäin tyylikäs sivu.

Kuvakoot ja -määrät aikas reippaita - hitaammalla yhteydellä turhaantuu galleriasivun avautumiseen. Ehkä gallerian jako useammalle sivulle tai thumbnailit, joita voi suurentaa halutessaan?

Vieraskirjan avautuminen uuteen ikkunaan voi närästää jotakuta, makuasia.

No nyt on vieraskirjakin korjattu layouttiin sopivaksi, iFrame rok :)
- tone is everything -
kid ego
22.09.2003 11:11:04 (muokattu 22.09.2003 11:12:52)
Aika paljon scrollattavaa tuossa bändiosiossa. Se oli ainoa miinus mitä mä sain pähkäilemällä pähkäiltyä.

Sivut ovat tyylikkäät ja harvinaisen yksinkertaiset, se on jotain se. Mä olen itsekin tehnyt jonkin verran nettisivuja vuosien varrella ja todennut, että pieni ja simppeli on kaunista. Enkä mä taaskaan puhu munastani vaikka syytä olisi.

Pitääkin heti mainostaa omia tekosia:

Omat sivut, ei välttämättä toimi ilman palomuuria mainosten takia kunnolla
http://kid-ego.cjb.net

RAIBISHKELE Racing Team (kavereiden hölmöilyä)
http://raibishkele.cjb.net
Tiluttaja on harvinaisen ruma lintu Afrikasta.
Fortune
22.09.2003 11:12:48
IE:lla etusivun logo on oikeassa paikassa, Opera 6.05:sella linkkirivin takana sotkien sen totaalisesti.
Jumpers for goalposts. Rock'n'roll!
svilo
22.09.2003 14:41:16 (muokattu 22.09.2003 14:46:17)
IE:lla etusivun logo on oikeassa paikassa, Opera 6.05:sella linkkirivin takana sotkien sen totaalisesti.

Opera 7.11 näköjään toimii, ja oikessa paikassa.

Olen vaan pikkutarkka :) validi pitää olla.

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.spoonmusic.net
- tone is everything -
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)