skeba 19.04.2006 22:27:35 | |
---|
Tekisi mieli aloittaa soittamaan kitaraa, mutta jonkin verran sointuja kokeiltua/harjoiteltua, ei barree-sointuihin (ne missä etusormella peitetään kaikki kielet?) sormet taivu ollenkaan ja voima ei riitä. Pystyykö ne silti oppimaan? |
LexaR 19.04.2006 22:30:08 (muokattu 19.04.2006 23:01:06) | |
---|
Kaiken oppii kuhan vaan harjottelee tarpeeks... toi sointujen muodostaminen saattaa olla aluks vähän kankeaa mut kyl se siitä helpottaa äkkiä You live and you learn. At any rate, you live. |
Swan 19.04.2006 22:34:13 | |
---|
Oppii oppii. Erehdyksen, harjaannuksen ja alitajuisen työskentelyn kautta tulevat. Reenaa joka päivä, niin maksimoit mahdollisuutesi oppia. Shitti on ihan arsesta! >-)))> #26 Tori: Engl Screamer + Z-5 |
Oppii oppii. Erehdyksen, harjaannuksen ja alitajuisen työskentelyn kautta tulevat. Reenaa joka päivä, niin maksimoit mahdollisuutesi oppia. http://video.google.com/videoplay?docid=912243387136540223&q=strapping+young+lad&pl=true |
mullet3000 20.04.2006 09:40:17 | |
---|
Jos nyt haluut soittaa barreja,soita ne pelkästään käyttäen kolmea ylintä kieltä. Ja sit kun ne menee, niin ota neljänneks ylin kieli mukaan jne jne. "You just get on and be yourself, that's like your secret weapon. It works!", Tommy Emmanuel |
mika78 20.04.2006 10:55:15 | |
---|
Toivottavasti sulla ei ole liian huono kitara. Sellanen voi tappaa harrastuksen alussa. Varsinkin just noi barret voi tuntua pahoilta jollain akustisilla tai jollain huonoilla lankuilla. Kai se kielen korkeuskin vaikuttaa, mutta älä lannistu. |
Tasapaino 20.04.2006 12:13:21 | |
---|
Musta oikein hyvä homma on unohtaa barret aluksi aivan kokonaan ja soittaa avosointuja ja barreja niin, kuten ylempänä olikin jo neuvottu, eli soittaa kolme tai neljä ylintä kieltä ainoastaan. Nimittäin barret ovat aluksi todella hankalia, eikä lainkaan välttämättömiä niissä kuvioissa, mitä aluksi soittaa. Kyllä ne sitten lähtee melkein itsestään menemään kunhan sormet ovat oppineet edes hieman perusmotoriikkaa. Ora et labora. |
Sufferin Bastard 20.04.2006 12:56:18 | |
---|
Kun mä soittelin ekan kerran barreja niin mun vasen käsi väsy tosi helposti ja tuli kipeäksi. Huomasin että se johtu siitä missä asennossa käsi on. Sitte vaihdoin käden asennon helpommaksi niin soitto helpottu huomattavasti ja pysty soittamaan paljo pitempään barreja. Jos ei onnistu niin yritä saada käsi semmoseen asentoon että se ei väsy niin helposti Geddy Lee SUCKS!! |
apip 20.04.2006 14:53:31 | |
---|
Itse oon opiskellut barreja teräskielisellä akustisella, ja aluksi tuntui ettei tuu onnistuu mitenkään. Kun niitä vaan väkisin vääntelee jonkin aikaa niin alkaa huomaamaan, että hei, nehän alkavat soimaan. Tosin oon vielä sen verran hidas noiden kanssa, että ei ne kovin käyttökelpoisia ole omassa sointuvarastossani :) Ei välttämättä kannata aloittaa "vaikealla" F-duuribarreella, vaan ottaa alkuun joku helpompi kuten H-mollibarree. Lisäksi ainakin mua helpottaa, kun sijoittaa ensin paikalleen muut sormet ja vasta viimeisenä etusormen. Vielä kun saisi A-duuri pohjaiset barreet soimaan hyvin; keskisormella painettava kieli kun tuppaa rätisemään :( |
hanipai 20.04.2006 14:55:53 | |
---|
Itse oon opiskellut barreja teräskielisellä akustisella, ja aluksi tuntui ettei tuu onnistuu mitenkään. Kun niitä vaan väkisin vääntelee jonkin aikaa niin alkaa huomaamaan, että hei, nehän alkavat soimaan. Tosin oon vielä sen verran hidas noiden kanssa, että ei ne kovin käyttökelpoisia ole omassa sointuvarastossani :) Ei välttämättä kannata aloittaa "vaikealla" F-duuribarreella, vaan ottaa alkuun joku helpompi kuten H-mollibarree. Lisäksi ainakin mua helpottaa, kun sijoittaa ensin paikalleen muut sormet ja vasta viimeisenä etusormen. Vielä kun saisi A-duuri pohjaiset barreet soimaan hyvin; keskisormella painettava kieli kun tuppaa rätisemään :( Niin ja kyllähän monet ottaa peukalon avuksi barresoinnuissa. Joillekin se sopii paremmin. I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
GAS on Saatanasta :) |
mullet3000 20.04.2006 16:42:15 | |
---|
Vielä kun saisi A-duuri pohjaiset barreet soimaan hyvin; keskisormella painettava kieli kun tuppaa rätisemään :( Kokeile ottaa se barre pelkästään kahdella sormella. Etusormi-nimetön tai etusormi-pikkurilli (en tiedä meneekö etusormi-keskisormi, jostain ylhäältä kaulasta). Itse harrastan ensinmainittua. Kun nimetön on otelautaan nähden hieman vinossa, ei kohtisuorassa, niin kaikki kielet soi puhtaasti. Nimetöntä pitää viel hieman taivuttaa, et ylin-e soi puhtaasti. "You just get on and be yourself, that's like your secret weapon. It works!", Tommy Emmanuel |
apip 20.04.2006 17:14:33 (muokattu 20.04.2006 17:14:43) | |
---|
Kokeile ottaa se barre pelkästään kahdella sormella. Etusormi-nimetön tai etusormi-pikkurilli (en tiedä meneekö etusormi-keskisormi, jostain ylhäältä kaulasta). Itse harrastan ensinmainittua. Kun nimetön on otelautaan nähden hieman vinossa, ei kohtisuorassa, niin kaikki kielet soi puhtaasti. Nimetöntä pitää viel hieman taivuttaa, et ylin-e soi puhtaasti. Tois vois olla hyvä vaihtoehto. Täytyykin treenata tota ja katsoa miltä vaikuttaa. Kiitos vinkistä. |
Jzci 20.04.2006 17:21:17 | |
---|
Kokeile ottaa se barre pelkästään kahdella sormella. Näin minäkin teen, tosin pikkurillillä. Omaan melkoisen kookkaat räpylät, niin tuo "perinteinen" kolmella sormella otettu duuribarre on yksinkertaisesti mahdoton, ainakin jos mennään vähänkään ylemmäs kaulaa. |
Tirehtori 20.04.2006 18:00:53 | |
---|
Olen elävä todiste "huonosormisesta", joka oppi soittamaan barret(ainakin joten kuten). Tein kyllä aluksi niin kuin nuo viisaammat neuvo, eli soitin niitä sointuja, joilla voi barren välttää. Sitten se barrekin sieltä tulee. Aikaahan se vaatii. Oikeastaan kitaran soiton opettelu on hyvä vastalause nykymaailman menolle, jossa kaikki pitää saada heti valmiina ja mahdollisimman helposti. |