Aihe: Peavey Bandit 112, Peavey Bandit 112 II, Peavey Bandit 112S
1
blackorwhite
19.04.2006 18:38:35
Noista malleista, mitä eroja noissa mahtaa olla? Siis onko kysymyksessä kolme täysin eri vahvistinta? Vai onko ne samoja, nimi vain vaihtunut? Peaveyn sivuilta en löytänyt muita kuin tuon Bandit 112 enkä noita kahta jälkimmäistä millään.. Kiinnostaa kovasti mitä eroja noissa mahtaa olla, jos ne ovat eri vahvistimia? Tosin harmony-centralissa on nuo kolme eri mallia, joten ne ovat erilaisia, mutta millä tavalla? Saksan thomann sitten myy tuota Peavey Bandit 112S, vaikkei Peaveyn sivuila moista edes ole(?) Ristiriitaista, mutta kertokaahan asiasta tietävät. Olen nääs ostamassa tuota Peavey Bandit 112, niin tiedot olisivat tärkeitä :)

Kiittelen etukäteen mikäli joku vaivautuu kirjottelemaan :)
Antti1
19.04.2006 18:47:56
Tota ekaa mallia ei kannata ostaa, se on kuraa. Noi kaksi jälkimmäistä lienevät samaa punatekstistä mallia, joka on siis se uudempi malli. Ne ovat hyviä vahvistimia ja ihan eri maailmoista, kuin se eka (muistaakseni harmaa?) Bandit.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
blackorwhite
19.04.2006 18:50:40
Joo, torilla on pari bandiittia myytävänä niin taitaa justiin olla tuota ensimmäistä mallia, kun ei oo mitään perässä... Kiitti tiedosta. Mut ottakoot muutkin osaa mikäli joutaavat...
Antti1
19.04.2006 18:57:53 (muokattu 19.04.2006 18:59:10)
Mä en mene väitteistäni ihan täysin takuuseen, mutta soundiasioista olen 100% varma: vanha on paskaa.

EDIT: Hetkonen, oliko kuitenkin niin, että molemmissa on harmaa teksti, mutta uudemmassa oli ne punaset listat? Näin se taisi olla. Se torin toinen vehje ainakin on uudempaa sarjaa.
Tympee Huttunen
19.04.2006 19:00:05
Mulla on varmaan toi eka malli. Syö miestä miettiessä, että 3200mk aikoinaan siitä uutena maksoin. Se oli ennen Thomanneja se. Eipä silti. Ei tuo mikään huono vahvistin ole. Itse tosin käytän sitä vain pääteasteena Behkun V-amp Pro:lle.

Ei kyllä tuon vahvarin särökanava aikoinaan pahemmin vakuuttanut.

Mökää pelistä lähtee.
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy Schallerin hihnalukot.
blackorwhite
19.04.2006 19:36:51
Mä en mene väitteistäni ihan täysin takuuseen, mutta soundiasioista olen 100% varma: vanha on paskaa.

EDIT: Hetkonen, oliko kuitenkin niin, että molemmissa on harmaa teksti, mutta uudemmassa oli ne punaset listat? Näin se taisi olla. Se torin toinen vehje ainakin on uudempaa sarjaa.

Eli kun torihakua käyttää niin se jälkimmäinen on uudempaa sarjaa vai se ensimmäinen? :D
Antti1
19.04.2006 19:38:13
Hoh, nyt menee vaikeaksi. Se ensimmäinen, missä on kunnon tekstit. Siinä taitaa heti ensimmäiseksi myös olla maininta asiasta... :D
saastara
19.04.2006 19:39:10
Tota ekaa mallia ei kannata ostaa, se on kuraa. Noi kaksi jälkimmäistä lienevät samaa punatekstistä mallia, joka on siis se uudempi malli. Ne ovat hyviä vahvistimia ja ihan eri maailmoista, kuin se eka (muistaakseni harmaa?) Bandit.

Enpä tuota täysin komppaa.. Kyllä siitä ekan sarjan vahvistimesta sangen möyreitä soundeja saa, kunhan jaksaa väännellä.
Sinun postimerkkisi palavat.
Antti1
19.04.2006 19:41:09
Ootko Saastara koittanut molempia malleja? Mun mielestä se eka malli vaan surisi säröillä siihen malliin, etten saanut mitään järkevää aikaan. Saattoi toki olla viallinenkin malli, mutta vahvasti epäilen. Pedaalien kanssa en ole kumpaakaan koittanut ja testeissäkin keskityin lähinnä särökanavaan. Makuja on kuitenkin monia, joten koittakaa ite.
blackorwhite
19.04.2006 19:53:03
Täytyisi myös varmaan kertoa, millaista saundia itse haen, niin osattais paremmin vastailla :) Eli kasari saundi on tosi kova sana, metallia tulee enää harvoin soiteltua, mutta miksi ei sitäkin. Suomalisista sitten esim eppu normaali ja leevi and the leavings. Eli lyhyesti voisi sanoo, että rock, hard rock ja metalli. Enemmän kallistuisin kuitenki tuohon rockin suuntaan... Makuasioitahan nämä tietysti on, sitä ei ole kiistäminen :)
lvis
19.04.2006 19:55:56
Ei sitten saa sekottaa bandittia studio prohon. :)

Mutta mikä tuo on tuo 112 II ???
niinkö?
saastara
20.04.2006 00:45:45
Ootko Saastara koittanut molempia malleja? Mun mielestä se eka malli vaan surisi säröillä siihen malliin, etten saanut mitään järkevää aikaan. Saattoi toki olla viallinenkin malli, mutta vahvasti epäilen. Pedaalien kanssa en ole kumpaakaan koittanut ja testeissäkin keskityin lähinnä särökanavaan. Makuja on kuitenkin monia, joten koittakaa ite.

Enemmän on kyllä tuosta vanhemmasta sarjasta kokemusta.. Olihan tuossa uudemmassa hivenen kirkkaammat soundit. Cleani ainakin miellytti enemmän omaa korvaa. En silti menisi sanomaan, että tuo vanha on täyttä roskaa verrattuna tuohon uuteen, etenkään säröjen osalta..

Tuosta vanhasta irtosi kyllä ainakin omaa korvaa hellivä middle-soro melko helpolla, eikä tarvinnut millään boostaillakkaan.. Toimi sangen miehekkäästi C-vireellä. Cleanit sitten olivat mitä olivat..

Onhan tuo uusi versio lähes kaikilta osa-alueiltaan parempi tuota vanhaa. Silti, "täysin paska verrattuna uuteen" on minusta pientä liioittelua.. Ihan samasta puusta ne Banditit on veistetty vaikka uudemmissa kiiltääkin kuori kauniimmin.
Sinun postimerkkisi palavat.
blackorwhite
20.04.2006 08:36:52
Noniin, mister Lord Savisille helähtää plussa :) Kiitän tarkoista tiedoista, ne tuli tarpeen!
Tympee Huttunen
20.04.2006 09:59:04
Selvisi siis, että mulla on tuo ensimmäinen Transtube-malli. Kiitos tiedoista!
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy Schallerin hihnalukot.
lvis
20.04.2006 14:33:22
Uudempi versio tästä Transtube Banditista tuli markkinoille vuosituhannen vaihteen aikoihin. Tämä malli tunnettiin myös nimellä Bandit II, tosin nykyään tätä mallia taidetaan kutsutaan enää nimellä Bandit 112. Se sisälsi joitakin muutoksia tuohon edelliseen malliin verrattuna esim. Modern/Vintage voicing kytkin Clean kanavalle ja High Gain/Modern/Vintage voicing kytkin Lead kanavalle. Kaiutin ja wattimäärät ovat samoja kuin edellisessä, vuonna 1995 (tai 96), julkaistussa mallissa.

Kuva:
http://i19.photobucket.com/albums/b191/SteveBu/peaveybandit112.jpg

Selkis. Sangen kiitoksia kirjoituksestasi, tuli tarpeeseen. +
niinkö?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)