Aihe: Buddy Rich "temppu" 1 2 | |
---|---|
![]() 14.03.2006 21:55:45 | |
http://www.paiste.com/artists/videos/open_close_video.php Tuossa pitäisi olla pientä valotusta miten kyseinen open/close tekniikka toimii. UUuuuu !! Plussa sinulle, tämä vihdoin valotti jotain uutta. One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar | |
![]() 16.04.2006 14:26:46 | |
http://www.drummerworld.com/Clinic/Derrick_Pope1.html http://www.drummerworld.com/Clinic/Derrick_Pope2.html Deino vaan | |
![]() 18.04.2006 09:57:38 | |
Ajatelkaapas tätä juttua tuplien kautta. Eli siinähän on yleisesti tiedossa tämä pudotus ja poimiminen. No jo tästä rollista ottaa toisen käden vauhdissa pois jäljelle jää one handed roll, mutta se on tietenkin ränttätänttä muodossa.. Tasatkaa se. Sellainen juttu kannattaa pitää mielessä, että kiire ei ole mihinkään... Monet ajattelee, että on sormilla ikäänkuin kiire vastata ns. pudotukseen??? Jos ajattelette oikein ajan kans niin hoksaatte, että itseasiassa tuplien soitossa ne nuotit on lähempänä toisiaan. Eli siinä se kiire pitäisi olla tämän ajatustavan mukaan.. Tämä tekniikka on sellainen "pitää ensin hoksata" -tekniikka. Tasaiseksi sain tämän siten, että lähdin tahdin ykköseltä liikkeelle joko pudotus tai poiminta nuotilla. Myös esim kvintolit ja seiskat on hyviä koska niissä "suunta" vaihtuu.. Itse lähdin miettimään tätä juttua triolien kautta. Siis: OVV OVV / VOO VOO.... Tässä nämä tuplat on "löysempiä" ja siten lähempänä varsinaista päämäärää. Eli trioli käyntiin ja siitä liidaava käsi (=ensimmäinen nuotti) pois. Tämän jälkeen yritätte saman tutntuman säilyttäen tasata nuotit. Kummassakin ajattelutavassa edellytetään tietenkin sitä, että ne tuplat tehdään tällä pudota poimi tekniikalla. | |
![]() 18.04.2006 22:32:25 | |
Mä nyt korostan, etten mä varsinaisesti osaa tätä lainkaan, mutta avaudun kuitenkin. Mä lähdin jossain vaiheessa kelailemaan tuota juttua nimenomaan vasurilla ja trad.gripillä. Kun alkaa soittamaan pelkkiä double strokeja reboundina, VV VV VV VV VV, niin shufflehan sieltä tulee. Ja kun lisää nopeutta, niin mä en ainakaan "ehdi" käyttää siinä hirveästi rannetta. Kyynärpäästä nyt puhumattakaan. Eli lähestulkoon pelkät sormet tekee sen; pieni ranteen kallistus vain voimistaa sitä liikettä. Ja se sormilla "nosto" voimistaa sitä pompusta lähtevää iskua, mutta myös samalla pysäyttää sen liikkeen täysin (tietty, muuten tulisi kolmas ja neljäskin rebound). Ja tuo nosto/pysäytys tarvitaan siksikin, että käsi on valmis heti lyömään sen seuraavan iskun. Sitten tästä eteenpäin se on mulle ihan henkimaailman juttu, jotenkin vain kokeilemalla joko keulii sen raon siitä shufflesta kiinni, pidättää sitä reboundia tai tekee vähän kumpaakin. Ensin se on jotain shufflen ja suorien kahdeksasosien väliltä, parhaimmillaan melkein puhtaasti jälkimmäistä. Siis: (trioli)shuffle niin, että joka toinen isku on rebound varsinaisesta lyönnistä. Huomaa, että varsinainen lyönti tulee sille triolin viimeiselle kolmannekselle, ja pomppu tulee laskulle. (X=lyönti, x=rebound) Xx_Xx_Xx_Xx_Xx_Xx jne. Sitten vain kuromaan tuota rakoa umpeen. Teoriassa tuon osaa heti kun pystyy soittamaan triolin näin: XxX ...se on vaikein osa. Sitten vain triolin vikasta iskusta lähtee uusi pomppu: XxXx ...siinä sulla on ensimmäinen isku toiselle triolille, eli joka toinen trioli alkaa lyönnillä ja joka toinen reboundilla. Kun saat kaksi triolia (kai sen voi ajatella sekstolinakin): XxXxXx ...niin homma on siinä, loppu on vanhan kertausta. Pahoittelut erittäin epäselvästä kirjallisesta ulosannista, mutta noin se ainakin mun pään sisällä menee. To see is not as easy as it seems to be. | |
![]() 19.04.2006 19:54:16 | |
Meikä soittaa ton homman sillain, että se menee ikään kuin kolmeen. Siten, että yhdellä lyönnillä tulee kolme iskua. Sarja alkaa siten, että ensin lyödään tavallisesti ja toisella iskulla kämmen avataan ja kolmannella kapulaa tuodaan ylös päin ja uuden ykkösen välissä nostetaan ranne ylös, jotta sarjan voi alottaa alusta uudestaan. Kaksi viimeistä iskua ovat ikäänkuin tavallinen tupla. Tuossa tarvitaan paljon sormia ja reboundia. Tuo tekniikka auttaa myös helvetisti swingin soittoon, kun soittaa siten että toisella iskulla avaa kämmenen ja sitten tuo kapulan ylös sulkemalla kämmenen. Tää on kyllä helvetin vaikee selittää. Pitäis päästä näyttämään. Tuossa vielä tommonen. X on kapula ylhäällä ja x on kämmen auki kapula alhaalla. XxxXxxXxxXxx | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)