Aihe: Biisin sanoitus,kuinka pitkään?
1 2
IMPPO
19.04.2006 17:46:29
Ismo Alanko kertoi männä viikolla tehneensä:Suomi putos puusta,biisin,about uimahallin saunassa,ja kirjoitti sen 15 minuutissa.
No mitenkä pitkään teillä on menny?
Mongolooliainen kurkkulaulu ja didjeridun soittaminen on ok!
Guitar Hero
19.04.2006 17:49:07
Ismo Alanko kertoi männä viikolla tehneensä:Suomi putos puusta,biisin,about uimahallin saunassa,ja kirjoitti sen 15 minuutissa.

henkilökohtaisesti kulutin 'suomi putos puusta' kappaleen kirjoittamiseen 27 minuuttia.
:-)
Come to the dark side. We have cookies
kole_katti
19.04.2006 17:53:08 (muokattu 20.04.2006 17:38:39)
Yhden biisin sanotus kesti kaksi päivää.

En saanut inspiraatiota.
Se oli sitte pisin.

Lyhyiten kesti pari minuuttia. Se meneenäin:
Should I even whats going on there?
Would you turn around?
Then I'll throw you with a rock.
And dive in your blood.

Then you tell me how is evrything in hell.

Kirjotin sen ihan vitsinä.
Siin on semmon kantri komppi.
Porkakkana käveli kadun yli. Porkkana oli oranssi. Porkkana halusi kadun yli, mutta auton alle jäi.
IMPPO
19.04.2006 17:54:06
henkilökohtaisesti kulutin 'suomi putos puusta' kappaleen kirjoittamiseen 27 minuuttia.

Jaa,kumpaakahan uskos!
Mongolooliainen kurkkulaulu ja didjeridun soittaminen on ok!
Hannu H.
19.04.2006 18:14:27

Nopein on ollu idean jälkeen paperilla kymmenessä minuutissa.

Pisimpään kestäny ei oo vielä valmis.. kolme vuotta olen jo pyöritelly aika ajoin.. =)
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
SuomiRokinToivo
19.04.2006 18:47:26

Viisi minuuttia kolmen minuutin biisi sointuineen päivineen.
Joku taivaallinen inspiraatio tms...
Siunattuja ovat kuurot, sillä he eivät kuule minun laulavan
Harvestman
19.04.2006 20:00:20
Laskeskelin tuossa että olen saanut kolmet sanoitukset aikaan yhdeksässä vuodessa. Ja minun matikkapäälläni se tekee yhdet sanat per 3 vuotta. Ihan hyvä tahti. Albumillinen sanoituksia siis tekee about 30 vuotta.
Non est ad astra mollis e terris via.
author
19.04.2006 20:46:26
Puoli vuotta mennyt eikä yhtään valmista. EVO
Max-X
19.04.2006 20:59:31
on käynyt myös niin, että pystyn kirjoittaan sanat putkeen.
harvemmin tosin näin. yleensä kestää monta viikkoa niitä pureskellessa. sillä tapanani on kirjoittaa muutamia lauseenpätkiä ylös ja näitä "ytimiä" sitten täydennellään ajan ollessa suotuisa.
"Mä en oo ikinä luottanu jätkiin jotka laulaa poppii" -Jone Nikula
elbowski
19.04.2006 22:34:00
Kauan. Hyvin kauan. Kirjoitan sillon kun tulee mitä kirjoittaa.
Raivo määrää nuotin
Torniojaws
19.04.2006 22:37:06

Laskeskelin tuossa että olen saanut kolmet sanoitukset aikaan yhdeksässä vuodessa. Ja minun matikkapäälläni se tekee yhdet sanat per 3 vuotta. Ihan hyvä tahti. Albumillinen sanoituksia siis tekee about 30 vuotta.

Siinähän sitä elämän projektia.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
rikhard/blow
19.04.2006 22:48:26

Jaa-a. Nopeimmissa sanoitussessiossa en yleensä kattele kelloa, kun jos rupee miettimään että kuinkahan nopeasti tässä nyt väännetään, niin se "taika" katoaa oitis. No yhen kokonaisen biisin tein tuohon 15 minuuttiin ja pistin saman tien purkkiin. Diggailin sitä nauhoitusta jopa puolen vuoden ajan :)
kivi
19.04.2006 23:06:45

Hyvä kysymys.

Sanoituksia, hyviäkin, on tullut ihan siinä tahdissa kuin ehtii ylös kirjoittaa. Kai ne on sitten takaraivossa muhineet, tai korkeampi voima antanut, en tiedä.

Kolme julkaistua biisiä ja yhden julkaisemattoman olen sekä säveltänyt että sanoittanut suunnilleen reaaliajassa. Taitavat olla parhaita koskaan tekemiäni biisejä ne. Äkkiä vaan sanelukone esille, koska biisiä valuu jo rinnuksille

Sitten ne loput tuhat ovat olleet vaikeampia...
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Angus
19.04.2006 23:44:49 (muokattu 20.04.2006 00:25:54)

Välillä tosiaan tulee joku pieni ideanpätkä päähän ja sitten sitä ideaa alkaakin tulvia siihen malliin, että saa vaan huolehtia kuinka nopeasti ehtii ylös kirjoittamaan.

Pariin biisiin on tullut sanat kirjoitettua ja sävellettyä ~10 minuutissa, sen jälkeen vielä vähän hiontaa biisin kulkuun ja siinä se. Nuo nopeimmin tehdyt biisit on yleensä aina juuri niitä parhaita.
25.04 - Factory, Helsinki - Havana Affair plays Ramones & Vikatikki & 70-LV
22.04 - Kuovi, Rauma - Fast Remedy
Jani The Rock
20.04.2006 00:16:41

Nuo nopeimmin tehdyt biisit on yleensä aina juuri niitä parhaita.

Näinpä se on. Yhdestä viidessä minuutissa rustaamastani räpellyksestä tuli se ralli joka päätyi kokoelmille ja radioon, kun taas ne kunnianhimoset teokset joita tein kuin Iisakin kirkkoa eivät ikinä soineet muualla treenikämpällä - ja sielläkin vain pari kertaa.
Basisti tai kiipparisti! Pidätkö Sielun Veljistä, Tuomari Nurmiosta, Nick Cavesta? Liity MURHALIIGAAN! Tsekkaa ilmoitus Wanted-palstalta! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2
kassper
20.04.2006 00:48:36

Nopeimmillaan oon kirjottanu sanat johonkin poppis-biisiin vartissa. Kolme säkeistöä, kertsi ja välimuminat tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta :) Samoin koko biisi.

Sitten on näitä tekstejä, jotka on vieläkin kesken pöytälaatikossa ja ne on jo osa parikin vuotta vanhoja. V*tuttaa suoranaisesti, kun hienoa tekstiä ei osaa lopettaa sen vaatimalla tasolla -.- Ei sen puleen, en mä mikään mestarikirjoittaja olekaan ja oon ihan tyytyväinen sitten, kun tollasia ihme fläsäreitä tulee ja saa tekstin kerralla kasaan. Sitä vaan tapahtuu valitettavan harvoin :)
Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa. Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs
cubasisti
20.04.2006 01:07:51

Vielä en oo yhtään saanu tehtyä. Kysy ensi vuonna uudestaan.
Deadline tekee mestarin.
Ada
20.04.2006 02:11:03
on käynyt myös niin, että pystyn kirjoittaan sanat putkeen.
harvemmin tosin näin. yleensä kestää monta viikkoa niitä pureskellessa. sillä tapanani on kirjoittaa muutamia lauseenpätkiä ylös ja näitä "ytimiä" sitten täydennellään ajan ollessa suotuisa.

Näin. Ja vaikka saisikin jonkun biisin kirjoitettua heti putkeen, sitä tulee kuitenkin hiottua myöhemmin ja muuteltua joitakin kohtia. En vain osaa antaa olla, koska ne eivät ole koskaan riittävän hyviä. Noita irrallisia lauseita sitten on myös ympäriinsä, eikä niille välttämättä koskaan keksi käyttöä.
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #3
Johann Onn
20.04.2006 16:56:58 (muokattu 20.04.2006 16:57:36)
Kauanko kestää ? Yleensä kauan. Viikoista vuosiin.

Montaa kertaa tulee vieläkin mieleen niitä "englanninkielisiä ja tyhjänpäiväisiä" pätkiä. Ne koitan unohtaa saman tien, koska en tee niillä nykyään enää yhtään mitään. Ainoastaan silloin, jos ne toimii myös suomeks, niissä voi olla jotain kehiteltävää.

Hankalinta näyttää olevan omien (vanhojen) sanoitusten kääntäminen englannista suomeks. Yleensä on helpompi kirjoittaa ihan uudet sanat, uudesta aiheesta.

Voisin laittaa esimerkin tosta, mutt hei - ketä se ihan oikeasti kiinnostais ?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)