Aihe: Miksi Negative ja kumppanit jakavat mielipiteet niin kovasti?
1 2 3 4 5 6 725 26 27 28 29
Lennu
19.04.2006 20:37:42

Hermot-meni-kun-lempibändiäni-arvostellaan -kortti?

Nimenomaan. Kyllä suakin harmittaisi, jos sä olisit kerännyt jostain bändistä kaikki Suosikin julisteet ja tatuoinut lempiartistisi nimen otsaasi ja sitten asijantuntiat tulee sanomaan, että ei se nyt käy, kun ne tekee liian hyvin myyviä biisejä. Olis nyt saatana aikasemmin voinut sanoa, nyt joutuu pitämää pipoa aina kauppareissulla. Ja tapettiin jää ilkeet jäljet sinitarrasta.

Tehdäänkö pikku leikki? Voittakaa suuri inhonne kyseistä musiikkigenreä kohtaan ja tehkää yksi tämmönen samanlainen hittibiisi, kuin tällä mun lempparibändillä. Mä lupaan vastoin tapojani kuunnella sen räpellyksen läpi ja objektiivisesti arvioida, kelpaako se näille markkinoille. Uskokaa mua, te tarviitte mun mielipidettä.
himassa.net
"Kissaa ei saa puhaltaa korvaan. Jos sitä puhaltaa neljä tai viisi kertaa, se puraisee huuleen eikä päästä irti ainakaan minuuttiin." - Lisa 9 v.
Lapsi_ajassa
19.04.2006 21:54:41
Nimenomaan. Kyllä suakin harmittaisi, jos sä olisit kerännyt jostain bändistä kaikki Suosikin julisteet ja tatuoinut lempiartistisi nimen otsaasi ja sitten asijantuntiat tulee sanomaan, että ei se nyt käy, kun ne tekee liian hyvin myyviä biisejä. Olis nyt saatana aikasemmin voinut sanoa, nyt joutuu pitämää pipoa aina kauppareissulla. Ja tapettiin jää ilkeet jäljet sinitarrasta

Huhhuh, tuo oli mainio. Hieno pläjäys. Piristi loistavasti iltani. Kiitos
Mursupiiras!
Ari-77
19.04.2006 22:24:40
Vanha juttu. Epäonnisia vituttaa kun Jonne ja kumppanit saavat pesää aivan hillittömän paljon. Ja rahaakin taitaa tulla, vaikkeivat osaa edes kitaraa virittää...saatana!!! Homot perskuta!
Everybody Needs Dancemusic , sometimes...
rikhard/blow
19.04.2006 22:51:20

Vanha juttu. Epäonnisia vituttaa kun Jonne ja kumppanit saavat pesää aivan hillittömän paljon. Ja rahaakin taitaa tulla, vaikkeivat osaa edes kitaraa virittää...saatana!!! Homot perskuta!

Niin tai sitten ne ilmeisesti antavat pesää.
Epämuusikko
19.04.2006 23:03:54
Miten niin toisarvoisia? Ovatko he itse sanoneet näin? Vai onko kyseessä sinun mielipide ja yleistys? Eli olenko oikeassa jos sanon että sinua ärsyttää kun LUULET että musiikki on toisarvoista näiden orkkien kohdalla.
Ei kukaan voi ajatella että jos joku bändi meikkaa niin heti on musiikki toisarvoista. Toisaalla voi, onhan ihmisiä tuomittu ja pistetty uuniin ennenkin pelkkien olettamusten ja luulojen perusteella, jopa ulkonäön.

Samat sointuasteet pyörii. Ei niitä biisejä erota toisistaan.
It´s easier to give up than allways tried to go up.
lethus1
20.04.2006 09:01:10 (muokattu 20.04.2006 09:02:21)
Ok. Mahtavaa vääntöä teillä. Jos ei diggaa, on katellinen...

Silläkin uhalla:

Mutta voiko joku ihan tosissaan sanoa (esimerkiksi kahden sinkkubiiisin perusteella) että pitää Finchiä tms, tätä Aaronin Jonnen broidin bändiä hyvänä ? Diggaa biiseistä ? Laulu toimii ? Hyvää soittoa ?
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
käreyndanni
20.04.2006 09:21:39
Minkälainen ihminen käyttää aikaansa jonkun dissaamiseen? Jos ei kiinosta antaisi asian olla. Luullakseni Negativet, Uniklubit ja muut tekee juttua jonka ne pystyy allekirjoittamaan ja se on tärkeintä. Jos tykkää meikata tai kulkea sulat pöllyten niin ihan vitun jees! Meitsi kyllä dikkaa Negativen ja Uniklubi touhusta vaikka 26v. poika olenkin. Musiikilla nuo bändit ovat asemansa saaneet. Ja varsinkin pitäneet. (Joo todellakin tiedän että siihen vaikuttaa miljoona muutakin asiaa, mutta musiikki on niistä tärkein.)
Jengiä vaan vituttaa kun ei omat bänditouhut lähe tai ei saakkaa niitä tyttöjä/poikia samalla tavalla kun nuo menestyneet hyvän näköiset jätkät. Ja mielipiteiden jakaminen on yleensä hyvä juttu. Niinkuin joku sanoikin, ketään ei kiinosta "ihan ok bändit."

Asiallista settiä.
käreyndanni
20.04.2006 09:30:56
Se mistä lähdetään, oli se musatyyli sitten mitä tahansa, on että opetellaan ensin soittamaan ja sitten vasta mennään vaatekauppaan IMO. Kun soitto on hallussa, voi hieman koristautuakin jos kiinnostaa. Jos on pohjatyön tehnyt, niin miksi ei palkitsisi itseään vaikka nahkahameella, jos siltä tuntuu, taikka vetasee vähän kajaalia silmäkulmiin (aivan sama). Soittotaito/biisintekotaito kuitenkin etupäässä määrittelee oletko real-thing vai wannabe.
NeonKnight
20.04.2006 09:59:47
Niin tai sitten ne ilmeisesti antavat pesää.

Hmm, ei kai täällä ole kateellisuutta ilmassa...?
Lapsi_ajassa
20.04.2006 10:38:40

Oot vaan kateellinen kun se saa olla kateellinen...
Mursupiiras!
rikhard/blow
20.04.2006 11:05:03

Tuosta asiasta en osaa olla kateellinen :) Tulinpahan heittämään vaan yhen tosi huonon tännekin.
Juntunen
20.04.2006 11:29:35

Minua itteäni ei millään tavalla häiritse näiden bändien ulkonäkö tai imagojutut. Ainoa mikä häiritsee on minun makuuni liian yksinkertainen musiikki. Melodiat ja sointukierrot ovat jotenkin kauhean arvattavia ja "helppoja". Jotain luovaa hulluutta kaipaisin niihin lisää. Tuntuu, että musiikillisesti menevät monesti sieltä mistä se aita on matalin. Samoin sitä semmosta rumuutta ja rouheutta kaipaan. Älypois-huutoa jonnekkin tms.
aarghto
20.04.2006 12:17:53

Mutta voiko joku ihan tosissaan sanoa (esimerkiksi kahden sinkkubiiisin perusteella) että pitää Finchiä tms, tätä Aaronin Jonnen broidin bändiä hyvänä ? Diggaa biiseistä ? Laulu toimii ? Hyvää soittoa ?

Tai vaihtoehtoisesti huonona. Veikkaan että suurin osa täälä arvoselijoista on kuullut ehkä juuri pari kolme hiteintä biisiä mitä radiossa on ehkä soinut ja tekee kaikki päätelmänsä niiden ja median myllytyksen mukaan.

Itse olen kuullut yhden biisin joskus radio cityllä, biisi menetteli sinällään mutta laulu oli kamalaa ähkymistä. Perusrokkia. Ei ne ulkoiset jutut mitään muuta.

mlääh.
..ja helli samalla kiveksiäni
lethus1
20.04.2006 14:16:04
Tai vaihtoehtoisesti huonona. Veikkaan että suurin osa täälä arvoselijoista on kuullut ehkä juuri pari kolme hiteintä biisiä mitä radiossa on ehkä soinut ja tekee kaikki päätelmänsä niiden ja median myllytyksen mukaan.

Onko siinä jotain uutta, että jos kuulee mielestään huonoja biisejä radiosta, vaikka pari-kolme kappaletta, EI tutustu koko levyyn vaan tekee päätelmänsä ns. hittien perusteella ? Vaikka miten olisi meikkirokkia, jota näemmä ei saa kritisoida tai olla diggaamatta, niin se on kuitenkin vielä luettavissa normaaliksi musiikiksi eikä ole saavuttanut jonkin sortin koskemattomuutta,vai? Ihan kun ei kukaan "dumaisi" radiosoittohittien perusteella mitään muuta musiikkia...

Minun mielestäni Flits on hirveätä kuraa ja tämä mielipide perustuu niihin biiseihin mitä olen kuullut. Minun mielestäni myös Anneli Mattila on hirveätä kuraa, vaikken koko levyä olekaan kuullut. En myöskään halua tutustua tarkemmin Virtuosoon. Vaikea on valitettavasti uskoa että em. artistien levyiltä löytyy minun makuhermoani kutkuttavia mestariteoksia jos ensivaikutelma on tämä.

Itse olen kuullut yhden biisin joskus radio cityllä, biisi menetteli sinällään mutta laulu oli kamalaa ähkymistä. Perusrokkia. Ei ne ulkoiset jutut mitään muuta.

Näin. Ulkoiset tekijät ei vaikuta tässä tapauksessa suuntaan taikka toiseen. Huomio kiinnittyi biisiin ja lauluun. Tämän takia heitinkin kysymyksen ilmaan. Ja vastausta edelleenkin odotan, ihan mielenkiinnosta.
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
rytilahti
20.04.2006 14:38:13
Hitler-kortin heitit pöytään tässä vaiheessa! Aika noloa!

Mutta siis mielipideasioitahan nämä on. Negativen musiikki on todella köyhää ja mitäänsanomatonta sikäli kuin olen sitä kuullut. Esim. Lovexin musiikissa on paljon enemmän potentiaalia vaikka onkin samanlainen "meikkibändi". Jos musiikki on omasta mielestä paskaa ja ainoa asia mikä itselle päin näyttäisi olevan kuosissa on ulkoasu niin kai sitä ajattelee että homma perustuu niille ulkoisille seikoille. Se on sitten eri asia kannattaa näitä mielipiteitä julkisesti mainita mutta on se kateuskortinkin heittäminen aika noloa.

miten niin tässä vaiheessa, johan tässä on viisi sivua tekstiä :) Haluaisin tietää millä perusteella musiikki on toisarvoista näiden bändien kohdalla. Moni tuntuu ajattelevan että jos bändi panostaa ulkonäköön niin se on paskaa ja välittömästi musiikki on sivuseikka. Eli tuomitaan ulkonäön perusteella.

Mielipiteet on erikseen. Ei todellakaan tarvitse dikkailla musiikkia eikä sitä tarvitse edes perustella mitenkään. paska on paskaa ihan sama miksi.

Ja olet oikeassa kun sanot että jos musiikki on omasta eli siis kuuntelijan mielestä paskaa niin heti oletetaan että suosio pohjautuu bändin ulkonäköön. Mutta eikö tuo ole aika surullinen tapa ymmärtää asioita. Mitenkäs jos musiikki on paskaa eikä bändi panosta edes ulkonäköön? Mihin heidän suosio perustuu?

Rauhaa ja rakkautta kaikille! Mukavaa vääntöä on.
Mikään ei oo siistimpää kun soittaa Rock´n Roll bändissä!
Stradlin
20.04.2006 14:59:04

mlääh.

En tiiä, onko niiltä paljon enempää tullutkaan kuin pari biisiä. Vai oisko ne jo jonkun albumin pistäneet pihalle. No kuitenkin, itelläni vitutus kasvoi suuresti, kun Flinch-solisti kertoi tehneensä toisen noista sinkkubiiseistä ensimmäistä keikkaa varten, keikan varmistuttua. IMO ensin tehdään biisit ja sitten keikalle.
Ain't It Fun?
Sarko
20.04.2006 15:54:42
Ei mitään Negativea vastaan, mutta Flinchiä vastaan on jo jotain minullakin. Trendin aallonharjan koiton huomaa siinä vaiheessa kun markkinoille alkaa tunkea ihan apuritason ryhmiä. Ja tämän faktan voi jokainen tarkistaa kuuntelemalla Flinchin pitkäsoiton ja/tai hittisinkut.
Stakes are high, but so am i.
Schnowotski
20.04.2006 16:28:37
Usein huomaa, että bändin ärsyttävyys ei johdukaan siitä, että se soittaisi huonoa musiikkia, vaan päinvastoin: kun sellainen musiikki, josta ei salli itsensä tykkäävän, sattuu miellytämään, onhan siinä minäkuva-identiteetti-ynnämuu sellaisen hyökkäyksen alla. Pakkohan se uhka on jotenkin poistaa - on helppo sanoa että "Onpa ärsyttävää musiikkia" ja vaihtaa kanavaa.

Meille on syötetty tätä sävelten sisäisiin painovoimiin perustuvaa musiikkia lapsesta lähtien. Rehellisesti sanottuna en usko, että jos on tippaakaan musikaalinen, tämä musiikki voisi olla edes jollain asteella miellyttämättä - tai ainakaan että se aiheuttaisi ärsytysreaktion.

Mitä useimmiten käy niin, että kun sanoo jonkun "onpa ärsyttävää" -kommenttiin vastaan "minusta tämä on vallan mainiota", muuttuu toisenkin mielipide pian. Tai ne kappaleet, joiden kohdalla on autossa vaihdettu radiokanavaa - yhtäkkiä hansikaslokerossa onkin levy, jolta niitä kappaleita sitten löytyy.

Uskaltakaa ihmiset tykätä siitä musiikista, mistä tykkäätte. "Niin mutku niin mutku ihan oikeesti en tykkää ja on makuasia". Juu'u.
-Kirjoittaja on skribentti
"Tässä kappaleessa ei ole yhtään turhaa säveltä" "Ei tietenkään - se on sarjallinen struktuuri."
Super-Jari
20.04.2006 17:01:17
Usein huomaa, että bändin ärsyttävyys ei johdukaan siitä, että se soittaisi huonoa musiikkia, vaan päinvastoin: kun sellainen musiikki, josta ei salli itsensä tykkäävän, sattuu miellytämään, onhan siinä minäkuva-identiteetti-ynnämuu sellaisen hyökkäyksen alla. Pakkohan se uhka on jotenkin poistaa - on helppo sanoa että "Onpa ärsyttävää musiikkia" ja vaihtaa kanavaa.

Meille on syötetty tätä sävelten sisäisiin painovoimiin perustuvaa musiikkia lapsesta lähtien. Rehellisesti sanottuna en usko, että jos on tippaakaan musikaalinen, tämä musiikki voisi olla edes jollain asteella miellyttämättä - tai ainakaan että se aiheuttaisi ärsytysreaktion.

Mitä useimmiten käy niin, että kun sanoo jonkun "onpa ärsyttävää" -kommenttiin vastaan "minusta tämä on vallan mainiota", muuttuu toisenkin mielipide pian. Tai ne kappaleet, joiden kohdalla on autossa vaihdettu radiokanavaa - yhtäkkiä hansikaslokerossa onkin levy, jolta niitä kappaleita sitten löytyy.

Uskaltakaa ihmiset tykätä siitä musiikista, mistä tykkäätte. "Niin mutku niin mutku ihan oikeesti en tykkää ja on makuasia". Juu'u.

Mieluumminhan sitä ajaa rikkinäisellä ja epävarmalla autolla kun se vaikeampaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)