Mulla on tällä hetkellä pari vuotta vanha pöytä-PC, Audigi2-äänikortti, Cubase SL, muutama VST-softa ja midi-porttiin liitetyt ulkoiset Yamahan koskettimet. Millainen kannettava sopii ko. softille ja koskettimille? PC vai MAC? Löytyykö kannettavista midi-liitin? Äänikortissa tulisi olla myös ASIO-tuki ettei tulisi latenssia. Vai onko kuitenkin parasta, että pysyn edelleen pöytäkoneen omistajana? t: Marko |
Mulla on tällä hetkellä pari vuotta vanha pöytä-PC, Audigi2-äänikortti, Cubase SL, muutama VST-softa ja midi-porttiin liitetyt ulkoiset Yamahan koskettimet. Millainen kannettava sopii ko. softille ja koskettimille? PC vai MAC? Löytyykö kannettavista midi-liitin? Äänikortissa tulisi olla myös ASIO-tuki ettei tulisi latenssia. Vai onko kuitenkin parasta, että pysyn edelleen pöytäkoneen omistajana? t: Marko PC puolelta et tule löytämään läppäriä jossa on sisäänrakennetussa äänikortissa ASIO ajurit, eli tarvitset ulkoisen äänikortin. Mäkeissä tuota ei tarvita, koska käyttöjärjestelmä tukee aika hyvin audiota. Perustaisin päätöksen enemmänkin softaan. Cubaselle pc on yleisesti parempi vaihtoehto, tosin tilanne voi muuttua nyt kun apple käyttää Intelin prossuja... Itse olen erittäin tyytyväinen applen kannettavaan kolmen centrino koneen jälkeen, enkä voisi kuvitellakaan käyttäväni vielä pc'tä (os x on niin kiva käyttis, ja applen läppärit todella mukavia). Vanhoilla G4 prossuilla varustetut mäkit ovat kuitenkin onnettoman hitaita verrattuna Centrino / Core Duo prossulla varustettuun pc'hen, joten tällä hetkellä harkitsisin ainoastaan Applen MacBook Pro'ta (mäkeistä). Kesäkuussa pitäisi (ilmeisesti) tulla ulos halvempi apple'n läppäri 13" näytöllä ja Core Duo prossulla. |