Keppi 08.07.2003 09:15:28 | |
---|
Juuri niin. Valitettavasti instrumentaalikitaramusiikilla on aika vaikea tehdä listahittejä, mutta onhan Vailla joitain vitun loistavia biisejä! Suurin osa hänen tuotannostaan on valitettavasti aika tylsää kuunneltavaa (ei tosin soolojen osalta), se täytyy myöntää. Nämä listahitit ovat juuri sitä kertakäyttöpaskaa, vessapaperimusiikkia, tamppoonimusiikkia yms... joka on tehty, kuten Angus Youngkin joskus sanoi, vain rahan tarpeessa. Kyllä minä uskoisin, että moni taitava jazz-muusikko pystyisi tehdä listahittejä, mutta kuka oikeasti haluaa tehdä jotain Darude-jumputusta? Olen kanssasi vähän erimieltä tosta jazz-muusikko jutusta. Siis kyllähän varmasti tollasella tieto/taito löytyy, mutt siinä se just onkin, ett ne ei pelkästään riitä. Kun puhutaan esimerkiksi suomen menestyneimmästä orkesterista Hanoi Rocksista, ni eihän niittenkään kappaleet ollu kovinkaan monimutkaisia. Silti bändi kiinnosti, koska siinä oli niin hyvä idea. Voin olla väärässä, mutt sulla tuntuu olevan jotenkin sellanen ihmeellinen ajatusmaailma, ett jos bändi tekee vaikka kappaleen, missä on vaan 3 sointua, ni silloin tuo orkesteri ei osaa tehdä vaikeempaa musaa?! Kyllähän nyt hyvänenaika sointuja ja osia voi kappaleeseen mättää vaikka tuomionpäivään asti, mutt miks sitä pitäis tehdä, jos se lopputulos ei miellytä?! Orkesterit tekee simppeleitä biisejä myös sen takia, koska ne tosissaan haluaa tehdä sellaisia ja pitävät kenties niitä ytimekkäämpinä. On oma juttunsa tehdä yksinkertaisiakin kappaleita, koska ne tosissaan vaatii hyviä ideoita ollakseen mielenkiintoisia. Sitäpaitsi niitä kappaleita on maailman historiassa tehty niin pirusti, ett on todella vaikeeta keksiä enää sellaista, mitä ei ois joku jo tehnyt. Kun sanoit, ett moni Vain biisi on tylsä, ni siinä on hyvä esimerkki siitä. Jos tekee vaan teknisesti taitavaa musaa ilman kunnon päämäärää/ideaa/teemaa...ni silloin tekee musaa vain toisille muusikoille. Juuup! |
Cletus Awreetus 08.07.2003 11:11:29 | |
---|
Olen kanssasi vähän erimieltä tosta jazz-muusikko jutusta. Siis kyllähän varmasti tollasella tieto/taito löytyy, mutt siinä se just onkin, ett ne ei pelkästään riitä. Kun puhutaan esimerkiksi suomen menestyneimmästä orkesterista Hanoi Rocksista, ni eihän niittenkään kappaleet ollu kovinkaan monimutkaisia. Silti bändi kiinnosti, koska siinä oli niin hyvä idea. Voin olla väärässä, mutt sulla tuntuu olevan jotenkin sellanen ihmeellinen ajatusmaailma, ett jos bändi tekee vaikka kappaleen, missä on vaan 3 sointua, ni silloin tuo orkesteri ei osaa tehdä vaikeempaa musaa?! Kyllähän nyt hyvänenaika sointuja ja osia voi kappaleeseen mättää vaikka tuomionpäivään asti, mutt miks sitä pitäis tehdä, jos se lopputulos ei miellytä?! Orkesterit tekee simppeleitä biisejä myös sen takia, koska ne tosissaan haluaa tehdä sellaisia ja pitävät kenties niitä ytimekkäämpinä. On oma juttunsa tehdä yksinkertaisiakin kappaleita, koska ne tosissaan vaatii hyviä ideoita ollakseen mielenkiintoisia. Sitäpaitsi niitä kappaleita on maailman historiassa tehty niin pirusti, ett on todella vaikeeta keksiä enää sellaista, mitä ei ois joku jo tehnyt. Kun sanoit, ett moni Vain biisi on tylsä, ni siinä on hyvä esimerkki siitä. Jos tekee vaan teknisesti taitavaa musaa ilman kunnon päämäärää/ideaa/teemaa...ni silloin tekee musaa vain toisille muusikoille. Tottakai voi tehdä hyvin yksinkertaisia, mutta silti loistavia biisejä. En nyt ota esimerkkiä mistään Beatlesista mutta vaikkapa Kissin "I Love It Loud"... Olen näköjään vain antanut väärän kuvan itsestäni. Steve Vain musiikki on oikeastaan suunnattu vain muusikoille, mutta niinhän oli myös Frank Zapan... tai ainakin suuri osa hänen biiseistään. Mutta onhan Vailla myös sellaisia biisejä kuin "Liberty" tai "The Audience Is Listening", jotka varmaan kolahtavat ei-muusikoillekkin. Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!! |
suolintu 08.07.2003 14:35:13 | |
---|
Millä tasolla mun soittotaito on? Varmaan vaikein biisi minkä osaan on steve vain attitude, mulla on siihen tosi hyvä taustanauha! |
Joo, totta puhut. Hyvä, että täältä löytyy vielä järkeviä ihmisiä. Mutta kyllä minä tuon täydellisesti vedän, sen verran kokenut soittaja jo olen. öhöm, eihän mitään osaa koskaan täydellisesti, aivan sama miten hyvin soitat; aina on parempia... |
KJT 19.09.2003 20:17:43 | |
---|
En tiiä yhtään mikä ois vaikein mut yks vaikeimmist on varmaanki J.S.Bachin toccatta d-mollissa...Toi on ainaki yks vaikeimmist mut kuulostaa helvetin hyvältä!!! Tonight`s gonna be something wild!!!!! |
Brian May jr. 20.09.2003 11:41:56 | |
---|
Siis ihan hyvin voi vetää molli soolon duuri soinnun päälle. Se vaan että se ei aina kuullosta hyvältä. no riippuu nyt vähän, voihan e:nkin päälle soittaa fis:stä ja se kuullostaa hyvältä. Vai olikos se a:n päälle?Nyt siis tarkoitin duurisooloa mollisoinnun päälle. Tyylilaji nopeuden edelle! Ja se on tosi! |
Tiluttaja 20.09.2003 12:45:39 | |
---|
paganinin caprice 24 |
mikko1 20.09.2003 18:23:42 (muokattu 20.09.2003 18:24:18) | |
---|
Troopperi paskoilla (lue:todella paskoilla) sooloilla. Edit: siis improvisoiduilla. Mullon kans tele. |
PoLFus 21.09.2003 15:25:45 | |
---|
En tiedä vaikeimmasta kun en mikään erikoinen ole soittaan, mutta Steve Vain Crossroadsin soolofighti on aina yhtä kiva sormitreeni. Ne alun sweepit ei vaan "ihan" mee arpeggiot...ei se niitä sweeppaa ~ why everybody always pickin' on me? ~ |
Metallica mies 23.09.2003 15:18:37 | |
---|
varmaankin crossroads leffasta se nopee alternate pikkaus homma , tais olla joku eugene´s trick bag?. Metallicalta varmaan master of puppets on vaikein minkä osaan(kakkos soolo ei vielä kyllä mene kokonaan) |
Spiff 23.09.2003 20:16:26 | |
---|
Ei ole vaikeita biisejä. On vain biisejä, jotka osaan ja biisejä, joita en osaa. Mulle kaikki on niitä jälkimmäisiä. |
Timesby 23.09.2003 21:07:39 (muokattu 23.09.2003 21:08:40) | |
---|
Ei ole vaikeita biisejä. On vain biisejä, jotka osaan ja biisejä, joita en osaa. Mulle kaikki on niitä jälkimmäisiä. :) yhdyn tähän...tunnen, siis tiedän olevani myös sellainen, jolle kaikki kappaleet ovat noita jälkimmäisiä. -Mahtava on suuruudenhulluudenvoima- |
JanneT 23.09.2003 23:26:37 | |
---|
Öööhh...no tähän on vaikea vastata, mutta noh tällä hetkellä on Fleetwood Macin "Jigsaw Puzzle Blues". Ja tämäkin lähinnä vain sen takia, että tuo on musiikillisesti aivan vieras tyyli minulle. Tosin kohta tuo titteli varmaan siirtyy Simon & Garfunkelin "A Poem On The Underground Wall":ille, joka on enemmän minun makuuni. |
PekkaM 25.09.2003 09:03:36 | |
---|
Mikä yhtye tämä CKY on? Osta JEM77BFP! |
käsi 25.09.2003 09:10:32 | |
---|
en oo koskaan innostunu biisien opettelusta, hyvistä biiseistä monesti vaan poiminu joitain riffei tms jotai sitte treenannu, jotenki tympäsee toisten biisien soittelu ne oli niitten juttui ei mun. siksi aika paljo väsäilen ite biisin tapasia tai muuten vaan jammailen itteni kanssa ja kokeilen erilaisia juttuja. silloin ku treenaa kunnolla otan kyl biisejä mitä treenaan tai siis soitan läpi ja ne kohdat mitkä ei suju niin niitä sitte hinkkaan. kokonaan osaan kai vaan paranoidin enää. joskus meni vanha holvikirkkokin |
Paskaskitta 25.09.2003 11:25:24 | |
---|
Mikä on vaikein biisi minkä osaat. Minun vaikein biisi on CKY:n 96 guite bitter being. Mäki osaan sen CKY:n mut ei kauheen vaikee oo... Mun vaikein on kai Maidenin Trooper. Mä en kl soita sooloa hyvin :P |
Metallica mies 25.09.2003 16:52:37 | |
---|
Mikä yhtye tämä CKY on? jos satut kattomaan semmosta ohjelmaa kuin Jackass niin siinä yhessä jaksossa jossa ne heiluu ostoskärryjen kanssa niin siinä kohassa soi tää CKY:n 96 quite better beings? tai jotain sinne päin. |
PekkaM 25.09.2003 17:49:38 | |
---|
jos satut kattomaan semmosta ohjelmaa kuin Jackass niin siinä yhessä jaksossa jossa ne heiluu ostoskärryjen kanssa niin siinä kohassa soi tää CKY:n 96 quite better beings? tai jotain sinne päin. Ei ole TV:tä, ja vaikka olisikin, niin tuota en katsoisi. No joo, kontekstista pystyin jo päättelemään, että se lienee jotain nk. hyppyheviä... Osta JEM77BFP! |
Metallica mies 27.09.2003 10:07:35 | |
---|
että se lienee jotain nk. hyppyheviä... no ei nyt aivan on se parempaa kuitenkin kun joku v###n limp bizkit. |
whitewolf 27.09.2003 18:59:19 | |
---|
hehheh...tais se joskus parikymppisenä olla Dream Theaterin Under the glassmoonin soolo (meni ihan ok, pari kohtaa ei täydellisesti, mutta tyydytti mua...) Toinen oli Ozzyn Mr.Crowley ja kolmas ehkä jokin straton nopee tilulilu biisi... |