Aihe: Virtuaalirumpali hakusessa
1
Yleisperuna
18.04.2006 13:16:20
Osaatteko suositella jotain rumpuohjelmaa (Cubasen kylkeen)? Etsin sellaista, jossa olisi sekä valmiita komppeja että mahdollisuus manipuloida/luoda niitä itse (helposti!) sangen yksinkertaisten pop-biisien demoversioita varten.

Periaatteessa riittäisi pieni kourallinen komppeja - tuo helppo editointi tai uusien luomismahdollisuus on sitten tärkeämpi. Ainoa minkä tiedän tässä vaiheessa on Steinbergin Groove Agent 2. Se maksaa 241 euroa ja luulen että 95% sen kompeista on mulle turhia. Enkä oikein ymmärtänyt voiko niitäkään muokata. Siinä mielessä vähän overkill.

(Toivottavasti saa tulevaisuudessa työskennellä taas ihmisrumpalin kanssa!)
mydarkstar
18.04.2006 14:44:06
Itse suosin juuri Groove Agent 2:sta. Sillä saa kyllä helposti kilkettä demobiisien taustalle, mutta ei se valmiiden komppien muokkaus mitenkään kovin kätevää ole. Lisäksi oikeasti käyttökelpoisten komppien repertuaari on lopulta aika pieni. Mutta mulle oli täysin arvoisensa hankinta.

Voisit yrittää jos jostain saisit vaikka käytettynä Groove Agent 1:n, vähän pelkistetympi versio samasta softasta mutta samat keskeiset ominaisuudet. Sellainen voisi irrota ihan muutamalla kympillä jostain.
Klezberg
18.04.2006 14:44:28

Ainoa minkä tiedän tässä vaiheessa on Steinbergin Groove Agent 2. Se maksaa 241 euroa ja luulen että 95% sen kompeista on mulle turhia. Enkä oikein ymmärtänyt voiko niitäkään muokata. Siinä mielessä vähän overkill.

Olen käyttänyt Groove Agent ykköstä ja siitä on tosiaan vähän sellainen kokemus, että kompeista aika harva sopii omaan tyyliin, ja ne mitkä sopivat alkavat aika pian kuulostaa kuluneilta. Sinänsä käyttö on helppoa ja jälki kuulostaa hyvältä. Ohjelmassa itsessään on variointimahdollisuuksia, mutta omia komppeja ei voi tehdä. Sitten tietysti voi tallettaa lopputuloksen midiraidalle ja editoida sitä.

Itseäkin kiinnostaisi vaihtoehdot.

Band-in-a-box voisi myös täyttää nuo kriteerit, vaikka onkin virtuaalibändi eikä pelkkä rumpali. Siinä pystyy luomaan itse uusia tyylejä, ja valmiita tyylejä on saatavissa vaikka kuinka. BIAB on midipohjainen eikä mikään samplehirmu, eli vaatii sitten rumpusamplerin tms. lisäksi jos haluaa laadukkaalta kuulostavaa jälkeä.
Ukoncete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají
cubasisti
18.04.2006 15:08:58
Mulla on BIAB 2006, ja siinä tosiaan pystyy tekemään omia komppeja - jos ei tule hulluksi ennen kuin keksii, miten homma toimii. Mahtava "creative tool" kyllä, mutta vaatii sopivan mielentilan ja vähän seikkailumieltä.
Deadline tekee mestarin.
Rumba Lizi
18.04.2006 16:02:02
http://www.ezdrummer.com/prodinfo_ezd.html
Minkälainenhan tuo mahtaisi olla?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)