saamaton123 18.04.2006 18:50:46 (muokattu 18.04.2006 18:51:41) | |
---|
Mä haluan teidät fanaattisimmat samaan kapakkaan joskus, että näkis kuinka kauan kestää, että lattialla on partaiset blyys-ukot ja mustatukkaiset hevi menttol soturit on toistensa kimpussa!! Itse olen enemmän hevi-ihmisiä ja hyvä ystäväni, kenen kanssa usein otan humalan on taas blues ja rokkimiehiä. Ei siitä pääse mihinkään, että jossain vaiheessa iltaa tulee aina tämä iänikuinen tunne-tekniikka keskustelu. Viinaa menee ja äänenvoimakkuus kasvaa, mutta aina se kompromissi sieltä kaivetaan ja hauskaa on. Pari viikkoa sitten olis saman kaverin kanssa pubissa ja pöytäämme istui nainen kuka diggaili jukeboksista raikuvaa Led Zeppeliniä kuten ystävänikin. Kävi kuitenkin ilmi, että nainen piti sanoja erittäin tärkeinä ja kaverini piti enemmänkin musiikista. No riita siitä syntyi...hetken huudettiin ja sitten lensi jo tuoppeja ja sitten lennettiinkin jo vaakatasossa ulos ja mä nauroin vieressä katketakseni! Musiikki ja sen soittaminen on maailman vakavin asia. Parempi kalja päässä kuin kymmenen tiskillä. |
-Cale 18.04.2006 18:53:59 | |
---|
Osaa ne Ynkat ja vastaavat myös komppipuolen ja soinnut ja kaiken muun "turhan". En mielestäni niin väittänytkään etteivätkö osaisi... |
metalsika 18.04.2006 19:32:35 | |
---|
meillä menee kaverin kanssa usein aika totiseksi vänkäämiseksi kun puhutaan kitaran soitosta. viimeksi hirveä vääntö kuka on se maailman paras kitaristi. lopuksi tarvittiin jo muita rauhoittelemaan kun alko molemmilla jo keittämään. |
Stratocaster_90 18.04.2006 19:35:19 | |
---|
Menkää nyt tiluttamaan eli/tai soittamaan kitaraa, älkääkä täällä vääntäkö kättä XD! |
ahta edellistä lausetta en kyllä allekirjoita ollenkaan, paitsi että onhan nuo huulet ihan ihQt: http://www.spinguitar.com/image/wallpaper/nuno.jpg Suurimman vaikutuksen herrassa kuitenkin tekee funk vaikutteinen erittäin rytmikäs soittotyyli joka tulee esiin niin hänen tekemissään biiseissä, miehen mahtavissa riffeissä, kuin virtuoositason soolosoitossaankin. Tuota joo... itse olen ihQ-Nunoa kuullut ainoastaan tuossa extremessä ja mulle heti slash-diggarina tuli mieleen, että nunon ja slashin soitossa on etäiseti jotain samaa. Rytmiikkahan on molemipien soitossa tärkeässä osassa. Ainakin omissa Extreme-suosikeissani (decadence dance, get the fu(n/c)k out ja He-Man) on aikalailla hyödynnetty pentatonista veivailua (saattaa tietysti olla, että ajattelen pentatonisesti). Hyvä ja munakas soittelija tuo Nuno verrattuna moniin muihin tusinahevikepittäjiin, sitä ei kyllä käy kiistäminen. Mielipiteeseesi J. Mäenpäästä en osaa kauheasti ottaa kantaa, koska en jaksa kuunnella Wintersunia niin pitkään, että pystyisin olemaan bändistä mitään mieltä. "I don't get into fights, I look for them" - Chris Holmes, WASP
"Paskaa on paljon enemmän ku tryffeleitä, ei se silti tarkota että paska ois parempaa" - rakas avovaimoni |
Jzci 19.04.2006 14:28:23 | |
---|
Ainakin omissa Extreme-suosikeissani (decadence dance, get the fu(n/c)k out ja He-Man) on aikalailla hyödynnetty pentatonista veivailua (saattaa tietysti olla, että ajattelen pentatonisesti). Kyllähän noita pentatonisiakin juttuja ilmenee tuossa Nunon soitossa paikka paikoin aika reippaastikin, mutta kyllä hänellä pääpaino, varsinkin soolosoitossa, on mielestäni jossain ihan muualla kuin "pentatonisissa revityksissä" niin kuin asian ilmaisit. Ja mitä tuohon Mäenpäähän tulee, niin ei tuo varmasti kyllä kaikkiin iske tuo tuollainen soitto. Itsekin pienen alku hämmästelyn, ja ihan luonnottoman kovan tekniikan ihmettelyn jälkeen tulin siihen tulokseen, että eihän tämä Wintersun nyt lopulta mitään järisyttäviä fiiliksiä minussa synnytä. Tulinpahan vain maininneeksi että tuollaiseksi übertiluttajaksi hänestä paistaa aivan hämmentävän kovan tekniikan lisäksi läpi myös melkoinen melodiantaju ja tyylikkyys. Siitä huolimatta että välillä tilutellaan niin hulluja juttuja ympäriinsä että ihan hirvittää. :) |
N33m0 20.04.2006 12:04:25 | |
---|
Mä koen tilutuksen sillä tavalla, että kun soittelee paljon nopeita melodioita ja sooloilee skaaloja ym. niin riffejä luodessa niistä tulee paljon mielenkiintosempia. Sooloja improvisoidessa on tottunu miettimän sitä melodista aspektia ja tätä samaa soveltaa sit riffejä kehitellessä, ei tuu vaan sellasta junttausmoskaa vaan kunnon riffejä. slow music for slow people |
msormune 20.04.2006 18:02:22 | |
---|
Zakk Wylde (en muista oikeeta nimee) = Ozzy Osbournen nykyinen kitaristi joka soittaa kantrityylisellä tekniikalla tilua. Mitäs tilua se muka soittelee? Ihan tyylikäs soittaja, kun sille päälle sattuu. Yleensä taitaa kuitenkin macho-vaihde olla livenä päällä. |
Juzpe 20.04.2006 18:27:24 (muokattu 20.04.2006 18:27:36) | |
---|
Olisithan toki voinut lukea sen koko tekstinpätkän jonka Wyldestä kirjoitin.... "I don't get into fights, I look for them" - Chris Holmes, WASP
"Paskaa on paljon enemmän ku tryffeleitä, ei se silti tarkota että paska ois parempaa" - rakas avovaimoni |
Jzci 20.04.2006 21:29:12 | |
---|
Mä koen tilutuksen sillä tavalla, että kun soittelee paljon nopeita melodioita ja sooloilee skaaloja ym. niin riffejä luodessa niistä tulee paljon mielenkiintosempia. Sooloja improvisoidessa on tottunu miettimän sitä melodista aspektia ja tätä samaa soveltaa sit riffejä kehitellessä, ei tuu vaan sellasta junttausmoskaa vaan kunnon riffejä. Jotenkin meni minulta ihan pikkusen ohi että mitä yritettiin sanoa. |
Kaakeli 27.06.2006 15:15:50 | |
---|
Nopeasti, huono statsi = Teinix wannabe hevari. Erittäin ärsyttävä ryhmä.Enköhän itsekkin 16 kesäsenä teineihin kuulu,mut en soita yli rajojeni.Edes itsekseni.Siinä syy miks en kehity ja olen paska.No olihan taas helvetin järkevää tekstiä. |
Iscariah 27.06.2006 15:18:35 (muokattu 27.06.2006 15:20:47) | |
---|
Mä en ymmärrä,miks "Jokaisella" vähän soittaneella kitaristilla on toi tilutus tie taivaaseen?Tää kirjotus ei oo morkata ketään,mut on "luonnon lahjakkuuksii" ja niitä jotka treenaa joka pvä,tunnista toiseen!Mun mielestä "oikee" tapa on edetä on:Soinnut,sointukuviot,sormitus..ja se että jaksat päivästä päivään,tunnista toiseen harjoitella ja jos tökkii,niin apuva,kannustavaa tietoa/taitoa löytyy esim.näiltä sivuilta!Jos tää oli paska kirjoitus,otan kommentteja mieluusti vastaan!:P siis tajuuxää et mua pännii nii sairaast kun te ette osaa kirjoittaa. ja mitä se sinäkin jaksat tuollaisesta asiasta vinkua. elä omaa elämääsi äläkä valita muista ihmisistä. jokainen soittaa omalla tavallaan jos jnoku haluaa kerran vetää kolmen sormen tiluja lopun ikäänsä niin anna vetää. elämä on |
Kaakeli 27.06.2006 15:21:14 | |
---|
Kyllähän Wylde on akustisesti paljon laadukkaampaa kuunneltavaa,sillä kun ei pinchit vongu hyvin.Kyllä minä miehen tiluttajaksi laskisin,jauhaa vaan pentatonista hyvin paljon.Parhaita sooloja tyypillä ehkä Ozzyn no more tears. |
Cadaver 27.06.2006 15:25:33 | |
---|
Jotenkin meni minulta ihan pikkusen ohi että mitä yritettiin sanoa. En itekään ole varma, mutta olisko vaikka kärjistettynä esimerkkinä Racer X:n Street Lethalin riffit VS esim. Kotiteollisuuden riffit :) Ts. tilumentaliteetti hyvällä maulla auttaa luomaan monipuolisempia rytmiriffejä (?) |
Defactor 27.06.2006 20:40:28 | |
---|
Erittäin ärsyttävä ryhmä.Enköhän itsekkin 16 kesäsenä teineihin kuulu,mut en soita yli rajojeni.Edes itsekseni.Siinä syy miks en kehity ja olen paska.No olihan taas helvetin järkevää tekstiä. Olikohan nyt ihan aiheellista nostaa tämä ketju? [V.U.K #33] "- Kun Uusis sanoo, niin kiviäkin kiinnostaa" |
Kaakeli 28.06.2006 11:18:58 | |
---|
Olikohan nyt ihan aiheellista nostaa tämä ketju? Joo anteeks,en älynnyt katsoa miten vanha oli.Vilkaisin vaan et tänä vuonna on laitettu. huolimattomuutta. |
Benizakura 28.06.2006 12:16:23 | |
---|
|
JazzFromHell 28.06.2006 21:11:32 (muokattu 30.06.2006 13:32:41) | |
---|
Sota käynnissä... M.net jakautuu näköjään kolmeen eri ryhmään. Valkoiset: -Enemmistö m.nettiläisistä kuuluu tähän. -Keski-ikä yli ~30v. Poikkeuksiakin on. -Kieltävät tilutuksen täysin ja sanovat, että se ei ole musiikkia. Poikkeuksiakin on. -Pitävät blues, jazz, ja rock musiikista. Poikkeuksiakin on. -Sanovat, että pitää aloittaa harjoitteleminen soinnuista, skaaloista ja teoriasta. Poikkeuksiakin on. -Esim. Jucciz -He palvovat useita jumalia. Esim. SRV. Poikkeuksiakin on. Punaiset: -M.nettiläisten vähemmistö. -Keski-ikä ~15v. Poikkeuksiakin on. -Tiluttelevat tai yrittävät tilutella ja sanovat, että kaiken maailman bluesit ja jazzit opitaan yhdessä päivässä. -Pitävät yleensä Children of Bodomista tai muista grindmetaldeathrock-hevipumpuista. Poikkeuksiakin on. -Aloittavat soittonsa yleensä Bodomin biiseistä. Poikkeuksiakin on. -Esim. Palikkatilu92 -Heillä on jumalia vain yksi. Alexi "Wildchild" Laiho. Sissit: -Kaikkein pienin osa m.nettiläisistä kuuluu tähän. -Keski-ikä 0-100v. -Hyväksyvät kaikki musiikkityylit. -Pitävät kaikista mielestään hyvistä bändeistä tai artisteista. -Nauravat, repeilevät ja putoilevat näillä surkeille ja turhille threadeille ja kommenteille. Iscariah: -Yksi m.nettiläinen kuuluu tähän. -Keski-ikä: Ei tiedossa -Pitää oikeasta metallimusiikista. Esim. Behemoth, Cannibal Corpse, Darkthrone... -Pitää filosofiasta ja Gambiinasta -Esim. Iscariah -Jumala: Ei tiedossa Kirjoituksen ei ollut tarkoitus loukata tai ärsyttää ketään. "When you walk in your boots
Looks like you've crapped in your pants" - Hevirockia täältä |
Juuho 28.06.2006 21:51:39 | |
---|
Hyvä ja hauska tiivistelmä! + Itse kuulun iän puolesta punaisiin, mutta aatten puolesta oikeastaan valkoisiin. Olen siis poikkeustapaus. |
Jormaz 28.06.2006 21:52:38 | |
---|
Sissit: -Kaikkein pienin osa m.nettiläisistä kuuluu tähän. -Keski-ikä 0-100v. -Pitävät kaikkea yhtä paskana -Pitävät kaikista mielestään hyvistä bändeistä tai artisteista. -Nauravat, repeilevät ja putoilevat näillä surkeille ja turhille threadeille ja kommenteille. Tän voin allekirjottaa. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |