Ukko 06.09.2003 10:00:24 | |
---|
Kertokaapa kokemuksistanne audiotyöskentelystä seuraavien emolevyjen kohdalta: - A open MX4BS - A open AX4BS-V - Asus P4B-LX - MSI 845 -pro |
jwalk 07.09.2003 11:24:31 | |
---|
Musiikkimielessä tuskin lienee suuria eroja,mutta laadullisesti kallistuisin MSI:hin tai ehkä Asusiin.On huonoja kokemuksia A-openeista ja varsinkin Abitista (huonoja komponentteja,etenkin elkot)Ehkä uusissa malleissa ongelmat on jo korjattu.Mene ja tiedä? Välttäisin Vian piirisarjoja.Niistä löytyy kyllä tarinoita näilläkin palstoilla. |
lxi 07.09.2003 12:46:08 | |
---|
Epox on myös varsin suositeltava levyvalmistaja. Mainostilaa vuokrattavana |
Ukko 07.09.2003 20:19:27 | |
---|
Välttäisin Vian piirisarjoja.Niistä löytyy kyllä tarinoita näilläkin palstoilla. Noissa on kaikissa Vian 133A piirit. Niin on nykyisessäkin Abitissa eikä se tuota sinällään ongelmia. Emo on alkanut vaan muuten ryppyilemään. |
noir 07.09.2003 21:39:46 | |
---|
Itselleni neuvottiin, erittäin luotettavasta lähteestä, keväällä luottamaan Asuksen tuotteisiin, Abit taitaa se suurin Saatana olla. MSI:n kanssa itsellä oli joskus 90-luvulla jonkinasteisia ongelmia, mutta nykytilanteesta en tiedä. In eternal madness we live. Even if it was just a dream - now pain, nothing but pain! |
U.Honey 08.09.2003 02:18:43 | |
---|
Itse käytän M-Audion Audiophile 2496 äänikorttia ja M-audion asiakaspalvelun 'virallinen' kanta on että he eivät suosittele VIA chipsetillä varustettuja emolevyjä ko. kortin kanssa, Asusta sen sijaan suositellaan lämpimästi. Vähän ikävää, sillä tämä sulkee pois suurinpiirtein kaikki halvemmat AMD:n prosessoria käyttävät emot. Voihan se olla että uudet VIA-emot toimii ok, mutta itse kyllä valitsen mielummin stabiilin koneen joka on vähän hitaampi kuin supernopean ja supernopeasti kaatuvan systeemin. Asus P4B-LX:ssä taitaa olla i845 chipsetti. Jos olisin nyt päivittämässä systeemiä niin kiristäisin nälkävyötä ja ostaisin Asuksen 'latest and greatest' i865 tai i875 emon, niissa on nimittäin Serial-ATA kovalevyohjain. Siihen kun sitten ostaa S-ATA levyn niin saa olla aika jumalmetusti raitoja käytössä ennenkuin kone alkaa piiputtamaan. Serial-ATA levyt on vielä vähän kalliinpuoleisia mutta kyllä ne hinnat siitä tippuu. Ja eipähän sitten tarvitse taas päivittää emoa kun ostaa uuden kovalevyn. "It's not what you look like, when you're doing what you're doing, it's what you're doing, when you're doing, what you look like you're doing........" - Charles Wright & Watts 103rd st. rhythm band |
Notefix 08.09.2003 10:12:55 | |
---|
Mulla oli ongelmia VIA:n chipsettiä käyttävien emojen kanssa. Vuosi sitten ostin Intelin emolla varustetun koneen ja kaikki toimii kuin unelma. |
VMM 08.09.2003 13:47:54 | |
---|
Todella monet työkseen koneella musiikkia käsittelevät ihmiset ovat päätyneet suosittelemaan vain ja ainoastaan Asuksen emoja. Monet vieläpä kehottavat käyttämään ainoastaan Asuksen emoja Intelin piirisarjalla ja Intelin prosessoreja. Tuo on kyllä ehdottomasti vakain ja tuntumaltaan mukavin yhdistelmä, jota olen kokeillut. |
VMM 08.09.2003 14:05:01 | |
---|
Vähän ikävää, sillä tämä sulkee pois suurinpiirtein kaikki halvemmat AMD:n prosessoria käyttävät emot. Voihan se olla että uudet VIA-emot toimii ok, mutta itse kyllä valitsen mielummin stabiilin koneen joka on vähän hitaampi kuin supernopean ja supernopeasti kaatuvan systeemin. Ei ole mikään uusi uutinen, että AMD-alustalle ei ole tarjolla piirisarjaa, joka pärjäisi vakaudessa Intelin piirisarjoille. Tästä löytyy todella paljon tarinaa useilta äänitysalan foorumeilta. AMD-kokoonpanot vaan menevät nopeammin kyykkyyn muisti-intensiivisessä työssä, kuten DAW-käytössä. Asus P4B-LX:ssä taitaa olla i845 chipsetti. Jos olisin nyt päivittämässä systeemiä niin kiristäisin nälkävyötä ja ostaisin Asuksen 'latest and greatest' i865 tai i875 emon, niissa on nimittäin Serial-ATA kovalevyohjain. Siihen kun sitten ostaa S-ATA levyn niin saa olla aika jumalmetusti raitoja käytössä ennenkuin kone alkaa piiputtamaan. Serial-ATA levyt on vielä vähän kalliinpuoleisia mutta kyllä ne hinnat siitä tippuu. Ja eipähän sitten tarvitse taas päivittää emoa kun ostaa uuden kovalevyn. Serial ATA ei tarjoa merkittävää suorituskykyeroa vanhempaan PATA-standardiin. Etu on lähinnä näppärämmän kokoisissa kaapeleissa. Nykyiset levyt eivät vielä ole niin nopeita, että esim. ATA100 muodostuisi pullonkaulaksi. Kannattaa kuitenkin muistaa, että kahden kovalevyn käyttö on miltei välttämätön elinehto oikeassa audiotyöskentelyssä. |
PIM 08.09.2003 17:59:56 | |
---|
Mulla on jo pari vuotta ollut koneessa VIA KT266A emolevy ja se on ainakin toiminut moitteetta sekä Win 98:n ja 2000:n kanssa kaikilla kokeilemillani äänikorteilla (RME Digi96/8, Terratec EWS88D, Terratec XLerate) ja kaikilla kokeilemillani ohjelmilla (Cubase VST 5.0, n-Track studio, Cool Edit pro, Cakewalk 9 jne.). Uskaltaisin väittää että noi suositukset käyttää vain Asuksen emoja ja intel prosessoreja perustuu vanhempien VIAn piirisarjojen ( Myynnissä. Alvarez strato, putkikombo. TULOSSA: Uusi Fender Paisley Tele |
jwalk 09.09.2003 22:10:54 | |
---|
Itselläni on ollut vähän aikaa käytössä MSI.n NForce2 emo ja ei ole ongelmia ollut.Tosin en ole vielä ehtinyt paljoa musaa vielä duunata.... Oisko muilla kokemuksia NForceista noin musiikintekomielessä? |
Ai mää vai? 10.09.2003 18:20:05 | |
---|
Minulla on 2,5 vuotta vanha Abit KT7,nyt siitä alkoi elkot paukkua niin että meinasi tulla housupyykkiä. No,kolvaamalla siitä selvittiin,piti vaihtaa 6 pullistunutta elkoa.Oli sitten viimeinen tuonmerkkinen emo minulla. Hyvää jatkoa jos oma ei riitä. (Välikausitakki) |
PekkaM 11.09.2003 08:10:33 (muokattu 11.09.2003 08:12:01) | |
---|
VIA:n piirisarjoista on minulla ollut käytössä KT133, KT266A, KT333 ja hetken oli KT400. Ennen suosin ASUS:ta, mutta sittemmin olen siirtynyt EPoX-merkkiin (tapauskohtaisestihan nuo kyllä kannattaa valita). Eipä ole muuta valittamista ollut, kuin että nuo Highpointin RAID-ohjaimet noilla emoilla ovat kyllä luvattoman epävarmoja. Lähinnä RAID 0+1 arrayt on korruptoitunut alle pävivässä Windowsin uudelleenasennuskuntoon, mutta 0-tila toimii oikein hyvin (kunhan muistaa ottaa sitten varmuuskopioita). Osta JEM77BFP! |
Akimies 11.09.2003 13:56:58 | |
---|
Mulla oli kerran ABItin emossa RAID ja homma tökki. Asiat lienee muuttuneet parin vuoden takaisesta, mutta välttäisin ainakin raidia emolla eikä siitä niin hyötyä olekaan. Pallo on pyöreä! |
Seurasin tuota Steinbergerin kantaa emolevyihin ja prosessoreihin jonkin aikaa. Ensin suosittelivat P3- systeemejä (pari vuotta sitten), sen jälkeen jonkin aikaa AMDtä, mutta ovat suosituksisan palanneet taas Inteleihin. Itselläni on ServerSet HE emolevy, vakaus on valttia... |
noir 19.09.2003 14:48:10 | |
---|
Seurasin tuota Steinbergerin kantaa emolevyihin ja prosessoreihin jonkin aikaa. Ensin suosittelivat P3- systeemejä (pari vuotta sitten), sen jälkeen jonkin aikaa AMDtä, mutta ovat suosituksisan palanneet taas Inteleihin. Itselläni on ServerSet HE emolevy, vakaus on valttia... Sanottakoon vielä, että ainakin muutama vuosi sitten AMD oli Intel-yhteensopiva. Eli erilaisesta toteutuksesta huolimatta vastaavasti käyttäytyvä. Mikäli joku tuntee tämän vaikuttavan ostopäätökseen, olkaa hyvä. Muussa tapauksessa haistakaa lompakkoanne. Kyllä, olen nähnyt PMMP:n livenä. |
Ukko 21.09.2003 17:52:44 | |
---|
Mulla oli kerran ABItin emossa RAID ja homma tökki. Asiat lienee muuttuneet parin vuoden takaisesta, mutta välttäisin ainakin raidia emolla eikä siitä niin hyötyä olekaan. Hommasin sitten testimielessä Soltekin SL75Kav ja Amd 2400 prossun. Käyttis on vielä 98SE. Ja runsaasti testanneena voin onnitella valintaani. Ei kaatuile eikä temppuile (koputetaan puuta). Jaksaa pyörittää useampaa softasynaa järeillä pluggareilla (Wavesin RVerbi ja C4 ynm.)puhumattakaan audiosta. Ja huomatkaa, emolla on VIA133A piirisarjat. |
jiipeep 22.09.2003 20:43:00 | |
---|
|
Lekuri 23.09.2003 10:11:34 | |
---|
Yritin iskeä baarissa muijaa mut se osukin siihe viereiseen jätkään. |