Nike (niinkuin iso osa isoista yrityksistä) ei valmista mitään, eikä omista yhtään tehdasta, vaan juurikin tilaa tuotteensa alihankkijoilta. Niin, siis juu, näinhän ainakin yritin itsekin sanoa. Kopiot ovat moraalisesti yhtä arveluttavia, mutta ainakaan niillä ei tehdä yhtä paljon rahaa kuin merkkituotteilla. Tää on ihan hyvä pointti. Tiedänpähän ettei ostamillani kengillä mitkään Floridassa asuvat osakemiljonäärit rikastu. "Some hearts are made for loving,
some hearts are made of stone, some people forget they have em,
others think their's are made of gold" |
Usein halpahalleista (TL-tukku, Hong Kong jne.) löytää melko hyviä Converse All-Star kopioita jopa alle kympillä. Kesäkenkinä toimivat oikein mainiosti. (I have your voice on tape in a southern accent, screaming at me...) |
Nonniin.. minen noista merkeistä tiiä yhtään mittään mutta oon tullu siihen tulokseen että koska tykkään kengistä niin ostan aina ku sattuu halvat ja hyvännäköset+mukavat kohalle. Mutta ei, en omista hillitöntä määrää kenkiä, koska se halpa tarkottaa mulla suunnilleen 10€ ja alle. Catalogin sivuilta netistä oon bongannu muutamia ihan kivoja, ja yhet ostinki (6€, on kestäny 2 kesää loistavasti, tosin ei ihan jatkuvassa käytössä). Lenkkarit tms taas on ollu -tähän asti- sellaset joihin panostan tosissaan, eli käytin niihin vaikka viimiset rahat. Nyt vain meni niissäki hermo ku totesn että Niken KALLIIT ja hyvät kengät kulu puhki vajaassa kahessa vuojessa. Edelliset kesti sentään melkein 4v, mutta nykyään ne on ihan samannäkösiä (oon käyttäny loskasäällä lenkeillä niitä vanhempia) ja -tuntusia. Mainittakoon vielä että ne uudemmat oli (muistaakseni) n.40€ kalliimmat. Eli siis nyt loppu minun investointi niihinki, seuraavat lenkkarit lähtee isosta alesta, halvimmat mitä löytyy, jos ne vain sopii jalkaan. Ai niin, ja Catalogin myymälästä Haaparannalta oon katellu kaikkia, mutta eipä siellä oikein oo semmosia siistejä. Kiva kauppa muuten, kalleimmat farkut sielä valikoimassa taitaa olla 15€ *heh* "sähän varsinainen paavoväyrynen olet!" -steelysam |