Aihe: Bluesounds - Black
1 2 3 4
texjazz
18.04.2006 17:28:42

Ai pahus. Niinpä! Joka tapauksessa tuollakin levyllä Pate Seppänen lyö rumpua kuin mies :-D

Niin, Pate Seppänen muodosti Kari Tammen kanssa oivan rytmiduon Pave Lindströmiä tukien :-D
Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy.
Guitar Hero
18.04.2006 18:52:33
No eihän tässä sitten jää kuin yksi vaihtoehto siihen, kuka luulee olevansa...

jasso, mikäs sun veikkauksesi on? mullakin olisi muutama.. edes sarkasmimittarin kanssa en löytänyt tuosta postauksesta vitsin aineksia. oletan siis sinun olevan tosissasi. en vaan ymmärrä, miten jaksat provosoitua siitä, että joku on erimieltä kanssasi.

ei siinä mitään, että sanoo takaisin, mutta tuollaisen turhan vi**uilun voisi suosiolla jättää pois. ihan hyvin pärjätään ilmankin.
Come to the dark side. We have cookies
BigPapa
18.04.2006 19:15:43 (muokattu 18.04.2006 19:17:11)

jasso, mikäs sun veikkauksesi on? mullakin olisi muutama.. edes sarkasmimittarin kanssa en löytänyt tuosta postauksesta vitsin aineksia. oletan siis sinun olevan tosissasi. en vaan ymmärrä, miten jaksat provosoitua siitä, että joku on erimieltä kanssasi.

ei siinä mitään, että sanoo takaisin, mutta tuollaisen turhan vi**uilun voisi suosiolla jättää pois. ihan hyvin pärjätään ilmankin.

No nythän on vaan niin, että jos joku on sitä mieltä että joku levy on huono, niin ei se siitä levystä oikeasti huonoa tee.Jokuhan voi olla mitä mieltä tahansa vaikka kuinka hyvästä julkaisusta.Hiukan objektiivisuutta mukaan geimeihin.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Mika Antero
18.04.2006 19:19:22
Hiukan objektiivisuutta mukaan geimeihin.

Ei tää oo enää todellista...
BigPapa
18.04.2006 19:22:19

Ei tää oo enää todellista...

Ei nii...
Feggy
18.04.2006 19:53:40

Määkin on sitä mieltä, että kaikki mun mielestä oikeasti hyvät levyt on mun mielestä hyviä. Nih.
5 biisiä Lockmania demostudiossa. Kommentteja otetaan mieluusti vastaan!
sormunen
18.04.2006 20:46:07
Ja Pen Lee & Co ei muka tehnyt hyvää levyä?

No jos sun mielestäs "Closer To the Drum" on hyvä levy Pen Lee & Co:lle, niin sehän on sun asiasi.

Musta taas se bändi oli livenä erittäin hyvä, eka single lupas tosi paljon ja takana oli sentään "Everybody jne". Mä muistan, kuinka mua suorastaan vitutti, kun se levy tuli ulos ja se oli soundiltaan niin vaisu.

Miks sä muuten tohon "Nouveauhun" viittasit?
Feggy
18.04.2006 20:51:38

Eikös Nouveaulla sitten ole mitään tekemistä Pen Lee & Co:n kanssa?Ja sehän on hyvä Pen Lee & Co levy.

No ei, se oli eri orkka nimeltään Pen Lee, jossa oli eri miehet. Musta Closer to the drum on ihan kelpo levy, vaikka soundit voisivat olla paremmatkin. Nouveau on vähän eri sarjaa, mutta hyvä levy sekin.
BigPapa
18.04.2006 20:52:19 (muokattu 18.04.2006 21:01:51)

No ei, se oli eri orkka nimeltään Pen Lee, jossa oli eri miehet. Musta Closer to the drum on ihan kelpo levy, vaikka soundit voisivat olla paremmatkin. Nouveau on vähän eri sarjaa, mutta hyvä levy sekin.

http://www.yle.fi/aanilevysto/firs2/nimike.php?Id=Nouveau

P.S. Lopetetaan tää bullshitti, olkaa ihan mitä mieltä haluatte, OK?
sormunen
18.04.2006 21:03:57
Harmi, että muut Bluesounds-levyt eivät yksittäisiä biisejä lukuun ottamatta yllä tämän levyn tasolle.

Mäkin elin monta vuotta siinä käsityksessä, että "Black" on ylivoimainen ja onhan se, koska siitä aistii sellaisen "tätä ei oo ennen tehty" -jutun, minkä takia siitä jo saman tien pystyi päättelemään, että kyseessä on klassikko. Vanhentunut se ei ole koskaan vaan riippumata virtauksista sitä on kyennyt kuunteleen.

Viime vuosina mä olen kyllä alkanut ajatella, että "Native Sons jne" on ehjempi ja kestävämpi ja ikäänkuin sulavampi teos. Sitäpaitsi "Waves" (T.H.E Worldin "rinnakkaisteos" tällä levyllä) on yksi kauneimpia koskaan tehtyjä biisejä.

Ennenkaikkea kuitenkin kiihkeästä levytysrytmistä huolimatta Bluesounds oli livebändi. Mutta ei kannata luulla, että bändi olisi ollut kaiken kansan suosiossa: kyllä se meno sen aikaisissa liitereissä oli vähän hyytynyttä. Ulkomailla sen sijaan bändi kiersi paljon ja itsekin oon nähnyt ryhmän ainakin Mariahissenissä Tukholmassa. Aivan yhtä lujaa se meni siellä läpi kuin täkäläisissäkin "klubeissa".

Kaksi mieleenpainuvinta vetoa on minulla ensimmäinen ennen "Blackia" Turussa vedetty keikka, mikä oli omalla tavallaan shokkihoitoa ja sitten viimeinen Vanhalla.

Kuten sanottua, bändin taiteellinen linja oli pitkälti Vaahteran linja. Hän ei kuitenkaan tehnyt biisejä, joten pikkuhiljaa ote ikäänkuin siirtyi ja sitten siellä vähän ajan päästä olikin jo näitä niemelöitä postimerkkeilemässä. Saattaa siinä tietysti vaikuttaa myös toi kova työtahti, mikä siihen aikaan tapasi hyydyttää bändejä.
sormunen
18.04.2006 21:07:09

Ai sä haet intternetist jeesiä? No kyl mä sit kun mulla ei oo kun toi levyhylly ja muisti.
Artist
18.04.2006 21:12:10
Muistan kun 16-vuotiaana lainasin tän levyn kirjastosta. En ole sitä sen jälkeen kuunnellut, vaikka hyvältä se muistaakseni kuulosti, mutta ei ole vaan tullut mieleen. Tämän levyn, ja varmaan parin muunkin kyllä, innoittamana vietin sitten suurimman osan sen kesän sadepäivistä paikallisessa kirjastossa lukemassa läpi kaikki musalehdet ja etsimällä lisää mielenkiintoista musiikkia.

Siinä mielessä henkilökohtaisesti minulle tärkeä levy, vaikken sitä omistakaan. Vielä.
"Some hearts are made for loving, some hearts are made of stone, some people forget they have em, others think their's are made of gold"
BigPapa
18.04.2006 21:16:58

Ai sä haet intternetist jeesiä? No kyl mä sit kun mulla ei oo kun toi levyhylly ja muisti.

Levyhylly ja muisti on mullakin....ja bullshitti jatkuu?Sormunen olkoon Sormusen mieltä jne....jos kapeesti diggailee niin sitten diggailee, minkäs sille tekee.Onkos sulla jotain henkilökohtaista Niemelää vastaan?Ihan pelimiehiä sekin on.
Feggy
18.04.2006 21:44:47 (muokattu 18.04.2006 21:46:57)

Tuolla on väärin. Pen Lee & Co hajosi vuonna 1976, tilalle perustettiin Pen Lee 1977, joka levytti ensin Catlook Gypsiesin ja sitten vuonna 1978 Nouveaun. Mulla sattuu olemaan nämä alkuperäiset vinyylit ja lisävahvistusta voi halutessaan hakea Esko Lehtosen Suomalaisen rockin tietosanakirjasta, osa 2.

Enivei, mä tykkään noista kaikista kolmesta levystä.

Ps. Mä näin Bluesoundsilta jotain 20 keikkaa. Paras oli ehkä yksi Natsalla vedetty ja sitten Vanhan kesäklubin keikat. Ei yhtään huono ollut myöskään Tavastian Ari Vaahtera-muistokeikka pari vuotta sitten.
texjazz
18.04.2006 22:55:00

Catlook Gypsies.

Eikös tuo ole ollut jo aikamoinen keräilyharvinaisuus vuosia. Olet rikas!
Feggy
19.04.2006 07:23:42

Eikös tuo ole ollut jo aikamoinen keräilyharvinaisuus vuosia. Olet rikas!

Tuskinpa vaan...cd-painoksen jälkeen vinyylin hinta on varmaan romahtanut.
texjazz
19.04.2006 10:42:35

Tuskinpa vaan...cd-painoksen jälkeen vinyylin hinta on varmaan romahtanut.

Ei kai cd:t alkuperäisten vinyylien hintoja laske; eikös niitä keräillä jo niiden kansien, nostalgian yms. tähden? Olet vieläkin rikas!
pliksu
19.04.2006 10:47:16 (muokattu 19.04.2006 10:47:38)
Asiasta kolmanteen. Tuli mieleen näistä Daven vinyylien hinnoista. Onkohan tommosella täyskuntoisella ja alkuperäisellä Isokynä & Orfeuksen Lillanilla mitään arvoa? Jostain syystä omassa hyllyssä noussut arvoon arvaamattomaan. Ei rahallisesti.

No, todettakoon tähän perään että imo. mm. esim. Pen Lee & Co:n Closer to the Drum on huomattavasti kivempi levy kuin Bluesoundsin Black. Joku kerkesi jo parjaamaan Closer to the drumin soundeja, ja nekö juurikin tässä levyssä ovat 100% kohdallaan.
And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind.
Feggy
19.04.2006 10:49:57

Ei kai cd:t alkuperäisten vinyylien hintoja laske; eikös niitä keräillä jo niiden kansien, nostalgian yms. tähden? Olet vieläkin rikas!

Jumpe.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)