Aihe: Onko kellään kokemusta Gibsonin aikaisista Valley Artseista?
1 2 3
lukeman
16.04.2006 18:39:05
Jos kuulopuheisiin on luottamista niin ne ovat hieman parantuneet.

Jos laatu tosiaan on parantunut pre Samick aikojen, kyseessä on sitten älyttömän huippulaatuisia kitaroita sekä kohtuullinen hinta-/laatusuhde.
Sammo
16.04.2006 20:40:31
Tuli vain mieleen kun juttelin puhelimitse WLM-musan tyypin kanssa jokin aika sen jälkeen kun tuo WLM oli jo lopettanut, että hänellä oli varastoon jäänyt yksi uusi V.A. standard pro jonka oisi saanut hyvinkin edullisesti. Varmasti oli hieno kauppa. Itse en siellä käynyt, mutta soundissa olevia mainoksia tuli kyllä kuolailtua. :)

Heh, etsin vanhempien luota aivan muita papereita ja löytyi VA:n kuitti; President Musiikin office:ksi oli merkitty WLM-musiikki, Karkkila. Että tavallaan oltiin sitten kumpikin oikeassa!!
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
Carama
16.04.2006 22:24:21
Jos laatu tosiaan on parantunut pre Samick aikojen, kyseessä on sitten älyttömän huippulaatuisia kitaroita sekä kohtuullinen hinta-/laatusuhde.

Joo..mä olen ihan samaa mieltä!..
Oppis vaan soittamaan..
lukeman
17.04.2006 12:06:34
Heh, etsin vanhempien luota aivan muita papereita ja löytyi VA:n kuitti; President Musiikin office:ksi oli merkitty WLM-musiikki, Karkkila. Että tavallaan oltiin sitten kumpikin oikeassa!!

Näinpä. :)
Sammo
18.04.2006 14:01:56
Menee aika pahasti off-topiciksi mutta koska luultavasti (?) kaikki mnetin Lukather-fanit lukee kuitenkin kaiken Valley Artseihin liittyvän niin menköön. Joku oli vihdoin laittanut mun kaikkien aikojen suosikki-Luke-pläjäyksen Youtubeen, eli Lee Ritenour & Friends Live At Coconut Grovelta -DVD:ltä 'Cause We Ended As Lovers. Äänenlaatu ei ole kovin hyvä (edes VHS versiossa ei ole tuota phaser-efektiä) mutta Lukatherilla on aivan sairaan hyvä soundi !! Lee Ritenourilla on aika paha paikka soittaa Luken jälkeen tuohon soolo.

Ritenourin kitara on aito 1954 Strato, joka ainakin videolta näyttää todella hyväkuntoiselta, ja johon on laitettu Floyd Rose ja EMG:t "to give it more presence". Ei varmaan kovin fiksu veto noin jälleenmyyntiarvon kannalta!!

http://www.youtube.com/watch?v=wyWhpFN9o38&search=lukather
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
Rypsolisti
18.04.2006 15:04:24
Joo mun piti tota kattoo kerran mut en jaksanu odottaa kun latas niin kauan. Se keikka on kans hyvä missä on Jeff Beck, Lukather ja Santana. Vaikka Beck ja Santanakin jotai ihan hienoi juttui veti nii kyllä Lukather ne pesi aika kunnolla. Ja täytyy sanoo että kyllä toi Robottikin on komee kitara.
ReBeat
18.04.2006 18:12:22

Ja täytyy sanoo että kyllä toi Robottikin on komee kitara.

Se myytiin kai eBay:ssä viime vuonna. Hinta jäi käsittämättömän alhaiseksi, muistaakseni jotain viiden kuuden tonnin väliin. Mutta ehkä parempi ettei ole sellaista nurkissa. Vituttaisi vaan koko ajan kun tietäisi, että sillä on soitettu juttuja joita itse ei koskaan pystyisi soittamaan.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
ReBeat
18.04.2006 19:21:10

Ei Luke sitä myynyt..kokeili vain mitä siitä saisi,eikä mennyt lähellekkään mitä odotti!...Hän pitää sen kokoelmissaan....

Ok, hyvä homma :)
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
lukeman
18.04.2006 20:12:49
Menee aika pahasti off-topiciksi mutta koska luultavasti (?) kaikki mnetin Lukather-fanit lukee kuitenkin kaiken Valley Artseihin liittyvän niin menköön. Joku oli vihdoin laittanut mun kaikkien aikojen suosikki-Luke-pläjäyksen Youtubeen, eli Lee Ritenour & Friends Live At Coconut Grovelta -DVD:ltä 'Cause We Ended As Lovers. Äänenlaatu ei ole kovin hyvä (edes VHS versiossa ei ole tuota phaser-efektiä) mutta Lukatherilla on aivan sairaan hyvä soundi !! Lee Ritenourilla on aika paha paikka soittaa Luken jälkeen tuohon soolo.

Ritenourin kitara on aito 1954 Strato, joka ainakin videolta näyttää todella hyväkuntoiselta, ja johon on laitettu Floyd Rose ja EMG:t "to give it more presence". Ei varmaan kovin fiksu veto noin jälleenmyyntiarvon kannalta!!

http://www.youtube.com/watch?v=wyWhpFN9o38&search=lukather

Tuo löytyy hyllystä dvd:nä.
lukeman
18.04.2006 20:14:48 (muokattu 18.04.2006 20:14:56)
Ei Luke sitä myynyt..kokeili vain mitä siitä saisi,eikä mennyt lähellekkään mitä odotti!...Hän pitää sen kokoelmissaan....

Oliko myyjä Andy Brauer joka sitä kauppasi? On tainnut kaupitella muidenkin starojen kitaroita ebayssa...?
Carama
18.04.2006 21:03:14
Oliko myyjä Andy Brauer joka sitä kauppasi? On tainnut kaupitella muidenkin starojen kitaroita ebayssa...?

Ei..kyllä se oli Master Luke itse joka sitä kauppasi pari vuotta sitten..myi osan kamoistaan pois jollekkin Japanilaiselle keräilijälle,mut piti tietenkin sitten legendaarisen The Robotin itsellään!..
Oppis vaan soittamaan..
Rypsolisti
18.04.2006 22:27:37
Ei..kyllä se oli Master Luke itse joka sitä kauppasi pari vuotta sitten..myi osan kamoistaan pois jollekkin Japanilaiselle keräilijälle,mut piti tietenkin sitten legendaarisen The Robotin itsellään!..

Niin tai olishan se sen myyny jos joku olis siitä sen 20000 dollaria maksanu mutta eipä kukaan sitte viittiny. Mielummin olisin Robotin ostanu kun jonkun vintage Stratocasterin. Vois olla muuten hauska tehä kitaraprojektina Robotti kopio.
lukeman
18.04.2006 22:47:43

Ok. Olikohan se hinta loppupeleissä $10000 ja rapiat, tuollainen muistikuva on?
Carama
18.04.2006 22:50:11
Niin tai olishan se sen myyny jos joku olis siitä sen 20000 dollaria maksanu mutta eipä kukaan sitte viittiny. Mielummin olisin Robotin ostanu kun jonkun vintage Stratocasterin. Vois olla muuten hauska tehä kitaraprojektina Robotti kopio.

Henkilökohtaisesti ei tule mieleen yhtään Stratoa joka menis Robotin edelle ;-)!!....
Tota Robottia saa jo japanilaisten säälittävänä kopiona,niin kuin muitakin Valley Artsin japsiversioita...
http://www.digimart.net/gk_detail.d … 94D2.dgm01?instrument_id=DS00140397
Oppis vaan soittamaan..
Rypsolisti
18.04.2006 22:56:15
No katos joo. Lukather taisi ite noista kommentoida sen verran että ei kuulemma kannata missään nimessä noihin edes koskea tai saati sitten ostaa ja ilmeisesti ei oo Lukatherilta mitään kysytty kun noita on tehty.
Carama
18.04.2006 23:03:48
No katos joo. Lukather taisi ite noista kommentoida sen verran että ei kuulemma kannata missään nimessä noihin edes koskea tai saati sitten ostaa ja ilmeisesti ei oo Lukatherilta mitään kysytty kun noita on tehty.

Joo,niin se taisi mennä...oli vissiin jopa aika käärmeissään tosta asiasta...
Oppis vaan soittamaan..
Sammo
19.04.2006 17:24:25
Tuo löytyy hyllystä dvd:nä.

Se tuli joskus YLEltä ja mulla on se toka osa videolla. Onko DVDssä ne molemmat osat? Muistaakseni ainakin Tuck ja Patti oli siinä toisessa ...
Sammo
19.04.2006 17:47:30
Henkilökohtaisesti ei tule mieleen yhtään Stratoa joka menis Robotin edelle ;-)!!....

Muistanko mä väärin että Robotin runko olisi alunperin vuoden '63 mahonkisesta Stratocasterista? Eli tavallaan se ois vintagestrato jo ittessään :) Ja että se olisi sama kitara ku tässä videossa:

http://www.youtube.com/watch?v=pr3TynkVYh4&search=toto%20lukather

Ja edelleen, onkohan tuosta pätkästä koskaan ollut täyspitkää videota?

Tota Robottia saa jo japanilaisten säälittävänä kopiona,niin kuin muitakin Valley Artsin japsiversioita...

Mä eo oo täysin ymmärtänyt tuota Valley Arts Japan juttua, M-sarjan kitarat on rehellisesti valmistetu Japanissa ja esitteen mukaan nuokin näyttää kohtuu viralliselta VA-kamalta : http://homepage.mac.com/eiichikawag … chi/guitargallery/PhotoAlbum86.html
Kuvissa on sekä Robot että Larry Cartonin On Solid Groundin kannessa ollut kitara, josta pyydettiin Gbasessa muistaaksein 8000 taalaa. Ja se on muuten siisti kitara. James Tylerilläkin taitaa olla Japanissa haarakonttori jossa valmistetaan Studio Elite Standardeja.
Rypsolisti
19.04.2006 18:24:42 (muokattu 19.04.2006 18:25:11)
Muistanko mä väärin että Robotin runko olisi alunperin vuoden '63 mahonkisesta Stratocasterista? Eli tavallaan se ois vintagestrato jo ittessään :) Ja että se olisi sama kitara ku tässä videossa:

http://www.youtube.com/watch?v=pr3TynkVYh4&search=toto%20lukather

Näin olen itsekkin kuullut mutta eihän Fender valmistanut '63 mahonkisia Stratocastereita. Olen ymmärtänyt että tuon kitaran tossa Goodbye Elenoren videossa olisi Mike McGuire tehnyt '78 tai '79 ja myöhemmin siitä olisi kaula vaihdettu ja runko maalattu uudestaan. Joissakin paikoissa on sanottu että Robot on tehty '79 ja taas jossan että '85.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)