Hencka 18.04.2006 18:04:27 | |
---|
Ok, selitän tarkemmin. Käytetään esimerkkinä vaikka 0-pankin ensimmäisen muistipaikan tehdasasetusta One. Tässä efektissä pedaaliin on asetettu volume-mallinnos, jossa volumen lähtötaso on 0 pedaalin ollessa taka-asennossa, jolloin laitteesta ei tule kuulua mitään. Kun pedaali painetaan etuasentoon, volume siirtyy maksimitasolle ja äänen pitäisi kuulua. Nyt vaikka kuinka poljen pedaalia ei mitään ääntä kuulu. Heti kun pedaalimallinnos kytketään pois, alkaa ääntä kuulua. Sama homma toistuu muissakin pedaalimallinnoksissa. Pedaalin polkeminen ei saa aikaan mitään muutosta äänen sävyyn, ei valmiilla tehdasasetuksilla eikä omilla säädöilläkään. Kai tuon nyt pitäisi ihan tehdasasetuksilla toimia, toimi ainakin silloin kun sitä pikaisesti kokeilin sen saatuani. Viikonlopun jälkeen se ei sitten yhtäkkiä toimikaan. Se tässä minusta on mystisintä. |
Ok, selitän tarkemmin. Käytetään esimerkkinä vaikka 0-pankin ensimmäisen muistipaikan tehdasasetusta One. Tässä efektissä pedaaliin on asetettu volume-mallinnos, jossa volumen lähtötaso on 0 pedaalin ollessa taka-asennossa, jolloin laitteesta ei tule kuulua mitään. Kun pedaali painetaan etuasentoon, volume siirtyy maksimitasolle ja äänen pitäisi kuulua. Nyt vaikka kuinka poljen pedaalia ei mitään ääntä kuulu. Heti kun pedaalimallinnos kytketään pois, alkaa ääntä kuulua. Sama homma toistuu muissakin pedaalimallinnoksissa. Pedaalin polkeminen ei saa aikaan mitään muutosta äänen sävyyn, ei valmiilla tehdasasetuksilla eikä omilla säädöilläkään. Kai tuon nyt pitäisi ihan tehdasasetuksilla toimia, toimi ainakin silloin kun sitä pikaisesti kokeilin sen saatuani. Viikonlopun jälkeen se ei sitten yhtäkkiä toimikaan. Se tässä minusta on mystisintä. Juuri tuolla tavoin omakin polkusimeni oirehti. Ensin luulin, että oli koko köntti mykästynyt tykkänään, mutta ottamalla pedaalin pois signaaliketjusta rokki soi jälleen. Ja samalla lailla lakkasi toimimasta ihan äkkiväkkiä mitään varoittamatta. |
Minushuman 18.04.2006 18:32:52 | |
---|
Mulla oli (/on vieläkin hyllyllä) toi ax1500g. Mummielestä toi toi expressiopedaali ei toiminut kuin vähän siihen suuntaan kunnes sen kalibroi. Ihan varma en voi tosta olla koska se mulla toimi kutakuinkin (ei kuitenkaan täysin) kuten pitikin out of the box. Parhaiten kuitenkin kalibroinnin jälkeen. Ja tosta on toista vuotta kun sitä viimeksi käytin ja ostoksesta sitäkin pitempään. Yrittäisin vielä sitä pedaalin kalibrointia ja sitä, että sen expressiopedaalin toiminnaksi on todellakin valittu volume eikä mitn wahia tai jotain muuta. Ja eikös siinä volume pedal asetuksissa ollut jotain säätöjä? "I'm the feces of the species - still you're all in awe..." |
Hencka 18.04.2006 23:56:22 | |
---|
Juuri tuolla tavoin omakin polkusimeni oirehti. Ensin luulin, että oli koko köntti mykästynyt tykkänään, mutta ottamalla pedaalin pois signaaliketjusta rokki soi jälleen. Ja samalla lailla lakkasi toimimasta ihan äkkiväkkiä mitään varoittamatta. Alan pikkuhiljaa uskoa että tässä on käynyt vain äärimmäisen paska tuuri, kun on tullut kaksi viallista laitetta perättäin. Pitää vielä odotella thomannin asiakaspalvelusta vastaus, laittaa aparaatti takaisin saksanmaalle, ja toivoa jos se kolmas laite vaikka toimisi. Ja samalla reissulla vois viedä loton ärrälle... |
Jonte 20.04.2006 20:46:49 | |
---|
Mulla oli (/on vieläkin hyllyllä) toi ax1500g. Mummielestä toi toi expressiopedaali ei toiminut kuin vähän siihen suuntaan kunnes sen kalibroi. Ihan varma en voi tosta olla koska se mulla toimi kutakuinkin (ei kuitenkaan täysin) kuten pitikin out of the box. Parhaiten kuitenkin kalibroinnin jälkeen. Ja tosta on toista vuotta kun sitä viimeksi käytin ja ostoksesta sitäkin pitempään. Yrittäisin vielä sitä pedaalin kalibrointia ja sitä, että sen expressiopedaalin toiminnaksi on todellakin valittu volume eikä mitn wahia tai jotain muuta. Ja eikös siinä volume pedal asetuksissa ollut jotain säätöjä? Jontella on nyt härveli ollut 26 tuntia ja näyttäisi toimivan edelleen. Mutta tuo kalibrointi???? Kertokaas joku miten se tehdään, mulle kun tuli vain saksankielinen manuaali enkä tajua siitä hevon...höykäsen pölähdystä. Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |
Jonte 20.04.2006 20:46:50 (muokattu 20.04.2006 20:48:36) | |
---|
Sitä piti moittimani, että joillakin efekteillä sirittää kuulokkeissa enemmän kuin toisilla ja pedaalin liikerata on aika snadi. Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |
Minushuman 20.04.2006 22:10:28 | |
---|
"I'm the feces of the species - still you're all in awe..." |
Jonte 22.04.2006 17:47:13 | |
---|
Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |
Hencka 25.04.2006 22:57:04 | |
---|
Semmoisen vielä tarkistaisin, että tuon pedaalinhan muistaakseni tulisi toimia koko matkaltaan, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Kävi niin kummasti, että tuossa viikonlopun aikana odotellessani thomannin vastausta soittelin tuolla laitteella ja ihan yhtäkkiä tuo pedaali alkoikin toimia. Tai toimia ja toimia...sitä saa kuitenkin painaa yli puolivälin ennen kuin se saa aikaan mitään muutosta ääneen. Pedaalin toiminta-alue on ihan sentti sen yläpäässä, ja näinhän sen ei muistaakseni pitänyt olla. Kalibrointi onnistui nyt, muttei saanut aikaan mitään muutosta tuohon toimintaan. Jos joku viitsii tähän vielä vastata, että en laita turhaan tuota vehjettä takaisin. |