Aihe: Kehittyykö muusikin mukana laulamisessa?
1
Ozzman
23.05.2003 16:47:45
Niin jos mä laulan vaikka Metallican biisien mukana paljon päivässä niin kehittyykö/vahvistuuko mun ääni yhtään?
Free friend with every Carlsberg
Vilhelmus
23.05.2003 17:09:45

Varmasti, mutta aikaa vie.
Kaikki komeat miehet ovat hinttejä. -Turbo Terminaattori
MetalliHippi
23.05.2003 19:51:17
Kyllä siinä kehittyy, ainakin itse olen edennyt huimasti. Aikaa voi varata tosin reilusti. Eikä CDt oikeaa opettajaa ja/tai kunnon opetusta takuulla korvaa. Vinkki.
Kukaan ei tiedä viisautta ja liika tieto ei ole viisasta.
Weke
25.05.2003 21:27:48
Mutta, mutta... Kannattaa ehkä tehdä sillälailla kuten Jameskin aikanaan teki, ajatteli että huutaa vaan ne lyriikat läpi niissä biiseissä. Paras tulos tulee näin. Ainaskin kunnon musassa. =)) Ite meinasin tehdä ainakin niin.
Ozzman
31.05.2003 21:12:06
Mutta, mutta... Kannattaa ehkä tehdä sillälailla kuten Jameskin aikanaan teki, ajatteli että huutaa vaan ne lyriikat läpi niissä biiseissä. Paras tulos tulee näin. Ainaskin kunnon musassa. =)) Ite meinasin tehdä ainakin niin.

Niin voisi sen niinkin tehdä.Kyllä se huutaminen ainakin Hetfieldin suusta kuullosti hyvältä.
Ariel - Ei vain puhdasta vaan yllätyspuhdasta!
transparent
04.06.2003 12:16:44
Eikä CDt oikeaa opettajaa ja/tai kunnon opetusta takuulla korvaa. Vinkki.

Ei korvaa ei, mutta nuo laulutunnit tuppaavat olemaan niin pirun kalliita, että itsekin lauleskelen paljon In Flamesin, Offspringin ja muiden huippubändien tahtiin. Kyllä olen huomannut, että vuosien saatossa ääneni on vahvistunut ja kehittynyt kaikilla mahdollisilla osa-alueilla. Tosin voisi sitä muutaman laulutunnin ottaa, kunhan vain ylimääräistä rahaa löytyisi...
It's better to burn out than fade away!
Iron maiden
05.06.2003 21:23:56
Mee ny laulu tunneille se helpottais varmaan.
Hemmu
05.06.2003 21:50:37
Niin jos mä laulan vaikka Metallican biisien mukana paljon päivässä niin kehittyykö/vahvistuuko mun ääni yhtään?

Kannattaa ottaa laulutunteja ja niiden ohella itse ahkerasti harjoitella. Multa ainakin meni ihan tarpeeks monta vuotta kehittymiseen silläkin tavalla.
Prowleri
19.09.2003 09:10:02
Herätänpä tämän threadin henkiin kun tuli tuossa mieleen että varmaan mukana laulaminen olisi kehittävämpää toimintaa jos käytössä on jonkinlaista 'monitorisysteemiä' tai varsinkin nauhoitusvälinettä, voi sitten jälkikäteen kuulostella ja miettiä parannettavaa.

Eli ei muuta kuin niitä raitureita ja mikkejä tietsikkaan virittelemään ;)
Hähähä. -Jami
Lennu
19.09.2003 12:55:48

Ja rahattomien tapauksessa saa pientä palautetta jo sillä, että laulaa suihkussa/pesuhuoneessa. Kovapintaiset seinät aiheuttavat sen verran kaikua, että saa sitä ainakin jonkinlaisen kuvan äänensä laadusta.

Kyllä. Myös naapurit voivat auttaa palauteasiassa.
Primus inter pares!
Prowleri
21.09.2003 03:50:03
Joo seinät heijastavat kyllä jonkinverta ääntä, nurkille vaan laulamaan - tietysti suihkussa on parempi kun on kovapintaista kaakelia seinissä.

Tämä koko nauhoitushässäkkähän tuli mieleen siitä että nauhattomien soittimien soittajille annetaan usein intonaationeuvona että hommaa "puhdas" äänite ja sitten vertaile siihen, homma vain on sikäli niillä helpompi että sen soittimen äänen kyllä kuulee selkeästi ilman kommerverkkejäkään mutta omaa ääntänsä ei. Ainakin rapakon takana kuulemma muuten kaupataan pieniä kuulokevahvistimia monitorointikäyttöön, niissä idea että boksi kytketään mikin ja PA:n väliin(esim. kiinnitetään ständiin) ja tökätään kuulokkeet sitten siihen.
Hähähä. -Jami
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)