Hannu H. 18.04.2006 09:35:25 (muokattu 01.05.2006 10:31:35) | |
---|
Tämän kerran elementit: Vaikea elementti (+3p): Sanoituksessa käytetty jossain alkusointua Keskivaikea elementti (+2p): Jossain kohtaa pelkkää laulua (tai muuta vokaalista osuutta). Helppo elementti (+1p): E7sus4 Osallistumisaikaa sunnuntaihin 7.5.2006 klo 23.59 saakka. SÄÄNNÖT ---------------------------------------------------------------------------------------------- OSALLISTUMINEN: - Kuka tahansa saa osallistua (vaatii kirjautumisen) - Biisin pituus maksimissaan keskivertopoppibiisin verran, eli n. 3½ minuuttia. - Skaban vetäjä määrää kolme biisiin sisällytettävää elementtiä, jotka tulisi sisällyttää biisiin, mikäli haluaa mahdollisimman paljon pisteitä. (Nämä elementit voivat olla esim. joitain sanoja, sointukulkuja, stemmoja, instrumentaaliosia tietyillä soittimilla tms.) - Musiikkityyli vapaa. - Soitinvalinnat vapaat. - Muukin toteutus vapaa (lukuunottamatta skaban aloittajan määräämiä ehtoja, mikäli osallistuja haluaa mahdollisimman paljon pisteitä) - Biisin täytyy olla oma. EI SIIS COVEREITA! - Biisin tiedoston nimeen tulee laittaa osallistujan nimimerkki, sekä mahdollisesti myös biisin nimi (esim. nimimerkki_savellysskaba.mp3) - Osallistumisaikaa vähintään viikko, enintään kaksi viikkoa (skaban vetäjä päättää) - LÄHETÄ OSALLISTUMISBIISISI LINKKI SKABAN VETÄJÄLLE. Biisit julkaistaan anonyymisti äänestysthreadissa ja biisien tekijät ilmoitetaan äänestyksen jälkeen. ÄÄNESTYS: - Kuka tahansa saa äänestää (vaatii kirjautumisen) - Äänestyksessä annetaan 3 pistettä parhaalle, 2 pistettä toiseksi parhaalle, 1 piste kolmanneksi parhaalle. - Kommentointi biiseistä on sallittua ja jopa suotavaa - Itseään ei saa äänestää - Osallistuminen skabaan velvoittaa myös äänestämään. Jos osallistuja ei äänestä, hänen mahdollisesti saamiaan pisteitä ei lasketa. - Voittajan pistemäärä ratkaistaan seuraavalla tavalla: Äänestyksessä saadut pisteet + 3 pistettä (vaikea elementti) + 2 pistettä (keskivaikea elementti) + 1 piste (helppo elementti) - Skaban vetäjä päättää, mikä on vaikein ja helpoin elementti ja laskee pisteet yhteen - Äänestysaikaa vähintään viikko, enintään kaksi viikkoa (skaban vetäjä päättää) VOITTAJALLE: - Voittaja vie seuraavan skaban läpi. (Skaban aloitus thread, äänestys thread, voittajan ilmoittaminen sekä pikaviestin lähettäminen missä pyydetään aloittamaan seuraava skaba.) - Seuraava kilpailu olisi suotavaa aloittaa n. viikon kuluessa edellisestä skabasta, ettei kilpailijat/raati hermostu. - Nämä säännöt aina skaban aloitusthreadiin. ---------------------------------------------------------------------------------------------- Lykkyä pyttyyn ja biisejä tekemään! |
shagriml 18.04.2006 10:00:39 | |
---|
Tähänhän vois osallistuukkin. Mut mä oon taas teoriataidottamana hukassa elementtien kaa heti alkuun... Vaikea elementti (+3p): Sanoituksessa käytetty jossain alkusointua Mikä on alkusointu ? Helppo elementti (+1p): E7sus4 Ööh, mistäköhän toi otetaan ? Osallistumisaikaa sunnuntaihin 9.4.2006 klo 23.59 saakka. 9.5.2006 kenties ? 9.4 on jo mennyt.... |
Hannu H. 18.04.2006 12:51:10 (muokattu 18.04.2006 13:49:45) | |
---|
Mikä on alkusointu ? Se o sitä kalevala hommaa.. "Vakaa vanha väinämöinen" elikkä säkeen sanat alkaa samalla kirjaimella. Ööh, mistäköhän toi otetaan ? http://chordfind.com/ 9.5.2006 kenties ? 9.4 on jo mennyt.... Juu kopioittin nuo romppeet edellisestä nii unohtu vaihtaa.. Pistin 30.4. Vai pitäiskö olla enempi aikaa? |
Ehtisköhän tähän osallistumaan. Kuka haluaa ottaa ison nipun hommia siksi aikaa? himassa.net "Kissaa ei saa puhaltaa korvaan. Jos sitä puhaltaa neljä tai viisi kertaa, se puraisee huuleen eikä päästä irti ainakaan minuuttiin." - Lisa 9 v. |
inflames 18.04.2006 16:25:13 | |
---|
Hmm, vaikeeta päästä alkuun, kun ei oo mitään lyriikanpätkää annettu. Sanat ja laulu kuitenki pitäis olla. Tästähän voi tulla mitä vaan... 'En minä ole pessimisti, vaikka syytä kyllä olisi' -Erlend Loe.
Romantikkoitkijä #8 |
leka 18.04.2006 18:01:11 | |
---|
Joo, huomenna teen. JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
Hannu H. 18.04.2006 18:14:30 | |
---|
Hmm, vaikeeta päästä alkuun, kun ei oo mitään lyriikanpätkää annettu. Aattelin että vaihtelu virkistää (tai tuskastuttaa) =) |
Hannu H. 19.04.2006 18:17:52 | |
---|
Eipäs ny iha heti pudota.. Pitää katella millo täs ite alkais tekemään. |
Hannu H. 21.04.2006 15:31:35 | |
---|
Nonnih.. itellä tuli idea ku salama kirkkaalta taivaalta.. Nyt ku vaa vielä kerkeis hiomaan ja toteuttamaan.. |
NHR 23.04.2006 00:19:58 | |
---|
Helevetti! En minä vissiin vaan osaa käyttää tota Audacityä, kun ihme pomppimista ja pörinää vaan pitää. Taitaa tulla taas sitä tavanomaista träkkerikakkaa sitten, jos yleensä mitään saan näin kipeenä valmiiksi. Mites muuten, kun mulla olis noihin vaatimuksiin aika hyvin sopiva biisi olemassa (pelkkää-laulua-osio pitäis vaan lisätä), mutta se on jo yli kymmenen vuotta vanha sävellys. Diskataanko mut, jos käytän sitä? Ei sitä kuitenkaan kukaan kuullut ole, ei ole levytetty biisi, eikä sitä muistaakseni ikinä keikoillakaan soitettu. On tossa sit kyllä toinen vähän lällympi, mutta "vaikeampi" teoskin silti idea-asteella, että taidan tehdä sen valmiiksi, jos vanhoja biisejä ei killata. Siis jos nyt yleensä saan mitään tehtyä, kun ei tuo nauhuri kerta toimi... tai sit En Vaan Osaa... |
smiguel 24.04.2006 20:06:34 | |
---|
Mites muuten, kun mulla olis noihin vaatimuksiin aika hyvin sopiva biisi olemassa (pelkkää-laulua-osio pitäis vaan lisätä), mutta se on jo yli kymmenen vuotta vanha sävellys. Diskataanko mut, jos käytän sitä? Ei sitä kuitenkaan kukaan kuullut ole, ei ole levytetty biisi, eikä sitä muistaakseni ikinä keikoillakaan soitettu. Mä oon aina ite mieltäny sen niin, että skapoihin osallistutaan juuri skapoja varten tehdyillä biiseillä, jotka on tehty skaban aikana. Kuitenkaan säännöissä ei lue, että olis kiellettyä käyttää jotain vanhaa, niin kai sää si voit. |
NHR 24.04.2006 20:16:18 | |
---|
Mä oon aina ite mieltäny sen niin, että skapoihin osallistutaan juuri skapoja varten tehdyillä biiseillä, jotka on tehty skaban aikana. Kai se vähän niin taitaa olla, joo. Vaikka kuka sitä biisiä ois muka vanhaks tienny, ellen ois menny sanomaan... ;) Mut en mä sitä vanhaa ainakaan nyt valmiiks tehtyä saa, kun äänitystoiminto tässä koneessa pätkii niin häjysti tosiaan. Katotaan ny saanko tällä kertaa yleensä mitään valmiiksi, mutta tehkääs te kaikki muut kuitenki ahkerasti biisejä taas... |
Bald Anus 24.04.2006 20:45:26 | |
---|
Saako tehdä instrumentaalin? Ai et digaa mun paskast? No, tos on kusta!
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1 |
NHR 24.04.2006 21:19:55 | |
---|
Saako tehdä instrumentaalin? Kyllä kai ainakin periaatteessa saat, mutta siinä menettää sitten jo yhteensä 5 noista "lähtöpisteistä" tällä kertaa. Onhan näitä ennenkin ollut, että esim. on vain biisin alussa hoidettu pakolliset laulu-/sanoituskuviot esim. puhumalla pois tieltä ja sitten edetty instrumentaalina. Ehkä sekin hiukan "epäurheilijamaista" (tai "epämuusikkomaista?";) toisaalta on, mutta jos biisi toimii ilman laulujakin, niin ei kai siinä sitten mitään... vai? Enhän MINÄ tämän kisan sääntöjä päätä! ;) |
Hannu H. 24.04.2006 23:32:38 | |
---|
Toki saa instrumentaalin tehdä. Pitää vain sitten olla sen verta paree muihin nähden ettei tuo (tällä kertaa tuleva) viiden pisteen tasoitus haittaa =) |
Hannu H. 27.04.2006 10:27:21 | |
---|
Up we go! tin ti ti tin ti ti ti... Eräpäivä lähestyy. Onko joku saamassa valmiiksi tavaraa vai pitääkö antaa vähän jatkoaikaa? |
shagriml 27.04.2006 11:38:18 (muokattu 27.04.2006 11:40:15) | |
---|
Eräpäivä lähestyy. Onko joku saamassa valmiiksi tavaraa vai pitääkö antaa vähän jatkoaikaa? Mä ainakin saan jonkinlaisen tuotoksen eräpäivään mennessä valmiiksi. edit: Yks kyssäri muuten, haittaako jos laulu onkin puhetta ? Mä en osaa laulaa ja tohon biisiin ehkä paremmin sopiskin sellainen puheosuus kuin että raiskaisin sen varsinaisella laululla. |
Hannu H. 27.04.2006 13:01:29 | |
---|
edit: Yks kyssäri muuten, haittaako jos laulu onkin puhetta ? Mä en osaa laulaa ja tohon biisiin ehkä paremmin sopiskin sellainen puheosuus kuin että raiskaisin sen varsinaisella laululla. Eipä tuo haittaa. Pitääkin vaihtaa tuonne kun lähinnä tolla ohjeella hain että pelkkää vokaaliosuutta jossain kohtaa.. laulua, puhetta, räppiä.. iha sama. |
secondarymind 27.04.2006 13:56:21 | |
---|
En tuu saamaan tällä kertaa mitään valmiiks. En oo edes ehtinyt aloittaa, enkä taida ehtiäkään ennen vappua. En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
Hannu H. 27.04.2006 14:56:58 | |
---|
No mää katson siinä maanantaina joskus ku selviän koneelle asti, että onko montakin biisiä tullu ja jos ei oo ku muutama nii pistetää lisäaikaa.. |